Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
Модератор: Общи модератори
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
Urt написа:Остана само да разберем какво е "тегав волан" и темата ще придобие правилната насока! Може би!
Ми покарай малко Молотовка, после покарай малко нормална кола и ще видиш, какво е тегав волан. Изключая екзотичните марки, не съм карал само Ламборгини. Под тегав, искам да кажа "ТВЪРД" (уроци по български). Сиреч, трябва да положиш усилие, за да го завъртиш. Карал съм всички модели Ферари, които са на пазара, Поршетата не ги броя, Бентли, Ролс Ройс и т.н. Няма марка, на която волана да се върти толкова трудно. Дали му харесва на някой, който търкаля нещо или не, това е мое лично мнение. Не бих казал, че Кадилакът е спортна кола, но мен ми харесва като возия и съм приятно изненадан него. Говоря, за каране по пътищата, не на писта.
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
BadAngel написа:трудно уловими са нюансите и още по-трудни са за описване
аз лично харесвам волана да е достатъчно директен, че да мога да обкрачвам дупките, но не толкова, че да ми мърда волана като минавам през тях
а от двете коли в заглавието, дини с круши е сравнението по ред причини
всъщност това усещане на волана е функция от повече от 15 фактора в линейния и не-линейния режим на управление и реакцията на окачването и гумите спрямо движението на волана. ето само няколко от нещата, които гледат инжинерите:
understeer gradient, steering sensitivity, steering sensitivity linear range, lateral acceleration response time, roll gradient, roll damping, yaw velocity damping, pitch gradient, minimum steering sensitivity, steering sensitivity ratio, steering hysteresis ("friction"), lateral acceleration at 0 steering wheel torque, steering torque gradient ratio, steering work sensitivity, static steering effort
за по-любознателните могат да погледната 3-те SAE статии за разработката на Corvette C5: 970091, 970097, 970098
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
alx написа:acho.rs написа:Значи щом не е ГТ3РС не е спортност . И това че е твърд волана няма връзка с по-директно управление , по-ясно обратна връзка и по-точно дозиране ... нито пък е направено умишелоно от производителя![]()
Сега остава да чуем и за твърдите спирачки колко са неудобни ...
абсолютно- твърдия волан не е критерии за нищо. може да е твърд- ама отдолу да е канапе - като на сл65-цата.
за сравнение - на гт3рс всичко му е много леко- волан, спирачки, съединител... а е едно от най-добре седящите коли на пистата. телепатично е. ако и да не ми харесва- факт.
дори от твоите люби ауди-та- волана на едно рс6 е изключително лек - но колата седи добре на пътя и ако и да е не телепатична се справя доста добре със дребни и едри корекции дори при висока скорост.
та ... колко е умишлено- не знам. това което знам е че независимо от твърдоста на волана като го врътнеш може отдолу някой може да каже "а?" а друг да каже "хоп!"
Аз ли съм тъп , ти ли овърташ като ученичка

Волана на БМВтата е твърд и директен - ТВА Е . Ако беше мек и директен , щеше да е тъпо и да води до синтетично усещане , както на Ауди и много други автомобили . Не знам за СЛ65 но обикновените СЛи кормилото се върти с кутрето на лявата ръка .
Дай сега кажи още нещо встрани, да пошикалкавим .....
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
acho.rs написа:Не знам за СЛ65 но обикновените СЛи кормилото се върти с кутрето на лявата ръка .
Дай сега кажи още нещо встрани, да пошикалкавим .....
аз също не зная за сл65, но на с63 волана има някаква адаптивна функция
като въртиш геврека на място се чувства лек (като на рено с електроусилвател), като го набримчиш се втвърдява, натежава и там съответната семантика

та чини ми се, че алх има предвид натежаването като си го набримчил, на място на никой не му е интересно да върти

No bling at the Ring
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
Това което описвате мисля се води адаптивен волан и повечето хора , както и мен силно ни обърква .
И разбира се че може да се поръча като екстра и за БМВ , само че сега плюем марката и ще си затоврим очите за тва . Волана на БМВ е като молотовка , защото инжинерите от БМВ не са си свършили работата - точка
И разбира се че може да се поръча като екстра и за БМВ , само че сега плюем марката и ще си затоврим очите за тва . Волана на БМВ е като молотовка , защото инжинерите от БМВ не са си свършили работата - точка
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5





Ами те какво разбират, то в самолетите едно време не е било нужно воланите да се въртят лесно защото са във въздуха.





БМВ не могат да правят волани и това е то, точка на спора. Дано и все така да не ги правят защото ако се сетят да попитат някой кучеядец как се прави серво за да се върти по-леко и трябва да се отказваме от марката.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
acho.rs написа:И разбира се че може да се поръча като екстра и за БМВ , само че сега плюем марката и ще си затоврим очите за тва . Волана на БМВ е като молотовка , защото инжинерите от БМВ не са си свършили работата - точка
не е само при бмв, много марки го предлагат
дори и от по-ниските сегменти
примерно рено имат такъв адаптивен волан от 2 поколения на меган, само че той е с електроусилвател)
No bling at the Ring
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
acho.rs написа:alx написа:та ... колко е умишлено- не знам. това което знам е че независимо от твърдоста на волана като го врътнеш може отдолу някой може да каже "а?" а друг да каже "хоп!"
Аз ли съм тъп , ти ли овърташ като ученичка![]()
Волана на БМВтата е твърд и директен - ТВА Е . Ако беше мек и директен , щеше да е тъпо и да води до синтетично усещане , както на Ауди и много други автомобили . Не знам за СЛ65 но обикновените СЛи кормилото се върти с кутрето на лявата ръка .
...
Не те знам какво разбираш под "твърд" и "мек",може би това зависи от тапицерията на волана



п.п.Първото

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
Леле, леле... Тука дискусии дето всеки говори, никой никого не слуша и накрая нищо смислено не излиза...
BMW-тата винаги са имали усещане във волана - факт. Също така е факт, че воланите им изискват повече усилие. Общо взето връзката между тези две неща е правопропорционална докато не се намеси усилвателя на кормилното усилие - т.е. колкото по-директен е волана, толкова по-трудно ще е да го въртите, но и толкова повече усещане/обратна връзка ще имате. И обратното. Помощниците обаче до голяма степен могат да изолират обратната връзка обаче за сметка на намаляване на усилието необходимо при въртенето на волана. Като намесим серво/електрическите усилватели може да получим директен волан с никакво усилие, а от там и никаква обратна връзка. Или пък може да не е въобще директен, но тежък, а от там отново никаква обратна връзка. Добрите за каране коли съчетават точно директен волан, хубава обратна връзка и точното толкова необходимо усилие колкото трябва.
Аз лично много повече си падам по чисто механичните волани със серво усилвател пред тези със сервотроник при BMW-тата - волана е по-тежък, но за сметка на това връща повече обратна връзка, а усилието е точно като за мен... Така е и при Е90 (карал съм еднакви коли и с двете системи). Въпреки това, обаче BMW винаги са правили много телепатично управление с точното усилие и обратна връзка.
Nikoror горе чудесно е описал нещата, от които зависят характеристиките на управлението и можете да прочетете, че на информативността, усилието и директността на управлението влиаят много неща освен чистото предавателно число и степента на подпомагане на вашето усилие.
BMW-тата винаги са имали усещане във волана - факт. Също така е факт, че воланите им изискват повече усилие. Общо взето връзката между тези две неща е правопропорционална докато не се намеси усилвателя на кормилното усилие - т.е. колкото по-директен е волана, толкова по-трудно ще е да го въртите, но и толкова повече усещане/обратна връзка ще имате. И обратното. Помощниците обаче до голяма степен могат да изолират обратната връзка обаче за сметка на намаляване на усилието необходимо при въртенето на волана. Като намесим серво/електрическите усилватели може да получим директен волан с никакво усилие, а от там и никаква обратна връзка. Или пък може да не е въобще директен, но тежък, а от там отново никаква обратна връзка. Добрите за каране коли съчетават точно директен волан, хубава обратна връзка и точното толкова необходимо усилие колкото трябва.
Аз лично много повече си падам по чисто механичните волани със серво усилвател пред тези със сервотроник при BMW-тата - волана е по-тежък, но за сметка на това връща повече обратна връзка, а усилието е точно като за мен... Така е и при Е90 (карал съм еднакви коли и с двете системи). Въпреки това, обаче BMW винаги са правили много телепатично управление с точното усилие и обратна връзка.
Nikoror горе чудесно е описал нещата, от които зависят характеристиките на управлението и можете да прочетете, че на информативността, усилието и директността на управлението влиаят много неща освен чистото предавателно число и степента на подпомагане на вашето усилие.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
Айде стига, слаботелесни да не се обаждат
Не съм имал досег до много коли, ама да речем Е36-цата ми се струва добре - хем директен (особено с подобрения по окачването), хем не е супер лекичък като на двутонното Паджеро, да речем, дето въртиш и пренавърташ и след "няколко секунди" има изненаджащ фийдбек дето я си предвидил, я не
Тежък волан
- май някой е позабравил как се кара Москвииич (или Паджеро без хидравлика от Приморско до София
)




Тежък волан




"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
DrivinGGoD написа:Леле, леле... Тука дискусии дето всеки говори, никой никого не слуша и накрая нищо смислено не излиза...
BMW-тата винаги са имали усещане във волана - факт. Също така е факт, че воланите им изискват повече усилие. Общо взето връзката между тези две неща е правопропорционална докато не се намеси усилвателя на кормилното усилие - т.е. колкото по-директен е волана, толкова по-трудно ще е да го въртите, но и толкова повече усещане/обратна връзка ще имате. И обратното. Помощниците обаче до голяма степен могат да изолират обратната връзка обаче за сметка на намаляване на усилието необходимо при въртенето на волана.
Не адаш. Това което се опитвам да обясня е че това колко е тежък волана няма никаква връзка с това колко директен е. Едно порше 997 турбо има лек и изключително директен волан- а като е подложено на сериозно ускорение волана е като перце. Един сл65 има тежък на място и още по тежък в движение волан които отдолу почти няма усещане какво се случва. Един срт10 вайпър има пак тежък волан но е телепатичен.
Твърдоста на волана няма връзка с прецизноста му. Твърдоста (в модерните коли) се определя хидравлично което няма нищо общо колко прецизно е управлението на щангите и цялото седене на предницата. Въпрос на съотношение на буталата в хидравликата и компютърно (според скороста) управление на пропорционалния клапан на рейката- а не на твърдоста на тампоните по предното окачване.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
alx написа:DrivinGGoD написа:Леле, леле... Тука дискусии дето всеки говори, никой никого не слуша и накрая нищо смислено не излиза...
BMW-тата винаги са имали усещане във волана - факт. Също така е факт, че воланите им изискват повече усилие. Общо взето връзката между тези две неща е правопропорционална докато не се намеси усилвателя на кормилното усилие - т.е. колкото по-директен е волана, толкова по-трудно ще е да го въртите, но и толкова повече усещане/обратна връзка ще имате. И обратното. Помощниците обаче до голяма степен могат да изолират обратната връзка обаче за сметка на намаляване на усилието необходимо при въртенето на волана.
Не адаш. Това което се опитвам да обясня е че това колко е тежък волана няма никаква връзка с това колко директен е. Едно порше 997 турбо има лек и изключително директен волан- а като е подложено на сериозно ускорение волана е като перце. Един сл65 има тежък на място и още по тежък в движение волан които отдолу почти няма усещане какво се случва. Един срт10 вайпър има пак тежък волан но е телепатичен.
Твърдоста на волана няма връзка с прецизноста му. Твърдоста (в модерните коли) се определя хидравлично което няма нищо общо колко прецизно е управлението на щангите и цялото седене на предницата. Въпрос на съотношение на буталата в хидравликата и компютърно (според скороста) управление на пропорционалния клапан на рейката- а не на твърдоста на тампоните по предното окачване.
Не си прочел внимателно това, което съм написал

Никъде не съм писал, че твърдостта и директността имат нещо общо когато е намесен серво/електрически усилвател. Това важи само когато няма такъв. Мисълта ми беше, че обратната връзка страда от леките волани


За това казах, че е много важно трите характеристики да са точно подбрани - прецизност, обратна връзка и твърдост...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
DrivinGGoD написа:мисълта ми беше, че обратната връзка страда от леките волани![]()
Не. Порше 911 изградиха империя базирана на леки, директни и със страшна обратна връзка волани. Това се опитах да ти кажа.
Ако дойдеш насам ще ти дам да се увериш

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Test review:2012 Cadillac CTS-V vs. 2013 BMW M5
alx написа:DrivinGGoD написа:мисълта ми беше, че обратната връзка страда от леките волани![]()
Не. Порше 911 изградиха империя базирана на леки, директни и със страшна обратна връзка волани. Това се опитах да ти кажа.
Ако дойдеш насам ще ти дам да се увериш
Изобщо не е толкова просто колкото изглежда, Порше разработват 911ката повече от 50 години заедно с още два три модела все спортни докато БМВ правеха седани, лимузини, спортни купета и мотори... изобщо да сравняваме БМВ с Порше е много несериозно. Първата и най съществена разлика е че мотора на едното е разположен зад водача


имам и една корола с "мек" волан и да си призная чесно е пълен абсурд това, все едно въртя симулатор

бреййй големи снежинки тука, волана бил тегав

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани