работна температура 320д автоматик 136кс
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
работна температура 320д автоматик 136кс
След многократно четене на всички теми по въпроса така и не ми стана ясно в какви температурни граници е нормално да работи този двг (в частност автоматика,тъй като има и виско) и на колко градуса се включва първата степен на перката на климатика?След сменени два термостата,водна помпа,виско и почистени радиатори температурата на скритото меню варира между 93-98гр. а при повече зор на магистрала и баири наближава и 100,но при спокойно каране държи между 93 и 95 градуса.Нека по-запознатите споделят личен опит, за да знам дали да сменям и перката или всичко е в нормални стойности
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
93-95 е нормална температура за дизел, като леки отклонения според релефа, и околната температура са в рамките на допустимото
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Не се втелявай, колега - карай си спокойно. 

Si non confectus, non reficiat.
- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Zagy написа:Не се втелявай, колега - карай си спокойно.
Лесно е да се каже, но на прибиране от събора леко се "втелих" като стигна 100 градуса

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
До 100 градуса все пак е в рамките на нормалното според мен... иначе по данни е между 92 и 96 градуса. Ако стрелката за температурата ти не се отклонява от 12ч - всичко е наред 

Si non confectus, non reficiat.
- outworld
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Аз съм със 136 коня, но ръчка. Перката започва да се върти на 101 градуса. До 103 е напълно нормално. все пак ти ще ги дигнеш тие градуси на някой баир и то не за дълго. Аз се бях филмирал като теб, че даже и перка си купих, добре че оци ми обясни работната температура каква е нормалната. Както каза Заги карай си колата 

- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Zagy написа:До 100 градуса все пак е в рамките на нормалното според мен... иначе по данни е между 92 и 96 градуса. Ако стрелката за температурата ти не се отклонява от 12ч - всичко е наред
Това имах предвид по данни да се каже колко е! В интерес на истината и при мен се движи в тези стойности, само при по-продължителна газ на баир ги надвишава, но тъй като до към 100-ина градуса перка не съм видял да се включи, се бях притеснил
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
И аз се бях филмирал така преди, но според мен всичко е наред щом стрелката е по средата. Според мен е прекалено да се следи температурата чрез скритото меню, освен ако няма някакви индикации, че колата има някакъв проблем с охладителната система (някакъв теч например). Стрелката е напълно достатъчна според мен. Да не говорим, че има някои нови коли, които даже и стрелка нямат
. Сигурно светва лампа като прегрее.

- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
b_velev написа:И аз се бях филмирал така преди, но според мен всичко е наред щом стрелката е по средата. Според мен е прекалено да се следи температурата чрез скритото меню, освен ако няма някакви индикации, че колата има някакъв проблем с охладителната система (някакъв теч например). Стрелката е напълно достатъчна според мен. Да не говорим, че има някои нови коли, които даже и стрелка нямат. Сигурно светва лампа като прегрее.
Индикации за проблем няма,но според мен когато има може да се окаже късно особено ако си насред хърватската магистрала и е късно да се върнеш а Австрия е далече....колкото до тези без стрелка,някои не достигат 90 градуса дори лятото а за зимата да не говорим....все пак това е форум на БМВ и всичко трябва да е точно и прецизно,другите марки са второстепенни

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Здравей,
Аз бях пускал тема за това преди няколко седмици. При мен преди да сменя малкия термостат темп беше 76-78, което естествено е ниско, но след смяната на термостата стана 98-100. И аз се зачудих дали не е висока и четох и тук и във форуми навън и има две мнения по въпроса. Повечето са реално за 88-94 градуса понеже на 88 се отваря термостата, но други с високи температури като моята спорят че от години карат на 98-100 и нямат проблеми. Честно казано и на мен ми се кара на 88-94, но не ми се сменя цялата охладителна система за да успея да дръпна температурата 4-5 градуса надолу. За момента не съм намерил официални данни за работната температура и както казаха и другите си карам колата и спрях да гледам скритот меню. Щом стрелката ти не се мърда надясно всичко е ок.
Аз бях пускал тема за това преди няколко седмици. При мен преди да сменя малкия термостат темп беше 76-78, което естествено е ниско, но след смяната на термостата стана 98-100. И аз се зачудих дали не е висока и четох и тук и във форуми навън и има две мнения по въпроса. Повечето са реално за 88-94 градуса понеже на 88 се отваря термостата, но други с високи температури като моята спорят че от години карат на 98-100 и нямат проблеми. Честно казано и на мен ми се кара на 88-94, но не ми се сменя цялата охладителна система за да успея да дръпна температурата 4-5 градуса надолу. За момента не съм намерил официални данни за работната температура и както казаха и другите си карам колата и спрях да гледам скритот меню. Щом стрелката ти не се мърда надясно всичко е ок.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Имайте предвид, че по-топъл дизелов мотор означава по-икономичен дизелов мотор. Производителите от години постепенно вдигат работната температура на печките с цел по-икономичен мотор 

Si non confectus, non reficiat.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
И при мен температурата е в интервала 92 - 98 градуса след смяна на двата термостата, мн неща изчетох ама така и не стигнах до окончателен отговор проблем ли е или не ...,не знам до колко е редно едни коли да работят до 92, а други от тази температура да започват ......
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Zagy написа:Имайте предвид, че по-топъл дизелов мотор означава по-икономичен дизелов мотор. Производителите от години постепенно вдигат работната температура на печките с цел по-икономичен мотор
По тази логика възможно ли е, защото моята кола е фейслифт да са направили софтуеърни промени, които да вдигат тази работна температура. Не виждам друго обяснение как 330ка от една година и от друга година биха имали различни температури. Все още не съм проверил колегите, които казаха, че са с температура като моята дали не са от последните години на Е46-ците, може това да дава обяснение на въпроса.
Относно повишената температура и икономичността, и аз съм го чел това, но тук мисля става въпрос за прекомерна температура и страхът ми е от прегряване или деформации по елементите на мотора иначе няма проблем да е икономична

- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Само да не смеси водата с маслото от много икономии 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: работна температура 320д автоматик 136кс
Температурата зависи от това на колко отваря термостата. Макар да са ги рейтнали примерно на 88 градуса - няма как всички да отварят точно на 88. Някои отварят по-рано, някои по-късно. Затова и такива разлики в температурите от двигател до двигател. Отделно, че и има значение какво е състоянието на радиатора, има ли замърсявания, задръстени водни каналчета в него или калцирания по вътрешността му. Ако щете има значение дали карате с вода или вода/антифриз и в какво съотношение - антифриза има грубо 2 пъти по-слаби топлопроводни свойства от водата. Ако не вярвате си направете експеримент - гарантирам, че при еднакви коли тая дето е заредена само с вода ще има по-ниска работна температура от другата 

Si non confectus, non reficiat.
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани