Ремонт на автомобилен радио модул
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Malkiq_69
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535I
- Мечтае да кара: BMW750IL
Ремонт на автомобилен радио модул
Здравейте, търся някой, който да може да ремонтира модулът, който управлява радиото на колата ми. Модулът е Becker BM54, и най-вероятно става въпрос за некачествени фабрични спойки. Ето как изглежда.
От София съм
От София съм

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
БМ54 дава няколко дефекта, така че ще е добре да напишеш какъв му е точно проблема.
При мен не работеха левите говорители и се наложи присаждане на допълнителна 4-канална усилвателна платка и допълнителна 2-канална предусилвателна платка за да мога да изкарам "low"изходи за усилвател. За съжаление майстора ми е от Плевен и не знам дали бих могъл да ти помогна, но искам да те предупредя някой неща, с които аз изпатих докато намеря точния човек.
Най важното е този,който ти прави модула да е правил и друг път БМВ модул и да ти даде гаранция за свършеното, защото работата е деликатна. Платките на БМ54 са двуслойни и докато запоява едно, то се разпоява друго и става една.....
След ремонта се залушай хубаво при запален двигател за шум в колоните, който се засилва с покачването на оборотите на мотора (за да няма този проблем се слагат някакви еднопосочни кондензатори,малко некомпетентно пиша, но все пак съм само клиент, не специалист
) и задължително добре да се върже "mute" кабела, защото при завъртане на ключа се получава едно досадно пукане в говорителите.
Пиша ти всичко това, защото в началото попаднах на един “майстор“ дето ми обясняваше че не можело да стане като заводско и всичко това било нормално. Действително много малко хора се наемат да ремонтират БМ54, но все пак има.
Поздрави
При мен не работеха левите говорители и се наложи присаждане на допълнителна 4-канална усилвателна платка и допълнителна 2-канална предусилвателна платка за да мога да изкарам "low"изходи за усилвател. За съжаление майстора ми е от Плевен и не знам дали бих могъл да ти помогна, но искам да те предупредя някой неща, с които аз изпатих докато намеря точния човек.
Най важното е този,който ти прави модула да е правил и друг път БМВ модул и да ти даде гаранция за свършеното, защото работата е деликатна. Платките на БМ54 са двуслойни и докато запоява едно, то се разпоява друго и става една.....
След ремонта се залушай хубаво при запален двигател за шум в колоните, който се засилва с покачването на оборотите на мотора (за да няма този проблем се слагат някакви еднопосочни кондензатори,малко некомпетентно пиша, но все пак съм само клиент, не специалист

Пиша ти всичко това, защото в началото попаднах на един “майстор“ дето ми обясняваше че не можело да стане като заводско и всичко това било нормално. Действително много малко хора се наемат да ремонтират БМ54, но все пак има.
Поздрави
Последна промяна Rosendo на 27 Юни 2012, 20:03, променена общо 1 път
- Malkiq_69
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535I
- Мечтае да кара: BMW750IL
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
МЕРСИ Колега но при мен проблема е че нямам никъкав звук идваше после пак го няма и дойде момента в които спря напълно.
Цялата работа е такава че беше ми влезнало вода от някаде и е окислило точно на буксата, и можеби е изгоряно нещо според мен но това трябва да го каже някой които е в час но мерси за инфото колега.
Цялата работа е такава че беше ми влезнало вода от някаде и е окислило точно на буксата, и можеби е изгоряно нещо според мен но това трябва да го каже някой които е в час но мерси за инфото колега.

- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
След “ремонта“ на първия ПСЕВДОмайстор, и моята букса беше залята със някаква киселина, с която се е опитвал да зачисти, когато е запоявал захранването на говорителите при буксата.Течността била проводима и направо пушеше като закача модула. Тук направихме следното:
Платката на която е буксата (плоските пинове) е запоена към главната платка посредством една дълга редица от около 40-тина крачета. Със помоща на вакуум помпа и поялник разделихме двете платки една от друга. После по същия метод свалихме буксата, което е много трудоемко и се изискват железни нерви. Като демонтирахме буксата се виждаше тъмно петно от течност между две споики, което както съм написал по-горе е проводимо и дава на късо. Със твърда четка подобна на четка за зъби и някакъв етеров бързоизпарим разтвор за почистване на платки изчистихме и сглобихме по обратният ред.
Има начин при закачен модул в колата и със свален капак да се замери и да се види къде се губи сигнала, дали има захранване и т.н.После със тези очила (като на златарите) може да се види къде е проблема, но както ти казваш трябва да е някой който има познания. Аз ти пиша всичко това, защото съм препатил и ми се иска ако мога да ти спестя някой да ти продава кон за кокошка
Дано да съм бил полезен.
Поздрави
Платката на която е буксата (плоските пинове) е запоена към главната платка посредством една дълга редица от около 40-тина крачета. Със помоща на вакуум помпа и поялник разделихме двете платки една от друга. После по същия метод свалихме буксата, което е много трудоемко и се изискват железни нерви. Като демонтирахме буксата се виждаше тъмно петно от течност между две споики, което както съм написал по-горе е проводимо и дава на късо. Със твърда четка подобна на четка за зъби и някакъв етеров бързоизпарим разтвор за почистване на платки изчистихме и сглобихме по обратният ред.
Има начин при закачен модул в колата и със свален капак да се замери и да се види къде се губи сигнала, дали има захранване и т.н.После със тези очила (като на златарите) може да се види къде е проблема, но както ти казваш трябва да е някой който има познания. Аз ти пиша всичко това, защото съм препатил и ми се иска ако мога да ти спестя някой да ти продава кон за кокошка

Дано да съм бил полезен.
Поздрави
- Malkiq_69
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535I
- Мечтае да кара: BMW750IL
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
ДА Колега евала за всичко но дали можем да се свържем с човека или да се разберем с него или да го пратя по еконт.
БЛАГОДАРЯ ТИ КОЛЕГА ЗА ПОДРОБНО НАПИСАНОТО

БЛАГОДАРЯ ТИ КОЛЕГА ЗА ПОДРОБНО НАПИСАНОТО


- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Malkiq_69 написа:ДА Колега евала за всичко но дали можем да се свържем с човека или да се разберем с него или да го пратя по еконт.
БЛАГОДАРЯ ТИ КОЛЕГА ЗА ПОДРОБНО НАПИСАНОТО![]()
Не мисля че е удачно да се праща, защото по време на поправката може да се наложи няколко пъти да се закачи и да се пробва на колата, а и след това ако се наложи някаква гаранционна намеса няма как да се оправи. При всички положения съм сигурен че в София( мисля че си от София) ще намериш човек който да ти свърши работа.
Не ти предлагам варианта да се закачи и пробва на моята кола, защото БМ54 имат няколко поколения, и аз си бях купил един, който работеше, но с него не ми се старираше диска който се поставя зад монитора в купето, иначе чейнджър и радио бяха ОК.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
http://dobrikit.net/NCHUSILVATEL-2H40w-p-31.html
копуваш 2бр. от тези НЧУ-та монтираш вътре в радиомодула и всичко заспива. даже звукът е доста по мощен от оригиналните стъпала. моя и на няколко приятели съм го направил по този начин и няма никакви проблеми.
копуваш 2бр. от тези НЧУ-та монтираш вътре в радиомодула и всичко заспива. даже звукът е доста по мощен от оригиналните стъпала. моя и на няколко приятели съм го направил по този начин и няма никакви проблеми.
- Malkiq_69
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535I
- Мечтае да кара: BMW750IL
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
ами незнам дали е от това но ако си правил такива модоли да се раберем да направиш и моя. 

- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Ако единствената предпоставка за дефект на модула е навлизането на вода по кабелите в 99% от случаите дефекта е в буксата(конектора) и ще е тъпо да се отваря и ръчка модула а после да се окаже конектора. Ти твоя модул пробва ли го на друга кола, като погледнеш пиновете му личи ли те да са потъмняли(пожълтяли)?
- Malkiq_69
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 535I
- Мечтае да кара: BMW750IL
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Здравей колега ,имам 2 радио модули които са изгорели по един и същи начин от вода по буксата,едната букса е цялата позеленяла а на другия има дори дупка от вътршната страна.Ако има вариант да ми помогнете за ремонт ще съм много благодарен.Благодаря ви за мненията на всички очаквам помощ от вас 
НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ КОЙ ПРАВИ РЕМОНТ НА МОДУЛИ ИЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ДА НАПРАВИМ ЕДИН ОТ ДВАТА

НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ КОЙ ПРАВИ РЕМОНТ НА МОДУЛИ ИЛИ ДА МИ ПОМОГНЕ ДА НАПРАВИМ ЕДИН ОТ ДВАТА
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Добре аз пак да питам пробва ли модула на друга кола (не този който е с дупка в конектора), как разбра че той е изгорял. Като начало трябва да смениш кабела с буксата с нов (втора употреба). След това отвори модулите почисти ги със спирт и качи снимките тук. Най-малкото ще ти кажа дали стават за ремонт или не. Няма да е зле да дедеш и някаква история на "заболяването" например: ту работеше ту не работеше "еди кое си", после напълно спря. Свалих го, видях , че се е намокрил конектора и т.н. ... , свожих нов и тои работи/неработи и т.н...
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Попаднах на едно видео в youtube и към него на един документ (.pdf) с доста подробна информация за смяната на крайни стъпала на BM54 модула. На испански е, ама му се разбира. Пускам го тук, защото човекът сам си е правил платката с TDA7375, а ми хареса идеята на NAPSTERS, че има всякакви готови комплекти - кит с платка за всякакви усилватели. Почти не съм им обръщал внимание по магазините, нямаше и да се сетя за тях. Но готовите платки спестяват доста труд, а са и доволно евтини (понякога почти на цената на самия чип).
https://www.youtube.com/watch?v=I_nnnH4z8Xo
http://www.bmwcarx.com/web/DocumentosBM ... _Manol.pdf
p.s. Голяма тъпотия ми се видя това, как фабрично са решили крайните стъпала в БМ54. Явно от голям зор да са сложни за ремонт и хората да си купуват нови модули.
https://www.youtube.com/watch?v=I_nnnH4z8Xo
http://www.bmwcarx.com/web/DocumentosBM ... _Manol.pdf
p.s. Голяма тъпотия ми се видя това, как фабрично са решили крайните стъпала в БМ54. Явно от голям зор да са сложни за ремонт и хората да си купуват нови модули.
NAPSTERS написа:http://dobrikit.net/NCHUSILVATEL-2H40w-p-31.html
копуваш 2бр. от тези НЧУ-та монтираш вътре в радиомодула и всичко заспива. даже звукът е доста по мощен от оригиналните стъпала. моя и на няколко приятели съм го направил по този начин и няма никакви проблеми.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
това с усилватели и предусилватели е пълна глупост, проблема на модула е друг и се решава със 100-200лв прави ги един човек в бг но може би ще се сметне за реклара ако го сложа тук. Пишете лс които се интересува.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Ами не знам, този дето показва на видеото изглежда това му е бил проблемът - крайните стъпала, които не можеш да ги смениш, защото умниците са ги заляли на платката (и сигурно кофти се охлаждат заради това и дефектират). А може да дефектират и от чисто механични причини като усукване на платката - което го няма когато стъпалото е изработено като самостоятелен чип. Като казваш "проблемът е друг" -- да кажем, че този със стъпалата е някакъв от по-по-масовите проблеми. От 300 части може да има 300 различни проблема и никога не се пристъпва към ремонт, преди да се измери кое точно не работи.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Ремонт на автомобилен радио модул
Има някакви памети които имат определен брой цикъли и с времето се скапва, оттам се губят канали, чува се неприятен шум при увеличаване и т.н.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани