ОТНОВО загряване и М50
Модератор: Технически модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
ОТНОВО загряване и М50
Днес докато се чудих какво да правя и реших да излезна на магистралата малко да покарам
пуснал съм си климатроника на 23 градуса, свири некъв зациклящ хаус температурата точно на 12... направих около 10 км по магистралата и слезнах на следващата отбивка, спрях да си заредя газ, щото ми я изсмука гадината
изчаках около 1-2 минути на празен ход да поработи колата, заредих, давам контакт и гледам стрелката на температурата между средата и чертичката която отговаря на 3/4
Веднага пала колата и охлади за 30 сек. От там директно до РОСКАТА в сервиза, но той имаше много работа и нямаше как да я прегледа колата, обясних му ситуацията, че колата си загрява бързо и докато загрява радиатора си е студен - тоест термостата си бачка, виското вие над 3500 оборота когато е загряла колата - значи и то бачка, вчера си правих съпротивлението на перката на климатика - значи и то бачка, измих водния и радиатора на климатика, остана температурния датчик на радиатора. РОСКАТА ми каза да дам на късо между жиците да проверя дали включва перката. Благодарих му и ентусиазиран да си я направя веднага вземах едно кламерче и почнах да укъсявам. Първа стпен заработи, като смених жиците и втора степен тръгна. От там си казах "Хванах те!" веднага в магазина и си купих датчик, смених го, обезвъздуших и започна пробата: първо я оставих да загрее около 15 минути на място. погледнах температурата и веднага се усмихнах 12 БЕЗ 1 - викам си това е сега ще чакам да включи перката поне на първа степен и заклечах като рибар пред широкия бъбрек с едно фенерче
чакам чакам тая перка не тръгва, стрелката не мърда. Викам си ся ще я изпържа по града и ще слезна да видя как се върти направо на 2-ра степен. направих едно кръгче - колата отиде на 12 след още 5 мин ръчки отиде на 12:01 спрях да гледам перката - не се вкючи
Съжалявам за дългия пост, но въпроса ми е някой има ли идея кво може да е ? или да почна наред - първо термостат, ако не стане - виско, ако и това не помогне ще си сложа една електрическа перка и ще махна виското щото ми писна всеки да ми говори за това 12 БЕЗ 1 а аз съм от леко завистливите





Съжалявам за дългия пост, но въпроса ми е някой има ли идея кво може да е ? или да почна наред - първо термостат, ако не стане - виско, ако и това не помогне ще си сложа една електрическа перка и ще махна виското щото ми писна всеки да ми говори за това 12 БЕЗ 1 а аз съм от леко завистливите


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
М50 има проблем с пластмасовото витло на водната помпа.Ако
продължи да загрява,хубаво е да я провериш
продължи да загрява,хубаво е да я провериш

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
bmwdriver написа:М50 има проблем с пластмасовото витло на водната помпа.Ако
продължи да загрява,хубаво е да я провериш
знам колега, но си мисля, че ако е прецакано ще ми държи температурата доста по-висока.



- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Не се заблуждавай.Аз като карах градско почти не загряваше,но
като вдигнах над 90 км/ч и направо към червеното се устремяваше.
А и витлото може само да превърта,а да не се е откъснало изцяло
като вдигнах над 90 км/ч и направо към червеното се устремяваше.
А и витлото може само да превърта,а да не се е откъснало изцяло

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
интересно е, че загряването е само при градско каране, извънградско седи на 12 без значение дали карам с 60 или с 200. А и си личи ясно че като презагрее охлажда за секунди, все едно термостата ми е на 100 градуса ПРИМЕРНО.
А дали не е възможно да е заради изпарителя, понеже щуцерите му са много малки и да не върти толкова бързо водата ?
А дали не е възможно да е заради изпарителя, понеже щуцерите му са много малки и да не върти толкова бързо водата ?

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
stanchev, днес цял ден с комбито по центъра,жегата беше нечовешка
Возих се на климатик постоянно и в един момент чаках на едно място около 15 минути на празен ход и климатик до краен предел на вентилатора - тръгвам и гледам
също като при теб
стрелката между средната и следващата чертичка ... Виското вие та се къса,но докато не излязох на една 500 метрова права стрелката все така си седя ... 500 метра бяха достатъчни и отново застана точно на средата.
Моя въпрос е : кога включва електрическата перка ? При какво показание на стрелката на практика
п.с. Виското си недей изхвърля,от здраво такова по-хубаво няма
Георги Пенчев



Моя въпрос е : кога включва електрическата перка ? При какво показание на стрелката на практика

п.с. Виското си недей изхвърля,от здраво такова по-хубаво няма

Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Penchev, интересното е ,че след като смених датчика за перката, този който е на водния радиатор, колата ми загря след 12 часа, а електрическата перка така и не се включи
пусна ли климатика - перката се включва моментално на 1-ва степен, а ако загрее повече се включва и втората степен. Просто като загрее повече виското зацепва и почва да охлажда моментално, зацепва на около 12:02. Явно в дискусията ще излезне истината, защото 95% съм сигурен, че водата ми циркулира по-бавно: а в този ред идва водна помпа, термостат и изпарителя на газовата уретба. Малко ми е скъпо да ги сменя на куп и да се окаже че шибания изпарител му са малки дупките дето минава водата и за това е цялата проблемация. 



- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
хм ...
Това ,което го казваш с гадния изпарител,може и да излезе истина
Абе от както я имам тая кола - 2,5 години и 105 К км ел.перка съм я чувал много,много рядко
Миналото лято в едни такива адски жеги,на абитуриентски бал,когато виското се сбънгяса и стрелката отиваше на предпоследната бяла черта и то в движение а като спирах на светофар,понеже водата се загряваше в радиатора от тази в блока се включваше перката и охлаждаше до средната чертичка на прибора на таблото.Тръгнех ли температурата се покачваше а ел.перката не работеше понеже в движение отново течноста в радиатора охладняваше и датчика спираше действието на перката... Оттогава с новото виско всичко винаги е било супер,днес виеше като някой мамут
но дълго време на празен ход при тези най-тежки климатични условия,си мисля ,че е нормално да се отмести,знам ли
А интересно,защо не ми се включва перката като включа климатика
Чувал съм я на втора скорост само веднъж на Слънчев бряг миналата година в подобни,че и по-лоши условия ...
Нека и други хора с впечатления или знания относно това се включат по темата с пресни впечатления от тези горещи дни
п.с. Днес май видях NAPSTERS покрай Александровската болница се движихме заедно в посока Баня Мадара
ма не съм сигурен той ли беше ...
Георги Пенчев
Това ,което го казваш с гадния изпарител,може и да излезе истина






Нека и други хора с впечатления или знания относно това се включат по темата с пресни впечатления от тези горещи дни

п.с. Днес май видях NAPSTERS покрай Александровската болница се движихме заедно в посока Баня Мадара

Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Колега, перката на климатика се включва веднага на 1-ва скорост като пуснеш климатика, независимо от температурата на водата. провери утре като пуснеш климатика дали ти завърта перката. първата скорот е бавна и не се чува в купето. ако не завърта перката след включване на климатика, най-вероятно ти е изгоряло съпротивлението - ново е около 40-60 лв, а аз ще ти обясня как да си го направиш с подръчни средства, стига да е от това. Казваш струва ти се нормално в тези жеги ? Има страни където е къде по-горещо, мисля че не е нормално, а си е някакъв проблем - водна помпа - термостат. Нека да изчакаме някой друг да хвърли светлина в тунела. Аз лично ще изчакам още ден 2 да поумувам и ако не измисля нищо отивам при РОСКАТА да го реши той 


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Водна помпа,термостат,виско - всичко съм сменил ... Утре освен да направя опит със замостване на перката
Ти как точно го направи
Въпросното кламерче къд4е го постави ?
Георги Пенчев


Георги Пенчев
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
перката се вклю4ва само акто ба4ка климатика на първа степен когато колата е до едн атемпература и 2ра на високи оборости работи като спомагателна на виското това 4е колата минава на 12 и 1 нее никакъф проблем по стара таблица там е 93 градуса си4ко сие пове4е от нормално
по принцип перките за климатика се водят да ба4кат и като емърдженси когато колата заграва (без да ба4ка климатика ) при няккава повреда би трябвало дасе вкю4ва кавалисами го от бмв но интереснотое 4е незнам кога то4но е това вклу4ване дано неми се нало да раберем
другото което е загледаите се в един мерцедес 124 при него има виско клима но дори като не пусната климата перката пак охлайда и спомага за охлайдането което е перфектен замисал при нас нещо нее доизмислено както требва
по принцип перките за климатика се водят да ба4кат и като емърдженси когато колата заграва (без да ба4ка климатика ) при няккава повреда би трябвало дасе вкю4ва кавалисами го от бмв но интереснотое 4е незнам кога то4но е това вклу4ване дано неми се нало да раберем
другото което е загледаите се в един мерцедес 124 при него има виско клима но дори като не пусната климата перката пак охлайда и спомага за охлайдането което е перфектен замисал при нас нещо нее доизмислено както требва




- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
Penchev написа:Водна помпа,термостат,виско - всичко съм сменил ... Утре освен да направя опит със замостване на перкатаТи как точно го направи
Въпросното кламерче къд4е го постави ?
Георги Пенчев
ти пак не ръ4каи баба си по задника вклуюи си климатика караи си загаси си музиката и ще рабереш когато пуснеш кллимата перката запо4ва да работи на 1 ва стешпен когато се вклю4и 2ра е доста шумна и исе осеща леко гултане на оборотите не ръ4каи дат4ика 4ее 80 кинта в дару



- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
аз 2рата степен не съм я виждал включена до сега ,как да я проверя дали работи ? даже си мисля че е най добре в тез жеги като пусна климатика направо да тръгва на втора степен
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Сега излизам за работа,първо ще видя дали при включен климатик сработва ел.перката на 1-ва степен
После ще има отново нечовешки тестове и следобед ще напиша
Георги Пенчев


Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Значи да уточня перката на климатика трябва да се включва когато загрее колата И при неработещ климатик, следобед мога да дам точни градуси, но сега ми се върти в главата първа степен - включва малко под 90 градуса и изключва на 80 и няколко, а втора степен на 90 и няколко и изключва 85.
Проверка на 1-ва и 2-ра степен става като откачите буксичката на температурния датчик на радиатора и с кламерче давате на късо дебелия и единия по-тънък, и другата степен дебелия и другия тънък. Колата трябва да е на контакт или запалена (според мен, аз така пробвах)
После ще направя малко тестове и ще пиша какво е станало, а също така точните температурни стойности на датчика.
Проверка на 1-ва и 2-ра степен става като откачите буксичката на температурния датчик на радиатора и с кламерче давате на късо дебелия и единия по-тънък, и другата степен дебелия и другия тънък. Колата трябва да е на контакт или запалена (според мен, аз така пробвах)
После ще направя малко тестове и ще пиша какво е станало, а също така точните температурни стойности на датчика.

52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани