Проблем с компресора на A/C
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем с компресора на A/C
Привет колеги
Значи забелязах, че компресора на климатика не се държи адекватно, тоест спира и приплъзва през определено време и колата леко заабива нос
Вътре си духа нормално студено, перката си тръгва като включа снежинката, но от време на време колата сякаш нещо я спъва през 15-20-секунди, когато е на климатик!
Явно нещо не е нормално, но въпроса ми е, дали е заминал компресора или възможно да е от нещо друго
ето видео
http://www.vbox7.com/play:ff465f59e4

Значи забелязах, че компресора на климатика не се държи адекватно, тоест спира и приплъзва през определено време и колата леко заабива нос

Вътре си духа нормално студено, перката си тръгва като включа снежинката, но от време на време колата сякаш нещо я спъва през 15-20-секунди, когато е на климатик!
Явно нещо не е нормално, но въпроса ми е, дали е заминал компресора или възможно да е от нещо друго

ето видео
http://www.vbox7.com/play:ff465f59e4
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с компресора на A/C
Мъртвец е .Или има проблем в магнитния съединител но 98% е компресора.Най лесно става като откачиш ремъка и пробвай на ръка как се върти веднага ще си покаже.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Проблем с компресора на A/C
Jordana написа:Мъртвец е .Или има проблем в магнитния съединител но 98% е компресора.Най лесно става като откачиш ремъка и пробвай на ръка как се върти веднага ще си покаже.
А, как трябва да се върти без ремъка (на ръка)

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с компресора на A/C
bmw20009 написа:Jordana написа:Мъртвец е .Или има проблем в магнитния съединител но 98% е компресора.Най лесно става като откачиш ремъка и пробвай на ръка как се върти веднага ще си покаже.
А, как трябва да се върти без ремъка (на ръка)
точно така но върти съединителя на компресора а не ролката на която минава ремъка т.е чентралната част на компресора.
Ако затяга значи проблема е в компресора и ако колата ти е преди 2000 г значи си със сейко сейки и мой съвет е да си сложи калсоник той се монтира на твоя мотор след 2000 г и е бутален компресор той е доста по надежден а сейкото е на едни лопатки като на хидравличната помпа и те задират с времето.
Ако се наложи да го сменяш ми се обади да ти обясня какъв да сложи и какво още трябва да смениш за да не пускаш догодина пак тема че те и забил пак компресора.
Питай колегата Слитер той мина по твоя път като смени два компресора като втория го сменяхме заедно и той е от този тип за който ти казвам хем е по безшумен хем друго поколение компресор.
Re: Проблем с компресора на A/C
Може и да е компресора, но следва да се провери дали работят всички степени на перката, защото, ако не работят високите е възможно да качва голямо налягане и затова пресостата да спира компресора често, а поради голямото налягане при пускането му да губи повече мощност от нормлното, защото налягането оказва спирачно действие върху компресора, респективно към мотора. Разбира се може да е и позатегнал лагер! Тия компресори са много гадни, аз брах големи ядове с тях, защото първоначално ми късаше нервите именно заради такъв тип спъване на колата, второ като вдигне налягане (нормално за лятото) започваше да бучи вътре в колата - много шумен, направо ми късаше нервите. Откакто сложих фейсовия компресор нещата си дойдоха на мястото, но пък сега имам друг проблем, който не съм решил още откакто имам колата - смърдежа.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с компресора на A/C
slitter написа:Може и да е компресора, но следва да се провери дали работят всички степени на перката, защото, ако не работят високите е възможно да качва голямо налягане и затова пресостата да спира компресора често, а поради голямото налягане при пускането му да губи повече мощност от нормлното, защото налягането оказва спирачно действие върху компресора, респективно към мотора. Разбира се може да е и позатегнал лагер! Тия компресори са много гадни, аз брах големи ядове с тях, защото първоначално ми късаше нервите именно заради такъв тип спъване на колата, второ като вдигне налягане (нормално за лятото) започваше да бучи вътре в колата - много шумен, направо ми късаше нервите. Откакто сложих фейсовия компресор нещата си дойдоха на мястото, но пък сега имам друг проблем, който не съм решил още откакто имам колата - смърдежа.
Имам сега едни американски спрейчета които са доста добри ако искаш да пробваме на твоята кола и после ще пуснем линк към спрея, но доста трудно се намира.
Re: Проблем с компресора на A/C
Колеги, днеска пак вдигнах капака да видя какво става, и става следното!
Значи като натисна снежинката перката тръгва 4-5-секунди след това, но си духа без да спира някви нормални обороти(не знам сигурно е нормално така да се включва)
Това приплъзване го прави 2-3-минути след включване на климатика, тоест в началото си върти нормално, също така забелязах че като включа започва едно тракане в областа на клапана за картерните газове(не е от него, просто там някъде)
И голямото откритие е, че като го включа на АУТО при температура 22-25- градуса го прави в много по редки интервали, и самото спиране е доста по плавно, перката също започва да се върти на макс
Тествал съм я с ДИС-работят си всичките и степени
Значи като натисна снежинката перката тръгва 4-5-секунди след това, но си духа без да спира някви нормални обороти(не знам сигурно е нормално така да се включва)
Това приплъзване го прави 2-3-минути след включване на климатика, тоест в началото си върти нормално, също така забелязах че като включа започва едно тракане в областа на клапана за картерните газове(не е от него, просто там някъде)

И голямото откритие е, че като го включа на АУТО при температура 22-25- градуса го прави в много по редки интервали, и самото спиране е доста по плавно, перката също започва да се върти на макс

Тествал съм я с ДИС-работят си всичките и степени

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с компресора на A/C
bmw20009 написа:Колеги, днеска пак вдигнах капака да видя какво става, и става следното!
Значи като натисна снежинката перката тръгва 4-5-секунди след това, но си духа без да спира някви нормални обороти(не знам сигурно е нормално така да се включва)
Това приплъзване го прави 2-3-минути след включване на климатика, тоест в началото си върти нормално, също така забелязах че като включа започва едно тракане в областа на клапана за картерните газове(не е от него, просто там някъде)
И голямото откритие е, че като го включа на АУТО при температура 22-25- градуса го прави в много по редки интервали, и самото спиране е доста по плавно, перката също започва да се върти на макс![]()
Тествал съм я с ДИС-работят си всичките и степени
щом перката почва на макс значи ти е високо налягането закачи едни манометри при някой който прави автоклиматици и виж високото налягане или пък го виж с Инпа или Дис щом имаш.
Re: Проблем с компресора на A/C
oci написа:bmw20009 написа:Колеги, днеска пак вдигнах капака да видя какво става, и става следното!
Значи като натисна снежинката перката тръгва 4-5-секунди след това, но си духа без да спира някви нормални обороти(не знам сигурно е нормално така да се включва)
Това приплъзване го прави 2-3-минути след включване на климатика, тоест в началото си върти нормално, също така забелязах че като включа започва едно тракане в областа на клапана за картерните газове(не е от него, просто там някъде)
И голямото откритие е, че като го включа на АУТО при температура 22-25- градуса го прави в много по редки интервали, и самото спиране е доста по плавно, перката също започва да се върти на макс![]()
Тествал съм я с ДИС-работят си всичките и степени
щом перката почва на макс значи ти е високо налягането закачи едни манометри при някой който прави автоклиматици и виж високото налягане или пък го виж с Инпа или Дис щом имаш.
Да, запазил съм място другата седмица в един сервиз, че там имат по модерна техника

А, с ДИС и ИМПА в кой менюта се влиза за наляганията на компресора

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с компресора на A/C
bmw20009 написа:oci написа:bmw20009 написа:Колеги, днеска пак вдигнах капака да видя какво става, и става следното!
Значи като натисна снежинката перката тръгва 4-5-секунди след това, но си духа без да спира някви нормални обороти(не знам сигурно е нормално така да се включва)
Това приплъзване го прави 2-3-минути след включване на климатика, тоест в началото си върти нормално, също така забелязах че като включа започва едно тракане в областа на клапана за картерните газове(не е от него, просто там някъде)
И голямото откритие е, че като го включа на АУТО при температура 22-25- градуса го прави в много по редки интервали, и самото спиране е доста по плавно, перката също започва да се върти на макс![]()
Тествал съм я с ДИС-работят си всичките и степени
щом перката почва на макс значи ти е високо налягането закачи едни манометри при някой който прави автоклиматици и виж високото налягане или пък го виж с Инпа или Дис щом имаш.
Да, запазил съм място другата седмица в един сервиз, че там имат по модерна техникатъкмо да го прегледат как е фреона и маслото
А, с ДИС и ИМПА в кой менюта се влиза за наляганията на компресора
С Инпата влизаш в климатроника и там избираш статус т.е живи данни и гледаш показанията на пресостата само той е в барове.
- makaveli316
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Проблем с компресора на A/C
A някой идеа има ли какво е жужукането което от няколко дни чувам от към климатика, след като пусна звездичката?
Като изключа звездичката, звука изчезва.
Звука понякога наподобява на щурец и не е постоянен, а се мени и понякога е по-силен, а понякога по-слаб.
Иначе си охлажда добре, но тоя звук ме нерви.
Като изключа звездичката, звука изчезва.
Звука понякога наподобява на щурец и не е постоянен, а се мени и понякога е по-силен, а понякога по-слаб.
Иначе си охлажда добре, но тоя звук ме нерви.

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
Re: Проблем с компресора на A/C
колеги мисля че и аз трябва да се пресъединя към вас до сега имах проблем само с лошата миризма почистих всичко и вече не мирише. Обаче в петък като си отивах за обяд пукам климата направих 2-3км и ми се струва че не прави достатъчно студено намалих до 16 градуса обаче не духа както преди .Преди на 16 градуса не се стоеше вътре .Сега като е на 22-23градуса ми се струва че духа по студено до сега не съм обръщал внимание колко силно се върти перката сега ми се струва че върти повече. Понеделник ще видя да отида в сервиз да видят кво и става иска само да помоля по компетентните да кажат какво може да е и какво да проверяват защото не съм в българия и като ги гледам по повечето сервизи ме е страх на колегата 4 пъти му пълниха климатика и пак е без климатик. с ИНПА мога ли да проверя дали работят всичките скорости на перката търсих но не открих нищо или става само с ДИС . Мотора е бензинов М54Б22 ако има значение.
1.може ли само да се допъни фреон или трябва да се източи и да се напълни наново
2.ако се закачи само да се провери налягането ще се разбере ли къде е проблема
1.може ли само да се допъни фреон или трябва да се източи и да се напълни наново
2.ако се закачи само да се провери налягането ще се разбере ли къде е проблема
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с компресора на A/C
320 2.2 написа:колеги мисля че и аз трябва да се пресъединя към вас до сега имах проблем само с лошата миризма почистих всичко и вече не мирише. Обаче в петък като си отивах за обяд пукам климата направих 2-3км и ми се струва че не прави достатъчно студено намалих до 16 градуса обаче не духа както преди .Преди на 16 градуса не се стоеше вътре .Сега като е на 22-23градуса ми се струва че духа по студено до сега не съм обръщал внимание колко силно се върти перката сега ми се струва че върти повече. Понеделник ще видя да отида в сервиз да видят кво и става иска само да помоля по компетентните да кажат какво може да е и какво да проверяват защото не съм в българия и като ги гледам по повечето сервизи ме е страх на колегата 4 пъти му пълниха климатика и пак е без климатик. с ИНПА мога ли да проверя дали работят всичките скорости на перката търсих но не открих нищо или става само с ДИС . Мотора е бензинов М54Б22 ако има значение.
1.може ли само да се допъни фреон или трябва да се източи и да се напълни наново
2.ако се закачи само да се провери налягането ще се разбере ли къде е проблема
Фреон не се допълва в никоя климатична система той се презарежда т.е изтегля се целия твоя и след това се слага толкова колкото е по спецификацията на автомобила.
Ако се закачи на манометри виж колко е високото налягане и пиши пак или при работещ климатик пипни радиатора с ръка трябва да можеш да си държиш там ръката ако пари значи перката не върти въобще или не достатъчно.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с компресора на A/C
320 2.2 написа:колеги мисля че и аз трябва да се пресъединя към вас до сега имах проблем само с лошата миризма почистих всичко и вече не мирише. Обаче в петък като си отивах за обяд пукам климата направих 2-3км и ми се струва че не прави достатъчно студено намалих до 16 градуса обаче не духа както преди .Преди на 16 градуса не се стоеше вътре .Сега като е на 22-23градуса ми се струва че духа по студено до сега не съм обръщал внимание колко силно се върти перката сега ми се струва че върти повече. Понеделник ще видя да отида в сервиз да видят кво и става иска само да помоля по компетентните да кажат какво може да е и какво да проверяват защото не съм в българия и като ги гледам по повечето сервизи ме е страх на колегата 4 пъти му пълниха климатика и пак е без климатик. с ИНПА мога ли да проверя дали работят всичките скорости на перката търсих но не открих нищо или става само с ДИС . Мотора е бензинов М54Б22 ако има значение.
1.може ли само да се допъни фреон или трябва да се източи и да се напълни наново
2.ако се закачи само да се провери налягането ще се разбере ли къде е проблема
Ако си сменял филтъра на купето и си почистил замърсения изпарител е нормално да има разлика тъй като минава повече въздух.Когато тия двете неща са задръстени с прахоляк дори с понижено количество фреон климата прави достатъчен студ на решетките но това не значи че в ред а киловатите на изпарителя са по малко .Когато се почисти лъсва проблема.Често пъти при малка липса на фреон компресора прегрява парите и налягането лъже затова както е посочил по горе колегата най добре да се източи и да се зареди наново с нужното количество .Така ще е ясно има ли пропуск или друг проблем по инсталацията.Така може да се елиминират и проблеми в управлението на самия климатроник.Все пак трябва да се има предвид че "духа ми топло" и "не прави достатъчно студ " са субективни преценки и е най добре да се измери какво излиза на решетките и какви са наляганията на фреона на място и под товар.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Проблем с компресора на A/C
здравеите колеги след като ми отговори колегата oci веднага отидох да покарам и да видя какво е положението
1.радиатора го бутам и си държа ръката
2.като пусна климатика и чакам да видя перката дали си мени оборотите .Мени ги но незнам дали ги мени както трябва затова искам да тествам и скоростите на перката да съм сигурен че там нямам проблем но незнам с ИНПА става ли
3.Тръбата от компресора към купето като я бутам е студена но не се знае дали е достатъчно
4.С ИНПА какот е пиаъл колегата oci гледах този пресостат незнам за какво е но го гледах и него незам какви стоиности трябва да са ,първия път варира от 13-15 бара тази сутрин слязох запалих колата и показваше 11-12бара сигурно има занчение как се гледа това е при първоначално палене и студен мотор незнам дали това има значение
5.като мерих температурата на решетките при клима 16 градуса ми пада на 8-9 градуса такива 4-5 не ги стигам
1.радиатора го бутам и си държа ръката
2.като пусна климатика и чакам да видя перката дали си мени оборотите .Мени ги но незнам дали ги мени както трябва затова искам да тествам и скоростите на перката да съм сигурен че там нямам проблем но незнам с ИНПА става ли
3.Тръбата от компресора към купето като я бутам е студена но не се знае дали е достатъчно
4.С ИНПА какот е пиаъл колегата oci гледах този пресостат незнам за какво е но го гледах и него незам какви стоиности трябва да са ,първия път варира от 13-15 бара тази сутрин слязох запалих колата и показваше 11-12бара сигурно има занчение как се гледа това е при първоначално палене и студен мотор незнам дали това има значение
5.като мерих температурата на решетките при клима 16 градуса ми пада на 8-9 градуса такива 4-5 не ги стигам
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани