Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
73 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Здравейте колеги,най накрая и аз да се похваля и присъединя към вас
Накратко филма с моята желана Е30-ка започна през септември 2010г.Тогава приятел звънна от Германия и каза,че е намерил това което търся след кратък разговор вече бях дал съгласие за покупката.Колата е 90-ти набор с М40,постна като цяло но свежа и в добро здраве.Така колата бе закупена и натоварена да отпътува към България и да направи още един фен щастлив
За колата бях решил,че ще я освежа и ще я направя такава каквато да се хареса на мен.И всичко по нея ще правя сам с васша помощ и с четене по форума.От тук вече се започна всичко.Понеже процеса беше дълъг за възстановяването на колата в темата ще кача част от етапите през които премина колата,през цялото това време.Също искам да използвам темата и да благодаря на всчики вас колеги,които ми помагахте,на които задавах всевъзможни въпроси и глупости
,но всички вие сте допринесли за това да направя,желаната от мен кола

Това бе началото



Веднага след оглеждане и запознаване с автомобила се започна пълното му разглобяване и не след дълго изглеждаше така:




Започна се една дълга подготовка за боядисване,бях решил и това да върша сам,но не се справях и въпреки ентусиазма и желанието,бояджийте поправяха грешките ми
Така им я предадох

А те пък ми я върнаха така:



Исках да запазя цвета,но и да е малко по различен,затова замених стандартния делфин металик с цвят от каталога на Е90-А81 тазман,доста близък,но с повече перла в него,крайният резултат го виждате.
Като цяло от септември 2010г.до октомври 2011г. колата беше разглобена и местена в няколко гаража при няколко бояджий,главно през тази година събирах инфо,а и средства за понататачното усъществяване на мечтата.
Поради необмислени от мен неща първо боядисах колата,след това минах кат.След това я разглобих наново и смених двигател,скорости,див,окачване,спирачна система,горивопроводи,всички тампони(сполиуретанови),накрайници шарнири,биалетки,маркучи за спирачки,жила за ръчна,мокета и още куп дреболий,звучи досадно и трудоемко,но това беше едно от най готините неща по възстановяването
Първото нещо след боята беше да сваля мокета,отдоло колата нямаше гнило и беше боядисана

това бе полужението отдолу




Изпрах мокета въпреки минусовите температури,но така и не го сложих,реших да търся черен и от този по мекия......тъй като ненамерих черен такъв закупих обикновен и го боядисах:

След успокояване,че по купето вече всичко е наред се заех със сглобяването на колата и преминаване през кат:

Това беше тя след пурвия етап от възстановяването и регистрирана като 316
Още на следващия ден вече изглеждаше така:

Започна и същинската част

трябваше да съм внимателен и да пазя боята
Бях решил да олекотя малко
Е30-та като изхвърля М40-та и на негово място сложа пластмасовия М52Б28...за целта трябваше да извадя по някакъв начин двигателя,нямам условия,затова благодарение на колегата КРЕТЕН(ники) се сдобих с това:

до вечерта вече имах и това:

комшийте мислеха,че ще санирам кооперацията,ама непознаха

Двигателя излезе лесно,но лебедката.....

Нямаше поражения слава Богу
А това беше донора:

При него нямаше ядове.През годината в която чаках и събирах вече бях набавил почти всичко необходимо за колата като части и следващата стъпка,която предприех беше сваляне на предния мост и периферията и подмяна на частите с нови:

За коледа бях получил това:




А ето го и резолтата:


След полиране на спирачните буталца
и ревизиране на спирачните апарати


Малко части и консумативи:









Предният мост и окачването бяха готови:

Дойде ред на двигателя:

Проблеми при него нямаше като изключим че бях сложил втулките на хидравличната рейка(от Е36)от долната страна и картера упря в нея и се наложи да ги преместя отгоре и нещата се получиха

Инсталацията навързах по схемата на колегата KIM:

След като и двигателя бе вече в колата,дойде време да се преместя на задната ос на автомобила

А ако знаете колко пъти вдигах тази кола с крикчета подлагах други,после стойки..само като се сетя хахахах


А това е трудно намиращо се

Поставяне на тампоните на задния мост


След това и на окачването и спирачките(вече дискови
)


И след разни довършителни,но не маловажни неща се стига до тук:

А след като се бях сдобил с тези:
Се стигна и до тук:




А под капака остана това


Това колеги беше пътя който извървяхме Аз и Тя
А сега:

Усмивката неслиза от лицето ми

Накратко филма с моята желана Е30-ка започна през септември 2010г.Тогава приятел звънна от Германия и каза,че е намерил това което търся след кратък разговор вече бях дал съгласие за покупката.Колата е 90-ти набор с М40,постна като цяло но свежа и в добро здраве.Така колата бе закупена и натоварена да отпътува към България и да направи още един фен щастлив

За колата бях решил,че ще я освежа и ще я направя такава каквато да се хареса на мен.И всичко по нея ще правя сам с васша помощ и с четене по форума.От тук вече се започна всичко.Понеже процеса беше дълъг за възстановяването на колата в темата ще кача част от етапите през които премина колата,през цялото това време.Също искам да използвам темата и да благодаря на всчики вас колеги,които ми помагахте,на които задавах всевъзможни въпроси и глупости



Това бе началото




Веднага след оглеждане и запознаване с автомобила се започна пълното му разглобяване и не след дълго изглеждаше така:




Започна се една дълга подготовка за боядисване,бях решил и това да върша сам,но не се справях и въпреки ентусиазма и желанието,бояджийте поправяха грешките ми

Така им я предадох

А те пък ми я върнаха така:



Исках да запазя цвета,но и да е малко по различен,затова замених стандартния делфин металик с цвят от каталога на Е90-А81 тазман,доста близък,но с повече перла в него,крайният резултат го виждате.
Като цяло от септември 2010г.до октомври 2011г. колата беше разглобена и местена в няколко гаража при няколко бояджий,главно през тази година събирах инфо,а и средства за понататачното усъществяване на мечтата.
Поради необмислени от мен неща първо боядисах колата,след това минах кат.След това я разглобих наново и смених двигател,скорости,див,окачване,спирачна система,горивопроводи,всички тампони(сполиуретанови),накрайници шарнири,биалетки,маркучи за спирачки,жила за ръчна,мокета и още куп дреболий,звучи досадно и трудоемко,но това беше едно от най готините неща по възстановяването

Първото нещо след боята беше да сваля мокета,отдоло колата нямаше гнило и беше боядисана

това бе полужението отдолу




Изпрах мокета въпреки минусовите температури,но така и не го сложих,реших да търся черен и от този по мекия......тъй като ненамерих черен такъв закупих обикновен и го боядисах:

След успокояване,че по купето вече всичко е наред се заех със сглобяването на колата и преминаване през кат:

Това беше тя след пурвия етап от възстановяването и регистрирана като 316

Още на следващия ден вече изглеждаше така:

Започна и същинската част


трябваше да съм внимателен и да пазя боята
Бях решил да олекотя малко


до вечерта вече имах и това:

комшийте мислеха,че ще санирам кооперацията,ама непознаха


Двигателя излезе лесно,но лебедката.....

Нямаше поражения слава Богу
А това беше донора:

При него нямаше ядове.През годината в която чаках и събирах вече бях набавил почти всичко необходимо за колата като части и следващата стъпка,която предприех беше сваляне на предния мост и периферията и подмяна на частите с нови:

За коледа бях получил това:




А ето го и резолтата:


След полиране на спирачните буталца



Малко части и консумативи:









Предният мост и окачването бяха готови:

Дойде ред на двигателя:

Проблеми при него нямаше като изключим че бях сложил втулките на хидравличната рейка(от Е36)от долната страна и картера упря в нея и се наложи да ги преместя отгоре и нещата се получиха


Инсталацията навързах по схемата на колегата KIM:

След като и двигателя бе вече в колата,дойде време да се преместя на задната ос на автомобила


А ако знаете колко пъти вдигах тази кола с крикчета подлагах други,после стойки..само като се сетя хахахах


А това е трудно намиращо се


Поставяне на тампоните на задния мост


След това и на окачването и спирачките(вече дискови



И след разни довършителни,но не маловажни неща се стига до тук:

А след като се бях сдобил с тези:


Се стигна и до тук:




А под капака остана това



Това колеги беше пътя който извървяхме Аз и Тя

А сега:

Усмивката неслиза от лицето ми

Последна промяна Maverik на 10 Май 2012, 18:24, променена общо 5 пъти
- georde123000
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 22.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Oще един сред вас

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Oще един сред вас
Браво колега за желанието! Трудно е да се възстановява кола. Дай малко още снимки от процеса на работа. Сигурен съм че имаш. На какъв етап е колата в момента? Сглобена ли е напълно? Ако да ще я покажеш ли готова? Пусни и малко други от самото възстановяване.

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Oще един сред вас
Само черното кожено рекаро го няма... Като гледам как е започнал темата, със сигурност ще изпълни цялата хронология.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Жалко, че не я видях на събора, страхотна е 

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Решението да се сложи перка от ТД е хитро, но недостатъчно ефективно, защото разстоянието до радиатора е друго, както и ъгъла на перката, заради неграмотния монтаж на мотора.
По-добре пусни мотора както си трябва на нормални тампони, смени радиатора и сложи дифузьор.
Решение за спирачкната помпа също съществува отдавна в много варианти.
Иначе, евала за труда до тук и резултатите.
По-добре пусни мотора както си трябва на нормални тампони, смени радиатора и сложи дифузьор.
Решение за спирачкната помпа също съществува отдавна в много варианти.
Иначе, евала за труда до тук и резултатите.

- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
apostate написа:Решението да се сложи перка от ТД е хитро, но недостатъчно ефективно, защото разстоянието до радиатора е друго, както и ъгъла на перката, заради неграмотния монтаж на мотора.
По-добре пусни мотора както си трябва на нормални тампони, смени радиатора и сложи дифузьор.
Решение за спирачкната помпа също съществува отдавна в много варианти.
Иначе, евала за труда до тук и резултатите.
И мен не ми хареса как стана точно радиатора и виското,но това беше единственото което стана що годе.Какви тампони предлагаш да се сложат и радиатор от какво,от тдс ли?
А за помпата не те разбрах.Какво имаш впредвид?
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Ще се повторя от един друг форум, но все пак...
Пускаш мотора на нормални М-20-кови тампони.
Слагаш спирачна помпа с хидравличен усилвател от Е32 3.5. Сложно е, но не чак толкова. Обаче после място бол. Освен всичко друго, после можеш да си ъпгрейдваш спирачките както си искаш без притеснения.
Като мотора си застане на мястото както трябва - кеф ти радиатор от Е30тд, кеф ти от Е36тдс или Е36 М3, дифузьор за М20 тропическата версия, маркуч от радиатора до тялото на термостата също за този радиатор, перка и виско от М20.
Пускаш мотора на нормални М-20-кови тампони.
Слагаш спирачна помпа с хидравличен усилвател от Е32 3.5. Сложно е, но не чак толкова. Обаче после място бол. Освен всичко друго, после можеш да си ъпгрейдваш спирачките както си искаш без притеснения.
Като мотора си застане на мястото както трябва - кеф ти радиатор от Е30тд, кеф ти от Е36тдс или Е36 М3, дифузьор за М20 тропическата версия, маркуч от радиатора до тялото на термостата също за този радиатор, перка и виско от М20.
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Благодаря за полезната информация......започва издирването на тази помпа и серво,а намеря ли ги ще има снимки и впечатления
Благодарско трябва да
хахах
Благодарско трябва да

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
браво за положеният труд,ама каква е тази практика да се вземат м40-ко голи пушки от немско и после кърпежи,бои и т.н.то изпадат мн добри коли във форума без ръжда и с достатъчно екстри,а и със сигурност излизат по-евтино
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Кефа цена няма колега,а и ако си вземеш готова кола се лишаваш от най голямото удоволствие а именно ти да си направиш колата...след твоята намеса,ти оставяш и частица от теб и после всеки път когато я погледнеш и се усмихнеш знаеш какво ти е струвало и коствало тази усмивка,знаеш от какво си се лишил,но гледайки я несъжаляваш нито за миг.Любовта е много по силна когато преминете през какви ли не перипети и трудности 

- Мом4ето с БМВ-то
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 17.06.2009
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 320 '83
- Мечтае да кара: Е30 (М6 G-power)
- Детайли за колата: M50b20 (edit)
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Maverik написа:apostate написа:Решението да се сложи перка от ТД е хитро, но недостатъчно ефективно, защото разстоянието до радиатора е друго, както и ъгъла на перката, заради неграмотния монтаж на мотора.
По-добре пусни мотора както си трябва на нормални тампони, смени радиатора и сложи дифузьор.
Решение за спирачкната помпа също съществува отдавна в много варианти.
Иначе, евала за труда до тук и резултатите.
И мен не ми хареса как стана точно радиатора и виското,но това беше единственото което стана що годе.Какви тампони предлагаш да се сложат и радиатор от какво,от тдс ли?
А за помпата не те разбрах.Какво имаш впредвид?
kolega radiator ot M20 ti e igrata 6toto pitata mu e mnogo tunka mu moje vsqko visko da vlezne tam a tamponite lqv ot E34 535 ili E32 730/735
4овек и добре да живее се жени... и син идиот му се ражда... и ако не е карал БМВ за кво' е живял...???!!!
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те
Евала колега, един много добър екземляр, направен с много мерак и средсрта, което не е никък маловажно.
Продължавай в същия дух.
Продължавай в същия дух.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Освежаване на една Е30-ка и нов член в отботра на Е30-те


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
73 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани