Колата която така и не видяхме
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Колата която така и не видяхме
Колата купих 2007-ма година, като решаващото в случея беше купето с перфектна геометрия...




Като VIN номера гласеше:
Type code AK31
Type 318I (ECE)
Dev. series E30 ()
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 2
Engine M10
Cubical capacity 1.80
Power 0
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour BASALTBLAU (180)
Upholstery PACIFIC (0146)
Prod. date 1983-09-16
Order options
No. Description
915 nur Boden konserviert
По интериора ако изключим селските калъфки на седалките, напуканото табло и кочината нямах забележки. Някъде в Германия преди години се оказа, че някой е забравил хомолигирани за тогава волан и фланец MOMO


Забележките по купето бяха повърхностна ръжда ( с леки изключения на места ) както и изкривена задна маска ( най-вероятно при паркиране )





Приятно изненадан останах след като видях, че дори и престилката под "Тунинг" бронята която размених за оригинална, се оказа почти непокътната от времето

Колата ми допадна и реших да не я съсипвам по пистите с хулигански прояви, а да я реставрирам в фабричния и вид...




Като VIN номера гласеше:
Type code AK31
Type 318I (ECE)
Dev. series E30 ()
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 2
Engine M10
Cubical capacity 1.80
Power 0
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour BASALTBLAU (180)
Upholstery PACIFIC (0146)
Prod. date 1983-09-16
Order options
No. Description
915 nur Boden konserviert
По интериора ако изключим селските калъфки на седалките, напуканото табло и кочината нямах забележки. Някъде в Германия преди години се оказа, че някой е забравил хомолигирани за тогава волан и фланец MOMO


Забележките по купето бяха повърхностна ръжда ( с леки изключения на места ) както и изкривена задна маска ( най-вероятно при паркиране )





Приятно изненадан останах след като видях, че дори и престилката под "Тунинг" бронята която размених за оригинална, се оказа почти непокътната от времето

Колата ми допадна и реших да не я съсипвам по пистите с хулигански прояви, а да я реставрирам в фабричния и вид...
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Колата която така и не видяхме
В началото на 2008-ма година започнах реставрацията на колата, тогава все още бях на 17 и ходех на училище. По колата се работеше предимно Събота и Неделя и когато имах свободно време.






Местата където имаше ръжда и гнило, реших да се заиграя малко и да ги изградя на ново, но с по дебела ламарина, а слабите места за Е30-ковото купе подсилих, за да я запазя във времето...






Едно от нещата към които се стремях бяха използването на максимално малко кит, а където се налага да е влакнест или шприц, частите да пасват идеално само на заварка, както и използването на няколко слоя антикорозионни мазила










Местата където имаше ръжда и гнило, реших да се заиграя малко и да ги изградя на ново, но с по дебела ламарина, а слабите места за Е30-ковото купе подсилих, за да я запазя във времето...






Едно от нещата към които се стремях бяха използването на максимално малко кит, а където се налага да е влакнест или шприц, частите да пасват идеално само на заварка, както и използването на няколко слоя антикорозионни мазила




- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Колата която така и не видяхме
Няма как да не отбележа, че силикона по предните калници все още седеше, което означава, че никога не се е налагал демонтажа им...














Подсилка от Г-образна 3мм ламарина на коша където се съединява с купето...



















Подсилка от Г-образна 3мм ламарина на коша където се съединява с купето...





- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Колата която така и не видяхме





Подсилка от 3мм ламарина на задните бомбета...







Временна боя в цвета на колата директно върху метала без никакъв кит, за да мога да я транспортирам безпроблемно до мястото където ще се боядисва...


Вече с положена основа върху маската на колата




- luben.peichev
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323ti
Re: Колата която така и не видяхме
Едно голямо евала за ентусиазма от личен опит знам ква занимавка е да се оправят тия ръжди защото съм се захванал и аз с една е30ка но доста позагнила и е един малък ад , отново евала за ентусиазма
'92 E34 525ix(R.I.P)-->'92 E34 525tdsA(R.I.P)-->'95 E36 Compact 335ti(R.I.P)--> '95 E34 525tds Touring -->'93 E34 525i --> '84 E30 Coupe 318i(soon with m30b35 compressor) + '96 E36 323ti
- djony
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: Ихтиман/София
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 406 2.0T
- Мечтае да кара: Е30ка в завършен вид
- Детайли за колата: AE27835
Re: Колата която така и не видяхме


- bivola
- E30 M3 Dreamer
-
- Мнения: 1153
- Регистриран на: 4.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: `90 E30 M50B20 , Fiat Punto Bertone
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Колата която така и не видяхме
Продължението ? 

Дилян Пенчев написа:МИнава се време, успокояваш се - караш супер лачена Е30-ка...която ти струва 20 бона![]()
![]()
И си викаш...аджеба аз що не си купих Е46... и в момента в който ти мине тая мисъл ти вече НЕ СИ МАНЯК
![]()

- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Колата която така и не видяхме
И аз го чакам да довърши темата, но вчера мислех че не го е дописал. Чакаме 


- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Колата която така и не видяхме
Ivan Petrov написа:Колата ми допадна и реших да не я съсипвам по пистите с хулигански прояви, а да я реставрирам в фабричния и вид...
Това ми хареса

Според мен нямаше да е зле да свалиш транспортния грунд от панелите които ползваш за кръпки, доколкото знам той е временен и не е добра защита.
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Колата която така и не видяхме
Края на 2008-ма година бяхме готови с кърпенето и остана колата да се боядиса. Работата по боята и подготовката за боя поверих на човек който подготвя предимно ретро автомобили за изложения в чужбина, както и за частни колекции ( да, преди това и аз не съм си помислял, че такива неща имат почва в България, но се оказа че имаме уникални колекции от ретро автомобили ). Избрах точно този човек, защото най-точно можеше да разбере каква ми е идеята и бях сигурен, че работата ще бъде свършена както е описано в дебелите книги, и според правилата на конкурсите за ретро автомобили в чужбина, а именно максимум до 1.5мм кит...
За първа основа избрахме епоксиден кит, поради здравината и устойчивостта му във времето като след полагането на кит където беше наложително изчаквахме 2 до 3 седмици да изпари водата и да слегне, след това отново шкурене и така докато се получи перфектна линия

След като свалихме страничните прозорци, имаше неприятна изненада под уплътнението


Оказа се, че семинарите и курсовете в чужбина не са напразни, и освен да боядисва, човека можел и да прави заварки



След нанасянето на шприц следва пръскане със черен спрей, за да отбележи с черни точки къде има неравности по самата повърхност и след това шкурене докато не изчезнат ( на теория нещо като пастирането на боя и изглаждане от микроскопичните язви и неравности )






Преди боята, напасвахме вратите и предния капак така че да пасват идеално, макар че и преди това при затваряне на вратите имах чуството, че затварям вратата на хладилник
Интересена беше и реставрацията на костенурката, част от която се вижда на снимката. Общо взето от времето прекарано по време на подготовката и боядисването научих много неща, като голяма част от тях приложихме и на моята кола


Предните калници, капака и вратите реших да не боядисваме с идеята да ги подменя с чисто нови. През времето в което колата се освежаваше събрах и някой интересни части като М Техник 1 заден лип спойлер,
тези джанти
макферсони 52мм за отпред, няколко двигателя М10 за да събера всичко най-добро и запазено в един, както и по твърди и ниски пружини.
Това което ми направи впечатление от 50-те изминати километра след кърпене и боя, беше че колата стана някак по-твърда все едно съм с полиуретанови тампони, което предполагам се дължи на усилките по купето, все едно усукването беше сведено до минимум...
За първа основа избрахме епоксиден кит, поради здравината и устойчивостта му във времето като след полагането на кит където беше наложително изчаквахме 2 до 3 седмици да изпари водата и да слегне, след това отново шкурене и така докато се получи перфектна линия

След като свалихме страничните прозорци, имаше неприятна изненада под уплътнението


Оказа се, че семинарите и курсовете в чужбина не са напразни, и освен да боядисва, човека можел и да прави заварки




След нанасянето на шприц следва пръскане със черен спрей, за да отбележи с черни точки къде има неравности по самата повърхност и след това шкурене докато не изчезнат ( на теория нещо като пастирането на боя и изглаждане от микроскопичните язви и неравности )






Преди боята, напасвахме вратите и предния капак така че да пасват идеално, макар че и преди това при затваряне на вратите имах чуството, че затварям вратата на хладилник
Интересена беше и реставрацията на костенурката, част от която се вижда на снимката. Общо взето от времето прекарано по време на подготовката и боядисването научих много неща, като голяма част от тях приложихме и на моята кола


Предните калници, капака и вратите реших да не боядисваме с идеята да ги подменя с чисто нови. През времето в което колата се освежаваше събрах и някой интересни части като М Техник 1 заден лип спойлер,
тези джанти

макферсони 52мм за отпред, няколко двигателя М10 за да събера всичко най-добро и запазено в един, както и по твърди и ниски пружини.
Това което ми направи впечатление от 50-те изминати километра след кърпене и боя, беше че колата стана някак по-твърда все едно съм с полиуретанови тампони, което предполагам се дължи на усилките по купето, все едно усукването беше сведено до минимум...
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Колата която така и не видяхме
Според мен нямаше да е зле да свалиш транспортния грунд от панелите които ползваш за кръпки, доколкото знам той е временен и не е добра защита.
Мислех си го, но се оказа че не е нужно да се сваля. Важното на транспортния грунд е да е положен добре и да взаимодейста добре с метала отдолу, т.е. да е здрав, а отгоре има между 4 и 5 слоя допълнително положени антикорозионни защити

djony написа::clap: А очаква ли се някога да я видим в движение?
Не, докато е в мен тази кола се съмнявам да я видим по улиците, веднага след като беше завършена работата по купето я закарах на паркинг и от 2009-та година до момента не е местена и не е пипано нищо по нея, просто така се стекоха обстоятелствата, че тези 3 години бяха доста проблемни с доста поврати в живота ми, а в момента нямам времето и мотивацията да я довърша...
Снимка на колата така както последно я оставих

- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Колата която така и не видяхме
Не е мръднала даже. Когато не се пести от средства и нещата се правят от квалифицирани и грамотни хора това е резултатът... 

- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Колата която така и не видяхме
с какво си я мазал?
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани