Ел. стъкла на Е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Ураааа, намерих копче (мерси на Явор за което) - даже и свети. Пробвано е на неговата кола, работи
. Обаче нямам букса. Оказа се, че цялата инсталация за ел.стъклата си е отделен модул, който може просто да се включи към ел. системата на колата - точно както и предполагах. Естествено, струва пари, но имаше по-належащи неща за смяна - например виското. А на копчето краката са му доста шахматни, така че там няма "средно". Сега ще се ровя да видя дали ще намеря нещо по въпроса, и ако намеря, ще докладвам.

It's not who You are, it's who You know...
- Новини
-
Буксата на моторчето има два извода с номера 2 и 3 (на буксата са изписани).
Копчето има пет извода с номера 1, 3, 4, 5, 6 (на копчето са изписани).
Ето схемата за свързване на копчето:
1 - към извод "2" на моторчето.
3 - към бушон №17 (получава 12V при работещ двигател)
4 - маса
5 - маса
6 - към извод "3" на моторчето.
Обезателно извод №3 на копчето да е хванат към бушон 17. Така към копчето ще има ток само когато двигателя работи или е на контакт.
Не ви съветвам да го хващате към друг източник за 12 волта.
Масата на 4-то и 5-то краче можете да ги хванете където и да е по купето но мястото, което е най-подходящо е под барчето пред скоростния лост - там под мокета си има винт с гайка, предназначен за маса. Хванете ги хубаво с кабелна обувка.
Ако не сте сигурни номерата на крачетата на буксата на моторчето, няма проблем - ако ги объркате просто ще обърнете посоката на копчето
Това е ..... ако има въпроси, питайте
Копчето има пет извода с номера 1, 3, 4, 5, 6 (на копчето са изписани).
Ето схемата за свързване на копчето:
1 - към извод "2" на моторчето.
3 - към бушон №17 (получава 12V при работещ двигател)
4 - маса
5 - маса
6 - към извод "3" на моторчето.
Обезателно извод №3 на копчето да е хванат към бушон 17. Така към копчето ще има ток само когато двигателя работи или е на контакт.
Не ви съветвам да го хващате към друг източник за 12 волта.
Масата на 4-то и 5-то краче можете да ги хванете където и да е по купето но мястото, което е най-подходящо е под барчето пред скоростния лост - там под мокета си има винт с гайка, предназначен за маса. Хванете ги хубаво с кабелна обувка.
Ако не сте сигурни номерата на крачетата на буксата на моторчето, няма проблем - ако ги объркате просто ще обърнете посоката на копчето

Това е ..... ако има въпроси, питайте

- Cuba.Libre
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 24.11.2005
Благодаря !
А тази тема или поне части от нея няма ли да е добре да се премести в "Направи си сам" ? 


С пари - в рая, без пари - по края. --- Българска народна
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Сега с ИванчоГ работим по въпроса за изваждането на ценни теми и линкове към тях... ще бъде друга подредбата на Направи си Сам темата но трябва време 


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Новини
-
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
!!Asen_X написа:Да почвам тогава да пиша теми как се поставят ел. стъкла, ел. люк и ел. регулиране на фарове
На мен ми звучи добре Ел.люк, мноо сам мераклия на такъв и ако нее зверска интервенцията, ще си сложа

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
!!Asen_X написа:Да почвам тогава да пиша теми как се поставят ел. стъкла, ел. люк и ел. регулиране на фарове
Моного ще съм ти задължен ако опишеш как да си регулирам шибидака !
Моя спира не където трябва разместени са му позициите и всеки път го целя по 5-6 пъти нагоре надолу за да го затворя хубаво

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Колеги, честито ми ел.стъкло! Вече работи перфектно. Ето и историята, подкрепена със снимков материал
След като разкачих буксата на вратата, локализирах двата извода, отговарящи за ел. стъклата. Намерих ги, като измерих с уред буксата на старата врата. Ето кои са изводите:
Е, да, ма нали съм си карък, на буксата на колонката се оказа, че точно тия две игли липсват:
Обаче аз не се предавам. Отивам при старата врата и режа буксата, която служи за връзка с моторчето. В нея има две игли. Рязразах буксата (тя е от нещо като гумо-пластмаса) и извадих иглите:
Напъхах ги в буксата на колонката и работата заспа. Предварително ги бях свързал към кабела, който фактически ще управлява стъклото. Сега дойде моментът да взема 12В отнякъде. Ама аз и бушон номер 17 нямам:
Ето защо се вързах към бушон номер 4. Там има ток, когато ключът е на ACC (аксесоари), или позиция 1. Вкарах жицата в купето. Остана да взема и маса. Ето как стана масата:
След като имах всички кабели, остана само да включа буксите мъм копчето. Обаче трябваше да го разглобя и да видя кое как е, защото всичко изписано дотук не отговаря на моето копче. Та ето го и копчето с номерирани изводи:
Начинът на свързване е следният:
1 - единя край на моторчето на стъклото
3 - +12В
4 - маса
5 - маса
8 - другия край на моторчето на стъклото
A ето и закачените букси:
Барчето го изрязах с макетно ножче от долния край. Стана идеално:
Накрая сглобих барчето, закачих наново буксите в копчето, щракнах го и ето:
Сега вече съм доволен
.

След като разкачих буксата на вратата, локализирах двата извода, отговарящи за ел. стъклата. Намерих ги, като измерих с уред буксата на старата врата. Ето кои са изводите:

Е, да, ма нали съм си карък, на буксата на колонката се оказа, че точно тия две игли липсват:

Обаче аз не се предавам. Отивам при старата врата и режа буксата, която служи за връзка с моторчето. В нея има две игли. Рязразах буксата (тя е от нещо като гумо-пластмаса) и извадих иглите:

Напъхах ги в буксата на колонката и работата заспа. Предварително ги бях свързал към кабела, който фактически ще управлява стъклото. Сега дойде моментът да взема 12В отнякъде. Ама аз и бушон номер 17 нямам:

Ето защо се вързах към бушон номер 4. Там има ток, когато ключът е на ACC (аксесоари), или позиция 1. Вкарах жицата в купето. Остана да взема и маса. Ето как стана масата:

След като имах всички кабели, остана само да включа буксите мъм копчето. Обаче трябваше да го разглобя и да видя кое как е, защото всичко изписано дотук не отговаря на моето копче. Та ето го и копчето с номерирани изводи:

Начинът на свързване е следният:
1 - единя край на моторчето на стъклото
3 - +12В
4 - маса
5 - маса
8 - другия край на моторчето на стъклото
A ето и закачените букси:

Барчето го изрязах с макетно ножче от долния край. Стана идеално:

Накрая сглобих барчето, закачих наново буксите в копчето, щракнах го и ето:

Сега вече съм доволен

It's not who You are, it's who You know...
- MadVanio
-
ПсихопатVANIO
-
- Мнения: 1219
- Регистриран на: 16.06.2002
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
- Мечтае да кара: BMW E24
Честито,и аз съм от тези които тази екстра им струваше доста,и моите първи копчета бяха от Явор Благодаря за което,последното нещо което сложих по ел.стъклата е оригналните кабели с оригиналното реле и да си кажа има подобрение в работата на стъклата.
ето и снимка на кабелите

ето и снимка на кабелите

- Новини
-
vld написа:!!Asen_X написа:Да почвам тогава да пиша теми как се поставят ел. стъкла, ел. люк и ел. регулиране на фарове
Моного ще съм ти задължен ако опишеш как да си регулирам шибидака !
Моя спира не където трябва разместени са му позициите и всеки път го целя по 5-6 пъти нагоре надолу за да го затворя хубаво
Ел. ли ти е шибидаха?
- Новини
-
ge_a написа:На мен ми звучи добре Ел.люк, мноо сам мераклия на такъв и ако нее зверска интервенцията, ще си сложа
Зверска си е ..... отнема един ден работата и по средата на деня като погледнеш на какво ти прилича колата, усещаш силно желание всичко да е просто лош сън


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
!!Asen_X написа:vld написа:!!Asen_X написа:Да почвам тогава да пиша теми как се поставят ел. стъкла, ел. люк и ел. регулиране на фарове
Моного ще съм ти задължен ако опишеш как да си регулирам шибидака !
Моя спира не където трябва разместени са му позициите и всеки път го целя по 5-6 пъти нагоре надолу за да го затворя хубаво
Ел. ли ти е шибидаха?
да
Дилян ми беше казал че има някакъв палец които го изключва в определено положение ,но още не съм го отварял.Ако опищещ подробно как действа ще е доста полезно и поне ще знам какво ме очаква.Иначе все нещо запъва когато тръгнеш да сваляш нещо за първи път!
п.с.Определено има какво да се извади от темата за "направи си сам"
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани