Неоткриваем проблем с паленето

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 23 Апр 2012, 12:23

Колеги, колата е купена началото на март 98г. бензин/газ (ГИ Тартарини) и около месец нямаше абсолютно никакъв проблем.ГИ пали първо на бензин и след известно време прехвърля автоматично на ГАЗ и нямах никакви грижи но ...

Една сутрин преди 2 седмици не успях да я запаля, като симптомите бяха като на свършил бензин.Въпреки че бях сипвал скоро а и резервата не светеше се учудих, но приех възможността да е свършила тунджата и долях една 10 литрова туба.След 10тина завъртания успя да припали, около 1 минута кашляне и прекъсване след което се "изчисти" и мотора запя.Реших че проблема се е оправил и известно време палеше без проблем.Но след ден два отново сутринта на студено не поиска да запали.Сипах пак бензин, въртях до падане на акумулатор, но не ще и не ще.Та от там на репатрак и при майстора.Закачихме я за диагностика - никакви грешки.Датчици, ламбда сонди,клапани, мапани - всичко е на ред.Майстора зареди акумулатора, сложи го и от първо завъртане запали :D. Посъветва ме травиално, да сменя свещи, горивен филтър и бензинова помпа.Смених ги с надеждата да се оправи, но не би - след ден два отново сутринта не поиска да запали.Следващото което ми дойде на ум е, че не ще да пали при по-малко от 15 литра бензин, тъй като бях чувал за подобни проблеми.Заредих около 40 литра и колата успя да запали на бутане, като пак около 1 минута работеше на 3-4 цилиндъра , с прекъсване на место ,малък черен облак от ауспуха, докато се "изчисти" и заработи нормално.Пак 2-3 дни безпроблемно палене, до тази сутрин, когато отново същия проблем.Успях да запаля на бутане и пак на диагностика, но отново не показа никакви грешки и проблеми.
След първоночалното палене на бутане и "кашляне", през деня колата пали от първи път 10 от 10 паления без никакви грижи и всичко работи идеално.Проблема се появява сутрин при напълно изстинал двигател.Последните съмнения на майстора са за прецакан клапан на картерните газове, който да я дави по някакъв начини, но няма гаранция че е от него.Другото, което ми идва на ум е ГИ да прави някакъв проблем, например копчето за прехвърляне на газ/бензин, но след първоначалното трудно палене ГИ работи перфектно и прехвърля от едното на другото гориво без никакви грижи.Лошото е че читавата диагностика на Тартарини има само в Пловдив което ми е малко далече а и почти съм сигурен че проблема не е в ГИ.
Та сега съм до никъде, колата си седи с проблема, а моите идеи са на изчерпване :) .
Някой, ако се е сблъсквал с подобен проблем, ще съм благодарен ако помогне :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от spacepl » 23 Апр 2012, 14:09

Бензиновата помпа смени ли я? Отзад в багажника в дясно, зад кората има едни бушони и едни релета. Това на снимката е релето на бензиновата помпа, размени го със някое от съседните релета, те са със същия номер. Там е и бушона на помпата.

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 23 Апр 2012, 21:35

Помпата е сменена, заедно със свещи и гор. филтър.Релетата не съм разменял,а бушона беше здрав, но все пак го подмених и него.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от Dimitroff » 25 Апр 2012, 7:45

Няма как тази кола да не пали, да работи на по-малко цилиндри, когато запали и докато "изчисти" и да няма грешки...просто няма как!
Единственият вариант е софта на диагностика ти да е някакъв измислен :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от spacepl » 25 Апр 2012, 9:48

има има :( лошото е че и аз не разбрах тогава от какво се оправи.


ПС: Пробва ли вече да размениш релетата?

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 25 Апр 2012, 12:22

Пробвах.Лошото е че вчера и днес пали безотказно и не знам дали реално се е оправила, или утре например ще ме остави пак :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 26 Апр 2012, 10:23

Не е от релетата :(

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 26.04.2012
Пол: Жена

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от hitru6ata » 26 Апр 2012, 22:18

Имам БМВ Е36, ключа на колата е с чип. Вчера се опитах да я запаля, но при вкарването на ключа и завъратането му светнаха всички лампи на таблото и не иска да завърти стартера. Пробвах няколко пъти, но нищо е стана и се наложи да ме бутане, но и с него не стана. Незнам какво и има и се надявам, че някои от вас ще ми помогне и да се надяваме да има решение на проблема ми, или поне някакво предположение от къде може да се идва този проблема.:dontknow:
Благодаря предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 07 Май 2012, 12:58

Тъй като проблем се оказа явно по сериозен продължавам темата.
Сменено до тук:

-свещи
-бенз. помпа
-датчик разпределителен вал
-датчик колянов вал
-горивен филтър
-клапан на картерни газове
-демпферна шайба
-2-3 диагностики при 2 от БМВ "гурутата" в този форум, мерения на компресии, дебити и тн.

Ефект - нулев.Колата не иска да запали след известен престой, обикновено сутрин при първо палене.След смяната на датчиците започна да пали на стартер,но не винаги и изключително трудно след 10-15 завъртания, а и дори и да запали работи неспокойно 1-2 минути с леки припуквания в колекторите след което работата на двигателя се нормализира и цял ден пали и работи без проблем.На бутане колата пали и след първоначалното неспокойна работа на двигателя проблема изчезва за остатъка на деня.Някакъв проблем с ГИ не виждам тъй като колата се оставя да пали винаги на бензин, а при работата на ГАЗ не отчитам някакви проблеми, напротив според мен работи по-добре.
Ако някой е се е сблъсквал с подобен проблем или ако има някакви идеи, моля за помощ :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от anzak » 12 Май 2012, 18:04

има вероятност газовото ти да пуска и газ като палиш сутрин и да дави колата пробвай затвори механично бутилката отзад при бутилката трябва да има една врътка затегни я за да спре да пуска газ и пробвай така
Барай шишарката Минкеее ....

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 13 Май 2012, 22:40

И това пробвах колега, не в това проблема явно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от spacepl » 14 Май 2012, 15:09

Пробвай да смениш компютъра или поне го занеси някъде на ТВ сервиз да го духнат с топъл въздух, ако не можеш да вземеш един за проба.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 14 Май 2012, 23:35

Пробван е и номера с компютъра, не е от това.Все пак има лъч надежда.Днес на поредната диагностика изписа грешка - Vanos jammed.т.е механична повреда на Ваноса, съответно и натрупани грешки на ламбда сондите.След изчистване на грешките колата запали от раз.В Другиден Ваноса ще се отваря така че ще се види дали там е заровено кучето :D .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 5.03.2009

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от pe4kata » 28 Авг 2012, 23:29

колега някакво развитие ? че и нас ни мъчи същия проблем с ваносите ?

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 25.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Неоткриваем проблем с паленето

Мнение от brankoood » 29 Авг 2012, 11:27

Ами колега, оказа че проблема няма нищо общо с ваносите.Нов температурен датчик и ламбда сонди и колата вече си пали без проблем.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook