Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термостат

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термостат

Мнение от 7BREYTON » 27 Юли 2012, 0:04

Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термостати на 2001 Е38 730D ?
Кой е правил някоя от смените, насоки препоръки за частите (марки), цени и всичко друго.

Не ми работи ел. перката на радиатора ... което хич не ми харесва.
Карам почти само в града и стрелката на температурата на таблото си стига до 12 часа и не мръдва оттам.

тука намерих перка на поносима цена ама тая марка INTERNATIONAL каква е?

ПЕРКА ЗА BMW 7 (E38) (0650751 INTERNATIONAL)
Цена за единица (1 брой): 357.00 лв. (с ДДС)

Посъветваха ме да сменя и ВИСКО СЪЕДИНИТЕЛят. BEHR била добрата марка ... други стават ли?
Чета че имало някакви проблеми с начина на съхранение на новите и ако не били правилно поставени изтичало силиконовата течност и виското заминавало???



Не съм сменял откакто имам колата водна помпа? Мисля че бях срещал че били с пластмасови перки ли нещо от сорта и се чупили и че имало и с метални и не било лошо да се смени?

Не че изгарям да си давам парите ... но си мисля дали не е хубаво да се сменят евентуално и термостатите - имало 2???

Всякакви съвети и коментари са добре дошли.

Е38 for life!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София;Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е38
Мечтае да кара: вече не мечтае
Детайли за колата: е38 728iA

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от 4i4o Mitko » 27 Юли 2012, 12:11

Здравей колега :wave:
Аз карам 728 и смених вече виското и отремонтирах вентилатора на климата. За виското - да, хубаво е да се смени. Ако не си сигурен дали е наред, вземи един вестник, навий го и при загряла кола пробвай да спреш перката. Ако успееш - виското е "чао" :mhihi: За ново такова - BEHR или някакво друго (без китайските заместители че :banghead: ) според зависи колко пари можеш да заделиш за това.
Относно вентилатора - ако ти се занимава свали си вентилатора (не е много сложно, но е хубаво да ти помага някой за бронята). Много често проблема е в съпротивленията, които са за степените на перката. При свален вентилатор може да се замерят с мултицет и да се установи дали работят. Ремонтият комплект (при мен перката е с 3 степени и 2 съпротивления) е около 90 кинта. Може и да се побългарят и ремонта ще струва доста по-малко. Ако те са наред може самия мотор да е проблемен. Нов много трудно ще намериш, моят го отремонтирах в София (разлепени магнити) и всичко ми излезна около 50 кинта. Не знам колко ще изкара този INTERNATIONAL, предполагам е китайски :dunno:
Водната помпа и термостатите - за тях не съм компетентен все пак съм с бензинов агрегат. Моят съвет е ако работят не ги барай освен ако нямаш парички в излишък да ги смениш и да знаеш че там всичко е ок.
Надявам се да съм бил от полза :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от mpp82 » 27 Юли 2012, 17:37

В Е39 съм чел че металните помпи май са с по-малък дебит (не съм сигурен),но ако се сменя навреме мисля че въобще не е проблем,новата която сложих отново е пластмасова.Ако имаш късмет може да се окаже че си с един термостат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от boris » 27 Юли 2012, 19:38

4i4o Mitko написа:
Относно вентилатора - ако ти се занимава свали си вентилатора (не е много сложно, но е хубаво да ти помага някой за бронята). Много често проблема е в съпротивленията, които са за степените на перката. При свален вентилатор може да се замерят с мултицет и да се установи дали работят. Ремонтият комплект (при мен перката е с 3 степени и 2 съпротивления) е около 90 кинта. Може и да се побългарят и ремонта ще струва доста по-малко. Ако те са наред може самия мотор да е проблемен. Нов много трудно ще намериш, моят го отремонтирах в София (разлепени магнити) и всичко ми излезна около 50 кинта. Не знам колко ще изкара този INTERNATIONAL, предполагам е китайски :dunno:


На колегата перката е от другия модел, управлението е вътре в самия електромотор. Не знам някой да ги е ремонтирал успешно.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от 7BREYTON » 27 Юли 2012, 21:27

4i4o Mitko - мерси!!!

boris_k - колега няма варианти казваш - трябва да се сменя и наи добре с ново май?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от boris » 28 Юли 2012, 15:23

Винаги е най-добре с ново, от признат производител, но в крайна сметка всичко опира до възможности.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 1.03.2009
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: e91 320d 163
Мечтае да кара: f30 335d
Детайли за колата: Черна много лъскава.

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от Beni_ » 28 Юли 2012, 18:44

Извинявам се че пиша в темата на колегата
но знае ли ли някои точните данни на тези
съпротивления че и мойте са за смяна
а на тях не пише нищо освен сименс.

Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от omegaart » 29 Юли 2012, 10:48

Beni_ написа:Извинявам се че пиша в темата на колегата
но знае ли ли някои точните данни на тези
съпротивления че и мойте са за смяна
а на тях не пише нищо освен сименс.

Благодаря предварително!



Освен оригинални няма алтернатива или са по-големи като размер или са с по-ниски омове или по-високи. Направили са го точно за тая кола и тва е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 1.03.2009
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: e91 320d 163
Мечтае да кара: f30 335d
Детайли за колата: Черна много лъскава.

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от Beni_ » 30 Юли 2012, 22:42

Какво значи оригинални не вярвам тези резистори да се предлагат отделно от перката
във бмв,но ако знаеш каде и за колко пари ще съм благодарен да ми кажеш.

Поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от boris » 31 Юли 2012, 7:38

Оригинални, означава оригинални, в Дару, в М-кар и т.н.


Номенклатурен номер
67328371873

Описание
Резистори к-т

Ед. цена с ДДС
95.84 лв




Колега 7BREYTON, видях къде си е гледал тази перка, но работата понамирисва малко. Общо взето я дават за всички модели и години Е38, което няма как да стане. До 09/98 са едни перки, след това нямат нищо общо, управлението е съвсем различно. Да не споменаваме, че на 750ката пък степените са с една по-малко дори и преди 98ма г.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от Ivo_Borisov » 01 Авг 2012, 17:55

Ето една тема от Е39, за смяна на тези резистори с неоригинални:
viewtopic.php?f=35&t=304157&p=3363726#p3363726
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 1.03.2009
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: e91 320d 163
Мечтае да кара: f30 335d
Детайли за колата: Черна много лъскава.

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от Beni_ » 01 Авг 2012, 21:28

Благодаря колега темата от е39 ще ми свърши прекрасна работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 27.08.2010
Местоположение: Димитровград Сьрбия
Пол: Мъж

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от mslmisko » 04 Авг 2012, 0:19

че исползвам тази тема..
на 740и (м62) почна да вдига температура, по точно термостата отвара на 116 градуса.
сменени са водна помпа, виско, перката и термостата.
сега е "малко" по добре, на 108 задьржа най-много, но понякога отвори на 114 градуса.
ако някой има идея или подобен проблем, нека пише..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: Смяна на виско, ел.перка на радиатор, водна помпа, термо

Мнение от 7BREYTON » 22 Мар 2014, 8:40

търся да купя втора ръка Вентилатор за радиатор климатик с една перка за BMW 7 Ser (E38) 2001 730Д

Моята е умряла , смених виското (http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Viscou ... emoval.pdf) , но за тоя вентилатор маи нямало варианти. Намерих това:

http://www.avto.bim.bg/Ventilator-za-ra ... 3m699.html

някои да се е сблъсквал с проблема?

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook