кормилна рейка е60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: кормилна рейка е60
На мен в общи линии така и не ми стана много ясно щом рейката тропа, как точно отстраняват проблема. Ако само тече съм съгласен да приема, че се сменят уплътненията, гумичките и всички производни, но ако тропа... С е39-ката минах по този път- рейката ми тропаше страшно много, но не течеше и избрах да заложа на читава рейка втора ръка. Любопитно ми е, ако някой може да поразясни как стоят нещата при е60, тъй като съм убеден, че рано или късно и аз ще си мина по каналния ред с подмяна или рециклаж на рейката.
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Re: кормилна рейка е60
Ето малко инфо, което разбрах вчера - рейката се държи с три втулки - две в краищата и една в средата. Когато втулките се разбият рейката започва да тропа, но може да не тече все още ако уплътненията са здрави. При рециклирането се сменят втулките с нови, като е добре да се подменят и уплътненията, въпреки че не са протекли. Ако рейката дълго време е тропала и има наранявания се стругова и се отнема част от повърхността и и после се ползват втулки с по-малък диаметър, за да паснат на стругованата вече рейка. Не ми стана ясно, колко пъти може да се повтаря този процес на струговане, но предполагам, че не е безкрай и колкото по-рано се хване проблема, толкова по-малко ще има нужда от струговане.
Може и да не съм разбрал и описал всичко много точно, но е това в общи линии - вижда ми се ясен процес (не е "часовникарски" като при рециклиране на турбината) и се надявам да нямам ядове с кадърно направена рейка!
Може и да не съм разбрал и описал всичко много точно, но е това в общи линии - вижда ми се ясен процес (не е "часовникарски" като при рециклиране на турбината) и се надявам да нямам ядове с кадърно направена рейка!
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: кормилна рейка е60
noiseless написа:Ето малко инфо, което разбрах вчера - рейката се държи с три втулки - две в краищата и една в средата. Когато втулките се разбият рейката започва да тропа, но може да не тече все още ако уплътненията са здрави. При рециклирането се сменят втулките с нови, като е добре да се подменят и уплътненията, въпреки че не са протекли. Ако рейката дълго време е тропала и има наранявания се стругова и се отнема част от повърхността и и после се ползват втулки с по-малък диаметър, за да паснат на стругованата вече рейка. Не ми стана ясно, колко пъти може да се повтаря този процес на струговане, но предполагам, че не е безкрай и колкото по-рано се хване проблема, толкова по-малко ще има нужда от струговане.
Може и да не съм разбрал и описал всичко много точно, но е това в общи линии - вижда ми се ясен процес (не е "часовникарски" като при рециклиране на турбината) и се надявам да нямам ядове с кадърно направена рейка!
Toва е ако тропа от захващането. Но 90% от рейките тропат от механизма вътре, или по-точно от износването на гребена. Това няма оправяне.
(Или по точно теоритично има, с много специални наварки и много прецизно изпилване после, но това ще струва колкото нов гребен/прът, заради скъпите машини и прецизен процес.)
Та съвсем накратко, и за колегата Николай Диянов горе, тропането (от гребена) няма оправяне. Сервизите това не го казват на клиентите, за да не ги гонят, но е факт. Моята след беше рециклирана в МЕИ преди година и половина и тогава бях подлъган че тропането се оправя с изпилване. Тропането обаче продължи, и когато бях при тях за смяна на рейката, те признаха че тропането не се оправя и няма никакво изпилване на гребена. Така че колеги настройвайте от рано рейките за да се намали износването, а после търсете друга рейка. А който реши да си плати за нова - евалата, това е най-доброто решение

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Re: кормилна рейка е60
Хм, значи проблемът все пак не е толкова малък и лесен за отстраняване, колкото си мислех!
И на мен ми стана чудно как може да се стругова гребен, ако са му наранени зъбите, но реших, че си има начини....
Както и да е, ще пробвам първо с рециклиране и дано имам късмет да спре тропането!

И на мен ми стана чудно как може да се стругова гребен, ако са му наранени зъбите, но реших, че си има начини....

Както и да е, ще пробвам първо с рециклиране и дано имам късмет да спре тропането!
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: кормилна рейка е60
добре а вие къде ходите да ви гледат какво тропа по окачването? аз ходих в 3 сервиза като в 2 ми казаха че нищо не тропа по окачването а в 3-тия че тропат амортисиорите. Когато е топло колата не тропа освен ако не мина през много на брой големи неравности една след дуга като асвалт на вълни примерно и то с над 40км/ч. Зимата е по-осезаемо тропането. При вас как се държи, че решихте че е рейката?
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Re: кормилна рейка е60
Ами, при мен беше доста зле и разтропана цялата предница и след като смених тампони, носачи, биалетки и т.н. остана чат-пат леко почукване, което се усеща и във волана и което ми казаха, че би трябвало да е от рейката.
Надявам се, след рециклирането да изчезне и то, като остават амортисьорите под съмнение....
Надявам се, след рециклирането да изчезне и то, като остават амортисьорите под съмнение....
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: кормилна рейка е60
sawion написа:добре а вие къде ходите да ви гледат какво тропа по окачването? аз ходих в 3 сервиза като в 2 ми казаха че нищо не тропа по окачването а в 3-тия че тропат амортисиорите. Когато е топло колата не тропа освен ако не мина през много на брой големи неравности една след дуга като асвалт на вълни примерно и то с над 40км/ч. Зимата е по-осезаемо тропането. При вас как се държи, че решихте че е рейката?
като цяло се вижда само много напреднала степен на износване.
а тропането започва много по-рано. така че често пъти майсторите не могат да "видят" откъде тропа.
с времето, опознаването на колата, и смяна на някои части по окачването човек се научава да разпознава откъде тропа.
- рейка: тропането се усеща във волана, и при завой. т.е. "странично" тропане. също по павета.
- долни носачи отпред: тропането се усеща в пода на колата, под петите ти, при минаване през дупка или груби павета.
- захващане на стабилизираща щанга отпред: усеща се глухо от предницата при минаване на вълнисти неравности по асфалт. т.е. без дупки или други удари по окачването. по вълни се движи тая щанга и като има луфт в скобата и тропа.
- биалетки предни: скоро ще ги сменя и ще ти кажа със сигурност, но мисля че е общо много глухо тропане при поредица от неравности, т.е. прилича на твоето тропане. единственото което може би е за смяна при мен са биалетките.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: кормилна рейка е60
noiseless написа:Хм, значи проблемът все пак не е толкова малък и лесен за отстраняване, колкото си мислех!![]()
И на мен ми стана чудно как може да се стругова гребен, ако са му наранени зъбите, но реших, че си има начини....![]()
Както и да е, ще пробвам първо с рециклиране и дано имам късмет да спре тропането!
Гребена първо се наваря, после се стругова за да се дойде на размера и след това се фрезова, което е елементарно, предвид зъбите на гребена, всеки фрезист може да го направи. По сложно е нарязването за червяка, там си иска по-голяма заигравка и най-важното предвид сложността на детайла и дали ще се навие някой да го направи без ви одреже глава. Но тука идва и вече най-важната част, при заварянето закалката на детайла се отвръща и трябва да се прави нова, и тука много важен процеса как ще се направи, за да може да изкара възела повече време.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: кормилна рейка е60
toni написа:noiseless написа:Хм, значи проблемът все пак не е толкова малък и лесен за отстраняване, колкото си мислех!![]()
И на мен ми стана чудно как може да се стругова гребен, ако са му наранени зъбите, но реших, че си има начини....![]()
Както и да е, ще пробвам първо с рециклиране и дано имам късмет да спре тропането!
Гребена първо се наваря, после се стругова за да се дойде на размера и след това се фрезова, което е елементарно, предвид зъбите на гребена, всеки фрезист може да го направи. По сложно е нарязването за червяка, там си иска по-голяма заигравка и най-важното предвид сложността на детайла и дали ще се навие някой да го направи без ви одреже глава. Но тука идва и вече най-важната част, при заварянето закалката на детайла се отвръща и трябва да се прави нова, и тука много важен процеса как ще се направи, за да може да изкара възела повече време.
Това някой прави ли го на Е60 в България?
Освен това, на мен също ми обясниха че механично процеса не е сложен да се направи да се сложи на колата и да работи - проблема (както казваш и ти) е в здравината и закалката. Защото ако след Х хиляди километри от тази заварка се отчупи парче, то може да заседне между зъбците и да ти блокира волана в завой, така че да се убиеш някъде. Та ако трябва да се елиминира този риск, нещата стават вече много сложни и скъпи.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: кормилна рейка е60
Благодаря много за изчерпателната информация, колеги. Горе долу е както и предполагах. Много правилно е отбелязал и колегата da6ip, че тропането не може да бъде оправено. Дори съм чел из форума, че в доста случай, където рейката е била навярявана, впоследствие в завой волана затяга и това само по себе си е изключително опасно. А сега между другото се зачудих- възможно ли е рейката да е протекла, но да не тропа, тоест да няма никакъв луфт?
Re: кормилна рейка е60
А сега между другото се зачудих- възможно ли е рейката да е протекла, но да не тропа, тоест да няма никакъв луфт?
Зависи колко масло е изтекло.В начален стадий може и да няма луфт но ако не се отстрани теча по късно ще се появи.Също така и може да тропа и да има луфт без да е протекла.Всяко друго тропане по предницата се отразява и на рейката.Мое лично мнение е че рейката последна се разтропва ако не се обърне навреме внимание на луфтове във стабилизиращи щанги, биалетки и т.н
Зависи колко масло е изтекло.В начален стадий може и да няма луфт но ако не се отстрани теча по късно ще се появи.Също така и може да тропа и да има луфт без да е протекла.Всяко друго тропане по предницата се отразява и на рейката.Мое лично мнение е че рейката последна се разтропва ако не се обърне навреме внимание на луфтове във стабилизиращи щанги, биалетки и т.н
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: кормилна рейка е60
Николай Диянов написа:А сега между другото се зачудих- възможно ли е рейката да е протекла, но да не тропа, тоест да няма никакъв луфт?
на нашите модели и други модерни БМВ-та това е много рядък сценарий.
уплътненията са вече толкова добре направени, че почти не протичат. разбира се, като остаряват тези коли, сигурно ще зачести и това..
една причина обаче да протекат е ако рейката тропа и някой се е опитвал в миналото да компенсира това тропане, като е натягал гайката за настройване прекалено много - тогава се получава това затягане на волана в завой за което говориш, което практически означава че пръта е притиснат от зъбното колело прекалено много - тогава той с времето избива уплътненията в двата края (които са по-слабата бримка във веригата) и оттам става протичането.
то не е трудно изобщо да се произведе и рейка която да държи и милиони километри, но тя няма да дава това прецизно усещане в управлението, което е толкова характерно за БМВ. така че в случая буквално си плащаме за удоволствието от шофирането.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- bordo_77
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: кормилна рейка е60
Използвам темата да попитам за едно странно леко тропване, само на ляв или обратен ляв завой с ниска скорост при завиване се чува единично тропане или по скоро пукане, при изправяне на волана по същия начин, сиреч два пъти и това е. Всичко това идва от лявата страна около левия амортисьор, поне там го чувам. Преди месец-два в един уж добър сервиз, не можаха да го хванат. Имам съмнение за лагера в тампона на амортисьора или самия тампон но това са само предположения.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: кормилна рейка е60
bordo_77 написа:Използвам темата да попитам за едно странно леко тропване, само на ляв или обратен ляв завой с ниска скорост при завиване се чува единично тропане или по скоро пукане, при изправяне на волана по същия начин, сиреч два пъти и това е. Всичко това идва от лявата страна около левия амортисьор, поне там го чувам. Преди месец-два в един уж добър сервиз, не можаха да го хванат. Имам съмнение за лагера в тампона на амортисьора или самия тампон но това са само предположения.
Mисля че при теб става въпрос за едно често срещано пукане, което обаче е много трудно да се елиминира. По спомен повечето хора предполагат лагер на амортисьора отгоре, както и сменят разни неща по окачването долу, но ефект рядко има. Проблема в крайна сметка често пъти е някъде в или около кормилната колона.. понякога в сервизите смазват червяка на кормилната колона (долу при двигателя), а понякога на гаранционни коли сменят червяка или цялата колона. Това е разбира се, ако си елиминирал разхлабена разпънка, когато пукането идва от средата на таблото! Ето това е интересна тема по този въпрос, само дето е на немски. Не съм я чел цялата понеже го нямам този проблем, но мисля че има доста интересни информации:
http://www.e60-forum.de/thread.php?thre ... id=&page=1
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: кормилна рейка е60
bordo_77 написа:...да попитам за едно странно леко тропване, само на ляв или обратен ляв завой с ниска скорост при завиване се чува единично тропане или по скоро пукане, при изправяне на волана по същия начин, сиреч два пъти и това е. Всичко това идва от лявата страна около левия амортисьор, поне там го чувам. Преди месец-два в един уж добър сервиз, не можаха да го хванат. Имам съмнение за лагера в тампона на амортисьора или самия тампон но това са само предположения.
проверете си захващането на стабилизиращата щанга на коша на двигателя. понякога резбата се прецаква, не може да стегне и се получава едно припукване, което се предава по цялата предница

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани