Климатроник .. проблем ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 18.07.2011
Местоположение: Плевен , Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E60 530XI
Мечтае да кара: M5 f10

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от Achkata_ci » 20 Юли 2012, 19:45

Добре , а защо вчера като го пуснах даже не се чу онзи звук дето съска... нямаше промяна в духането от вентилатора , а само ми измени леко оборотите :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от oci » 21 Юли 2012, 10:52

Achkata_ci написа:Добре , а защо вчера като го пуснах даже не се чу онзи звук дето съска... нямаше промяна в духането от вентилатора , а само ми измени леко оборотите :dunno:

Изпуснал е напълно вече или просто сега е по студено т.е не 40 градуса а 30 и налягането е малко по ниско и затова вече не се включва компресора.
Колега отиди да ти проверят как е фреона и дали има пропуски в системата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 18.07.2011
Местоположение: Плевен , Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E60 530XI
Мечтае да кара: M5 f10

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от Achkata_ci » 21 Юли 2012, 13:04

напълних го преди 1 седмица догоре

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 46/320d
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от AUDI-6EFFFFFFFA » 21 Юли 2012, 18:46

oci написа:
AUDI-6EFFFFFFFA написа:Здравейте, пак щом никой не казва как се ремонтира управлението,сами ще се мъчим 250лв за втора употреба са пари на вятъра при положение че за опелите са както казва един колега по 30 лв.Моя вече работи перфекно брата го запойва днеска некви релета слага обаче перката работила на макс което небило проблем излезе ми 13 лева.Другия вариант бил неква перка от друга кола да сложим пред радиаторите и да се палис цк ключе :lalala: .Това е .


Да колега, но за опел тази перка нова струва под 200 лв докато твоята перка чисто нова е 740 лв и затова втора ръка е към 250 лв, това с релетата е компромисен вариант и аз не съм съгласен с теб, че няма проблем по скоро това е вариант докато си сложиш перка с работещ модул причините са много първо налягането на системата винаги ще ти е ниско, това за климатика второ тази перка си е сериозен консуматор и при тази работа на макс с релетата винаги ще тегли доста ток от колата и от там зареждането няма да ти е наред, после винаги като се пусне перката натоварва двигателя точно заради посноянните високи обороти.
То затова са го измислили с това модулно управление да може перката в зависимост от нуждите да се пуска или за климатика или за охлаждане на мотора и след това е съм 6 скорости за да може плавно да регулира температурата и налягането на фреона.
Например като караш извън града тогава въздушната струя и тя охлажда и тогава перката работи на 20 процента или на първа или на втора скорост докато при теб и тогава ще е на макс което не е нужно.
Е може би ще кажеш, че тази разлика е около 220лв в пари, но пък затова си си купил БМВ а не Опел нали :D

Да колега Оци прав си на 100 процента и съм съгласен с тебе,но климатика ми работи перфекно за мен.Сега в тези жеги и градско каране мисля че климатика рядко ще свали на 3 или 4 скорост, ще е на 5 или на 6-та скорост което доближава моя вариант.Другото което все си мисля е че колкото е по охладен радиатора вънка толкова по студено духа вътре,така си мисля аз.Ти си професионалиста ти ще кажеш.Ама ако знаш дай малко яснота за това управление,някаде четох че било с микрочипово управление или нещо такова.Има ли транзистори вътре, нещо да се сменят като на таралежа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от oci » 22 Юли 2012, 23:16

AUDI-6EFFFFFFFA написа:
oci написа:
AUDI-6EFFFFFFFA написа:Здравейте, пак щом никой не казва как се ремонтира управлението,сами ще се мъчим 250лв за втора употреба са пари на вятъра при положение че за опелите са както казва един колега по 30 лв.Моя вече работи перфекно брата го запойва днеска некви релета слага обаче перката работила на макс което небило проблем излезе ми 13 лева.Другия вариант бил неква перка от друга кола да сложим пред радиаторите и да се палис цк ключе :lalala: .Това е .


Да колега, но за опел тази перка нова струва под 200 лв докато твоята перка чисто нова е 740 лв и затова втора ръка е към 250 лв, това с релетата е компромисен вариант и аз не съм съгласен с теб, че няма проблем по скоро това е вариант докато си сложиш перка с работещ модул причините са много първо налягането на системата винаги ще ти е ниско, това за климатика второ тази перка си е сериозен консуматор и при тази работа на макс с релетата винаги ще тегли доста ток от колата и от там зареждането няма да ти е наред, после винаги като се пусне перката натоварва двигателя точно заради посноянните високи обороти.
То затова са го измислили с това модулно управление да може перката в зависимост от нуждите да се пуска или за климатика или за охлаждане на мотора и след това е съм 6 скорости за да може плавно да регулира температурата и налягането на фреона.
Например като караш извън града тогава въздушната струя и тя охлажда и тогава перката работи на 20 процента или на първа или на втора скорост докато при теб и тогава ще е на макс което не е нужно.
Е може би ще кажеш, че тази разлика е около 220лв в пари, но пък затова си си купил БМВ а не Опел нали :D

Да колега Оци прав си на 100 процента и съм съгласен с тебе,но климатика ми работи перфекно за мен.Сега в тези жеги и градско каране мисля че климатика рядко ще свали на 3 или 4 скорост, ще е на 5 или на 6-та скорост което доближава моя вариант.Другото което все си мисля е че колкото е по охладен радиатора вънка толкова по студено духа вътре,така си мисля аз.Ти си професионалиста ти ще кажеш.Ама ако знаш дай малко яснота за това управление,някаде четох че било с микрочипово управление или нещо такова.Има ли транзистори вътре, нещо да се сменят като на таралежа?


Мога да ти снимам няколко модулчета да видиш какво представляват, но то е с процесор и силови транзистори аз сменях на две модулчета транзисторите и заработиха, но само на 100 процента и засега още поне аз не съм открил начина за ремонт освен ако не е нещо по елементарно, виж таралежите вече те са ясни правят се, но тези перки се опъват засега :mhihi: дано не е за дълго :mhihi:
По охладен радиатор не значи, че вътре ще духа по студено то нали си има таблица за изпарението на фреон и по точно за определения фреон при определено налягане се постига съответната температура на изпарение така, че не си прав то затова така е направено системата трябва да работи в точно определени граници иначе перките щяха да са обикновен вентилатор без скорости а на повечето коли е или с две скорости или със модулно управление за повече скорости на вентилатора, то и при домашните климатици е така това си е просто физика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 18.07.2011
Местоположение: Плевен , Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E60 530XI
Мечтае да кара: M5 f10

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от Achkata_ci » 24 Юли 2012, 12:43

Колеги , тръгнах на малко по-дълаг път и климатроника ми си работи перфектно , влязох в града - пак си работи идеално ? :conf:

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: печка

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от plachkov » 24 Юли 2012, 14:34

Achkata_ci написа:Колеги , тръгнах на малко по-дълаг път и климатроника ми си работи перфектно , влязох в града - пак си работи идеално ? :conf:
Имаш ли някъкъв проблем реално и чистил ли си радиаторите и между тях?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 18.07.2011
Местоположение: Плевен , Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E60 530XI
Мечтае да кара: M5 f10

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от Achkata_ci » 24 Юли 2012, 15:19

Реално ми казаха , че перката неработи и се вдига налягането на фреона , защото нямало какво да охлади системата.. и не сам чистил нищо просто си налях фреон , че беше намалял доста :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
Мечтае да кара: BMW E61

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от NicKo_8 » 24 Юли 2012, 17:06

Здравейте колеги.От днес и аз съм собственик на Е46 320Д.И при мен има проблем с климатика.Когато карах днес колата за да я прибера в Хасково климатика работеше перфектно,но в града започна от време да време да духа топло за няколко секунди и после пак студено и така постоянно.На диагностика излезна някакво реле.Дали причината ще да е в това реле или и аз съм за перка ?
The Power of Dreams!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от Ivo_Borisov » 24 Юли 2012, 20:43

Achkata_ci написа:Реално ми казаха , че перката неработи и се вдига налягането на фреона , защото нямало какво да охлади системата.. и не сам чистил нищо просто си налях фреон , че беше намалял доста :dunno:

Оправи си перката защото от това вдигане на налягането пак ще ти избие от някъде фреона и може и да ти разхерметизира системата! Познавам няколко човека които си карат така ама хората неслучайно са я сложили тая перка там :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от 320 2.2 » 25 Юли 2012, 1:08

Здравеите колеги виждам че темата се е оформила за перката .Но искам да попитам как да проверя и да отпуша дупката за конденза над скоростната кутия .Преди известно време разглобих всичко отпред да почистя изпаритела защото миришеше на гадно като се спре климата .Сега не мирише но ми се струва че се е задръстила дупката над скоростната кутия дето излиза конденза от известно време не намирам и капка вода под колата и като се спре климата решетките направо се мокрят .Някой ако се е сблъсвал с този проблем ще съм благодарен да сподели как се почиства .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от oci » 26 Юли 2012, 0:01

320 2.2 написа:Здравеите колеги виждам че темата се е оформила за перката .Но искам да попитам как да проверя и да отпуша дупката за конденза над скоростната кутия .Преди известно време разглобих всичко отпред да почистя изпаритела защото миришеше на гадно като се спре климата .Сега не мирише но ми се струва че се е задръстила дупката над скоростната кутия дето излиза конденза от известно време не намирам и капка вода под колата и като се спре климата решетките направо се мокрят .Някой ако се е сблъсвал с този проблем ще съм благодарен да сподели как се почиства .


Вдигни колата на подемник и с въздух под налягане продухай маркуча за конденза и си готов това е често срещан проблем дори и на доста по нови коли.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от 320 2.2 » 26 Юли 2012, 1:02

Колега тази сутрин преди да отида на работа я вдигнах и с една свинска опашка ръгнах 2-3 пъти хем да я отпуша и да видя дали има мръсотия като издърпах свинската опашка беше абсолютно чиста .На обяд като се прибрах изчаках малко да видя дали ще капне поне малко пак нямаше вода преди да тръгна ми хрумна да пусна да духа само отсреща и да затворя дупките и да видя дали налягането от вентилатора ще напъне да излезе вода ,само докато затворя дупките и като погледнах отдолу имаше локва помислих че съм я излъгал но вечерта пак нямаше сега съм решил да пробвам както е писал колегата осi с компресор ще разровя със свинска опашка и после с прахосмукачка да видя дали ще излезе нещо защото с въздух и да ръгам мизерията остава вътре .Някои ако може да ми каже как се чисти дъното защото като разглобих отпред се виждаше само лицевата част на изпаритела и таралежа долу в ляво ,отдолу нямам никакъв достъп много ми е интересно какво има да запуши отвора отдолу при условие че като чистих изпаритела бях сложил лиген отдолу да се стича водата мога да кажа че беше чиста аз очаквах да има кал пясък но нямаше нищо .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от oci » 27 Юли 2012, 8:29

320 2.2 написа:Колега тази сутрин преди да отида на работа я вдигнах и с една свинска опашка ръгнах 2-3 пъти хем да я отпуша и да видя дали има мръсотия като издърпах свинската опашка беше абсолютно чиста .На обяд като се прибрах изчаках малко да видя дали ще капне поне малко пак нямаше вода преди да тръгна ми хрумна да пусна да духа само отсреща и да затворя дупките и да видя дали налягането от вентилатора ще напъне да излезе вода ,само докато затворя дупките и като погледнах отдолу имаше локва помислих че съм я излъгал но вечерта пак нямаше сега съм решил да пробвам както е писал колегата осi с компресор ще разровя със свинска опашка и после с прахосмукачка да видя дали ще излезе нещо защото с въздух и да ръгам мизерията остава вътре .Някои ако може да ми каже как се чисти дъното защото като разглобих отпред се виждаше само лицевата част на изпаритела и таралежа долу в ляво ,отдолу нямам никакъв достъп много ми е интересно какво има да запуши отвора отдолу при условие че като чистих изпаритела бях сложил лиген отдолу да се стича водата мога да кажа че беше чиста аз очаквах да има кал пясък но нямаше нищо .

Ти все пак имай предвид, че за да направи конденз трябва да я покараш колата известно време за 5-10 км може и да не кондензира то си зависи и от температурата колко е по-висока в купето и по продължително каране тогава ще има влага по изпарителя за да се оттече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Климатроник .. проблем ?

Мнение от mitrax » 27 Юли 2012, 10:25

визуално различват ли се "фейсовите" от "преди фейсовите" перки ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook