Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
http://home.online.no/~krimp/sweb/photo ... 6_3_5s.htm
споровете настрана,ето и статията за 62 бройки на м3 шаси алпина(E30 Alpina B6 3,5S) изпълнение,под снимките има обяснение на всяка една доработка по колата
aко някой не може да си го преведе да ми пише кое не разбира да му го преведа
споровете настрана,ето и статията за 62 бройки на м3 шаси алпина(E30 Alpina B6 3,5S) изпълнение,под снимките има обяснение на всяка една доработка по колата
aко някой не може да си го преведе да ми пише кое не разбира да му го преведа

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
KIM написа:http://home.online.no/~krimp/sweb/photo_alpinabB6_3_5s.htm
споровете настрана,ето и статията за 62 бройки на м3 шаси алпина(E30 Alpina B6 3,5S) изпълнение,под снимките има обяснение на всяка една доработка по колата
aко някой не може да си го преведе да ми пише кое не разбира да му го преведа
С това М30 вътре.. и тия гадни седалки... заеби го тоя аккаунт.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Не долави иронията в поста ми.
Екстра е колата, но тоя волан наистина и аз не мога да го възприема. 


'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Преди известно време разсъждавахме с един светлозелен акаунт по следния въпрос: аджеба, след като по времето на Е30-ките (да кажем във втората половина на 80-те години) БМВ са разполагали с S50 (твърде вероятно), защо не са го сложили в Е30 М3?
Отговорът е много прост - защото при излизането на Е36 никой нямаше да си купи първите версии на ///М, а щяха да чакат последните, та да ги вземат с най-якия матор. А оттам нататък Алпина щяха да разчитат само на приходи от продажбите си на вино.
А това пък посленото, дет са направили, е ебаси извращението - да отвориш капака на М3 и да видиш М30...
Да го кажа по друг начин - да отвориш капака на М3 и да не видиш вътре S мотор, както си му е реда, с по 4-те клапана на цилиндър, с дроселите и т.н.
Неслучайно са произвели само 60 бройки. Явно поръчките не са валяли като из ведро.
Отговорът е много прост - защото при излизането на Е36 никой нямаше да си купи първите версии на ///М, а щяха да чакат последните, та да ги вземат с най-якия матор. А оттам нататък Алпина щяха да разчитат само на приходи от продажбите си на вино.

А това пък посленото, дет са направили, е ебаси извращението - да отвориш капака на М3 и да видиш М30...



Неслучайно са произвели само 60 бройки. Явно поръчките не са валяли като из ведро.

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
apostate написа: А това пък посленото, дет са направили, е ебаси извращението - да отвориш капака на М3 и да видиш М30...![]()
![]()
Да го кажа по друг начин - да отвориш капака на М3 и да не видиш вътре S мотор, както си му е реда, с по 4-те клапана на цилиндър, с дроселите и т.н.
Тука с това М3 купе и М30 и аз съм на това мнение.
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- Helix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 4.03.2007
- Местоположение: Банишора
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS;E30 325i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Чуда се защо от Алпина а и не само те толкова много го харесват М30, явно има нещо повече в него освен обема........

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
да, чугуна е в повече 

Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
ами двигателчето си е с тяхна доработка
Engine/Gearbox
Alpina use their own version of BMW´s big 3.5 litre six in the small 3-series body. This makes the car 125kg heavier then the A/C equipped standard M3. Alpina has modified the cylinder head, the combustion chambers, fitted lighter, higher-compression Mahle pistons, a new camshaft and a new exhaust system to make the engine produce 254 hp @5900 rpm and 320 Nm @4000 rpm. A Getrag 5-speed unit with a “sportgetriebe” replaces the standard gearbox with the first gear down to the left; also called a dogleg gearbox.

Engine/Gearbox
Alpina use their own version of BMW´s big 3.5 litre six in the small 3-series body. This makes the car 125kg heavier then the A/C equipped standard M3. Alpina has modified the cylinder head, the combustion chambers, fitted lighter, higher-compression Mahle pistons, a new camshaft and a new exhaust system to make the engine produce 254 hp @5900 rpm and 320 Nm @4000 rpm. A Getrag 5-speed unit with a “sportgetriebe” replaces the standard gearbox with the first gear down to the left; also called a dogleg gearbox.
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
KIM написа:ами двигателчето си е с тяхна доработка![]()
Engine/Gearbox
Alpina use their own version of BMW´s big 3.5 litre six in the small 3-series body. This makes the car 125kg heavier then the A/C equipped standard M3. Alpina has modified the cylinder head, the combustion chambers, fitted lighter, higher-compression Mahle pistons, a new camshaft and a new exhaust system to make the engine produce 254 hp @5900 rpm and 320 Nm @4000 rpm. A Getrag 5-speed unit with a “sportgetriebe” replaces the standard gearbox with the first gear down to the left; also called a dogleg gearbox.
Това преведено:
1. Алпината е с 125 кг. по-тежка от стандартно М3 с климатик! И то е по-тежка отпред! - това го може вече всеки втори роден гаражен герой.
2. Алпина модифицирали цилиндровата глава, горивните камери - тук не ми е много ясно какво са променяли по горивната камера, за да я направят по-добра... Сигурно става дума за по-големи клапани, ако това се води промяна на горивната камера. - това го може всеки 3 "тунер".
3. Алпина са сложили бутала Mahle с по-голямо сгъстяване - мисля, че няма нужда от коментар относно това инженерно постижение.
4. Сложили са и друг вал (и изпускателна система, която да отговаря на вала) - няма нужда от коментар, като по-горе. Само дето е спестено в инфото, че трябва и настройка на електрониката за другия разпр. вал.
5. Сложили са 5-степенна "обратна" кутия - ОК, това го може всеки автомонтьор.
Сега, нека някой Алпинист

- БМВ кола;
- БМВ мотор;
- бутала Mahle;
- разпр. вал най-вероятно е Др. Шрик;
- ск. кутия или Гетраг, или ЗФ.
И какво остана като Алпина част, произведена от тях? Хедърсите ли? Съмнявам се, според мен са поръчани на друга фирма, но да са със щампа Алпина (имам едни такива за М20)... БМВ също го правят този номер за много от частите, които поръчват на други фирми. Да ви кажа какво е произведено от Алпина - лепенките, надписите, баджовете, щампите, който както иска да си ги нарича...

И накрая 16 к.с. отгоре, но и 125 кила отгоре (и отпред)...



Който иска да смята какво става с отношението кг/к.с.

Да ви кажа ли какво друго е произведено от хАлпина - сбърканата им концепция...

Влезте в он-лайн каталога на хАлпина, за да се убедите сами - ще намерите само аксесоарчета, ама некво джелезо за резервна част - нъцки...

Като гледам какъв неземен тунинг са направили, дето го може всеки читав БГ механик в комбинация с тунер на екектрониката, просто нямам думи. Но Маркетинга, скъпи акаунти, си е Маркетинг, а виното е по-сладко, когато ти си си го произвел.

Между другото, ако има навитаци да направим една обща поръчка за вино, да го пробваме, да видим дали поне то е читаво...

- SPEED_GABROVO
- ентусиаст
-
- Мнения: 1003
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: дърто Е30
- Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Добре,с това последното написано ме накара да се замисля
,така аргументирано е друга бира,наистина това с М30 в М3 е глупост,но ако искам Е30ска с 4 врати и приличен двигател ,Алпината е таман,само ще сменя волана с М-тех 2 и си свиркам. 


BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Акаунт...джанти,джанти и само джанти..написах го по-рано в темата 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Явор написа:Акаунт...джанти,джанти и само джанти..написах го по-рано в темата
Те това е истината, колкото и да е груба за алпинистите.
SPEED_GABROVO написа:Добре,с това последното написано ме накара да се замисля,така аргументирано е друга бира,наистина това с М30 в М3 е глупост,но ако искам Е30ска с 4 врати и приличен двигател ,Алпината е таман,само ще сменя волана с М-тех 2 и си свиркам.
Да и след 20+ години като ти се изрони разпределителния вал (щото М30 страдат от същата болест като М40), ще те питам колко 750 лв. ще дадеш за Шрик 272/272...



А ако се наложи да направиш 1-ви ремонт на блока, щото не те кефи хонинга, успех колега с намирането на ремонтни бутала, които Mahle са произвеждали по поръчка за хАлпина.

То не става само с ядене... продължението го знаеш.

- SPEED_GABROVO
- ентусиаст
-
- Мнения: 1003
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: дърто Е30
- Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
Прав си,че с частите е тежка работа,мисията невъзможна ,ако нямаш кинти и търпение да търсиш.То това си важи за всички Е30ски като цяло,аз и затова почнах да се отказвам от Е30ска на тоя етап за първа кола,някой ден като порасна финансово,дотогава ще съм скрапер с Е36. 

BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.
Re: Autobild - E30 B6 3.5 ALPINA
SPEED_GABROVO написа:Прав си,че с частите е тежка работа,мисията невъзможна ,ако нямаш кинти и търпение да търсиш.То това си важи за всички Е30ски като цяло,аз и затова почнах да се отказвам от Е30ска на тоя етап за първа кола,някой ден като порасна финансово,дотогава ще съм скрапер с Е36.
Ти като те гледам си се отказал по принцип, независимо дали Алпина или М40...

Е30-ката не е кола за всеки.
Един съвет - прескачай Е36 и отивай директно на Е46. Млад човек си, трябва ти по-пластмасов и заоблен хАвтомобил, иначе съученичките ти, дет ги сънуваш мокри, няма да ти вържат...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани