Въпрос за ГАЗТА!!!
Модератор: Технически модератори
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
[steeN] написа:с някой неща не съм съгласен, защото доста следя мои познати които карат на газ. не изразявам никакво мнение за или против газта, просто не съм съгласен с някой неща за обикновенните газови уредбиstanchev написа:Няма да се скъсаш да ходиш по реглажи, само един път да ти центроват газта (на бензин ако си работи добре не виждам какво може да се центрова)
при всяка по-голяма промяна на температурата се налага реглаж на газовото. логично е... просто няма темп корекция. същото се налага и като ти се замърсява въздушния филтър...stanchev написа:Зимата си немаш никви проблеми, щото има едни такива модерни ключета дето като палиш и си на бензин
не е точно така, като ти се натрупа наагар по дюзите, а това се случва, защото като не караш на бензин те нито се охлаждат нито се чистят, почва едно въртене зимата докато запали...
stanchev написа:Когато си сложиш газ пак имаш кола със сходни параметри като на бензин
ю
сходни до толкова, че един познат от форума с 318 бие 320 на газ и на бензиносвен, че газта е по-ниско калорична, плочката за газта играе ролята на рестриктор и ограничава въздуха, който влиза в двигателя...
ся бате без лоши чувства ама не може да ми говориш, щото следиш твои познати които карат на газ! първо съм написал че като палиш си палиш на БЕНЗИН. не знам за тебе ама аз на ден пала по 30 пъти най-малко


а относно че твоя познат с 318 бие 320 на газ - едва ли можеш да дадеш това сравнение тук, защото никой не знае състоянието и на двата автомобила

а отностно твоето изказване че газта е по-ниско калорична - не се излагай пред всички от форума.
С най-добри чувства

Станчев.

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
MAKAPOB написа:Бензин 87-98 октана 29,01 MJ
Втечнен газ (пропан-бутан) 22,16 MJ
Ta кое е по калорично?
Едно от най-важните свойства на горивата, като цяло, е тяхната топлотворност, или с по-прости думи казано калоричност. С други думи величината показва какво количество енергия се отделя при изгарянето на една единица обем от даденото гориво (а това нас ни интересува доста пряко). За бензина е около 44 000 KJ/kg (1кг бензин тежи средно 750гр.), като това го прави по-калоричен от всички алкохоли. Гаста обаче се явява повече от два пъти по-калорична. Не мога да кажа каква е калоричността на пропан-бутанът като цяло, но по отделно пропан - 92 000 KJ/kg и бутан - 117 000 KJ/kg.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4569&sid=d11bc84cad10e6ff48a85e8beddc5427
ти кажи кое е по-калорично ?

Само дето сипваш газ на литър нали?А не на килограм ако не се лъжа.
1 литър LPG тежи около половин кило.Превърни килоджаулите в мега и всичко си излиза.Ако все пак не вярваш.Ето стандартизирано да видиш.Без да шикалкавим литри килограми кило мега.А пък тази стойност за бензина дето ми я даваш идея си нямам този човек от къде я е намерил
1 gallon of gasoline 125,000 Btu
1 gallon of liquefied petroleum gas(LPG) 95,475 Btu
1 литър LPG тежи около половин кило.Превърни килоджаулите в мега и всичко си излиза.Ако все пак не вярваш.Ето стандартизирано да видиш.Без да шикалкавим литри килограми кило мега.А пък тази стойност за бензина дето ми я даваш идея си нямам този човек от къде я е намерил
1 gallon of gasoline 125,000 Btu
1 gallon of liquefied petroleum gas(LPG) 95,475 Btu
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
ДА! газта има по-голяма калоричност на килограм, но по-малка на литър. но тъй като разхода на колата се мери в литри, също така като отидеш на станцията купуваш газта на литри както и бензина
казвам че газта е по-ниско калорична... защото това е нещото което те засяга пряко.
МАКАРОВ е дал калоричността за обем, а ти показваш калоричността за маса...
палиш, но не караш на бензин от там и последствията за дюзите, поради горните причини.

МАКАРОВ е дал калоричността за обем, а ти показваш калоричността за маса...
никой не ми е пълнил главата с бръмбари, това са очевидни неща...Освен това няма лятно центроване и няма зимно центроване, някой ти е напълнил главата с бръмбари
първо съм написал че като палиш си палиш на БЕНЗИН.
палиш, но не караш на бензин от там и последствията за дюзите, поради горните причини.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Забелязвам ,че през определено време се води един и същи спор-ЗА или ПРОТИВ газта.Едно е вярно със сигурност , по -добре е да си караш автомобила с БЕНЗИН.Но за съжаление действителноста в България е такава,че за да караш БМВ без да се ограничаваш в изминалите километри са необходими 10-15 лв/ден или 300-400 лв. на месец само за гориво.Сигурен съм,че много малко хора посещаващи този форум имат тази възможност.Така че се налага да си правим този компромис с колите за да не ги караме само по празници.
За съжаление, някои хора правят компромис не само с колата, но и със сигурността си.Надявам се нещата да се променят в по-добра насока.Са съжаление има доста сервизи, които гледат да ти вземат парите без да се интересуват какво ще стане после.Има и съвестни, но те са доста малко.А контрол от страна на държавата почти никакъв.
Всеки един, каращ на газ със “стандартна “ газова уредба е направил компромис с много неща.Ние тук сме довели нещата до възможно най-ниската цена, като правим следните “опростявания”: Нито един автомобил с ламбда сонда в Европа не може да бъде узаконен, ако няма монтирана ламбда контрол система. Тя води до по-добра динамика на автомобила, до по- икономичен разход и най-вече по-малко вредни емисии. По този начин наистина се пази и природата.
След това се ползват задължително превключватели бензин - газ, които са на същия призводител с проверени качества. В България никой не използва оригинален ключ, като много измамници се специализираха в производството на копия на известни търговски марки. Тези копия въшат работа , но много често дефектират и това дава лош имидж на оригинала - но това е работа на патентното ведомство и полицията.
Бутилките които се ползват в Европа имат защитен сертификат 67R01 (а не 67R00). Някои наши производители защитиха такъв стандарт, но качеството им не се промени с нищо.
Следва мулти вентила (сонда, нивомер). В Европа задължително условие е да се ползва мултивентил, отговарящ на този стандарт (както и всички останали елементи на системата). Трябва да има електромагнитен спирателен клапан на бутилката, за да няма налягане в тръбите, когато автомобила не работи. Трябва да има предпазен скоростен клапан, отварящ на 25 атм. , ако налягането в бутилката се повиши съществено да може да разтовари, за да не се спука бутилката. Трябва да има и пиропатрон, който при температура над 130 градуса трябва да се отвори и да изтече газта оттам без да се получи детонация на бутилката. Всичко това е описано в този хомологация на изделията - 67R01. Как стоят нещата в България?
От октомври 2004 година би трябвало да се прилага този тип нивомер приет с наредба. Но за съжаление от бързане да се приеме тази наредба някои неща са преписани дословно, без да се упоменава, че изделието трябва да отговаря на европейския стандарт 67R01. В някои райони на България (Благоевград, Кюстендил) започна да се прилага използването на такъв тип нивомери, но това отприщи предлагане на турски нискокачествени мултивентили, които имат изискуемите възли по тях, но не са сертифицирани (и много опасни). Затова е по-добре да се ползват стария стандарт сонди (67R00 ) вместо фалшиви турски мултивентили, докато това не се уреди в наредба, където е излишно да се казва, че отделните детайли отговарят на този стандарт.
Друго изискване в Европа е закрепването на медната тръба да бъде с метални скоби под купето на автомобила през 12 см , зареждането да бъде изнесено отвън на спеилана конзола и т.н. Задължително е да има емулация на бензиновите дюзи (ламбда сондата се емулира чрез ламбда контрол системата) и това е за автомобили до 97 година. След тази година автомобилите задължително трябва да бъдат с газова инжекционна система, която да покрива критерии за изгорели газове Euro 3 и Euro 4.
Ако трябва да се плаща в България за всички тези неща, най-евтината система ламбда контрол за атомобили до 1997 година трябва да бъде около 1100 лв. Всичко друго е криво разбран български компромис. Газовият инжекцион трябва да бъде от порядъка на 2000 -2200 лв. Тук нещата са почти като европейските с изключение на бутилката.
Всеки един, каращ на газ със “стандартна “ газова уредба е направил компромис с много неща.Ние тук сме довели нещата до възможно най-ниската цена, като правим следните “опростявания”: Нито един автомобил с ламбда сонда в Европа не може да бъде узаконен, ако няма монтирана ламбда контрол система. Тя води до по-добра динамика на автомобила, до по- икономичен разход и най-вече по-малко вредни емисии. По този начин наистина се пази и природата.
След това се ползват задължително превключватели бензин - газ, които са на същия призводител с проверени качества. В България никой не използва оригинален ключ, като много измамници се специализираха в производството на копия на известни търговски марки. Тези копия въшат работа , но много често дефектират и това дава лош имидж на оригинала - но това е работа на патентното ведомство и полицията.
Бутилките които се ползват в Европа имат защитен сертификат 67R01 (а не 67R00). Някои наши производители защитиха такъв стандарт, но качеството им не се промени с нищо.
Следва мулти вентила (сонда, нивомер). В Европа задължително условие е да се ползва мултивентил, отговарящ на този стандарт (както и всички останали елементи на системата). Трябва да има електромагнитен спирателен клапан на бутилката, за да няма налягане в тръбите, когато автомобила не работи. Трябва да има предпазен скоростен клапан, отварящ на 25 атм. , ако налягането в бутилката се повиши съществено да може да разтовари, за да не се спука бутилката. Трябва да има и пиропатрон, който при температура над 130 градуса трябва да се отвори и да изтече газта оттам без да се получи детонация на бутилката. Всичко това е описано в този хомологация на изделията - 67R01. Как стоят нещата в България?
От октомври 2004 година би трябвало да се прилага този тип нивомер приет с наредба. Но за съжаление от бързане да се приеме тази наредба някои неща са преписани дословно, без да се упоменава, че изделието трябва да отговаря на европейския стандарт 67R01. В някои райони на България (Благоевград, Кюстендил) започна да се прилага използването на такъв тип нивомери, но това отприщи предлагане на турски нискокачествени мултивентили, които имат изискуемите възли по тях, но не са сертифицирани (и много опасни). Затова е по-добре да се ползват стария стандарт сонди (67R00 ) вместо фалшиви турски мултивентили, докато това не се уреди в наредба, където е излишно да се казва, че отделните детайли отговарят на този стандарт.
Друго изискване в Европа е закрепването на медната тръба да бъде с метални скоби под купето на автомобила през 12 см , зареждането да бъде изнесено отвън на спеилана конзола и т.н. Задължително е да има емулация на бензиновите дюзи (ламбда сондата се емулира чрез ламбда контрол системата) и това е за автомобили до 97 година. След тази година автомобилите задължително трябва да бъдат с газова инжекционна система, която да покрива критерии за изгорели газове Euro 3 и Euro 4.
Ако трябва да се плаща в България за всички тези неща, най-евтината система ламбда контрол за атомобили до 1997 година трябва да бъде около 1100 лв. Всичко друго е криво разбран български компромис. Газовият инжекцион трябва да бъде от порядъка на 2000 -2200 лв. Тук нещата са почти като европейските с изключение на бутилката.
момчета карам 520 и 24 в аз сащо сам с газов инжекцион и мога да кажа че както варви на бензин така варви и на газ .. а за тапите гармят когато колата е студена и я изфорсирваш знам го от опит иначе до сега не ми е гармяла тапа при никакви други слъчаи а сам и с пластмасовите колектори ...това е мотор дето няма умаряне убедилсам се в това ... има и филтар за пречистване на газта слага се преди двигателчетата на инжекциона....има ефект...а и не е скап филтара 15 лева....
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
а изтървал съм я темата...
аз не съм писал в тази тема с идеята за или против газта просто ми беше интересно да се получи една техническа дискусия
то е ясно, че безплатен обяд няма...
аз не съм писал в тази тема с идеята за или против газта просто ми беше интересно да се получи една техническа дискусия

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- маречков
- ентусиаст
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: 21.02.2006
- Местоположение: гр. Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15
Май излизаме малко от темата, но за написаното по-горе Макаров е ужасно прав. Факт е, че повечето наши газаджии за да намалят цената правят компромиси с някои от задължиталние елементи на газовата и ние, които сме потребители на тея "услуги" после си скубиме косите. Я ми кажете вие как се докарва цена НА ЦЯЛА НОВА ГАЗОВА ОТ 180лв. - незнаете?
Аз ще ви кажа: изпарител - 43 лв., за другото сами се сещайте какъв компромис е направен.
Тук искам да отбележа, че има и много съвестни момчета, които си ценят клиентите и никога не биха направили компромис. Мисля, че всеки един от нас има такива познати и винаги би предпочел те да му правят колата, отколкото някой дето ти казва - "Няа проблем, шъ гу напрайми почти без пари."
Хайде стига толкоз, че се сещам за случки и почвам да се нервя
.
Със здраве да си останем.
Аз ще ви кажа: изпарител - 43 лв., за другото сами се сещайте какъв компромис е направен.
Тук искам да отбележа, че има и много съвестни момчета, които си ценят клиентите и никога не биха направили компромис. Мисля, че всеки един от нас има такива познати и винаги би предпочел те да му правят колата, отколкото някой дето ти казва - "Няа проблем, шъ гу напрайми почти без пари."
Хайде стига толкоз, че се сещам за случки и почвам да се нервя




Със здраве да си останем.
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани