13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- SpeedKing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: дърветата да ги боли!
- Мечтае да кара: по-бързо Е30
13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Здравейте колеги, започвам отново една вече "изпята" тема но на нов глас.
Идеята ми е заедно да хвърлим яснота по въпроса и да улесним и изясним всички въпроси относно нужните компоненти начина и местата на които се монтират.
Като за начало ще обопщя функциите му, тва копеле е адска газария (по мое мнение
) за разлика от малкия който показва дата/час и температура този има още лимит на скоростта, таймер, разход, кодиране и други които не съм разучил все още и да не забравяме, че до всички тези функций водача има достъп чрез лостчето за мигачи(натиска се).
Нужните неща за модификацията са:
1-OBC контролен панел
2-Горна инсталация с 2те букси:жълта(връзва се към таблото с уредите) и зелена(връзва се към OBC-то)
3-Реле(аз му викам модул)
4-Долна инсталация
5-Гонг
Това са главните компоненти с които OBC-то ще работи но не с пълния си капацитет!
Допълнително има:
6-Лостче за мигачи с BC-функция(натиска се към волана)
7-Клаксон(за алармата икодирането май?? )(мисля че и той има допълнителна инсталация) (имам неясноти с него тъй като при мен липсва за които ще питам по-надолу в темата)
8-Tu Be Continued (каточели има още, но и за това ще говорим по-късно)
След като сте се сдобили с всичко нужно за суап-а трябва да проверите дали кодиращия чип от задната страна на OBC-то е подходящ за вашия мотор.
Ето тук един пич Майк е обяснил по-доста подробен и разбираем(за кълвящите английски) начин всичко нужно и свързано с монтажа на 13бутонния борд със снимки (step by step) включително и таблици с part number-и както на всички части от комплекта така и на различните видове кодиращи чипове:
http://zoso.no-ip.org/318i-obc.html
Благодарско Майк
Това е в общи линий, сега искам да ви запозная с мойте въпроси относно преминаването към голямото OBC.
http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769
Това е моя комплект, който включва:Борд-а , горна и долна инсталация гонг и лостче(виждат се на снимката)
Съдейки по окабеляването е от 2ен стоп Е30, казано ми е, че е то М10 мотор колата е имала и чистачки на фаровете, едвали от значение но го споменавам.
1-http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254394 това е частта от инсталацията която отива в двигателния отсек има син и кафяв кабел, които предполагам са за темп.датчик, следват 2 кафяви, единия с зелена маркировка предполагам маси, след това има 2кабела жълт и кафяв завършващи с женска кабелна обувка за който нямам предположения, и последния е този в червения изолирбанд който завършва пак с женска обувка която е в гумено шлаухче(ше видя къв цвят е, ма вали да си е*е маменцето и не ми се ходи до гаража) ще бъда бироблагодарен на всеки който даде схема или обяснение кой за какво и къде е???
2-http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254391.big# Ето го и въпроса който всъщност ме накара да пускам тема тук!Както се вижда на снимката това е "релето"(модула) който управлява OBC-то на него обикновенно има 2 зелени малки букси(в десния краи) но на моя има още 2 едната кръгла а другата голяма зелена като тази на OBC-то отзад (за портокола:зелената букса от горната инсталация на OBC-то влиза като у дома си) отново с бироблагодарност ви приветствам да хвърлите светлина за къде и какво са тези 2те букси, погледнах на една инсталация от старото ми 89'' Touring м20 с доста екстри и не видях да има такава букса коята да "чака" под таблото а за кръглата нямам никаква идея за къде би могла да е.Имам бегли предположения някак си OBC-то да се връзва с Cruise Control но не пожънах особен успех и с тази теория , поне на чертежите от реалОЕМ няма наподобяваща букса от Cruise Control-a...
3-http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254329 Отделно от това не можах да намеря инфо или снимки къде оргинално са позиционирани релето и този клаксон за алармата ли за незнам си кво си, тва как работи също не разбрах, като се въведе грешен код ли кво ли, може ли да се сложи друг клаксон или този е "специален" и единствен
и към кои кабели се връзва?
5-Друга енигма която не можах да разгадая е Кодиращия Чип на моито OBC, пича(Майки) са е ровил у ОЕМ-а и любезно е иазвадил всички патр нъмберс от каталога и ни ги е представил но аз нито в неговата таблица нито в realOEM(търсих за всички двг-та от M10B16 до S14 преди и след 9.1985) не можах да намера отговор от кЪва бигуна е мойто животно
-Моя кодер е: 1 376 028 (тва пише)
-А пича Майк за М20B20 е изкарал:
*1-65 81 1 376 032
*2-65 81 1 385 939
*3-65 81 1 376 033
*4-65 81 1 381 319
ако предположа че тва 65 81 е некъв допълнителен каталожен код моя код е сходен с 1вия и 3тия от изброените и изключение на последните 2 цифри, тука съм тотален шах, някой ако може да предложи някво обяснение по тоя въпрос ще е много добре, ако питам в дару дали ще знаят за какво е .... макар че се съмнявам , мислех да проверя и Е28 кодерите да не е от М30 проверих с 525i ама нямам нерви да вися в тоя реалОЕМ за в близките 3 месеца и излезнах
6-Ще питам за една черна букса излезнала изпод бушониерата на 88' е30 325i Touring за която се предполага че излиза от снопа с кабели идваща от борда, но не съм я снимал някой ако се сеща предварителнои без фотографий да казва
7-Ако съм забравил да питам или напиша за нещо ще се радвам да ме допълните, разчитам на коректна и адекватна помощ, Мерси предварително !!!

Идеята ми е заедно да хвърлим яснота по въпроса и да улесним и изясним всички въпроси относно нужните компоненти начина и местата на които се монтират.
Като за начало ще обопщя функциите му, тва копеле е адска газария (по мое мнение

Нужните неща за модификацията са:
1-OBC контролен панел
2-Горна инсталация с 2те букси:жълта(връзва се към таблото с уредите) и зелена(връзва се към OBC-то)
3-Реле(аз му викам модул)
4-Долна инсталация
5-Гонг
Това са главните компоненти с които OBC-то ще работи но не с пълния си капацитет!
Допълнително има:
6-Лостче за мигачи с BC-функция(натиска се към волана)
7-Клаксон(за алармата икодирането май?? )(мисля че и той има допълнителна инсталация) (имам неясноти с него тъй като при мен липсва за които ще питам по-надолу в темата)
8-Tu Be Continued (каточели има още, но и за това ще говорим по-късно)
След като сте се сдобили с всичко нужно за суап-а трябва да проверите дали кодиращия чип от задната страна на OBC-то е подходящ за вашия мотор.
Ето тук един пич Майк е обяснил по-доста подробен и разбираем(за кълвящите английски) начин всичко нужно и свързано с монтажа на 13бутонния борд със снимки (step by step) включително и таблици с part number-и както на всички части от комплекта така и на различните видове кодиращи чипове:
http://zoso.no-ip.org/318i-obc.html
Благодарско Майк

Това е в общи линий, сега искам да ви запозная с мойте въпроси относно преминаването към голямото OBC.
http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769
Това е моя комплект, който включва:Борд-а , горна и долна инсталация гонг и лостче(виждат се на снимката)
Съдейки по окабеляването е от 2ен стоп Е30, казано ми е, че е то М10 мотор колата е имала и чистачки на фаровете, едвали от значение но го споменавам.
1-http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254394 това е частта от инсталацията която отива в двигателния отсек има син и кафяв кабел, които предполагам са за темп.датчик, следват 2 кафяви, единия с зелена маркировка предполагам маси, след това има 2кабела жълт и кафяв завършващи с женска кабелна обувка за който нямам предположения, и последния е този в червения изолирбанд който завършва пак с женска обувка която е в гумено шлаухче(ше видя къв цвят е, ма вали да си е*е маменцето и не ми се ходи до гаража) ще бъда бироблагодарен на всеки който даде схема или обяснение кой за какво и къде е???

2-http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254391.big# Ето го и въпроса който всъщност ме накара да пускам тема тук!Както се вижда на снимката това е "релето"(модула) който управлява OBC-то на него обикновенно има 2 зелени малки букси(в десния краи) но на моя има още 2 едната кръгла а другата голяма зелена като тази на OBC-то отзад (за портокола:зелената букса от горната инсталация на OBC-то влиза като у дома си) отново с бироблагодарност ви приветствам да хвърлите светлина за къде и какво са тези 2те букси, погледнах на една инсталация от старото ми 89'' Touring м20 с доста екстри и не видях да има такава букса коята да "чака" под таблото а за кръглата нямам никаква идея за къде би могла да е.Имам бегли предположения някак си OBC-то да се връзва с Cruise Control но не пожънах особен успех и с тази теория , поне на чертежите от реалОЕМ няма наподобяваща букса от Cruise Control-a...
3-http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254329 Отделно от това не можах да намеря инфо или снимки къде оргинално са позиционирани релето и този клаксон за алармата ли за незнам си кво си, тва как работи също не разбрах, като се въведе грешен код ли кво ли, може ли да се сложи друг клаксон или този е "специален" и единствен

5-Друга енигма която не можах да разгадая е Кодиращия Чип на моито OBC, пича(Майки) са е ровил у ОЕМ-а и любезно е иазвадил всички патр нъмберс от каталога и ни ги е представил но аз нито в неговата таблица нито в realOEM(търсих за всички двг-та от M10B16 до S14 преди и след 9.1985) не можах да намера отговор от кЪва бигуна е мойто животно
-Моя кодер е: 1 376 028 (тва пише)
-А пича Майк за М20B20 е изкарал:
*1-65 81 1 376 032
*2-65 81 1 385 939
*3-65 81 1 376 033
*4-65 81 1 381 319
ако предположа че тва 65 81 е некъв допълнителен каталожен код моя код е сходен с 1вия и 3тия от изброените и изключение на последните 2 цифри, тука съм тотален шах, някой ако може да предложи някво обяснение по тоя въпрос ще е много добре, ако питам в дару дали ще знаят за какво е .... макар че се съмнявам , мислех да проверя и Е28 кодерите да не е от М30 проверих с 525i ама нямам нерви да вися в тоя реалОЕМ за в близките 3 месеца и излезнах

6-Ще питам за една черна букса излезнала изпод бушониерата на 88' е30 325i Touring за която се предполага че излиза от снопа с кабели идваща от борда, но не съм я снимал някой ако се сеща предварителнои без фотографий да казва

7-Ако съм забравил да питам или напиша за нещо ще се радвам да ме допълните, разчитам на коректна и адекватна помощ, Мерси предварително !!!



Почивай В Мир Ечо !
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Така колега доста бири ще почерпиш.
По първа точка до колкото съм запознат има два вида инсталации долни както ти казваш.Първата е проста има само кабел за датчика навън.Втората е по сложна тя се състои от три двойки кабели първата двойка е за темп датчика.втората е за външен допълнителен клаксон който се управлява от коде функцията и третата двойка кабели е за едно ЦК ключе което се намира на едната куката до бушониерата за да отчете дали е отворен или затворен капак и съответно ако се отвори и не е въведен кода почва да пищи.
по втора точка релетата се разделят на две сложни и прости.Простите са за самата коде функция ако греша някой да ме поправи.Сложните релета включчват както ти имаш тази кръгла букса и продълговатата.Кръглата е за Анти тефт локинг или това което доста хора се чудят допълнителната ключалка на вратата тази с диодчето отвън.
по трета точка релетата се позиционират или черната кутия се слага някъде зад бялата квадратна букса от ляво на д педалите.Идеята на код функцията е за против крадци всеки знае това как работи въвежда се код на първи контакт след което се пали и се задава.когато се изгаси и се даде на контакт те пита за код ако не въведеш не можеш да запалиш.Този клаксон се намира под леви фар подкалник там се намира на самата ламарина отдолу.Аз също имам неясноти как се връзват и как като се въведе кода и някой се оппита да запали без въведен код спира паленето.имам едни идеи но все още си изяснявам как се връзва.
ето едно полезно линк4е как работи кода
http://blog.bavauto.com/2973/bmw-obc-an ... 0-e32-e34/
по 5-та точка чиповете са различни за всички модели.за да разбереш ти кои номер чип имаш задържаш копчета 100 и 1 и ти изписва кои ти е номера чипа.а за да разбереш колко оставащи литра имаш в резервоара натискаш копчета 1000 и 1.
E30 318i 3-3 TYP
E30 325e ('84-87) 3-8 TYP
E30 325e ('88) 4-4 TYP
E30 325i ('87) 3-1.2 TYP
E30 325i ('88 on) 4-6 TYP
E30 M3 3-1.1 TYP
E28 528e ('85-87) 5-8 TYP
E28 528e ('88) 5-1.3 TYP
E28 535i 5-6 TYP
E28 M5 6-4 TYP
E24 635Csi/L6 ('85-87) 6-2 TYP
E24 635Csi ('88 on) 6-6 TYP
E24 M6 6-4 TYP
E23 735i/L7 ('85-87) 7-4 TYP
разбираш кои номер чип си и гледаш за какъв модел имаш ако имаш за твоя екстра ако не както пича е писал поръчваш си за този които на теб ти трябва.
Черната малка букса е за това да свържеш ръчката да управлява борда.тя е синя а кабела е черен.попринцип трябва да си има оригинално кабелче от борда към лоста но като гледам как е рязано при теб има вероатност да са я махнали.Това е от мен ще пиша по темата ако имаш някакво питане..
Това знам аз нека тия които знаят повече д ане хранят ами да поправят там където греша.Пия шуменско спецялно.
По първа точка до колкото съм запознат има два вида инсталации долни както ти казваш.Първата е проста има само кабел за датчика навън.Втората е по сложна тя се състои от три двойки кабели първата двойка е за темп датчика.втората е за външен допълнителен клаксон който се управлява от коде функцията и третата двойка кабели е за едно ЦК ключе което се намира на едната куката до бушониерата за да отчете дали е отворен или затворен капак и съответно ако се отвори и не е въведен кода почва да пищи.
по втора точка релетата се разделят на две сложни и прости.Простите са за самата коде функция ако греша някой да ме поправи.Сложните релета включчват както ти имаш тази кръгла букса и продълговатата.Кръглата е за Анти тефт локинг или това което доста хора се чудят допълнителната ключалка на вратата тази с диодчето отвън.
по трета точка релетата се позиционират или черната кутия се слага някъде зад бялата квадратна букса от ляво на д педалите.Идеята на код функцията е за против крадци всеки знае това как работи въвежда се код на първи контакт след което се пали и се задава.когато се изгаси и се даде на контакт те пита за код ако не въведеш не можеш да запалиш.Този клаксон се намира под леви фар подкалник там се намира на самата ламарина отдолу.Аз също имам неясноти как се връзват и как като се въведе кода и някой се оппита да запали без въведен код спира паленето.имам едни идеи но все още си изяснявам как се връзва.
ето едно полезно линк4е как работи кода
http://blog.bavauto.com/2973/bmw-obc-an ... 0-e32-e34/
по 5-та точка чиповете са различни за всички модели.за да разбереш ти кои номер чип имаш задържаш копчета 100 и 1 и ти изписва кои ти е номера чипа.а за да разбереш колко оставащи литра имаш в резервоара натискаш копчета 1000 и 1.
E30 318i 3-3 TYP
E30 325e ('84-87) 3-8 TYP
E30 325e ('88) 4-4 TYP
E30 325i ('87) 3-1.2 TYP
E30 325i ('88 on) 4-6 TYP
E30 M3 3-1.1 TYP
E28 528e ('85-87) 5-8 TYP
E28 528e ('88) 5-1.3 TYP
E28 535i 5-6 TYP
E28 M5 6-4 TYP
E24 635Csi/L6 ('85-87) 6-2 TYP
E24 635Csi ('88 on) 6-6 TYP
E24 M6 6-4 TYP
E23 735i/L7 ('85-87) 7-4 TYP
разбираш кои номер чип си и гледаш за какъв модел имаш ако имаш за твоя екстра ако не както пича е писал поръчваш си за този които на теб ти трябва.
Черната малка букса е за това да свържеш ръчката да управлява борда.тя е синя а кабела е черен.попринцип трябва да си има оригинално кабелче от борда към лоста но като гледам как е рязано при теб има вероатност да са я махнали.Това е от мен ще пиша по темата ако имаш някакво питане..
Това знам аз нека тия които знаят повече д ане хранят ами да поправят там където греша.Пия шуменско спецялно.
DDT
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Колега мойто скромно предположение е че този борд е бил на Американска кола и за това не намираш съответствие в кодовете... 
Относно въпросите;
Клаксона е абсолютно независим от другите и е с друга тоналност,управлява се от реле във въпросната кутия за която питаш,до клаксона отива постоянен + (червен) и релето подава - на импулси след задействане от грешен код.
Относно блокирането на запалването,в тази кутия има 2 реле,през неговия контакт се прекъсва захранването на компютъра,така като се задейства алармата дори да въртиш на стартер няма нито искра нито бенц...кабелите са 2 зелени
В двигателния отсек влизат 2 кабела за клаксона и 2 за температурния датчик.
Последно като накачиш всичко мога да те светна как се настройва след натискане на 1 и 1000 едновременно(при даден контакт)
показанието на това колко бензин имаш в резервоара да бъде реално,това показание се настройва...

Относно въпросите;
Клаксона е абсолютно независим от другите и е с друга тоналност,управлява се от реле във въпросната кутия за която питаш,до клаксона отива постоянен + (червен) и релето подава - на импулси след задействане от грешен код.
Относно блокирането на запалването,в тази кутия има 2 реле,през неговия контакт се прекъсва захранването на компютъра,така като се задейства алармата дори да въртиш на стартер няма нито искра нито бенц...кабелите са 2 зелени
В двигателния отсек влизат 2 кабела за клаксона и 2 за температурния датчик.
Последно като накачиш всичко мога да те светна как се настройва след натискане на 1 и 1000 едновременно(при даден контакт)
показанието на това колко бензин имаш в резервоара да бъде реално,това показание се настройва...

- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
doctoragsxr написа:Колега мойто скромно предположение е че този борд е бил на Американска кола и за това не намираш съответствие в кодовете...
Борда на американските е на английски

Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
doctoragsxr написа:Колега мойто скромно предположение е че този борд е бил на Американска кола и за това не намираш съответствие в кодовете...
Относно въпросите;
Клаксона е абсолютно независим от другите и е с друга тоналност,управлява се от реле във въпросната кутия за която питаш,до клаксона отива постоянен + (червен) и релето подава - на импулси след задействане от грешен код.
Относно блокирането на запалването,в тази кутия има 2 реле,през неговия контакт се прекъсва захранването на компютъра,така като се задейства алармата дори да въртиш на стартер няма нито искра нито бенц...кабелите са 2 зелени
В двигателния отсек влизат 2 кабела за клаксона и 2 за температурния датчик.
Последно като накачиш всичко мога да те светна как се настройва след натискане на 1 и 1000 едновременно(при даден контакт)
показанието на това колко бензин имаш в резервоара да бъде реално,това показание се настройва...
колега аз мога да допълнч и съм сигурен че при влизането на кабелите в двигателния отсег са 3 двойни.едните двойни са за клаксона или тази тромба която е с различна тоналност втората двойка е за темп. датчик и третата двойка е за едно ключе което отчита дали е отворен капака.това мога нагледно да го покажа.както и да е не се заяждам а просто допълвам
а по въпроса със зелените кабели искам да те питам не е ли един зелен кабел които на колите с 4ек контрол има един зелен кабел с една бяла букса която е замостена оригинално и точно там се закача борда и прекъсва след контакт 12 волта които трява да ги ми има постояно на подаден контакт?
DDT
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
При мен такъв кабел за капака няма,мойта инсталация е абсолютно оригинална без нито един рязан кабел и всичко работи перфектно,предполагам че има различни нива на оборудване на така наречената "система против кражба" и от там идват разликите.
Точно така е буксата е бяла с зелени кабели и през нея минава + на компа когато си я вържеш през борда този + се прекъсва от релето при задействане на алармата на борда.
А за това че борда не е на английски и аз го забелязах,но мой приятел си поръча такъв борд от щатите и си дойде на немски като този,
общо взето знае ли човек след 20 и кусур години кое от къде е дошло и къде е било...
Точно така е буксата е бяла с зелени кабели и през нея минава + на компа когато си я вържеш през борда този + се прекъсва от релето при задействане на алармата на борда.
А за това че борда не е на английски и аз го забелязах,но мой приятел си поръча такъв борд от щатите и си дойде на немски като този,
общо взето знае ли човек след 20 и кусур години кое от къде е дошло и къде е било...

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- SpeedKing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: дърветата да ги боли!
- Мечтае да кара: по-бързо Е30
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
gesho написа:Така колега доста бири ще почерпиш....
Да обопщим, начи има различни видове(повече от 2

Инсталацията за в двигателния отсег в моя случай се състои от:
-2ка син и кафяв кабели в шлаух(най-дългите)без букса - преполагам са за темп.датчик, все забравям да видя как е на малкия борд
-2ка кафяв и кафяво-зелен, пак без букса или убувка - предполагам тези са за ключето за капака?
-1 с 2 червено-бели кабела с женска кабелна обувка - този евнтуално е за клаксона?
-1 с 2 кафяво-жълти кабела с женска кабелна обувка - и този ли на клаксона?
Ок, да предположим кръглата е за тоя Анти Тефт Локинг, а голямата правоъгална зелена която е копие на тази на OBC-то каква функция извършва, то тя ми е по-интересна защото е от по-сложния тип респективно с по-важни и интересни функций...
Не ми остана време днес да пробвам с комбинацията 100 и 1 но на самия кодер отзад си пише "3 4 Typ" това може ли някой да каже за какъв мотор е и не видях да си избройл кодиращите чипове за E30 320/3i
Не питах за синята букса с черния кабел(има я на снимките вързана с лоста ) а тя е на друг автомобил с оргинален 13 бутоннен борд и е черна в двигателния отсег около бушониерата (ще я снимам) утре ако е добро времето направо ще поразглобиме точно това 89" е30 325i за да видя нагледно поне къде се позиционират елементите в купето и какви кабели има в коша, а дано и да има повечко букси на релето

Явор написа:![]()
Ти ни са смяй щот накрая пак ти ще редиш пъзела



Почивай В Мир Ечо !
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
SpeedKing написа:gesho написа:Така колега доста бири ще почерпиш....
Да обопщим, начи има различни видове(повече от 2) както инсталаций така и релета, моите очевидно са от по-сложните.
Инсталацията за в двигателния отсег в моя случай се състои от:
-2ка син и кафяв кабели в шлаух(най-дългите)без букса - преполагам са за темп.датчик, все забравям да видя как е на малкия борд
-2ка кафяв и кафяво-зелен, пак без букса или убувка - предполагам тези са за ключето за капака?
-1 с 2 червено-бели кабела с женска кабелна обувка - този евнтуално е за клаксона?
-1 с 2 кафяво-жълти кабела с женска кабелна обувка - и този ли на клаксона?
Ок, да предположим кръглата е за тоя Анти Тефт Локинг, а голямата правоъгална зелена която е копие на тази на OBC-то каква функция извършва, то тя ми е по-интересна защото е от по-сложния тип респективно с по-важни и интересни функций...
Не ми остана време днес да пробвам с комбинацията 100 и 1 но на самия кодер отзад си пише "3 4 Typ" това може ли някой да каже за какъв мотор е и не видях да си избройл кодиращите чипове за E30 320/3i
Не питах за синята букса с черния кабел(има я на снимките вързана с лоста ) а тя е на друг автомобил с оргинален 13 бутоннен борд и е черна в двигателния отсег около бушониерата (ще я снимам) утре ако е добро времето направо ще поразглобиме точно това 89" е30 325i за да видя нагледно поне къде се позиционират елементите в купето и какви кабели има в коша, а дано и да има повечко букси на релето
Явор написа:![]()
Ти ни са смяй щот накрая пак ти ще редиш пъзела
Колега не си ги спомням по цветове как са и няма как сега да погледна защото колата ми е в гаража.но мисля че червения кабел с бялото е захранването което колегата по горе спомена за клаксона.тази букса трябва да влезе в бялата квадратна букса в краката. голямата зелена имах възможност да разбера веднъж на къде отива но един колега от форума не се здръжа и върна колата на вторични и не успях да разбера единствено видях че отива някъде назад по прага.а за кръглата от там разбрах защото отиваше във вратата пък и съм имал такава кола с такава ключалка.
За този тип незнам и аз просто потърси в гоогле малко.може би ще намериш инфо.
ами точно тази букса около бушониерата е за това ЦК ключе ако така мога да го нарека.То се закача към тази букса и отчита дали е отворен капака.
DDT
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Аз бих задал един въпрос.Малък борд когато ти светне лапмпата на горивото Гонга започва да пищи да те предупреждава че нямаш гориво.дали може това да се направи и на големия борд?явно зима сигнал от таблото но защо не пищи и големия когато намали горивото?това с малкия борд съм го виждал на едно kабрио.
DDT
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
gesho написа:Аз бих задал един въпрос.Малък борд когато ти светне лапмпата на горивото Гонга започва да пищи да те предупреждава че нямаш гориво.дали може това да се направи и на големия борд?явно зима сигнал от таблото но защо не пищи и големия когато намали горивото?това с малкия борд съм го виждал на едно kабрио.
На мен никога не ми е пищял малкия борд за гориво


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
UBAH5 написа:gesho написа:Аз бих задал един въпрос.Малък борд когато ти светне лапмпата на горивото Гонга започва да пищи да те предупреждава че нямаш гориво.дали може това да се направи и на големия борд?явно зима сигнал от таблото но защо не пищи и големия когато намали горивото?това с малкия борд съм го виждал на едно kабрио.
На мен никога не ми е пищял малкия борд за гориво
Питай колегата Bigmurzi
DDT
- SpeedKing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: дърветата да ги боли!
- Мечтае да кара: по-бързо Е30
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Да тази букса е точно за ЦК ключето на капака видях го нагледно при Явор на един от хубавците под ореха, като крайното разяснение е ,че цялата тая кутия, реле, модул или квото е там е, е за Код-функцията и алармата и всички останали допълнителни анти тефт чака-рака и за тва нещо с зелената букса която така и на разбрах точно за какво е(още ми е интересно
)
И моя малък не е индикирал с гонг за празен резервоар, както и на други е30ки иначе ако има вариант казвайте
Тука още малко инфо за всяка опция на хамерикански http://www.strictlyeta.net/technical/obcfunctions.html
Толкова за тази вечер, благодарско на Явор за каткото и точно разяснение, както и на всички отзовали се
Тия дни ще го сложа и ше търся инфо за кодери


И моя малък не е индикирал с гонг за празен резервоар, както и на други е30ки иначе ако има вариант казвайте

Тука още малко инфо за всяка опция на хамерикански http://www.strictlyeta.net/technical/obcfunctions.html
Толкова за тази вечер, благодарско на Явор за каткото и точно разяснение, както и на всички отзовали се

Тия дни ще го сложа и ше търся инфо за кодери



Почивай В Мир Ечо !
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
SpeedKing написа:Да тази букса е точно за ЦК ключето на капака видях го нагледно при Явор на един от хубавците под ореха, като крайното разяснение е ,че цялата тая кутия, реле, модул или квото е там е, е за Код-функцията и алармата и всички останали допълнителни анти тефт чака-рака и за тва нещо с зелената букса която така и на разбрах точно за какво е(още ми е интересно)
![]()
И моя малък не е индикирал с гонг за празен резервоар, както и на други е30ки иначе ако има вариант казвайте![]()
Тука още малко инфо за всяка опция на хамерикански http://www.strictlyeta.net/technical/obcfunctions.html
Толкова за тази вечер, благодарско на Явор за каткото и точно разяснение, както и на всички отзовали се![]()
Тия дни ще го сложа и ше търся инфо за кодери
Колега на някой коли (аз си мисля че на колите с чек но има и някой без чек където са) има под волана в инсталацията един зелен кабел които е за компютъра след подаване на първи контакт (мисля че ) отива +12В и самият този кабел има мост от една зелена букса точно може би за тази цел.Та оригинално когато няма борд там си има просто едно жакче което затваря веригата.когато решиш да си сложиш борд махаш това мостче и закачаш инсталацията на борда като когато не си въвел код самите релета в 4ерната кутия са си затворили веригата, но когато си въвел код релетата не са затворили веригата след правилно въведен код те затварят веригата и ти палиш.надявам се да съм бил максимално ясен ако имаш въпроси питай.
DDT
- SpeedKing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: дърветата да ги боли!
- Мечтае да кара: по-бързо Е30
Re: 13 Button OBC или "Голуемио Борд"
Мойта кола е била М40 и няма чек ... за сега
мисля че ти не си ме разбрал, имам предвид тази зелена букса(голямата в ляво с 22пина която е същата като тази която е на OBC-то (злената букса от горната инсталация от борда влиза там)) http://speedking.snimka.bg/automobiles/13-button-obc.677769.27254391 ако буксата с моста е като тази за борда, от типа на тези за таблото значи говорим за едно и също.
Днес монтирах всичко прекарх кабелите по същия начин както са оригинално, като използвах само вътрешната инсталация тъй като за сега алармата за кодирането няма да я ползвам, само закачих буксата за темп.датчик от малкия борд, сложих и лостчето, после тествах и всичко работеше, с изключение на осветлението на дисплея което ще претърпи лек модифициращ ремонт за който ше пиша после

Днес монтирах всичко прекарх кабелите по същия начин както са оригинално, като използвах само вътрешната инсталация тъй като за сега алармата за кодирането няма да я ползвам, само закачих буксата за темп.датчик от малкия борд, сложих и лостчето, после тествах и всичко работеше, с изключение на осветлението на дисплея което ще претърпи лек модифициращ ремонт за който ше пиша после



Почивай В Мир Ечо !
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани