2.0 4тири цил

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 574
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
Пол: Мъж
Кара: колко да кара
Мечтае да кара: Е34-540
Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е

2.0 4тири цил

Мнение от BMWPower » 18 Юни 2006, 14:56

Значи ,скоро си говорехме с един приятел за 4тири цилиндровите двойки мисля М10Б20 се водиха ,та той ме съветваше да не се набутвам да взимам някъв 6 цилиндров двигател а да турбинирам
точно такъв двигател ,ето пъ че на мен ми хрумна една идея която сигурно е правена от някой от вас от който се надявам да получа отговор ,мисля да сложа глава от М10Б18-К Жетроник на блок от такава двойка и ме интресува какъв е резултата и какви проблеми мога да срещна
ПС:Ако съм доволен от отговора ,скоро може да се продава Е21 на части :mhihi:
<<<DRIVE BMW ONLY>>>

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 18 Юни 2006, 20:33

Това, което ще стане ще бъде точно 125 кранти :mhihi: :mhihi: :mhihi:
http://www.bmwe21.net/pre81.htm
Безумно тръгващи в ниски обороти и задъхващи се след 5000rpm ;) Но виж с едно турбо нещата ще се променят доста... но не и с К-Джетроника! За турбо си трябва Л-Джетроник.

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 18 Юни 2006, 22:15

И кое се задъхва след 5000оборота, тва че твоя мотор се задъхва след тия обороти си е твой проблем :winky:

Разлика в главите на м10б18 с к-джетроник и м10б20 няма ;) /говориме за след 1977г/
street disorder workshop
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 18 Юни 2006, 22:48

BMWPower, ако кльопаш английския, земи чети ей това:
http://www.bimmers.com/02/upgrades/engine.html
аз с това мат'рялче се приспивам, откак ми омръзна Playboy ;)

И сега въпрос към Сами и Вайпъра:
Знам че с пускането на Е12 и после Е21 с М10, главата минава няква 'модернизация' - сменят формата на горивната камера на '3-полу-сферична' (това го вкарват от М30) и клапаните застават леко по-изправени и незнам още какво. На мен въпроса ми е за старата глава - модела '121' - знаете ли на нея какви са й били +-овете и минусите спрямо новата?

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 18 Юни 2006, 22:55

В 121 горивната камера е по дълбока и буталата са прави /и се получава хеми ефекта-донякъде/ при следващите модели главата е с много по- голяма камера и буталата са изпъкнали /за по висока степен/.

Но общо взето разликите се компенсират едни другиму :confused:
street disorder workshop
Изображение

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 19 Юни 2006, 1:04

Според мен за турбо трябва поне МОТРОНИК + още нещо, че с тоя л жетроник сме до никъде :confused:, а и не съм сигурен, че ако атмосферка върви до 5000 рпм ще има нещо което да го накара да прави 7000 примерно :shock: за тази цел съм чувал, че трябвали валове и пружини за клапаните ама не знам може и да греша :roll: то тия 4 цил. си ебало мамата хич не ги чувам :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 19 Юни 2006, 2:19

а k-jetronic главата същата ли е като тези с l-jetronic за м10б18 говоря разбира се тук...

viper - твойта с карбураторната глава ли е... това може да обеснява задъхването след 5000 rpm ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 19 Юни 2006, 3:52

К-жетовите и Л-жетовите тикви имат разлика :idea: .Но клапаните са им еднакви :arrow: 46х38мм.Само при карбМ10ката са по-маненки.Има и изключения когато 46х38 се използват с карб но при 2002ките :twisted: А по въпроса на BMWPower дали ако В20ката му е с плоските бутала и бодне В18 К-жетовата глава с по-големите горивни камери както каза бат Sami99 няма ли да му падне степента и да стане турбо мечта тас М10тка :?:

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 19 Юни 2006, 11:02

Sami99 написа:И кое се задъхва след 5000оборота, тва че твоя мотор се задъхва след тия обороти си е твой проблем :winky: /говориме за след 1977г/


Всички се задъхват... ;) Просто М10В20 си е доста дългоходов мотор, но както казах едно турбо доста ще го съживи във високите обороти. А за въпроса за мотроник и Л-Джетроник - и Л-джетроника става, само, че му трябва едно СМТ за да се регулира аванса на запалването при турбо режим (При Л-джетроник е на вакуум и като надуе турбото, ще дава "предварително" закъснение ) :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 574
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
Пол: Мъж
Кара: колко да кара
Мечтае да кара: Е34-540
Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е

ха

Мнение от BMWPower » 19 Юни 2006, 19:00

Да се захващам ли изобщо да го правя или не ????
Тъй като като за начало ,ако изобщо тръгна да го правя ще е без турбо ,ще повървява ли или е с почти никаква разлика от 1.8 К-жетроника дет го карах (Щото той пък вървеше точно във високите обороти -след 4000)а на ниските беше пълна скръб :D
Благодаря за инфото на всочки
<<<DRIVE BMW ONLY>>>

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Re: ха

Мнение от stenly » 19 Юни 2006, 20:09

BMWPower написа:Да се захващам ли изобщо да го правя или не ????
Тъй като като за начало ,ако изобщо тръгна да го правя ще е без турбо ,ще повървява ли или е с почти никаква разлика от 1.8 К-жетроника дет го карах (Щото той пък вървеше точно във високите обороти -след 4000)а на ниските беше пълна скръб :D
Благодаря за инфото на всочки



А ти колянов вал и буталца за М10В20 имаш ли си или имаш план за набавяне?
Да ти кажа аз какво мисля - ако спретнеш един М10В20 със степен на сгъстяване някъде 9.5 до 10 : 1, и ремонта се направи читаво и после попаднеш на подходящото делко, щото не всички "делка" perform-ват еднакво. Та ако звездите се подредят правилно и всичко това се случи - ще имаш една много прилично вървяща, някъде към 120 коньова моторетка (ама истински 120 коня, щото тия на по 20 години ги знаеме). Тоя двигател трябва да е достатъчно еластичен, не мисля че ше му куцат нито високите обороти, нито ниските и средните - ще има от всичко, повярвай ми. Ако няма значи не си с правилното делко или центровка. Ако 120-живи коня са ти достатъчни да се впуснеш в приключението - мятай се. Щото си изглежда като приключение все пак. На мен лично биха ми били достатъчни, ма не те знам ти какъв джигит си.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 19 Юни 2006, 21:57

Вайпъра е прав! М10Б20 си върви доста прилично - след Б18-ката ще ти се стори самолет... въпроса е че бързо ще свикнеш и ще искаш още... ма то е така какъвто и самолет да караш ;) Бързо се свиква на вървеж, бавно се отвиква :mhihi:

Аз съм се возил на Вайпъра на М10-тката като бях направил мойта 23 и ужасно ми хареса... само бензина не и стигаше или кво беше и щеше да тръгне още по яко! Много еластичен мотор и със 23-ката щеше да ми се опъне яко!

Ако имаш частоляците се захващай...другия вариант е да сбереш левчета и да се метнеш на нещо голямо...

то всеки тръгва от там но аз се убедих че по-хубаво от по-голямото няма :idea:

Аз бех първо с М20Б20 и мислех че карам самолет... после ми беше като каручка... .напраих го М20Б23 с идеята да ме кефи много... е карах го по-малко от година и вече ми беше много слабичък напрао по зле от колкото в началото, такова чуство имах!!! А двигателя си вървеше доста прилично като със никакви пипания по електорниката и оптимизаций!
Ако си бях пойграл още малко щеше да тръгне още по-добре но ми изпадна М20Б25 и скочих без да се замислям - винаги ми е бил мечта тоя мотор в Е30... но усещам как пак почвам да мисля едни други мисли :mhihi:

Абе лошото е че нямаме мозък в главите и бензина ни е в кръвта...!

Мислех си като се качих на М20Б25 че не е имало изобщо смисъл да пръскам пари и време за 23-ката ама преди това не мислех така!

Сега пък си мисля не е ли било по-добре да си спестя тея средства и да скоча направо на нещо по-голямо.... :idea:

Абе дилеми хиляди и лошото е че никога не стигаш това което искаш докато не излетиш или докато не отсечеш някой стълб и спреш да дишаш :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 20 Юни 2006, 13:52

Дилян Пенчев написа: ...


с пожелание за М30Б35 :mhihi: , направо Алпината :lol:

тази седмица 6те го пробвам как е в Е32 :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 24 Юни 2006, 0:14

През далечната 1992 имах Е21 с М10Б20, но бях я купил с прекаран колянов вал и правих всичко по мотора от до, като частите бяха Дару, а се бях вманиачил дотам, че дори правих по поръчка нови бутални болтове според износването на буталата. Не е истина как вървеше тази кола след това и ако сега бих имал този класически модел не бих променил оригиналния му вид.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 24 Юни 2006, 1:56

За Дилян. Еми намираш един блок от 325е (2.7литра) и ет ти го следващия ъпгрейд! Нали трябва да има последователност :mhihi:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook