Сваляне и качване на кардан = вибрации ??? Проблема е решен!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Сваляне и качване на кардан = вибрации ??? Проблема е решен!

Мнение от GTI driver » 30 Юли 2012, 1:05

320 д 136 коня.

Пред история:
Колата е чипосна и нямаше проблеми освен тупкане на трета в ниските обороти при ускорение. Оказа се скъсана гума на задния висящ лагер - смених и двата. Стана друг проблем - при ускорение вече го няма тупкането, а направо си е бучене/ вибрации яки. Н свободна при същата скорост пак същите вибрации!?

Проблема стана когато свалихме кардана за смяна на висящи лагери и след това стана ужаса. Получват се страхотни вибрации на 100 - 120 км/ч направо бучене в купето. Пробвахме на подемник с гумите във въздуха - пак същата работа. Н свободна пак същата работа при 100 - 120 км/ч.

Още при разглобяването на кардана направихме белязки и всико е събрано както си е било. От към гуменото каре и дифа пак белязки на същите места. Гуменото каре е здраво.

Идеи някакви, че съм полудял ???
Последна промяна GTI driver на 04 Авг 2012, 15:15, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от vitaliss » 30 Юли 2012, 2:19

колега и аз имам подобен проблем...сменях мотора и всичко останало и след това се получи и при мене от 120 нагоре имам яки вибрации идващи от дифа ми се струва.. над 150км се поизгубват но пак си ги има :bang: при 150 - 190 км даже почва да мирише на гума но така и немога да разбера от каде идва проблема,решил съм да копувам диф на сляпо и да се надявам да е било наистина от диф-а. Ако разрешиш проблема сподели го :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от GTI driver » 30 Юли 2012, 17:14

Ситуацията е следната:

Днес свалих кардана отново да се убедя, че всичко е на белязките които бях направил още преди да го сваля първия път. Всичко си е ОК.

Смених и задния тампон дифа с подсилен гумен /мислех да е полиуретан, но се отказах/

Тампони на ск. кутия - ОК

Тампони на мотора - ОК

Проверихме гумите. - ОК

Видях и опашката на ск. кутия да няма луфтове - всико е ОК.

Гледах гуменото каре - здраво е.

Единственето което открих е минимален луфт в крайното каре към дифа, но почти незабележим този луфт.

...нооо вибрациите са си същите - започват от 100 км/ч и се позагубват леко към 140. По силни са като давам газ, но и по инерсия ги има докато не падне скоростта под 100 км./ч

Всичко съм сменил с изключение на гуменото каре, но то е здраво и направо не знам какво да правя, не е много евтино а само за проба да дам толкова пара не знам.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от tani bojilov » 30 Юли 2012, 22:10

Колега,получил се някакъв дебаланс но защо не знам.Защо не пробваш с едно балансиране на кардана... :kuku:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 18.03.2007
Местоположение: Някъде по света
Пол: Мъж
Кара: икономично
Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от BMW дизайн » 30 Юли 2012, 22:34

Преди около седмица имах същото преживяване с моя висящ лагер и се оказа, че при монтаж се е изместил леко и не сме го набили абселютно равно след второто сваляне и слагане нещата паснаха. Сега има съвсем леко бучене при 20-30 км но може и да е от другаде понеже преди с разбит лагер беше доста по шумно в купето. Прегледайте внимателно като завартите лагера докато е свален кардана дали не е на криво най-добре проверете с прав ъгъл дали няма кривини това може и да реши проблема :banghead:
...."хайде да продадем България и да си купим нещо по на ЮГ"....
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от GTI driver » 30 Юли 2012, 22:34

Утре мисля да купувам и гуменото каре и да го сменям. Ако не се оправи, тогава вече ще сменя дифа с друг за проба и тогава ако не се оправи ще търся кардан да пробвам и с него.

Баси чудото с тая барака, взе да ме дразни много.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от GTI driver » 30 Юли 2012, 22:37

BMW дизайн написа:Преди около седмица имах същото преживяване с моя висящ лагер и се оказа, че при монтаж се е изместил леко и не сме го набили абселютно равно след второто сваляне и слагане нещата паснаха. Сега има съвсем леко бучене при 20-30 км но може и да е от другаде понеже преди с разбит лагер беше доста по шумно в купето. Прегледайте внимателно като завартите лагера докато е свален кардана дали не е на криво най-добре проверете с прав ъгъл дали няма кривини това може и да реши проблема :banghead:

Въртях го , няма замятания и т.н. А и той нали тая тъпа гума около лагера трябва да обира евентоално вибрации при въртенето на кардана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от MonsteR » 30 Юли 2012, 22:55

Колега.. това ми мирише чисто на кардан.. не се занимавай с дифове.. като го разцепвахте на шлиците точно по точките ли го напаснахте?
Изображение

Оригинално колата трябва да има тези белите точки...

При мен се получи същото - от 70 до 80 лека вибрация... много е дразнеща гррр.. след смяна на висящ лагер, уж всичко е точно, но явно не е... сега се чудя и аз какво да правя.. има тук едни момци много добри по карданите и се чудя дали да не им го пратя за баланс... ммм още размишлявам http://www.tehnokardan.wm-bg.com/kop7.php... за тях само добри препоръки съм чувал...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от GTI driver » 30 Юли 2012, 23:11

MonsteR написа:Колега.. това ми мирише чисто на кардан.. не се занимавай с дифове.. като го разцепвахте на шлиците точно по точките ли го напаснахте?
Изображение

Оригинално колата трябва да има тези белите точки...

При мен се получи същото - от 70 до 80 лека вибрация... много е дразнеща гррр.. след смяна на висящ лагер, уж всичко е точно, но явно не е... сега се чудя и аз какво да правя.. има тук едни момци много добри по карданите и се чудя дали да не им го пратя за баланс... ммм още размишлявам http://www.tehnokardan.wm-bg.com/kop7.php... за тях само добри препоръки съм чувал...



Да, точно на точките е. Аз дори го белязах навсякъде преди да го сваля и разглобя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от ангелски » 31 Юли 2012, 12:29

Здравейте колеги, кофти ситуация според мен проблема идва от лагера, колегата BMW дизайн го каза
Преди около седмица имах същото преживяване с моя висящ лагер и се оказа, че при монтаж се е изместил леко и не сме го набили абселютно равно след второто сваляне и слагане нещата паснаха.
Погледнете лагера дали се монтира свободно или има посока и страна, това е лично мнение породено и базирано от думите на колегата GTI driver, че всичко е белязано и зглбено както си е било.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от GTI driver » 31 Юли 2012, 14:41

Днес свалих лагера и видях, че му е изкочила греста. Смених го с чисто нов FAG /само лагерчето смених, гумата си остана същата - тя си е чисто нова на 3 дена/ - ОТНОВО СЪЩАТА РАБОТА :banghead: :banghead: :banghead:

Смених и гуменото каре - никакъв ефект. :help:

Вибрациите/бученето започват от 100 км/ч и към 140 понамалява значително. Пробвахме я пак на подемника с гумите във въздуха - без промяна. По-силно е като е под напрежение - като давам газ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ???

Мнение от GTI driver » 04 Авг 2012, 15:10

Проблема е решен!!!!!!!

Всичките ядове са идвали от задното каре към дифа. Имаше малък луфт, който си мислех че не е проблем но се оказа точно той. След смяна на карето с ново вече няма следа от тресене, бучене, вибрации и т.н.

Равносметката е сменени 2 висящи лагера, голям тампон на дифа и крайно каре на кардана и колата е супер.

:lalala: :lalala: :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Сваляне и качване на кардан = вибрации ??? Проблема е ре

Мнение от MonsteR » 28 Авг 2012, 13:47

Значи и моя проблем се реши! Много съм доволен, проблема при мен е бил, че майстора който ми сменя висящия лагер не е върнал кардана по начина по който е бил. Т.е. разминал е шлиците и това го е дебалансирало (а го питах 3 пъти). Ходих в един сервиз Еврован на ломско, и хората бяха много коректни за 50 минути разцепиха и зацепиха кардана както си трябва, резултата е блаженна тишина и мазно движение. Беше ми така гадно влязло под кожата това вибриране та след 70 не исках да я карам по бързо. Та ако сте от софия и имате проблем с кардана, това са точните хора, съвсем отговорно го казвам.
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook