Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М43
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М43
Вчера след работа си взех 2 О-пръстена и реших да спра досадния теч на масло на м43ту19 на колата ми. Направих и няколко снимки по време на ремонта да онагледя процеса по смяната.
1. Изключвате - клема на акумулатора.
2. Сваляте филтърната кутия- разкачат се 2те щипки от към дебитомера, после другите 3 държащи горния капак, вади се фитъра и от дъното и се разкача едно жакче с тръбичка за вакум и кутията излиза.
3. Развивате казанчето на хидравликата на 2 гайки 6мм се държи.
4. Развивате левия и десния болт на алтернатора на стойката срещу вас вкарвате дебела отверка от ляво от към масления филтър и надигате алтернатора за да се освободи място да развиете останлите 4 болта държащи стойката му.
С червено съм оградил местата на болтовете които се развиват да не развивате повече от необходимо, че аз и болтовете на хидравликата развих за спорта
.
1. Изключвате - клема на акумулатора.
2. Сваляте филтърната кутия- разкачат се 2те щипки от към дебитомера, после другите 3 държащи горния капак, вади се фитъра и от дъното и се разкача едно жакче с тръбичка за вакум и кутията излиза.
3. Развивате казанчето на хидравликата на 2 гайки 6мм се държи.
4. Развивате левия и десния болт на алтернатора на стойката срещу вас вкарвате дебела отверка от ляво от към масления филтър и надигате алтернатора за да се освободи място да развиете останлите 4 болта държащи стойката му.
С червено съм оградил местата на болтовете които се развиват да не развивате повече от необходимо, че аз и болтовете на хидравликата развих за спорта

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна spower на 07 Юни 2012, 9:38, променена общо 1 път
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Продължавам с ново мнение, че да мога да закача и останалите снимки.
5. Преди да развиете 6те болта на филтъра завийте алтернатора с нещо и бодложете под филтъра парцали, че от него си изтича масло като се вади.
6. Развивате 6 те болта като помним, че 2та горни са по дълги и го вадим. ето го и него изваден почиствамего добре, че има отложени утайки. Гарнитура аз си изрязах, че Вари и Дару са ми далече, като си сложих съвсем тънък слой силикон за двигатели от 2те страни.
7. Клапана за маслото се вади и се сменят О-пръстените размер 24Х3 2 бр. цена 80ст. двата
Всъщност те са причинителите за теча. После по обратен ред следва сглабяне
ПП Пропуснах да кажа, че след махането на филтърната кутия вадите и ремъка на водната помпа за климатика може и да си остане не пречи и при махането на филтърната кутия се вади и автопилота, който има
Днес мисля да измия частично мотора с обезмаслител. Дано съм бил полезен за отстраняването на този често срещан досаден проблем!
5. Преди да развиете 6те болта на филтъра завийте алтернатора с нещо и бодложете под филтъра парцали, че от него си изтича масло като се вади.
6. Развивате 6 те болта като помним, че 2та горни са по дълги и го вадим. ето го и него изваден почиствамего добре, че има отложени утайки. Гарнитура аз си изрязах, че Вари и Дару са ми далече, като си сложих съвсем тънък слой силикон за двигатели от 2те страни.
7. Клапана за маслото се вади и се сменят О-пръстените размер 24Х3 2 бр. цена 80ст. двата

Всъщност те са причинителите за теча. После по обратен ред следва сглабяне

ПП Пропуснах да кажа, че след махането на филтърната кутия вадите и ремъка на водната помпа за климатика може и да си остане не пречи и при махането на филтърната кутия се вади и автопилота, който има

Днес мисля да измия частично мотора с обезмаслител. Дано съм бил полезен за отстраняването на този често срещан досаден проблем!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Благодаря колега полезна информация.....трябва да измиеш малко двигателя.... 

Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Браво колега
И аз мисля да направя тази операция!
А, да те питам като се демонтират частите, има ли място и достъп до тройника на водната с-ма, че мисля и него да сменя за да няма изненади

И аз мисля да направя тази операция!
А, да те питам като се демонтират частите, има ли място и достъп до тройника на водната с-ма, че мисля и него да сменя за да няма изненади

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
bmw20009 написа:Браво колега![]()
И аз мисля да направя тази операция!
А, да те питам като се демонтират частите, има ли място и достъп до тройника на водната с-ма, че мисля и него да сменя за да няма изненади
Тройника миналото лято го смених махаш кората на филтъра за купето, и бъркаш отзаде с ключ 10 по спомен вързвах го с един конец, че ако го изтърва няма вадене


Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- Bojo666
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 24.04.2011
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Браво Колега,
Хубаво е че си се заел сам със смяната.
При мен в официален сервиз цените бяха:
10,12лв - Втулка (11421432228)
5,46лв - Гарнитура (11421709800)
71,50лв - Труд
------------------------
87,08лв
+ 20% ДДС
=========
104,50лв
Хубаво е че си се заел сам със смяната.
При мен в официален сервиз цените бяха:
10,12лв - Втулка (11421432228)
5,46лв - Гарнитура (11421709800)
71,50лв - Труд
------------------------
87,08лв
+ 20% ДДС
=========
104,50лв
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
spower написа:bmw20009 написа:Браво колега![]()
И аз мисля да направя тази операция!
А, да те питам като се демонтират частите, има ли място и достъп до тройника на водната с-ма, че мисля и него да сменя за да няма изненади
Тройника миналото лято го смених махаш кората на филтъра за купето, и бъркаш отзаде с ключ 10 по спомен вързвах го с един конец, че ако го изтърва няма ваденене е трудно има достъп и за 3-ника и за масления филтър. Тройника се държи на 3-болта 6мм ама като го извадиш почисти добре повърхността където ляга О-пръстена може и с водна шкурка да минеш трябва да е идеално гладко, като вкарваш новия тройник намажи леко с масло или грес да влезне по лесно, че за всяко по тясно място си трябва смазка
Ясно, чакам да дойде гарнитурата с пръстенчетата и запрятам ръкави

- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Здравейте колеги видях се във чудо със моята 320i 150к.с 98г имам теч на масло които не мога да овладея.Та теча беше във началото беше малак и накрая стана голям проблем задната броня стана на петна от масло (двигателно) свалих тялото на масления филлтър гарнитурата си беше заминала смених я със нова.Но пробелема си отстана,свалих отново тялото взех друга гарнитура нова сложих и отново тече
оглеждах свалих отново тялото всичко е уж както трябва сглобявам и отново теч.Сменил съм и гарнитурата на капака на клапаните няма спукана траба или маркуч всичко друго е здраво даите идея със какво да опитам друго че не останаха резби по болтовете
благодаря предварително


Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
nane написа:Здравейте колеги видях се във чудо със моята 320i 150к.с 98г имам теч на масло които не мога да овладея.Та теча беше във началото беше малак и накрая стана голям проблем задната броня стана на петна от масло (двигателно) свалих тялото на масления филлтър гарнитурата си беше заминала смених я със нова.Но пробелема си отстана,свалих отново тялото взех друга гарнитура нова сложих и отново течеоглеждах свалих отново тялото всичко е уж както трябва сглобявам и отново теч.Сменил съм и гарнитурата на капака на клапаните няма спукана траба или маркуч всичко друго е здраво даите идея със какво да опитам друго че не останаха резби по болтовете
благодаря предварително
Колега, ти добре сменяш гарнитурата, ама клапанчето е о-пръстените, смени ли


Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Ами колега о-пръстени не съм сменял защото като свалих тялото от двигатела само гарнитурата беше гумен елемент не видях о-пръстени моето тяло е малко по различно от на колегата които е пуснал темата можеби защото е 6-так ням идея но не видях тези пръстени.Каде да ги търся евентуално при следващо сваляне на тялото? А относно теча до колкото се вижда е от тялото защото тече докато мотора работи а тогава нямам голяма видимост от хидравличната помпа и динамото 

Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Здравей, колега браво за полезната тема не виждам гарнитурата на филтърното тяло как изглежда.Казваш че сам си се я изрязвал от какъв материал? Предварително благодаря 

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
vaico написа:Здравей, колега браво за полезната тема не виждам гарнитурата на филтърното тяло как изглежда.Казваш че сам си се я изрязвал от какъв материал? Предварително благодаря
От картон от папка /тия кафевите/. Като свалиш филтърното тяло по него ще отбележиш картона с натискане. Дупчиш със замба отворите или болт и гайка, при липса на замба. Нищо сложно няма. Успех

Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
spower написа:vaico написа:Здравей, колега браво за полезната тема не виждам гарнитурата на филтърното тяло как изглежда.Казваш че сам си се я изрязвал от какъв материал? Предварително благодаря
От картон от папка /тия кафевите/. Като свалиш филтърното тяло по него ще отбележиш картона с натискане. Дупчиш със замба отворите или болт и гайка, при липса на замба. Нищо сложно няма. Успех
Ясно, благодаря колега може да взема оригинална ако няма тогава ще режа от картон

Re: Смяна на гарнитура и О-пръстени на масления филтър на М4
Адмирации за колегата!Полезна тема впредвид често срещания проблем при тези двигатели . 

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани