Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 23 Юли 2012, 15:18

deyan-enchev написа:
LUBO 555 написа: ...
Провери си бушона 70А зад жабката.....


Колега не пишете неща които са грешни.

Зад жабката НЕ трябва да има бушон 70А, нито на позиция 75 нито на позиция 76.
Там са съответно 50А и 40А - Fuse Maxi.

Вярно,колега,
Грешката е моя.Бушона е 50А
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от badsharki » 24 Юли 2012, 8:09

LUBO 555 написа:Щото като няма достатъчно газ да направи налягане,от там да се повиши температурата,не се включва перката за да го охлади.

Перката се включва винаги, на първа степен, след като натиснеш копчето със снежинката. :)
Единственно не се включва, ако външната температура е под 10 градуса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 24 Юли 2012, 10:52

badsharki написа:
LUBO 555 написа:Щото като няма достатъчно газ да направи налягане,от там да се повиши температурата,не се включва перката за да го охлади.

Перката се включва винаги, на първа степен, след като натиснеш копчето със снежинката. :)
Единственно не се включва, ако външната температура е под 10 градуса.

:nono: Може да си работи климатика няколко минути,преди да се включи перката.Тоест докато направи 17,5бара
Няма общо между бутона със снежинката и перката
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от goguma » 24 Юли 2012, 11:06

LUBO 555 написа:
badsharki написа:
LUBO 555 написа:Щото като няма достатъчно газ да направи налягане,от там да се повиши температурата,не се включва перката за да го охлади.

Перката се включва винаги, на първа степен, след като натиснеш копчето със снежинката. :)
Единственно не се включва, ако външната температура е под 10 градуса.

:nono: Може да си работи климатика няколко минути,преди да се включи перката.Тоест докато направи 17,5бара
Няма общо между бутона със снежинката и перката


:nono: :nono: :nono:

Първа степен включва автоматично с натискането на снежинката, колега, няма значение колко бара е моментното налягане в системата ;) Иначе втора степен се включва на 21 бара, и на 17 изключва.

ПП: перката не се включва заедно със натискането на снежинката единствено когато е около или под 8-9 градуса навън /както е отбелязал колегата badsharki/ . Тогава поработа 5-10 минути без перка докато качи налягането и температурата и пак се включва. Тоест има вариант да не включи перката заедно със снежинката, но само при определени условия. В летните жеги /а дори и в топлата вече пролет/ ако не включи веднага перката пиши резисторът на първа степен /а може и на втора/ за бегал :)

Всъщност май всички казваме едно и сщо по различни начини :)
Последна промяна goguma на 29 Апр 2013, 18:59, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от deyan-enchev » 24 Юли 2012, 11:15

В случай че трябва да сме точни за втората степен:

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... .svg?m=e39

Границите са:

Над 20 бара
Под 17.5 бара
Последна промяна deyan-enchev на 24 Юли 2012, 14:10, променена общо 1 път
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от sadex5 » 24 Юли 2012, 12:01

Аз точно след малко отивам на климатикджията, че имам абсолютно същия проблем, и ще докладвам :lol: Моята перка е от поколението с електронно управление, и проработва само за 1-2 секунди след като натисна снежинката.
Реших на БМВ то за 10 годишния му рожден ден да му подаря фреон :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 24 Юли 2012, 12:14

sadex5 написа:Аз точно след малко отивам на климатикджията, че имам абсолютно същия проблем, и ще докладвам :lol: Моята перка е от поколението с електронно управление, и проработва само за 1-2 секунди след като натисна снежинката.
Реших на БМВ то за 10 годишния му рожден ден да му подаря фреон :yes:



Колега , с тебе си се гониме с проблемите. Съвсем еднакви идват...

Ще чакам инфо иначе и аз ще дам към петък.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от sadex5 » 24 Юли 2012, 22:53

Сега идвам от климатикаджията. Закачихме я колата на стенд, и показа че уж досега съм нямал фреон, бил е около 70 грама. Изпомпиха го, и наляха пресен, към 760 грама. Човека ми даде една голяма бележка със това как е протекъл процеса и т.н
Обаче изненада- перката не тръгна никаква. Аз много бързах за работа и газ от сервиза, по пътя духаше зверски, но на първия светофар разбрах че перката никаква не сработва.....
Обедната почивка излязох да установя пак проблема откъде е, при откачането на куплунга на перката и отново закачането му сякаш леко се помръдва или тръгва за 1 секунда и пак спира....Климатик на място няма...
Откачих куплунга на пресостата за проба, и двигателя веднага променя оборотите си.....Пак си го закачих и дотам....
Как да го проверя този пресостат ? Има три кабелчета....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от Teogop » 24 Юли 2012, 23:35

Ако "сякаш" означава "със сигурност", значи имаш проблем в електромотора. Виж дали се върти свободно перката на ръка. Ако се върти свободно, значи не е механичен, а по-скоро износени четки....

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от Ilko Ivanov » 25 Юли 2012, 8:02

sadex5 написа:Сега идвам от климатикаджията. Закачихме я колата на стенд, и показа че уж досега съм нямал фреон, бил е около 70 грама. Изпомпиха го, и наляха пресен, към 760 грама. Човека ми даде една голяма бележка със това как е протекъл процеса и т.н
Обаче изненада- перката не тръгна никаква. Аз много бързах за работа и газ от сервиза, по пътя духаше зверски, но на първия светофар разбрах че перката никаква не сработва.....
Обедната почивка излязох да установя пак проблема откъде е, при откачането на куплунга на перката и отново закачането му сякаш леко се помръдва или тръгва за 1 секунда и пак спира....Климатик на място няма...
Откачих куплунга на пресостата за проба, и двигателя веднага променя оборотите си.....Пак си го закачих и дотам....
Как да го проверя този пресостат ? Има три кабелчета....

Емо,не се занимавай с глупости а си смени перката. Това е много често срещан и скъп проблем при Х5.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 26 Юли 2012, 11:04

Закарах трактора в бокса и довечера ще пиша кво е станало.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 26 Юли 2012, 16:17

omegaart написа:Закарах трактора в бокса и довечера ще пиша кво е станало.



Сдухал електромотор се оказа работата ... вече е сменена перката и всичко е ток.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525dA
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от audi_rulzzz » 29 Апр 2013, 17:35

Така... днес и при мен се появи проблем.Колата е напълнена с 750 грама фреон с оцветител.Течове никакви.Вакум като от завода..... обаче колата студено НЕ духа.Климатикаджията каза,че не ми залепвала шайбата на компресора... от какво може да е това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от spacepl » 29 Апр 2013, 18:35

Шайбата залепва с ел.магнит. На компресора отгоре влиза едно кабелче, при активиране на климатика там трябва да имаш 12 волта за да залепи шайбата към компресора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от Ivo.Ganchew » 30 Апр 2013, 14:55

Хайде още един с не работеща перка на климатроника. Колата е 520 M52B20, по принцип знам, че нямам много фреон. Възможно ли е само от това да не тръгва перката? Датчика за външна температура също е повреден и показва -40. Ей сега си направих тест, започва да духа студено, но само докато е в движение колата, спра ли на място почва да си духа топло. Вдигнах капака и видях че не се върти перката, врътнах я с отверка не е задържала нещо.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook