Един малко странен въпрос?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Един малко странен въпрос?
Колеги искам да ви попитам , дали е възможно да стане нещо на дизелов автомобил ако не се кара , даже да не се пали от време на време, по дълго време тоест 3-4 месеца , дали може нещо да се прецака дюзите или нещо по сериозно ? Става въпрос за бмв 330д 184 коня , ако това е от значение ? Моля някой компетентен да отговори ако е възможно 
Поздрави !

Поздрави !
- vgavrilov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 16.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320i 170 магарета.
- Мечтае да кара: Космически кораб.
Re: Един малко странен въпрос?
Не че съм голям капацитет, но поне от малкото което знам, мога да ти кажа, че си е абсолютно възможно. Спичане на дюзите си е напълно възможен проблем, както и прецакване на всякакви видове гумени и не само, уплътнения пръстени и т.н. Не че ще се случи непременно още след 1-2 месеца. Също не е казано, че трябва да стане от раз, може просто първоначално да се влоши работата на автомобила.
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.
- Adelin_Slavov
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 8.05.2012
- Пол: Мъж
Re: Един малко странен въпрос?
Колега какво да ти кажа,ако е добре поддържана колата и конкретно мотора не би трябвало да има проблеми.Все пак не забравяй ,че когато колите ни са били в автокъщите не само в България ,но и навсякаде в Европа ,никой не ги е поглеждал дори и пак са си добре.Не се тревожи все пак това е хубав мотор.Поздрави
Re: Един малко странен въпрос?
Поглеждаш в жабката за хендбук т.е книжката която се дава със всеки автомобил.Там ясно е обяснено какви мерки се вземат преди продължителен период на неизползване на автомобила.Ако нямаш такава търсиш със Гугъл и намираш в електронен вариант.Ако имаш такава прочиташ я и разбираш колко много теми от форума са излишни 

- koleto_78
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: София-Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530dA '04
Re: Един малко странен въпрос?
За толкова малко не вярвам но лично мое мнение е,че еда кола не я плаши когато много се кара а като не се кара.
Re: Един малко странен въпрос?
Този период е напълно достатъчен да ти замине акумулатора например ако не го свалиш.От там идват и куп други проблеми.точно за дюзите не се притеснявай .Гледай резервоара да е на мах че да не ръждяса нещо ,гумите може да свалиш да не паднат и деформират и т.н то си пише
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Един малко странен въпрос?
memorex написа:Този период е напълно достатъчен да ти замине акумулатора например ако не го свалиш.От там идват и куп други проблеми.точно за дюзите не се притеснявай .Гледай резервоара да е на мах че да не ръждяса нещо ,гумите може да свалиш да не паднат и деформират и т.н то си пише
И къде го пише? Можеше поне да копираш.
В две книжки проверих едната от преди феис пише единствено: "При престой на колата повече от 3 месеца посъветвайте се с вашия БМВ представител за съхранението на автомобила", другата беше за фейсов модел и нямаше никъде информация или поне не намерих.
Моят съвет към автора е ако ще я оставяш някъде на директна слънчева светлина да я покриеш. Едно покривало за кола едва ли ще излезе повече от 30-40лв.
Re: Един малко странен въпрос?
Мерси за отговорите
По принцип се притеснявам дюзите да не се спечат а относно акумулатора естествено че ще падне се пак това са 3-4 месеца
благодаря на всички 



- frizzante
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 481
- Регистриран на: 29.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: му се на вода
Един малко странен въпрос?
Какви филми вкарахте? Задължително я прибираш някъде да не е на открито, сваляш и акумулатора и ако искаш евентуално на трупчета да не се изкриви нещо гума, това последното е даже малко крайно. "Ръждясал" резервоар едва ли е възможно а за спечени дюзи не разбирам как?
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Един малко странен въпрос?
Относно акумулатора - моята стои в гараж вече 5 месеца. Палил съм я 3-4 пъти за по 5 минути. Акумулатора си го прибрах за 2-3 седмици точно след големия студ
а гаража не е отопляем и си е било студеничко. И... нищо му няма
свети му зелената лампа, върти идеално, колата пали от раз. Освен това ако говорим за 3-4 месеца считано от сега, то се пада да е точно в най-топлите месеци, така че не виждам причина за притеснение. Просто го разкачи и не вярвам да има ядове. За гумите колегата по-горе добре е казал - или ги напомпи повечко от нормалното, или направи ги свали и остави колата на трупчета (ако е в гараж де), защото гумите с времето се деформират и после може да имаш проблеми с тях.


Re: Един малко странен въпрос?
И къде го пише? Можеше поне да копираш.
В две книжки проверих едната от преди феис пише единствено: "При престой на колата повече от 3 месеца посъветвайте се с вашия БМВ представител за съхранението на автомобила", другата беше за фейсов модел и нямаше никъде информация или поне не намерих.
Моят съвет към автора е ако ще я оставяш някъде на директна слънчева светлина да я покриеш. Едно покривало за кола едва ли ще излезе повече от 30-40лв.[/quote]
Заедно с дебелата книжка има и тънка книжка подобна на сервизната.Там вътре под заглавие "Laying up car for out of use"или подобно е описано какви са приготовленията.Съжалявам ако съм те подвел да търсиш в дебелата книжка.Ако намеря време ще преснема страничката но мисля че може да се открие и в нета.Нещо такова е:
STORAGE OF VEHICLE
It the car is to be laid up and out of use for MORE THAN THREE MONTHS :
1. Wash the body and the underside, clean the exterior and finally wax the paint and chrome-plated parts. Clean rubber seals on lids and doors and rub them with talcum or glycerin. If necessary have the uncercoating checked or repaired in accordance with BMW factory reccomendations.
2. Change the engine oil and replace the oil filter element while the engine is at normal operating temperature. As an additional anti-corrosion measure, a corrosion inhibitor can be added to the engine oil as specified by the supplier.
3. Check the coolant level and concentration, top up if necessary.
4. Check acid level in battery cells and top up with distilled water if necessary.
5. Drain the windshield washer fluid tank and lines.
6. The fuel tank should be filled, to prevent condensate.
7. Increase tyre pressures to 60 psi (4 bar)
Immediately before the car is taken out of use, the foot brake and the parking brake should be applied while driving until warm so that the pads and linings are dry and the brake discs and drums will not corode.
Store the car in a dry, well-ventilated space. Engage reverse gear. Do not apply the parking brake. If necessary, chock a wheel to prevent rolling.
Disconnect the negative lead from the battery. If there is a risk of freezing, remove the battery and store it in a warmer place. The battery must be recharged at least every 3 months or it will become unsuitable for further use.
The air conditioning must be run briefly at least once a month at an ambient temperature of at least 41 deg F (5 deg C). This is particualrly important in the cold season of the year, or else the compressor shaft seals may dry out and permit refrigerant to leak. The engine should run for this purpose until it reaches its normal operating temperature coolant thermometer needle approximately midway between the two colored zones). This will avoid condensate formation and the risk of internal engine corrosion. If the car is not equipped with air conditioning, do not run the engine during the storage period.
В две книжки проверих едната от преди феис пише единствено: "При престой на колата повече от 3 месеца посъветвайте се с вашия БМВ представител за съхранението на автомобила", другата беше за фейсов модел и нямаше никъде информация или поне не намерих.
Моят съвет към автора е ако ще я оставяш някъде на директна слънчева светлина да я покриеш. Едно покривало за кола едва ли ще излезе повече от 30-40лв.[/quote]
Заедно с дебелата книжка има и тънка книжка подобна на сервизната.Там вътре под заглавие "Laying up car for out of use"или подобно е описано какви са приготовленията.Съжалявам ако съм те подвел да търсиш в дебелата книжка.Ако намеря време ще преснема страничката но мисля че може да се открие и в нета.Нещо такова е:
STORAGE OF VEHICLE
It the car is to be laid up and out of use for MORE THAN THREE MONTHS :
1. Wash the body and the underside, clean the exterior and finally wax the paint and chrome-plated parts. Clean rubber seals on lids and doors and rub them with talcum or glycerin. If necessary have the uncercoating checked or repaired in accordance with BMW factory reccomendations.
2. Change the engine oil and replace the oil filter element while the engine is at normal operating temperature. As an additional anti-corrosion measure, a corrosion inhibitor can be added to the engine oil as specified by the supplier.
3. Check the coolant level and concentration, top up if necessary.
4. Check acid level in battery cells and top up with distilled water if necessary.
5. Drain the windshield washer fluid tank and lines.
6. The fuel tank should be filled, to prevent condensate.
7. Increase tyre pressures to 60 psi (4 bar)
Immediately before the car is taken out of use, the foot brake and the parking brake should be applied while driving until warm so that the pads and linings are dry and the brake discs and drums will not corode.
Store the car in a dry, well-ventilated space. Engage reverse gear. Do not apply the parking brake. If necessary, chock a wheel to prevent rolling.
Disconnect the negative lead from the battery. If there is a risk of freezing, remove the battery and store it in a warmer place. The battery must be recharged at least every 3 months or it will become unsuitable for further use.
The air conditioning must be run briefly at least once a month at an ambient temperature of at least 41 deg F (5 deg C). This is particualrly important in the cold season of the year, or else the compressor shaft seals may dry out and permit refrigerant to leak. The engine should run for this purpose until it reaches its normal operating temperature coolant thermometer needle approximately midway between the two colored zones). This will avoid condensate formation and the risk of internal engine corrosion. If the car is not equipped with air conditioning, do not run the engine during the storage period.
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Един малко странен въпрос?
Мemorex, благодаря ти много! Инфото ми беше много полезно! 

- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Един малко странен въпрос?
аз от личен опит ще кажа - вярно колата е друга но седи в гаража от 1995г, пали се един път в месеца като не съм я пали и по 6месеца, нее на трупчета, гумените оплътнения вярно почнаха да се скапват, но проблем с мотора няма, с гумите също а те са производство 1993г, колата е мерцедес 123 200д. автора сам да си извади поуки, няма какво да и стане за 3 месеца, дори с закачен акумулатор, който при дизелите си е здрав и мощен.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани