Въпрос за горивна помпа и горивен филтър
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Sorrow
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 2.12.2009
- Местоположение: София / Пловдив
- Пол: Мъж
Въпрос за горивна помпа и горивен филтър
Въпросът ми е кратък и прост, но ще започна с малко предистория. Преди около 2 седмици заредих от ЕКО до горе и колата не запали от първия път на самата бензиностанция. Последва втори опит, отново неуспешен. Погледнах бележката да не би човека да е сипал бензин, но си беше дизел. Запали от третия път и оттогава нищо.
Днес, бях във Варна на гости и след като мина July, реших рано-рано да паля обратно към София. Уви, колата изобщо не си помисли и да пали. Лампата check engine светеше постоянно, което ме накара да мисля, че проблемът е по-сериозен. Викнах пътна помощ и пича почна да умува къде има нещо отворено в 8 сутринта в неделя. За късмет, първият сервиз на околовръстното се оказа отворен и ме остави там. Хората като видяха, че идвам с пътна помощ разчистиха и веднага поеха колата. След известно време диагностика и тестване се оказа горвната помпа. Покрай нея смених и горивен филтър и след смяната им, колата запали толкова бързо, колкото парите излетяха от джоба ми. Все пак нямах много варианти налице, след като съм в друг град и то в неделя. Нямам представа дали съм се набутал, но помпата ми излезе малко под 400 лв, а филтъра на Бош беше 50 лв.
След всичко това въпросът ми е следния. Видях, че помпата е преди филтъра, което не ми се струва особено логично... Има ли начин местата да се разменят или да се добави още един филтър преди нея?
Днес, бях във Варна на гости и след като мина July, реших рано-рано да паля обратно към София. Уви, колата изобщо не си помисли и да пали. Лампата check engine светеше постоянно, което ме накара да мисля, че проблемът е по-сериозен. Викнах пътна помощ и пича почна да умува къде има нещо отворено в 8 сутринта в неделя. За късмет, първият сервиз на околовръстното се оказа отворен и ме остави там. Хората като видяха, че идвам с пътна помощ разчистиха и веднага поеха колата. След известно време диагностика и тестване се оказа горвната помпа. Покрай нея смених и горивен филтър и след смяната им, колата запали толкова бързо, колкото парите излетяха от джоба ми. Все пак нямах много варианти налице, след като съм в друг град и то в неделя. Нямам представа дали съм се набутал, но помпата ми излезе малко под 400 лв, а филтъра на Бош беше 50 лв.
След всичко това въпросът ми е следния. Видях, че помпата е преди филтъра, което не ми се струва особено логично... Има ли начин местата да се разменят или да се добави още един филтър преди нея?
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър
Проблема, че ти е отказала помпата не е защото няма филтър преди нея, а защото и е дошло времето.
В резервоара има ситна цедка за по едри частици, но преди помпата не е препоръчително да има горивен филтър, защото евентуалното му запушване би намалил притока на гориво, от там помпата да се товари и гори по бързо.
Помпата спира да работи, заради износени четки на мотора или заради износен колектор, тя си е консуматив и не се ремонтира.
Нова оригинална от дилър е 480лв, а на теб не знаем каква са ти монтирали, за да ти кажем дали си се набутал.
В резервоара има ситна цедка за по едри частици, но преди помпата не е препоръчително да има горивен филтър, защото евентуалното му запушване би намалил притока на гориво, от там помпата да се товари и гори по бързо.
Помпата спира да работи, заради износени четки на мотора или заради износен колектор, тя си е консуматив и не се ремонтира.
Нова оригинална от дилър е 480лв, а на теб не знаем каква са ти монтирали, за да ти кажем дали си се набутал.
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър
Монтирали са ти австрийска или китайска. Колко ще изкара - Божа работа. Предполагам са ти дали гаранция все пак... И на въпроса - Преди помпата трябва да е филтъра . Предполагам си видял какво представлява филтъра и той трябва да е от към резервоара, а непосредсвено след него от към двигателя - самата помпа
P.S: Заради тази помпа и аз съм оставал безпомощен, и при мен имаше индикация преди това с непалене. (Когато тя работи се чува междр)

P.S: Заради тази помпа и аз съм оставал безпомощен, и при мен имаше индикация преди това с непалене. (Когато тя работи се чува междр)
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър
По схема е дадено филтъра да е към двигателя след помпата, но реално се оказа че е обратно, филтъра е преди помпата:

Ограденото в червено е помпата:


Ограденото в червено е помпата:

- Sorrow
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 2.12.2009
- Местоположение: София / Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за горивна помпа и горивен филтър
Да, като се прибрах и аз разгледах схемата. При мен си е точно както при нея - резервоар -> помпа -> филтър -> двигател. Видя ми се, че могат да се разменят двете и за това попитах. Излиза, че щом на схемата е едно, а в действителност може и обратно (снимката)... явно става размяната?
Иначе името на помпата просто ми изхвърча от главата, но определено нямаше китайско звучене. Казаха ми, че ако изчакам 1 ден могат да ми доставят точно китайски вариант за 300 лв.
Иначе името на помпата просто ми изхвърча от главата, но определено нямаше китайско звучене. Казаха ми, че ако изчакам 1 ден могат да ми доставят точно китайски вариант за 300 лв.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани