Колата която така и не видяхме

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.06.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 03' e46 330d
Мечтае да кара: Bmw E34 M5
Детайли за колата: Италиански ковчег, на пътя към възкресението си.

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от daniel_e30 » 04 Юни 2012, 18:12

Много жалко че няма да е видим по улиците. :confused: Дано да се намери някой купувач който да е довърши !
Изображение

Скрапчо
Аватар
Мнения: 912
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от Ivan Petrov » 04 Юни 2012, 18:18

Доста неща, на места парафин, на места битум... зависи от мястото, как е било от завода, трябва ли да диша не трябва ли и тн. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 23.05.2008

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от Poki » 04 Юни 2012, 21:13

Колега, с какво точно си я мазал ?

Аз сега съм свалил мокета и там в краката на шофьора и при пасажера е тръгнала ръждичка. Искам да я изчиста и се чуда с кво да го запечатам от горе. Също така има и малко при подкалниците.

Мисля първо цинков грунд, например Mr. Zink на Оргахим. Дали е читав ?

След това съм взел Боди 930, което уж е за подподово покритие, обаче преди бях мазал на места от долу и се беше разкиснало.. ама това беше някво скапано май, сега съм взел едно Гръцко и май е по-читаво.. Та се чуда дали да мажа с него.

Ще ми препоръчаш ли нещо конкретно ? Ти какъв битум си ползвал ?

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от alpina-ma6inata » 04 Юни 2012, 21:51

Poki написа:Колега, с какво точно си я мазал ?

Аз сега съм свалил мокета и там в краката на шофьора и при пасажера е тръгнала ръждичка. Искам да я изчиста и се чуда с кво да го запечатам от горе. Също така има и малко при подкалниците.

Мисля първо цинков грунд, например Mr. Zink на Оргахим. Дали е читав ?

След това съм взел Боди 930, което уж е за подподово покритие, обаче преди бях мазал на места от долу и се беше разкиснало.. ама това беше някво скапано май, сега съм взел едно Гръцко и май е по-читаво.. Та се чуда дали да мажа с него.

Ще ми препоръчаш ли нещо конкретно ? Ти какъв битум си ползвал ?

По-добре епоксиден грунд, колега. На някаква по-важна марка. Това отвътре. Отвън, освен епоксиден грунд, някакво по-хубаво шегренче, да не е на боди, че не е еластично и се цепи. И така и така ще свалиш мокета да я свършиш тая работа виж дали освен годинките има някаква друга причина да изчорее - дренажи на шибидакс :mhihi: (ако имаш), радиаторчета и т.н. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Скрапчо
Аватар
Мнения: 912
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от Ivan Petrov » 04 Юни 2012, 22:48

Колега, какво да те посъветвам... Епоксидния грунд е доста добра идея и държи доста, цинков спрей аз ползвам на CarSystem за разни работи, но ако трябва да се боядисва отгоре не е добра основа, има вариант да се ползва шприц на цинкова основа за "лъскавата" част от купето. Колкото до пода, при мен е мазано шегрен ( марка не помня ). При поправка и защита на колата от ръжда, не само марката е важна, а и как се комбинират продкутите. С 2 думи дори да ползваш най-скъпите марки ако основата не е добра за следващия защитен слой не очаквай да изкара дълго. Нанасянето на мазилата също е много важно, почти всеки квартален бояджия може да ти докара цвят и блясък на боята, но колко ще издържи е по-сериозния фактор. Изчисти до най-малката ръждичка, защото пък ако остане, дори и малко след като запечатиш отгоре ръждата започва да си работи отново от вътре на вън.

Също така когато правихме заварките по моята кола, човека който я правеше ползваше една тръба с вътрешен диаметър около 5-6 мм и доста дебели стени за да охлажда. Поставяше я върху току що направената заварка и по този начин отнемаше от температурата и. Правехме точкова заварка, след това охлаждане, след като се охлади достатъчно нова точкова заварка и така. При заварка от температурата първо че метала деформира формата си, второ че високата температура от заварката го прави по уязвим към ръжда на това място, за това доста често колите започват да ръждясват на местата където за снаждани детаелите.

Общо взето не ти помогнах много, но не съм и достатъчно вещ в тематиката за да дам наистина компетентно мнение. Нещата които написах до тук са базови и комплексни, за детаелна информация трябва да питам хората правили колата :)

Също така Митака ме подсети да допълня, че ако искаш да запазиш колата си повече време без ръжда е хубаво да свалиш предните калници и да почистиш всички листа и мръсотии попаднали с времето в отводнителните каналчета. При Е30 мръсотията се трупа през капачетата на чистачките, точно под предния прозорец и каналчетата се задръстват, листата и тн. започват да гният, а от там става мизерия и по колата. Изчисти добре всичко от там, пробвай да обдухаш с пароструйка или нещо подобно и след това консервирай отново.
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от M10 » 05 Юни 2012, 14:02

Аз си мисля че добра комбинация е цинков спрей/грунд, бързосъхнещ грунд за цветни метали, епоксиден, после полиуретан по заварките и битум ако има нужда.
Ако се прави без цинк, грунд за черни метали и тн.
За продуктите на боди забрави изобщо ако искаш качество... незнам защо преди време послушах един познат да ползвам боди 999 като уплътнител за заварки... където разръчкам отдолу всичко е ръждиво в момента (преди заварянето беше почистено старателно до метален блясък, след това цинков спрей и грунд на кар систем)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 23.05.2008

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от Poki » 05 Юни 2012, 16:47

Благодаря за информацията колеги, значи реших да се спра на Епоксиден грунд на Лакпром, дано излезе читав.

За шегрен може ли да ми препоръчате някаква марка.. явно няма да е на Боди.

http://lasurit.com/index.php?page=shop. ... &Itemid=72

Този дали става ?

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от alpina-ma6inata » 05 Юни 2012, 22:58

За епоксидния проверил ли си какви алтернативи има на други марки? Не казвам нищо за лакпрома, защото нямам впечатления, но аз лично бих заложил на по-известна марка. Аз за моята кола си взех един на Глазурит, но идва дебело, към 80-90 лв на 1 л. кутия. Но имам предвид някакъв среден клас, тип Новол?

Относно цинковите спрейове аз лично нямам чак толкова добри впечатления, но може и в мен да е проблема. На 2-3 места имах лека повърхностна ръжда на много малки участъци и реших да сложа цинкче там, пък като мине зимата да ги боядисам, че не ми се занимаваше да я правя. Махнах ръждата, бояджийски обезмаслител, напръсках само с цинк (може и това да ми е грешката, че нямаше нищо над цинка) и почти веднага пак се показаха ръждичките.

Както и да е, да не съм съвсем оффтопик - в крайна сметка какво е бъдещето на колата?
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Скрапчо
Аватар
Мнения: 912
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от Ivan Petrov » 12 Юни 2012, 16:58

Най-вероятно да се продаде и някой да я довърши...
Цената която и търся е 1700лв.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от intention » 04 Юли 2012, 21:38

Колата сглобена ли е ?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

Скрапчо
Аватар
Мнения: 912
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от Ivan Petrov » 14 Авг 2012, 2:20

Колата е сглобена, но не и завършена.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.04.2012
Пол: Мъж

Re: Колата която така и не видяхме

Мнение от NekufFen » 14 Окт 2012, 9:19

Какво има да се довършва по нея ?
И все още ли не е продадена ?

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook