Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Здравейте колеги,
Първо да отправя молба към администраторите, да ми предоставят възможност за пускане на повече от 3 /три/ снимки, за да мога да описвам снимките които пускам в темите, ако е възможно !!!!!
Реших да сваля и да почистя ст. моторче, защото всички страдаме от проблема с играещите обороти. На свалянето от автомобила няма да се спирам, защото то е елементарно, дърпаш буксата и двата маркуча и моторчето е в ръцете ти. Тъй като моторчето е капселовано на пръв поглед изниква въпроса дали изобщо се отваря. Да допълня само, че допустими стойности при замерване с ом-метър са от 6-10 Ом.
Оказва се, че пластмасовата капачка е точкована посредством преса и част от металния корпус е пресовал/точковал капачката. За да отстраня точкованите / пресовани парчета, хванах дрелката в ръце и просто с подходяща бургия ги рзпробих внимателно./ Снимка 1/
След като капачката се освободи, взех една стара бургия и започнах да избивам оста която се вижда от отвора на др. край на моторчето/ Снимка 2/. може да ползвате и някакъв друг мек предмет.
В следствие на това капачката се извади /снимка 3/. Неприятното е, че при тази манипулация се късат тези две жици /снимка 4/, ако искате да пренебрегнете този факт съветвам ви да отворите капачката /снимка 1/ и да ги разпоите предварително за да не се скъсат. Капачката почти сигурно ще се счупи, ако стане така импровизирайте с новата, аз поставих тънак маркуч и го затапих с парче залято с колфон / снимка 5/.
Като отворите моторчето се натъквате на пружината която връща клапатана моторчето и трябва да я извадите, просто се дърпа към вас /снимка 6/. Отвивате 3-те винтчета на ограничителната шайба и за съжаление я вадите след като удряте с подходящ /пласмасов, мек/ предмет от към противоположния край на капачката в посока на капачката. Отвих я с обикновена часовникарска отвертка, макар че след това си намерих еврейска звезда подходяща за случая
Ето всичките части на моторчето в разглобен вид /снимка 7/.
Почиствате всичко с хубав обезмаслител и забървсвате да светне. /снимка 8/
Сглабянето е малко по - специфично, имайки предвид някой от маниполацийте:
1. необходимо е да разпробиете страничните отвори на моторчето и да застопорите ограничителната шайба /снимка 9/. Както се вижда от снимката, аз ги запълних /отворите/, 3 от тях с калай и колофон, на 4-тия завих малко винтче и го облях също с колофон за изколация, да не смуче въздух.
2. Разпробиване, ако не сте го направили в началото на двата извода на жиците и запояване. /снимка 10/
Ами в общи линии това е като внимавате като набивате оста да не я набиети много, защото клапата няма да се движи свободно. Има три шайби които спомагат за реголирането на оста, аз свалих 2 защото ми бяха много. Можеше да ги сложа и тях, но трябваше да избивам оста наново, пък тя се движеше перфектно.
Пръскате хубаво с ВД40 за смазване сглабяте, лепите пластмасовта капачка с някакъв каниколит, аз залях и с колофон и сте готови.
Моето моторче не беше много мръсно, но забелязах, че самата клапа беше доста зацапана и се задържа в стената на моторчето и не се движи свободно. След като изчистих се движеше като скиор по писта.
Ако случайно имате изгоряло моторче и може да ви направят евтино нова намотка също може да стане, след като отворите моторчето. При положение, че ново е към 300-400 лв., този вариант си е пълно рециклиране. Незнам за 20ра ръка цената каква е !
Ами това е от мен, дано съм полезен на колегите които имат проблеми с моторчето и им се иска да си намерят работа за обиване на един от студените февруарски дни
В крайна сметка, оборотите и самата кола са много по спокойни, но все още има леко движение, което ме навежда към следващите елементи от които зависи играта на оборотите, но имайки предвид тракането на повдигачите ми, май първо трябва да погледна как е вала. Ландата е сменена и уверявам ви усеща се значителен спад на разхода на гориво, но тя си беше за смяна
Първо да отправя молба към администраторите, да ми предоставят възможност за пускане на повече от 3 /три/ снимки, за да мога да описвам снимките които пускам в темите, ако е възможно !!!!!
Реших да сваля и да почистя ст. моторче, защото всички страдаме от проблема с играещите обороти. На свалянето от автомобила няма да се спирам, защото то е елементарно, дърпаш буксата и двата маркуча и моторчето е в ръцете ти. Тъй като моторчето е капселовано на пръв поглед изниква въпроса дали изобщо се отваря. Да допълня само, че допустими стойности при замерване с ом-метър са от 6-10 Ом.
Оказва се, че пластмасовата капачка е точкована посредством преса и част от металния корпус е пресовал/точковал капачката. За да отстраня точкованите / пресовани парчета, хванах дрелката в ръце и просто с подходяща бургия ги рзпробих внимателно./ Снимка 1/
След като капачката се освободи, взех една стара бургия и започнах да избивам оста която се вижда от отвора на др. край на моторчето/ Снимка 2/. може да ползвате и някакъв друг мек предмет.
В следствие на това капачката се извади /снимка 3/. Неприятното е, че при тази манипулация се късат тези две жици /снимка 4/, ако искате да пренебрегнете този факт съветвам ви да отворите капачката /снимка 1/ и да ги разпоите предварително за да не се скъсат. Капачката почти сигурно ще се счупи, ако стане така импровизирайте с новата, аз поставих тънак маркуч и го затапих с парче залято с колфон / снимка 5/.
Като отворите моторчето се натъквате на пружината която връща клапатана моторчето и трябва да я извадите, просто се дърпа към вас /снимка 6/. Отвивате 3-те винтчета на ограничителната шайба и за съжаление я вадите след като удряте с подходящ /пласмасов, мек/ предмет от към противоположния край на капачката в посока на капачката. Отвих я с обикновена часовникарска отвертка, макар че след това си намерих еврейска звезда подходяща за случая

Ето всичките части на моторчето в разглобен вид /снимка 7/.
Почиствате всичко с хубав обезмаслител и забървсвате да светне. /снимка 8/
Сглабянето е малко по - специфично, имайки предвид някой от маниполацийте:
1. необходимо е да разпробиете страничните отвори на моторчето и да застопорите ограничителната шайба /снимка 9/. Както се вижда от снимката, аз ги запълних /отворите/, 3 от тях с калай и колофон, на 4-тия завих малко винтче и го облях също с колофон за изколация, да не смуче въздух.
2. Разпробиване, ако не сте го направили в началото на двата извода на жиците и запояване. /снимка 10/
Ами в общи линии това е като внимавате като набивате оста да не я набиети много, защото клапата няма да се движи свободно. Има три шайби които спомагат за реголирането на оста, аз свалих 2 защото ми бяха много. Можеше да ги сложа и тях, но трябваше да избивам оста наново, пък тя се движеше перфектно.
Пръскате хубаво с ВД40 за смазване сглабяте, лепите пластмасовта капачка с някакъв каниколит, аз залях и с колофон и сте готови.
Моето моторче не беше много мръсно, но забелязах, че самата клапа беше доста зацапана и се задържа в стената на моторчето и не се движи свободно. След като изчистих се движеше като скиор по писта.
Ако случайно имате изгоряло моторче и може да ви направят евтино нова намотка също може да стане, след като отворите моторчето. При положение, че ново е към 300-400 лв., този вариант си е пълно рециклиране. Незнам за 20ра ръка цената каква е !
Ами това е от мен, дано съм полезен на колегите които имат проблеми с моторчето и им се иска да си намерят работа за обиване на един от студените февруарски дни

В крайна сметка, оборотите и самата кола са много по спокойни, но все още има леко движение, което ме навежда към следващите елементи от които зависи играта на оборотите, но имайки предвид тракането на повдигачите ми, май първо трябва да погледна как е вала. Ландата е сменена и уверявам ви усеща се значителен спад на разхода на гориво, но тя си беше за смяна

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Харесва ми темата
, само имам една забележка - не можеш да ползваш колофона като уплътнител, в коша е горещо и лятото ще се разтопи и изтече.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Да, имаш право, може би някакъв вид смола трябва или просто с някакъв каниколит да се залее...
Може да се помисли по въпроса ... Ако някой колега има идея, да предложи нещо !
Може да се помисли по въпроса ... Ако някой колега има идея, да предложи нещо !
- undon3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: BMW 318 i
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Течен метал на фирмата Bison ,цената е около 12 лв ,но гаранция че няма да мръдне 

- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
undon3 написа:Течен метал на фирмата Bison ,цената е около 12 лв ,но гаранция че няма да мръдне
От къде може да се купи ?
- JORO_86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Течен метал можеш да си вземеш от железарии или строителните хипермаркети /Бриколаж например/, освен на Бизон има и други марки например Хенкел.
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Аз чистих моторче за празен ход на Е36 с бензин като сипвах от едната дупка за маркуча и така се изчистваше мръсотията. Чистил съм и с "мегльо" за миене на мазни съдове. Има известен ефект, поне за година и после пак повтарям процедурата. Раздвижи ли се по оста, значи ще работи.
Отварях моторчето на Е46, но там няма чупене. Чисти се пак с бензин или течност за карбуратори, която върши добра работа.
Отварях моторчето на Е46, но там няма чупене. Чисти се пак с бензин или течност за карбуратори, която върши добра работа.
- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
А някой чистил ли е моторчето на новия М43 (Номер 9) и с какво е най-добре да се изчисти?


Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
евала отивам да го правя това моторче
от кога ми прави проблеми

- DJEmoMC
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: На улицата
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Дрън, дрън, глупости, просто го почистете в ултразвукова вана и не разглобяваите моторчето, да споявате и т.н.
Кара колата да харчи
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
georgi9909 написа:А някой чистил ли е моторчето на новия М43 (Номер 9) и с какво е най-добре да се изчисти?
на ръка , то е много по просто за разглояване
- Black Mamba
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 28.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: :Ибрахим
- Детайли за колата: E34
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
При мен като го свалих , клапата се "презатваря" и остава малко отворено. Така ли трябва да е? Защото има едно винтче с което може напълно да се затвори.
- jorko7120
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: Почистване на стъпково моторче / моторче за празен ход
Black Mamba написа:При мен като го свалих , клапата се "презатваря" и остава малко отворено. Така ли трябва да е? Защото има едно винтче с което може напълно да се затвори.
Същия въпрос имам и аз. Така ли трябва да бъде или трябва да се нагласи да е напълно затворено ?
Edit: Така трябвало да бъде...
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани