Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с. РЕШЕНИ

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от frizzante » 23 Ное 2010, 2:03

Ivakis Solo написа:Това леко притрисане при студен двигател на ниски обороти и при мен го има, но аз си го обяснявам по друг начин. Според мен проблема си е в мен, не в колата. И аз като теб карам сегашната си кола от скоро. Старата ми кола беше много слаб дизел(62к.с.), а съединителят и отделяше една идея по високо от на сегашната ми. Карах предишната цели 6 години и пускането на съединителя си ми беше навик, нещо което си ми е рутина. Сега като карам тази и не се замислям какво правя си пускам съединителя пак по навик, но тук в положението в което задържам, съединителя вече е отделил. И понеже не давам много газ като потеглям(понякога въобще) и колата притриса малко. Ако се старая да зъдаржам в момента в който съединителя отделя и си подавам малко газ това притрисане го няма.
Аз лично така виждам нещата, не винаги проблема е в колата, аз мисля, че моята си е наред защото като се старя всичко си е ок. А и вече почнах да и свиквам и това притрисане се появява все по-рядко.


Колега мислех си същото и аз, но карам кола от 9 години, сменил съм 5 досега и обикновенно не ми е отнемало повече от 1 ден да им свикна със съединителя. Хващал съм се много пъти че не работя правилно с педала на съединителя на БМВ-то, не мога да си го обесня, пробвах седалката напред-назад, все имам чувството че като се разсеям и не комбинирам педала на газта със съединителя правилно :shock: :shock: :shock:а като уцеля момента точно и няма притрисане при потегляне на студено....не знам, то е ясно че съединител ще се сменя защото колата започва да потегля направо на края на хода на педала и ако в момента на тръгване подам повече газ претрисане няма! Може съединителя като се износи и да почва така да подвежда...
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 4.08.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 320D
Мечтае да кара: Ford Mustang GT500 Shelby 1969

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от Ivakis Solo » 23 Ное 2010, 2:22

Да ти кажа и аз не съм шофьор от вчера, почти 10 години ми е стажа вече. За това време доста коли са ми минали през ръцете(Рено-2бр, Фият, Фолксваген-2бр, Форд-2бр, че дори и Лада за много малко), но аз си карах главно споменатата от мен стара кола(Голф 3). Дори в момента имам 3, но винаги съм имал една която си е била само за мен и съм карал само нея. Затова ти казвам, че навика си е навик и се усеща като сменя колата, дори и за малко по-дълго. Пример мога да ти дам с едно от колите ми, Рено Туйнго. Така и неможах да свикна с късия ход на педала на спирачката, а го имам вече почти 4 години. Вярно, че и рядко го карам, но все пак...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от Shamanek » 23 Ное 2010, 11:07

Колега, относно първия ти въпрос не съм компетентен, но сменяй съединителя :mhihi: Между другото и моя е пътник, чакам да взема пари и да бягам да го сменям :)
Относно втория ти въпрос, преди 2 седмици и на мен ми се беше случило нещо подобно. Карах един приятел до тях ама я напънахме по пътя. Спирам да слиза моя приятел излиза яко пушек точно между предни капак и отстрани калника. Дигам капака излизаше пак от същото място дето и ти казваш. Чаках я 10 мин да спре да пуши - е не спря и така и си се прибрах до нас, лека полека. При мен го правеше само и единствено ако я карам с над 2800 - 3000 оборота, ако я карах полека нямаше дим. Закарах я и аз на сервиз. Ръчкахме я на едно място доста - пушек няма. Майстора ми вика - да не е от печката? Аз му викам: Нямам печка. Той ми вика: всеки дизел си имал някаква печка там си. Както и да е казах му, че ще я разкарам за 5 мин и пак ще дойда. Ръчнах я малко и айде пак в сервиза. Пушека яко излиза. При мен беше по скоро светъл отиваше към бял. Дигнахме капака, махнахме корите. Не съм вещ по частите, но нафтата преди да влезе в двигателя идва по едно гумено мъркуче. От там влиза в едно продълговато метално от което излизат по 4 двойно метални тръбички. По 2 за всеки цилиндър. Е точно едната от тези малките метални тръбички при мен се беше пукнала и излизаше нафта. Стичаше се отстрани и право по ауспуха, който я изпаряваше.
Първия ми съвет е да си отидеш при твоя майстор и ако не е припушила, ми ръчни я за 5 мин и бягай пак при него да видите. Втория ми, ако не се оправите с твоя майстор ми пиши едно лично да ти кажа къде да отидеш да я погледнат :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от frizzante » 23 Ное 2010, 11:18

Добре колега благодаря за инфото! Ще потърсим причината в това което казваш и ако не открием пак проблема ще ти пиша л.с. :yes:
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от Shamanek » 23 Ное 2010, 11:21

Още като я взех моята, като пуснех парното и ми миришеше яко на нафта. Оказа се точно това гумено мъркуче (дето съм писал в горния пост), което доставя нафтата до това желязното продълговатото. Та оправихме го и след 2 седмици това с пушека :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 16.11.2009
Пол: Мъж
Кара: Е36 323i / 97'

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от Drum » 23 Ное 2010, 11:28

1. Същия симптом със същия автомобил имах последната зима. И ми се стори, че съединителя започна да отделя по-отгоре от обикновено. Като я закарах в сервиза ми казаха, че съединителя на БМВ е саморегулиращ се и колкото и да свършва отделя на едно и също място. Реших че може аз да си внушавам че има промяна в хода на педала.
Така ли иначе ми казаха че живота му е 150 - 200 к в зависимост от това как е карана колата. Моя беше вече на 220 к, смених с оригинален и всичко си дойде на мястото.
2. По този проблем съм пас щото бях с печка и си миришеше от там !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от frizzante » 04 Дек 2010, 21:13

Ходих в сервиз за да видим какво става с този пушек и от къде произлиза. Ръчках я доста до там за да вземе да пуши, но уви направи го съвсем за малко. Разглобихме всички кори, запалих, давахме газ, работи поне 20 мин на място и нищо :banghead: :banghead: пушек никакъв. Маркучетата за обратната нафта бяха много зле, направо тотално втвърдени и ми се сториха напукани и ги сменихме всичките и този който отива до ГНП-то, но няколко часа по-късно след като излязох от сервиза взе да пуши пак. :banghead: :banghead: :banghead: Поне установихме че е сурова нафта, къде капе и от къде пуши. Прилагам снимки. Моля помегнете! Какво да гледаме, от къде излиза тази нафта? :paranoid: :paranoid: :paranoid: Прави го най вече като вися в някое задръстване, както съм описал в началото и после пушека директно влиза при мен когато е пуснато парното. Когато капне върху първия катализатор, изпушва за 2-3 мин и после пак и пак при всяко капване. С големият кръг съм отбелязъл от къде излиза пушека а с малкият къде личи че е капало нафта по катализатора.

1.JPG


А тук се вижда точно къде е капало нафта. Когато пипнах там с ръка, имаше нафта по двете тръби които идват горе от нагревателя за антифриза (стрелката), въпроса сега е от къде се стича по тях. Около дюзите беше омазнено, напръскахме с обезмаслител и изчистихме. Сменихме маркучетата, запалих и чакахме да видим от къде ще се намокри около дюзите но НИЩО. И тази вечер пак пушек... :banghead: :banghead: :banghead:

2.JPG


Какво да правим колеги? Някой да подскаже нещо?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от Zagy » 04 Дек 2010, 23:40

Не знам дали сме те питали за меката връзка... от нея евентуално може да пуши.

А и ти сигурен ли си, че това дето капе по катализатора е точно нафта? Антифриза също мазнее на пипане.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от frizzante » 04 Дек 2010, 23:56

Zagy написа:Не знам дали сме те питали за меката връзка... от нея евентуално може да пуши.

А и ти сигурен ли си, че това дето капе по катализатора е точно нафта? Антифриза също мазнее на пипане.


Меката връзка беше първото което проверих и е като нова, не изпуска газове. Не е антифриз защото е жълто на цвят и мирише на нафта. (аз съм с червен антифриз) Имаше капка на тези тръби, които съм отбелязъл със стрелката, те са точно над катализатора и от там като капне и пушека е готов. Явно от някъде изпуска много малко, но е много дразнещо... :ranting:
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 9.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 46 320D 2001 г.
Мечтае да кара: Е 46 320D 2001 г.
Детайли за колата: 320d E46 2001 г. комби

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от vladi27 » 30 Дек 2010, 10:44

Прочетох с интерес темата, защото и аз имам същите проблеми.
1. При мен колата претриса студена но не при потегляне, а примерно като карам бавно из малки улички и съм изключил от скорост и вкарам 2-ра с полусъединител за да не паднат оборотите тогава претриса доста.
2. Мирише на изгорели газове в купето яко като загрее колата и спра на светофар. Цялата генерация съм оправил, смених мека връзка и издъних двата катализатора, но си мирише м..ка и д...ба.
При трима различни майстори я карах за тази миризма и никой нищо. Единствено имало леко опушено между двата охлюва на турбото, ама малко, не може да е от там.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от frizzante » 30 Дек 2010, 20:09

Проблема с пушека мисля, че го реших но не бързам да кажа със сигурност. Имах теч от дифтунгите на дюзите и се стичаше нафта на катализатора. Смених дифтунгите и сега си трая да видим какво ще стане, но факт е, че не виждам да пуши, но ще покарам още малко за да съм сигурен и ще сваля корите да огледам има ли влажно някъде.

Проблема с претрисането и при него имам по-ясна идея какво е. Но ще се занимавам на пролет с него а и то в момента изчезна с идването на студа. Притрисането го усещам по-ясно в средата на колата, отдолу и си мисля че е дифа. Ще го преглеждам като се оправи времето. Тампони, висящ лагер...
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: Съвети за отстраняване на два проблема: 320д 136 к.с.

Мнение от frizzante » 13 Май 2012, 10:40

Съжелявам, че чак сега пиша но да приключа с темата:

Проблема с пушека е решен, оказа се теч от кабела на умната дюза както винаги, смених я заедно с нови дифтунги и всичко е наред.
Проблема с претрисането беше маховика. След смяна колата стана друга. Малко солен ремонт, но факт е, че сме долу горе всички на тия километри ще си е практика смяната му. :yes:
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook