ОТНОВО загряване и М50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

ОТНОВО загряване и М50

Мнение от Stanchev » 26 Юни 2006, 22:26

Днес докато се чудих какво да правя и реших да излезна на магистралата малко да покарам :mhihi: пуснал съм си климатроника на 23 градуса, свири некъв зациклящ хаус температурата точно на 12... направих около 10 км по магистралата и слезнах на следващата отбивка, спрях да си заредя газ, щото ми я изсмука гадината :mhihi: изчаках около 1-2 минути на празен ход да поработи колата, заредих, давам контакт и гледам стрелката на температурата между средата и чертичката която отговаря на 3/4 :shock: Веднага пала колата и охлади за 30 сек. От там директно до РОСКАТА в сервиза, но той имаше много работа и нямаше как да я прегледа колата, обясних му ситуацията, че колата си загрява бързо и докато загрява радиатора си е студен - тоест термостата си бачка, виското вие над 3500 оборота когато е загряла колата - значи и то бачка, вчера си правих съпротивлението на перката на климатика - значи и то бачка, измих водния и радиатора на климатика, остана температурния датчик на радиатора. РОСКАТА ми каза да дам на късо между жиците да проверя дали включва перката. Благодарих му и ентусиазиран да си я направя веднага вземах едно кламерче и почнах да укъсявам. Първа стпен заработи, като смених жиците и втора степен тръгна. От там си казах "Хванах те!" веднага в магазина и си купих датчик, смених го, обезвъздуших и започна пробата: първо я оставих да загрее около 15 минути на място. погледнах температурата и веднага се усмихнах 12 БЕЗ 1 - викам си това е сега ще чакам да включи перката поне на първа степен и заклечах като рибар пред широкия бъбрек с едно фенерче :mhihi: чакам чакам тая перка не тръгва, стрелката не мърда. Викам си ся ще я изпържа по града и ще слезна да видя как се върти направо на 2-ра степен. направих едно кръгче - колата отиде на 12 след още 5 мин ръчки отиде на 12:01 спрях да гледам перката - не се вкючи :confused:
Съжалявам за дългия пост, но въпроса ми е някой има ли идея кво може да е ? или да почна наред - първо термостат, ако не стане - виско, ако и това не помогне ще си сложа една електрическа перка и ще махна виското щото ми писна всеки да ми говори за това 12 БЕЗ 1 а аз съм от леко завистливите :lol:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Юни 2006, 22:35

М50 има проблем с пластмасовото витло на водната помпа.Ако
продължи да загрява,хубаво е да я провериш ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юни 2006, 22:40

bmwdriver написа:М50 има проблем с пластмасовото витло на водната помпа.Ако
продължи да загрява,хубаво е да я провериш ;)


знам колега, но си мисля, че ако е прецакано ще ми държи температурата доста по-висока.

:OT: Има ли вероятност датчика за стрелката на температурата да е бъгнат и да си изменя стойностите :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Юни 2006, 22:44

Не се заблуждавай.Аз като карах градско почти не загряваше,но
като вдигнах над 90 км/ч и направо към червеното се устремяваше.
А и витлото може само да превърта,а да не се е откъснало изцяло :roll:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юни 2006, 22:47

интересно е, че загряването е само при градско каране, извънградско седи на 12 без значение дали карам с 60 или с 200. А и си личи ясно че като презагрее охлажда за секунди, все едно термостата ми е на 100 градуса ПРИМЕРНО.
А дали не е възможно да е заради изпарителя, понеже щуцерите му са много малки и да не върти толкова бързо водата ?
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Юни 2006, 22:57

stanchev, днес цял ден с комбито по центъра,жегата беше нечовешка :confused: Возих се на климатик постоянно и в един момент чаках на едно място около 15 минути на празен ход и климатик до краен предел на вентилатора - тръгвам и гледам :shock: също като при теб :arrow: стрелката между средната и следващата чертичка ... Виското вие та се къса,но докато не излязох на една 500 метрова права стрелката все така си седя ... 500 метра бяха достатъчни и отново застана точно на средата.

Моя въпрос е : кога включва електрическата перка ? При какво показание на стрелката на практика :?:

п.с. Виското си недей изхвърля,от здраво такова по-хубаво няма :!:

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юни 2006, 23:06

Penchev, интересното е ,че след като смених датчика за перката, този който е на водния радиатор, колата ми загря след 12 часа, а електрическата перка така и не се включи :shock: пусна ли климатика - перката се включва моментално на 1-ва степен, а ако загрее повече се включва и втората степен. Просто като загрее повече виското зацепва и почва да охлажда моментално, зацепва на около 12:02. Явно в дискусията ще излезне истината, защото 95% съм сигурен, че водата ми циркулира по-бавно: а в този ред идва водна помпа, термостат и изпарителя на газовата уретба. Малко ми е скъпо да ги сменя на куп и да се окаже че шибания изпарител му са малки дупките дето минава водата и за това е цялата проблемация. :roll:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Юни 2006, 23:27

хм ...

Това ,което го казваш с гадния изпарител,може и да излезе истина :roll: Абе от както я имам тая кола - 2,5 години и 105 К км ел.перка съм я чувал много,много рядко :roll: Миналото лято в едни такива адски жеги,на абитуриентски бал,когато виското се сбънгяса и стрелката отиваше на предпоследната бяла черта и то в движение а като спирах на светофар,понеже водата се загряваше в радиатора от тази в блока се включваше перката и охлаждаше до средната чертичка на прибора на таблото.Тръгнех ли температурата се покачваше а ел.перката не работеше понеже в движение отново течноста в радиатора охладняваше и датчика спираше действието на перката... Оттогава с новото виско всичко винаги е било супер,днес виеше като някой мамут :mhihi: но дълго време на празен ход при тези най-тежки климатични условия,си мисля ,че е нормално да се отмести,знам ли :roll: :confused: А интересно,защо не ми се включва перката като включа климатика :confused: Чувал съм я на втора скорост само веднъж на Слънчев бряг миналата година в подобни,че и по-лоши условия ...

Нека и други хора с впечатления или знания относно това се включат по темата с пресни впечатления от тези горещи дни :!:

п.с. Днес май видях NAPSTERS покрай Александровската болница се движихме заедно в посока Баня Мадара :roll: ма не съм сигурен той ли беше ...

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юни 2006, 23:37

Колега, перката на климатика се включва веднага на 1-ва скорост като пуснеш климатика, независимо от температурата на водата. провери утре като пуснеш климатика дали ти завърта перката. първата скорот е бавна и не се чува в купето. ако не завърта перката след включване на климатика, най-вероятно ти е изгоряло съпротивлението - ново е около 40-60 лв, а аз ще ти обясня как да си го направиш с подръчни средства, стига да е от това. Казваш струва ти се нормално в тези жеги ? Има страни където е къде по-горещо, мисля че не е нормално, а си е някакъв проблем - водна помпа - термостат. Нека да изчакаме някой друг да хвърли светлина в тунела. Аз лично ще изчакам още ден 2 да поумувам и ако не измисля нищо отивам при РОСКАТА да го реши той :)
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Юни 2006, 23:54

Водна помпа,термостат,виско - всичко съм сменил ... Утре освен да направя опит със замостване на перката :?: Ти как точно го направи :?: Въпросното кламерче къд4е го постави ?

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 27 Юни 2006, 0:38

перката се вклю4ва само акто ба4ка климатика на първа степен когато колата е до едн атемпература и 2ра на високи оборости работи като спомагателна на виското това 4е колата минава на 12 и 1 нее никакъф проблем по стара таблица там е 93 градуса си4ко сие пове4е от нормално

по принцип перките за климатика се водят да ба4кат и като емърдженси когато колата заграва (без да ба4ка климатика ) при няккава повреда би трябвало дасе вкю4ва кавалисами го от бмв но интереснотое 4е незнам кога то4но е това вклу4ване дано неми се нало да раберем

другото което е загледаите се в един мерцедес 124 при него има виско клима но дори като не пусната климата перката пак охлайда и спомага за охлайдането което е перфектен замисал при нас нещо нее доизмислено както требва :(
ИзображениеИзображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 27 Юни 2006, 0:42

Penchev написа:Водна помпа,термостат,виско - всичко съм сменил ... Утре освен да направя опит със замостване на перката :?: Ти как точно го направи :?: Въпросното кламерче къд4е го постави ?

Георги Пенчев


ти пак не ръ4каи баба си по задника вклуюи си климатика караи си загаси си музиката и ще рабереш когато пуснеш кллимата перката запо4ва да работи на 1 ва стешпен когато се вклю4и 2ра е доста шумна и исе осеща леко гултане на оборотите не ръ4каи дат4ика 4ее 80 кинта в дару
ИзображениеИзображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 27 Юни 2006, 8:14

аз 2рата степен не съм я виждал включена до сега ,как да я проверя дали работи ? даже си мисля че е най добре в тез жеги като пусна климатика направо да тръгва на втора степен

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 27 Юни 2006, 8:23

Сега излизам за работа,първо ще видя дали при включен климатик сработва ел.перката на 1-ва степен :) После ще има отново нечовешки тестове и следобед ще напиша 8)


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2006, 8:46

Значи да уточня перката на климатика трябва да се включва когато загрее колата И при неработещ климатик, следобед мога да дам точни градуси, но сега ми се върти в главата първа степен - включва малко под 90 градуса и изключва на 80 и няколко, а втора степен на 90 и няколко и изключва 85.
Проверка на 1-ва и 2-ра степен става като откачите буксичката на температурния датчик на радиатора и с кламерче давате на късо дебелия и единия по-тънък, и другата степен дебелия и другия тънък. Колата трябва да е на контакт или запалена (според мен, аз така пробвах)
После ще направя малко тестове и ще пиша какво е станало, а също така точните температурни стойности на датчика.
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook