Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сондите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сондите
Здравейте колеги,
Колата е e46 318i 143 к.с.
Имам странен шум под таблото като отпускам газта. Ходих при майстори 3ма вече и всичките казаха, че катализатора ми е бил избушен и трябвало да се махне.
Тъй като не им повярвах веднага, качих колата на канал и се ослушах какво се случва и откъде идва тоя шум.
Проблема е ,че май нямам само един, а два катализатора.
Отдолу под колата, след колекторите имам една джаджа...която ми прилича на нещо като горивен филтър, след нея тръба и тръбата влиза вече в катализатора/големия/ и назад ясно.
Ясно видях как от тази джаджа, в горната й част излиза пара...може би наистина е спукана и от там се чува неприятния звук от спукано гърне идващ под таблото, когато пускам газта.
Първия ми въпрос е:
1. Тая джаджа дето прилича на горивен филтър, катализатор ли е?
2. Ако отида при майстор и той ми махне тоя катализатор и го замени с тръба или гърне...няма ли да се бъркат смесите на ламда сондите?
3. Има ли вариант да се смени колко би ми струвал такъв катализатор?
4. Можете ли да ми препоръчате компетентен и честен сервиз в София, където да ми дадат точна диагноза?
Благодаря предварително!
ПС: Направил съм две клипчета, на които се чува шума:
http://www.youtube.com/watch?v=DaklHH3mgkA
http://www.youtube.com/watch?v=TCC2vjhjauE
Колата е e46 318i 143 к.с.
Имам странен шум под таблото като отпускам газта. Ходих при майстори 3ма вече и всичките казаха, че катализатора ми е бил избушен и трябвало да се махне.
Тъй като не им повярвах веднага, качих колата на канал и се ослушах какво се случва и откъде идва тоя шум.
Проблема е ,че май нямам само един, а два катализатора.
Отдолу под колата, след колекторите имам една джаджа...която ми прилича на нещо като горивен филтър, след нея тръба и тръбата влиза вече в катализатора/големия/ и назад ясно.
Ясно видях как от тази джаджа, в горната й част излиза пара...може би наистина е спукана и от там се чува неприятния звук от спукано гърне идващ под таблото, когато пускам газта.
Първия ми въпрос е:
1. Тая джаджа дето прилича на горивен филтър, катализатор ли е?
2. Ако отида при майстор и той ми махне тоя катализатор и го замени с тръба или гърне...няма ли да се бъркат смесите на ламда сондите?
3. Има ли вариант да се смени колко би ми струвал такъв катализатор?
4. Можете ли да ми препоръчате компетентен и честен сервиз в София, където да ми дадат точна диагноза?
Благодаря предварително!
ПС: Направил съм две клипчета, на които се чува шума:
http://www.youtube.com/watch?v=DaklHH3mgkA
http://www.youtube.com/watch?v=TCC2vjhjauE
Последна промяна cHaunepucTa на 23 Май 2012, 11:54, променена общо 1 път
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
Щом изпуска то подлежи на заварка. Това ще е най-евтиният вариянт.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Запознай се с този сайт по обстойно...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Запознай се с този сайт по обстойно...
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
А ако се махне катализатора, какво се случва с ламбда сондите, ще има ли проблем???
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
Ще има проблем до толкова, че да ти светка лампата чек енджин със записана грешка в екуто, че надвишаваш нормите за вредни емисии, хванато през задните сонди след катализатора, които са контролни и следят именно това. Върху работата на мотора няма да се отрази, защото предните сонди играят по-важната роля за определянето на обогатяването на горивната смес. Просто ще те дразни лапата. Има много варианти пред теб - смяна на софт по евро 2, слагане на автърмаркет катализатори и т.н. Ползвай търсачката, толкова много пъти е коментирано и решения бол...
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
slitter написа:Ще има проблем до толкова, че да ти светка лампата чек енджин със записана грешка в екуто, че надвишаваш нормите за вредни емисии, хванато през задните сонди след катализатора, които са контролни и следят именно това. Върху работата на мотора няма да се отрази, защото предните сонди играят по-важната роля за определянето на обогатяването на горивната смес. Просто ще те дразни лапата. Има много варианти пред теб - смяна на софт по евро 2, слагане на автърмаркет катализатори и т.н. Ползвай търсачката, толкова много пъти е коментирано и решения бол...
Ако мога да си позволя не съм напълно съсгласен с колегата след махането на катализатора освен на втората ламбда сонда ще се повлияе и на първата защото тя е предвидена да работи с катализатор а той връща една част от изгорелите газове обратно и евентуално ще се повиши и разхода на гориво ! Ако може да работи с софтуер на Евро 2 този мотор ще бъда най добре защото там ще взима сигнал само от първата ламбда сонда !
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
е нали сондите се изнасят малко по-назад и по-нагоре
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
ilia1984 написа:slitter написа:Ще има проблем до толкова, че да ти светка лампата чек енджин със записана грешка в екуто, че надвишаваш нормите за вредни емисии, хванато през задните сонди след катализатора, които са контролни и следят именно това. Върху работата на мотора няма да се отрази, защото предните сонди играят по-важната роля за определянето на обогатяването на горивната смес. Просто ще те дразни лапата. Има много варианти пред теб - смяна на софт по евро 2, слагане на автърмаркет катализатори и т.н. Ползвай търсачката, толкова много пъти е коментирано и решения бол...
Ако мога да си позволя не съм напълно съсгласен с колегата след махането на катализатора освен на втората ламбда сонда ще се повлияе и на първата защото тя е предвидена да работи с катализатор а той връща една част от изгорелите газове обратно и евентуално ще се повиши и разхода на гориво ! Ако може да работи с софтуер на Евро 2 този мотор ще бъда най добре защото там ще взима сигнал само от първата ламбда сонда !
Разстоянията между първите ламбди и катализаторите са прекалено големи за каквото и да било връщане на газове... отделно това връщане на газовете, за което говориш, почти не съществува... има връщане на налягане, което е съвсем друго

Si non confectus, non reficiat.
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
Чета в темите за некви емулатори, дето и за газовите уредби ги слагат, ама при мен дали ще свърши работа?
Абе...някой с такъв двигател да е махал първия катализатор да каже кво става?
Иначе другия вариант е да го сменя с нов, ама там...цената май няма да ми хареса.
Абе...някой с такъв двигател да е махал първия катализатор да каже кво става?
Иначе другия вариант е да го сменя с нов, ама там...цената май няма да ми хареса.
- relogin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 27.05.2011
- Местоположение: Asenovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci e46
- Мечтае да кара: X5
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
С емулатор няма да имаш грижи.За Евро02 питах колегата Димитрофф и мнението му беше че не се държи добре мотора на евро02
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
relogin написа:С емулатор няма да имаш грижи.За Евро02 питах колегата Димитрофф и мнението му беше че не се държи добре мотора на евро02
Koe не се държи добре??? Държи си се много добре даже. Разликата се състои в това, че няма разлика никаква, освен, че ЕКУто спира да следи задните сонди (контролните), поради простата причина, че автомобилът при това положение, дори и без катализатори покрива стандарта за вредни емисий Евро 2, който е супер стар, благодарение на ефективната работа на двигателя, която се постига, чрез своевременното определяне на обогатеността на сместа и се постига такова изгаряне, че не е необходима катализаторна намеса. Разликата е само козметична - пак повтарям, просто не се следят задните сонди и нищо друго. По евро 2 е нов софт с различна настройка просто на ЕЕПРОМА да не следи сондите! На сума коли съм сложил Евро 2 с махнати катализатори и никой не се е върнал да каже, абе колата ми не се държи добре!!!
- relogin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 27.05.2011
- Местоположение: Asenovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci e46
- Мечтае да кара: X5
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
Незнам,колега аз също небих свалил по надолу софтуера
по добре един емулатор отколкото назад да вървим
всеки си знае.


Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
relogin написа:Незнам,колега аз също небих свалил по надолу софтуерапо добре един емулатор отколкото назад да вървим
всеки си знае.
Kолега, накъдето искаш натам върви, просто явно не ме разбираш правилно - обясних по-горе, че може да бъде сложен нов софтуер с фърмуар за Евро 2. Няма нищо общо със сваляне на софта надолу и тем подобни глупости. Това, че е по Евро 2, не значи по-стар софт, а значи евентуално същия или дори по-нов, но с настройка за Евро 2 (или както обясних - просто да не следи сондите и то конкретно задните - контролните). Софтуерът се състои от две условни части - 1. База + 2. фърм (за настройките). Сменява си или само фърма, ако е достатъчно нова базата или ако има по-нов се слага и се запислва след тва фърма за Евро 2. Хубаво до някъде, че констатираш грешната си интерпретация, за да е ясно и за други какво точно става и как работи системата!!! А тва с емулатора е простотия - кое е по-добре: пернишка простотия или оригинален софт от Байерия. Аз залагам на второто и на моята кола съм заложил на това, а всеки сам преценява за себе си кое му е по-угодно. И с емулаторите става...
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
едва ли има отношение, но свежи данни от гтп-то
++++++++++ газ 0 об. 3000об бенз. 0 об. 3000об
COcor-________0.10_____0.15________0.02___0.04
CO____________0.10____0.16________0.00___~~
CO2___________12.8____13.0________14.4 ~~
HC____________247_____151_________58___43
O2____________20.2_____20.5________19.7 ~~
++++++++++ газ 0 об. 3000об бенз. 0 об. 3000об
COcor-________0.10_____0.15________0.02___0.04
CO____________0.10____0.16________0.00___~~
CO2___________12.8____13.0________14.4 ~~
HC____________247_____151_________58___43
O2____________20.2_____20.5________19.7 ~~
Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
Това със или без кат???
п.с. хубаво би било да направим нещо като анкета всеки като мине на ГТП (по нормалния начин
)да си пусне данните - кой двигател, с кат, без кат, за да може да разполагаме с некви данни и да знаеме къде се намираме!!! Би било полезно!!! Други колеги, ако го имат това, нека да пускат и те тези данни!
п.с. хубаво би било да направим нещо като анкета всеки като мине на ГТП (по нормалния начин

Re: Махане на катализатор и как ще се отрази на ламбда сонди
с 4 кат. гърнета от м54б30, като единия май е тръгнал да заминава
издава шум
издава шум
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани