М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.03.2011
Кара: E 46 328

М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от KOLEVV » 12 Юни 2012, 1:30

Колеги помагайте че вече се чудя какво да правя,значи проблема ми е че на ниски обороти двигателя прекасва не работият всички цилиндри,и има вакум горе в капака на клапаните,като загася двигателя се чува и това неприятно съскане докато му изчезне вакума.Сменил съм свещите и бобините,също и клапана на картерната вентилация от който обикновено се получава това съскане и този вакум,и промяна няма от какво може да го прави този вакум.Благодаря предварително на отзовалите се.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.07.2011
Пол: Мъж

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от Bavar » 12 Юни 2012, 11:37

М54 Колега и аз съм със същия проблем. Аз също съм сменил клапана за картерните газове + пълен комплект тръбички. След смяната вакуума от капачката за маслото и изсъскването след изгасяне на мотора са все същите, както и преди смяната. Колата си върви без прекъсване, но забива муцуната при потегляне, което ме кара да мисля, че смуче паразитен въздух. При подаване на газ се чува засмукване на въздух под колектора по-точно от моторчето за празен ход. Гофрираните маркучи са провевени, моторчето и дросела са почистени. Не ми остава много време да се ровя по колата, но открия ли нещо ще пиша.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от Zagy » 12 Юни 2012, 11:43

Огледай маркучите на клапана - може да има запушване.
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.03.2011
Кара: E 46 328

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от KOLEVV » 12 Юни 2012, 15:43

Двете тръбички към клапана са сменени и от никъде не изпускат .Само маркуча който отива към картера не е сменен но е здрав и не е запушен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 27.05.2011
Местоположение: Asenovgrad
Пол: Мъж
Кара: 328ci e46
Мечтае да кара: X5

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от relogin » 12 Юни 2012, 18:59

и при мене го има тоя проблем с сменен филтър и маркучи пак си прави вакума..

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от treti » 12 Юни 2012, 19:01

Аз имам преки впечатления от две Е39-ки с М54. Едната с Б25, другата с Б30. И при двете има вакум на капачката и изсъскване след гасене. На едната е сменян клапана за вентилацията на картера и не е имало никаква промяна. От прочетеното съм стигнал до извода, че трябва да има вакум. И двете коли нямат проблем с вървенето.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 994
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от dido0o``` » 12 Юни 2012, 23:07

treti написа:От прочетеното съм стигнал до извода, че трябва да има вакум. И двете коли нямат проблем с вървенето.

Какво обяснение ще дадеш на тези които нямат вакум? :D

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.03.2011
Кара: E 46 328

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от KOLEVV » 12 Юни 2012, 23:24

Е добре е ама при мене с това съскане се появи и прекъсване на ниски обороти като и подадеш газ и се изглажда,и като остане на празни обороти пак прекъсва,днес си играх да разбера нещо но не стигнах до никъде,установих че 1 и 5 цилиндър не работят на обороти,изваждам им буксата на диузата при работещ двигател на първи и пети никаква промяна а при изваждането на буксата на всеки друг цилиндър се влошава още повече.Пробвах с друга бобина и свещ от работещи цилиндри същата работа проблема пак е на 1 и 5 цил.смених и диузите пак от работещи цилиндри и пак е така,мерих компресията, на всички цилиндри е еднаква,и друго вече не ми идва на ума защо не заработват тези цилиндри.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от treti » 12 Юни 2012, 23:53

dido0o``` написа:
treti написа:От прочетеното съм стигнал до извода, че трябва да има вакум. И двете коли нямат проблем с вървенето.

Какво обяснение ще дадеш на тези които нямат вакум? :D

Никакво ... аз само чета и наблюдавам. Под вакум имам предвид лек. Моят е същия като на снимките в темата по-долу. Хората даже са мерили вакума с уред при различни температури и обороти.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=534005

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 30.05.2010
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: мечтата си!e46 320ci & e92 320d
Детайли за колата: Devil heart.. Angel eyes...

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от Wolfeye » 13 Юни 2012, 1:16

+1 и от мен,
след смяна на клапана и всички прилежащи маркучи, пак има леко засмукване при отворена капачка :ok:
Само не разбрах, за какво е така наречения " vacuum hose ", номер 6 от схемата:
Изображение

При мен е едно късо маркуче около 2 санта, което запушва тази стърчащата пласмасова тръбичка на клапана.
В е46фанатикс видях некав пич дето тоя маркуч му излиза чак горе до кората на мотора и самия маркуч има дупки и в двата края, не е запушен като моя оригиналния :conf:
Дали има някаква връзка...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от g_mihalev » 13 Юни 2012, 9:34

Wolfeye написа:+1 и от мен,
след смяна на клапана и всички прилежащи маркучи, пак има леко засмукване при отворена капачка :ok:
Само не разбрах, за какво е така наречения " vacuum hose ", номер 6 от схемата:
Изображение

При мен е едно късо маркуче около 2 санта, което запушва тази стърчащата пласмасова тръбичка на клапана.
В е46фанатикс видях некав пич дето тоя маркуч му излиза чак горе до кората на мотора и самия маркуч има дупки и в двата края, не е запушен като моя оригиналния :conf:
Дали има някаква връзка...


Колега аз съм с M52B20TU и при мен филтър картерни газове е същия, с тази ралика до колкото разбирам че този маркуч номер 6 на твоята диаграма не е запушен, а отива към тази част (май регулатор се води),а маркуча е номер 11 в тази схема. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=13_0644&hg=13&fg=15

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 30.05.2010
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: мечтата си!e46 320ci & e92 320d
Детайли за колата: Devil heart.. Angel eyes...

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от Wolfeye » 13 Юни 2012, 10:57

С м54 мотор съм, ама никъде не намерих подробна информация за тоя вакум маркуч. А за този регулатор, незнам как стоят нещата..
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 20.04.2012
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW 750Li

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от xeforce3 » 13 Юни 2012, 19:44

Здравейте,
Днеска и аз проверих дали двигателя засмуква при отворена капачка за масло - за съжаление и при мен го има този проблем, както съм писал в други теми, колата ми е доста бавна. Мился да смена филтър на картерните газове и маркучите но като прочетах че при колегите няма ефект - мисля да не бързам с ремонтите.
Надявам се скоро някой да намери решение на проблема.
Поздрави,
Михаил

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.03.2011
Кара: E 46 328

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от KOLEVV » 18 Юни 2012, 0:26

След няколко дена лудо разглобяване сглобяване и проби смяна на части днес открих какъв е дефекта.Значи проблема ми беше следният 1и5 цилиндър не работеха на ниски обороти и ми се появи вакум в капака на клапаните,а този клапан на картерните газови който най често е причината за вакум горе в капака го бях сменял преди месец и половина.Първо почнах с размяна на свещи и бобини и диузи от работещите цилиндри,никакъв ефект проблема все си оставаше на 1 и 5 цилиндър,после мерех компресията и тя беше еднаква на всички цилиндри,след това реших да сменя пак клапана на картерната вентилация да не би от него да се бърка цялата работа,бях чел из форума че от този клапан освен вакума в капака на клапаните се бъркат и празните обороти,поръчах си нов 90лв.дойде смених го и пак нямаше ефект,продължи да си прекъсва на ниските и пак си имаше вакум горе.След всички тези проби като се размислих че бензин има ток има компресия има а тези цилиндри не работят стигнах до предположение че най вероятно нещо става с смесобразуването,демек от някъде да смуче въздух който не се мери от дебитомера,взех си един старт спрей за дизелови двигатели,пръснах към колекторите на 1 и 5 цилиндър и работата на двигателя се изглаждаше, от тук нататък работата стана по лесна да открия от къде смуче този паразитен въздух,свалих пак колекторите сложех си старият клапан за картерната вентилация поръчах си нови гарнитурки за смукателният колектор събрах я и пак същата работа 1и5 не работят,след това пак сваляне на колектора презалях щуцерите за газта с покси пол за да се уплътни хлабината в резбата, сглобих я и след като запалех двигателя заспа не потрепваше,целият филм е бил заради това смукане на въздух край щуцерите на газовия инжекцион,от цялата работа ми остана един нов клапан за картерната вентилация който го сложех само за проба и това му е работата 2 мин.Дано темата ми да е полезна за колегите.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.07.2011
Пол: Мъж

Re: М52TU28 има вакум като махна капачката на маслото

Мнение от Bavar » 18 Юни 2012, 14:54

Изчезна ли вакума горе в капака на клапаните и това неприятното съскане докато излезне вакума след изгасянето на двигателя.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook