"Х" и износване на гуми.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
"Х" и износване на гуми.
Здравейте,
Интересува ме при Х (330ХИ/Д) кои гуми се износват повече? Предните или задните?
Говоря за абсолютно нормално каране, без никакви пишлеменски истории.
Аз до сега съм с около 10к километра и още не мога да хвана зависимостта, поради разделяне на изминатите километри върху зимни и летни гуми.
За това питам и да споделят хората с опит.
Поздрави.
Интересува ме при Х (330ХИ/Д) кои гуми се износват повече? Предните или задните?
Говоря за абсолютно нормално каране, без никакви пишлеменски истории.
Аз до сега съм с около 10к километра и още не мога да хвана зависимостта, поради разделяне на изминатите километри върху зимни и летни гуми.
За това питам и да споделят хората с опит.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: "Х" и износване на гуми.
JTD написа:Здравейте,
Интересува ме при Х (330ХИ/Д) кои гуми се износват повече? Предните или задните?
Говоря за абсолютно нормално каране, без никакви пишлеменски истории.
Аз до сега съм с около 10к километра и още не мога да хвана зависимостта, поради разделяне на изминатите километри върху зимни и летни гуми.
За това питам и да споделят хората с опит.
Поздрави.
Колега, нямам опит, но според мен ако към предния мост отиват само 38% от мощността, а към задния 62% има логика отзад да се износват повече, въпреки че спирачното усилие е предимно върху предните гуми

Не съм виждал някой с 330 d/i или xd/i да кара без "пишлеменски истории".
Даже с 320 не съм виждал

От гъзария се умира!
- iliyan1989
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 26.10.2011
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
Re: "Х" и износване на гуми.
Според мене, по пътя на логиката, ако караш нормално без да въртиш гуми трябва да се износят първо предните защото тежестта на колата пада повече на тях ...




Re: "Х" и износване на гуми.
Бих се радвал на достоверно мнение от опит.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: "Х" и износване на гуми.
според мене има много фактори, които влияят, неможе да се даде едностранен отговор.
зависи къде и как караш, катериш ли се по хълмове често (тежеста и сцеплението пада на задните гуми тогава)? или караш по равни пътища; извънградско ли караш повече (с по-малко спирания)? или градско (сцеплението при спиране е повече отпред); плавно ли спираш?; плавно ли потегляш?; за зимата ли става въпрос, за лятото ли става въпрос?
зависи къде и как караш, катериш ли се по хълмове често (тежеста и сцеплението пада на задните гуми тогава)? или караш по равни пътища; извънградско ли караш повече (с по-малко спирания)? или градско (сцеплението при спиране е повече отпред); плавно ли спираш?; плавно ли потегляш?; за зимата ли става въпрос, за лятото ли става въпрос?
Re: "Х" и износване на гуми.
Ами не знам, ама аз карам при средно атмосферно налягане от порядъка на 965 милибара. Дано това помогне на този, който има наблюдение 

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- basko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 6.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 2004/330xd автомат
- Мечтае да кара: bumer ...
- Детайли за колата: ноо яка
Re: "Х" и износване на гуми.
Колега JTD, не спомена каква е влажността?!
А сега сериозно. Мен също ме интересува, защото имам от скоро такъв автомобил. Но като гледам, по памет, май само 18 човека от форума карат такива автомобили. Така че колега май ти ще трябва да го установиш и да напишеш.
Сори за спама, но влажността си е важна!

А сега сериозно. Мен също ме интересува, защото имам от скоро такъв автомобил. Но като гледам, по памет, май само 18 човека от форума карат такива автомобили. Така че колега май ти ще трябва да го установиш и да напишеш.
Сори за спама, но влажността си е важна!

Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!
Re: "Х" и износване на гуми.
Явно никой няма конкретен и достоверен отговор.
Довечера със шублера меря 4-те гуми в 3 точки (външна, среда и вътрешна страна) пиша на листче и в края на сезона гледам резултата.
Така ще знам отговора със сигурност, даже и колко процента коя ос се износва повече спрямо другата.
Благодаря все пак и поздрави.
Довечера със шублера меря 4-те гуми в 3 точки (външна, среда и вътрешна страна) пиша на листче и в края на сезона гледам резултата.
Така ще знам отговора със сигурност, даже и колко процента коя ос се износва повече спрямо другата.

Благодаря все пак и поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: "Х" и износване на гуми.
колега, не съм с х, но на мен с пишлеменско каране доста често ми износва първо предните, поне в края на сезона те са по-износени
като става дума за равномерно изпосване, не изяждане от кофти стенд ест. Така че според мен първо ще си заминат предните
Личните ми наблюдения са такива

Личните ми наблюдения са такива

Re: "Х" и износване на гуми.
имайте малко уважение към колегата и престанете със спама
Предполагам ви е ясно, че като пускате хумористични мнения, темата няма как да оживее дълго
Предполагам ви е ясно, че като пускате хумористични мнения, темата няма как да оживее дълго
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: "Х" и износване на гуми.
JTD написа:Явно никой няма конкретен и достоверен отговор.
Довечера със шублера меря 4-те гуми в 3 точки (външна, среда и вътрешна страна) пиша на листче и в края на сезона гледам резултата.
Така ще знам отговора със сигурност, даже и колко процента коя ос се износва повече спрямо другата.
Благодаря все пак и поздрави.
....повече се износват предните, знам това от личен опит. на всеки 5000 км. задна дясна гума преместете отпред в ляво, съответно задна лява - отпред в дясно.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Re: "Х" и износване на гуми.
vanko242 написа:JTD написа:Явно никой няма конкретен и достоверен отговор.
Довечера със шублера меря 4-те гуми в 3 точки (външна, среда и вътрешна страна) пиша на листче и в края на сезона гледам резултата.
Така ще знам отговора със сигурност, даже и колко процента коя ос се износва повече спрямо другата.
Благодаря все пак и поздрави.
....повече се износват предните, знам това от личен опит. на всеки 5000 км. задна дясна гума преместете отпред в ляво, съответно задна лява - отпред в дясно.
Много благодаря

Аз все си мислих, че въпреки Х-са задните се изтъркват повече или поне приблизително равномерно.
Летните гуми са ми на един сезон (от миналото лято) и като измерих с 1мм едната двойка по-износена и по-износените ги сложих отпред, за да ги изравня уж. Ама явно съм сгрешил. Нищо де. Другото лято по-читавите заминават отпред, за да ги изравним.
А това с местенето на гумите по диагонал няма да го правя, защото гумите са с посока и всяко местене по диагонал означава демонтаж и монтаж върху джантите. А този демонтаж скъсява живота на гумите, демек не е здравословно. За това се сдобих с още един комплект джанти за зимните гуми, за да си спестя тази ненужна хамалогия.
Още веднъж благодаря за отговорът.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: "Х" и износване на гуми.
JTD написа:по-износените ги сложих отпред, за да ги изравня уж. Ама явно съм сгрешил.
и ква е логиката да си сложиш по-износените гуми отпред


по-износените гуми винаги мястото им е отзад независимо кво ти е предаването.
Re: "Х" и износване на гуми.
zBoost написа:JTD написа:по-износените ги сложих отпред, за да ги изравня уж. Ама явно съм сгрешил.
и ква е логиката да си сложиш по-износените гуми отпред![]()
![]()
по-износените гуми винаги мястото им е отзад независимо кво ти е предаването.
Ами ако помислиш малко и се зачетеш в това, което си цитирал ще вникнеш, че искам да смъквам и 4-те гуми относително еднакво.
Ако ти искаш винаги да караш с едни гуми перфектни а другите галоши, аз не съм на това мнение. Особено като съм дал 1000 лева за нови гуми. Като смъкна едните с 1мм, разменям. Елементарно е. За жалост при слагането на зимните гуми забравих да погледна/маркирам летните и като измерих сега при слагането им видях, че едните са с една идея по-износени. За това този сезон реших да обърна износването, другия обратно и т.н., докато трябва да купувам други гуми...
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Transporter 1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 6.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 330 xd
Re: "Х" и износване на гуми.
здрасти колега по мой наблюдения и по патя на логиката
предните гуми по бързо се износват заради завоите и тежеста на предницата
предните гуми по бързо се износват заради завоите и тежеста на предницата
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани