Настройка на газова уредба

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Настройка на газова уредба

Мнение от Diavollo » 07 Май 2012, 14:09

Привет,

Искам да разбера как се настройва обикновена газова уредба LOVATTO?

Доскоро колата (BMW E34 M50B20 1990) не вървеше добре на газ - висок разход 13-14л на 100 км извънградско 100 -130 км/ч - бавно ускорение, леко придръпване в ниските обороти (дори гърмене на моменти). След проверка се установи, че дебитомерът е заминал, както и гарнитурата на капака на двигателя (влизало е масло при лулите, които вследствие на това бяха напукани). Сега сложих нова гарнитура, нови лули (свещите са на 8 000 км), нов въздушен филтър... но поведението на колата не се подобри (придръпването в ниските обороти и чат пат гърменето останаха). Дебитомерът не мисля да го сменям, защото карайки с тази газова най-вероятно пак ще замине (имам кихалки, но явно това не помага), а колата се кара само на газ и дебитомерът не оказва толкова голямо значение (така поне ми казаха). Посъветваха ме, че трябва да се настрои газовата (изпарителя). Ще съм благодарен, ако ми посочите и доверен (изпитан) газаджия в София (пробвах при няколко и нямаше съществено подобрение), който наистина ще помогне, а не само иска да ти прибере парите. Чувства се че колата е спъната, а гори доста (преди ми гореше по 10-11 л на 100 км). Изпарителят е LOVATTO (с две болчета - малко отгоре и голямо отстрани и отдолу). Ако някой знае кое за какво е и въртенето им в различни посоки как влияе върху поведението на колата - моля да сподели.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от LiTtLeRoCk » 07 Май 2012, 14:42

Това отгоре не го пипай, а това отдолу е за оборотите на празен ход.
Настройката става на газ-анализатор, който отчита какви са смесите, а газаджията върти тройника на газовата за да коригира количеството газ ако има нужда.
Аз моята си я настройвам на слух, но колкото и пъти да съм го правил винаги се получава.Веднъж си я настроих, но за пробата отидох при газаджия за да я погледне, и направи само лека корекция.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от NikiNikolov » 07 Май 2012, 16:07

Навиваш малкия метален болт до края или т.н. байпас, гласиш си оборотите по усмотрение от големия винт, а маркуча по който газта излиза от изпарителя към двигателя на него има едно кранче или двупътник, квото е там, па развий го малко де. Друг е въпроса колко е млад изпарителя, средно 4-5 години употреба или 50 000 хил.км. карам изпарител, следва гарнитури ала бала, абе нов изпарител и не се занимавам. Живо и здраво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: в царството на акаунтите
Пол: Мъж

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от Eмилио Димитров » 07 Май 2012, 21:05

принципно с обикновена газ е една идея по спъната от на бензин. но ако я развиеш доста гори много, ако пък я навиеш няма сила колата и пак ще ти гори много.
тва е найстройката, която аз ползвам и е кажи речи универсална: завиваш всичко докрай: тройник, метален болт и тва за празния ход. има един друг болт като този за оборотите встрани и са намира в срещуположната страна на металния, той сигурно ти е завит докрай. развиваш и го почистваш, то е с една пружинка - там често събиря сгняс. чистиш и го завиваш пак докрай. после развиваш металния болт на 1.5 оборота. тройника развиваш на 2.5-2.7 оборота. развиваш малко врътката за оборотите. палиш и виждаш как са оборотите и регулираш за да заспят - не да подскачат нагоре надолу на празен ход, също така като подадеш газ да не падат рязко. първо правиш реглаж на загряла кола, после като изстине само донастройваш леко с врътката за оборотите да не играят при студена. и тва е. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от momo-1st » 08 Май 2012, 0:00

LiTtLeRoCk написа:Това отгоре не го пипай, а това отдолу е за оборотите на празен ход.
Настройката става на газ-анализатор, който отчита какви са смесите, а газаджията върти тройника на газовата за да коригира количеството газ ако има нужда.
Аз моята си я настройвам на слух, но колкото и пъти да съм го правил винаги се получава.Веднъж си я настроих, но за пробата отидох при газаджия за да я погледне, и направи само лека корекция.


+1 после си погледни или майстор да погледне в какво състояние ти е плочката и комплекта мембрани на изпарителя,просто нямаш на идея каква мизерия може да излезе от тая плочка и в какво количество,от изпарителя също,филтъра(газовия) ако е хартиен смени,ако е мрежичка изчисти перфектно и гледай да не загубиш магнитчето което е вътре,после настройка на газаджия и газ.Ако искаш вярвай,ама аз след тая процедура която ти описах по-горе не мога да позная мчмчмчмчМ40-то,направо като ИС почна да раздава,а разхода падна значително,а преди това имах твоите проблеми плюс това че изобщо не и стигаше сместа и над 3000 оборота често забиваше и нямаше изфорсиране,оборотомера ми пълзеша адски бавно нагоре,дори на място...
Успех и дано имаш подобрение.

П.П. тая цялата работа с почистването на плочката е адски проста,само трябва да намериш човек който да ти покаже кое от кое се отделя и чисти.
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от biem_w » 20 Апр 2013, 21:08

аз пък никъде не видях колегата да е описал с какъв изпарител кара.... може да се окаже слабичак и да не може да я храни във високите.... аз лично залагам на Ловато от 90 до 140 киловата. или 2 по 90 но тва е друга тема.
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от Diavollo » 07 Юни 2013, 11:26

Оказа се че проблемът е в избила бобина. Предварително по съвет на бат Живко сложих нов изпратител МИМГАЗ Мажор (казаха, че го слагали на газки) и нещата се подобриха значително.

Дебитомерът не съм го пипал, карам си го така :) Сега пък устнових, че като пусна климатика и на празен ход мени оборотите известно време, след което се оправя. Може би трябва пак леко да се пипнат настройките на изпарителя, за да може при пуснати фарове и климатик да не претриса.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Настройка на газова уредба

Мнение от Jordana » 08 Юни 2013, 20:54

Като пуснеш климатика се натоварва мотора.Двигателя на бензин си коригира това но с обикновена газова няма как да го коригираш.Начина е малко по високи обороти задаваш и така.Добре е да усвоиш метод за бърза корекция на оборотите и настройка .Това се налага да се прави често понеже работата на изпарителя се променя с втвърдяването на мембраните ,задръстване на въздушния филтър както и този на газовия клапан.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook