316i м40 - неравномерна работа

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 08 Юни 2006, 13:12

нали говорим за кола, която се кара само на бензин ?
може да ми пратиш снимките на gprs[AT]mail[DOT]bg и аз ще ги кача тук.
за сондата ако кажеш къде е точно, може да я измеря тази събота и неделя.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 08 Юни 2006, 21:56

steeN изпратих ти снимките и как да измериш сондата, колата се кара само на бензин газова уредба нямам .Se7ven Благодаряти за подкрепата ако нищо не се оправи ще си я карам така.Аз също го минах този път и въобще не вярвам на сервизите щом в сервиз на BMW ми казаха че работи перфектно защото на компютара нищо не видяха никакви грешки.После в Пловдив в сервиза на Бош си играха четери часа и нищо не откриха какво ли не правиха,но аз бях при колата като я слушаха и накрая казаха че се съмняват в разпределителния вал но той е купен от сервиз на BMW от Франция и знаеш ли какво ми отговориха,че и там има ментета :D но на края не платих нищо защото не откриха проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Юни 2006, 4:31

да получих ги ще ги кача утре... но всичко изглежда нормално, ауспуха ти е перфектен ;) само свещите имат малко сажди... обаче вчера си счупих болта за обезвъздушаване на радиатора и не мога да тествам темп сензор, докато не си купя друг.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 10 Юни 2006, 8:59

Пак можеш да я измериш ако температурата на въздуха е окало 20°.Забравих да ти кажа,че като я мериш да провериш при какви градуси на околната среда я мериш.Това е важно защото тя реагира на температурата.Ауспуха не е ли черен и какъв цвят трябва да бъде като я калам по магистрала? :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 5.03.2006

Мнение от dani_750 » 10 Юни 2006, 22:45

колега,то добре сондата ама на газ защо?мисля си че проблема ти е в клапъните.аз имах същия проблем и се разминах само с пасване.успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Юни 2006, 12:22

това са снимките...

п.с. любимия ми цвят :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 11 Юни 2006, 14:21

Благодаряти за качените снимки steeN :have one: .Някой знае ли как трябва да се регулира дроселовата клапа/след като е затворена и опира в стената колко трябва да се завие болта за да се регулира? :idea: dani_750 като си сменях хидравличните повдигачи с разпределетелния вал и кобилиците разбира се си свалих главата и прегледах клапаните бяха в отлично състояние само ги препасвах.Колата е само на бензин.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София

Мнение от coolio » 14 Юни 2006, 17:34

ангелски написа:Прегледах ги свещите дори ги снимах,но незнам как да ви ги покажа.Чвета е на места малко черено малко кафяво дори и бяло,но всичките са еднакви.Аз се съмнавам за сондата която командва продържителноста на отварянето на инжекторите,която се командва от температурата на антифриза.Ако някой знае параметрите на тази сонда за да я проверя и дали има разлика на сондите между 316 и 318 с м40 сямнявам се да не ви да са качили сонда от 318 на 316.Така да обогатява сместа малко повече и затова да прави тези мизерии.Още един път ви благодаря за отговорите. :D

И на мен ми прекъсваШЕ така, студена за 2-3 минути, не може да се форсира нормално, докато не пипнах. Понеже имам газ и ми казаха, че дюзите се били запушили. Разбира им главата. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
В понеделник отидох да видя един приятел в сервиза, където работи и понеже стрелката на температурата не ми работи му викам да свали датчика да го мернем. И понеже е на шибано място той реши, че е 17. Вкара камъка и врътна и буксата остана в камъка :confused: . То било 19. Нищо, той и без това "не работи". От самия датчик измъкнах 1 термистор, който на стайна температура показа 2,3 К ома. Е да ама едната му жичка беше нагоряла и предполагам е опирала в корпуса на датчика, демек маса. Да де ма не било датчик а било този температурен сензор. Два дена едвам паля. То и преди това беше трудно ма сега - мъка.
Днес сутринта си направих един експеримент: един потенциометър 5 К ома му запоих две жички и го закачих на тази букса от сензора, която си остана сирак. На 5 К ома запали от раз и вдигна оборотите. Когато започнах да го намалявам и оборотите почнаха да падат. Спрях на 2,5 К ома и подадох газ Колата се форсира перфектно. :mhihi: За сега смятам да карам така. Кеф ми е, че вече не прекъсва. Пробвай и ти така и ще разбереш дали е сдал багажа.
Малко извън темата, ама ако някой може да провери колко струва тоз температурен сензор.
Последна промяна coolio на 16 Юни 2006, 18:28, променена общо 1 път
GOLF - PLAY IT, DON'T DRIVE ITИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Юни 2006, 17:40

нещо ефтино трябва да е...
може ли да го намерите тук и да го посочите, че нямам време да го търся... www.realoem.com. а не ми харесва варианта да свалям еку-то да го меря :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 14 Юни 2006, 23:54

При мен са два датчика за температура-един за уреда на таблото и един за Мотроника.Този за Мотроника в "Ауто+" е 12лв. ,а в "Дару кар" около 54лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 17 Юни 2006, 23:43

Coolio благодаря за информацията,надявам се че ще се окаже това проблема.Може ли да ме подсетиш от къде да се здобия с този потенциометър?Сега си свалих ТПС ще регулирам клапата,защото ми се струва че не затваря плътно имаше някъде около два оборота на винта за регулиравката.Направих я да затваря почти нацяло и след това ще регулирам ТПС - а.В книгата никаде не дават параметрите на клапата / как да се регулира /.Като я кача ще кажа резолтата.SteeN не се притеснявай за ECU - то сваляш минуса на акомулатора и няма проблеми само като го закачиш трабва да си управиш езика на компютара,НО ако се притесняваш от нещо не го прави не искам да се случи нещо с колата ти заради мен / аз когато се съмнявам в нещо не пипам :roll: / След 2-3 дни ще ви кажа резолтата от регулажа на ТПС-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Юни 2006, 1:55

виж, нямам никакъв проблем да пипам по електрониката... но мисля че е много по-лесно да измеря директно сензора, някой да ми каже къде е, защото просто нямам време да се ровя ;) а дроселовата клапа съм почти сигурен, че имаше ъгъла и в haynes manual-а, но силно се съмнявам, че това има нещо общо с твоя проблем.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 18 Юни 2006, 9:41

steeN сондата е на много шибано място :bcry: намирасе под смукателните тръби.Там са две сонди въпросната/синя/ и другата/червена или кафява/ за температурата на антифриза.Много е трудно да се стигне да тях,трябва да свалиш няколко работи и...не си е работа.Аз когато бях разглобил главата се възползвах да проследя кабелите от сондата да куплонга на ECU-то както и на други дачици и сега само го откачам от него и ги меря,работа за 5мин.Много време ще загубиш а може и да я повредиш като се опитваш да стигнеш до ная.Можеш ли да ми дадеш инфо за клапата с ТПС-са за регулирането :idea: ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 19 Юни 2006, 3:05

ето ги номиналните стойности...
2500 Ohm 20 C
300-360 Ohm 80 C

през куплунга на мотроника на контакт...
Pin 45
3.5V 20 C
0.9V 80 C

за клапата по-нататък...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София

Мнение от coolio » 20 Юни 2006, 13:27

ангелски написа:Coolio благодаря за информацията,надявам се че ще се окаже това проблема.Може ли да ме подсетиш от къде да се здобия с този потенциометър?

Купих датчика от Бош за 22 лева смених го и пак започна така да си прекъсва :evil: . Предполагам, че с потенциометъра при студен двг с повечко съпротивление (около 2.8-3 кома ) се подава малко повече гориво и за това работи добре(сензора е на 2,5кома). Е да ама това е принудително. Явно ще се свалят дюзите пък дано стане. А може и компютъра да се е напълнил с грешки
А потенциометър можеш да намериш във всеки магазин за ел. чаркове.
GOLF - PLAY IT, DON'T DRIVE ITИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook