Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или рейка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или рейка

Мнение от totopz » 16 Апр 2012, 20:00

Колеги днес както си карах по магистралата долових много неприятно биене в кормилото когато натиснах спирачката. Интересното е, че биенето е много силно но когато скоростта е между 100 и 120 км/ч. Под и над тази скорост почти не се усеща.

Преди да почна да въртя гуми, да набеждавам дискове или недай си боже рейка може ли да ми дадете някакъв съвет?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от Ivo_Borisov » 16 Апр 2012, 20:08

Тампони на носачите - кривите, признак е когато се намалява от 120 до 100 и волана тресе.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 230
Регистриран на: 4.05.2009
Местоположение: Варна
Кара: купе

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от bawarec 73 » 16 Апр 2012, 20:09

Провери си сьстоянието на тампоните на кривите и правите носачи доста често проблема е от тях.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от BMWDream » 16 Апр 2012, 22:17

Колега,проблема ми е същия...Ето какво направих и накрая се отказах...
4 чифта гуми ми минаха през ръцете...винаги биенето си е едно и също.Като купих колата,рейката не ми чукаше,но след 30 000км по пътищата ни,почна да чука.Тресенето пак не се е променило,преди и след чукането на рейката.Смених тампоните на кривите носачи,пак тресенето си го има.След хвърляне и хвърляне на пари се отказах,защото рядко карам колата от 90 до 120...
Ще следя с интерес темата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от totopz » 16 Апр 2012, 22:58

Благодаря на всички за бързите отговори! Това за носачите въобще не го знаех.

Тези тампони могат ли да се сменят само те или трябва да се сменят целите носачи?

Колата беше в гараж от септември миналата година до сега. При мен това биене го нямаше преди или по-точно го имаше, но беше толкова слабо, че въобще не му обръщах внимание. Но днес като видях как бие като натиснах спирачката и се уплаших. Страшно е неприятно. При първа възможност (след 2 седмици) отивам при моя майстор и ще му кажа да погледне тези тампони. Ако това не помогне остава да сложа задните гуми от пред. Ако и това не помогне вече не знам. Колегата BMWDream ме уплаши. Аз като се замисля най-често карам точно със скорост 90 - 130 км/ч и ако бие така всеки път като спирам ще е голяма мъка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от Lawmaker » 16 Апр 2012, 23:01

Сменят се отделно , колега . Но си провери и шарнирите първо :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от BMWDream » 17 Апр 2012, 7:07

Забравих да ти кажа,че и дисковете престъргагх.Оправи се за 200-ина км и пак почна да бие...Може би трябваше и накладките да сменя,но не ги...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от Sesko » 17 Апр 2012, 8:50

BMWDream написа:Забравих да ти кажа,че и дисковете престъргагх.Оправи се за 200-ина км и пак почна да бие...Може би трябваше и накладките да сменя,но не ги...

Трябва да пробваш да смениш и дисковете с оригинални и нови накладки и тогава ако не се оправи :dunno:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от BMWDream » 17 Апр 2012, 10:27

Sesko написа:
BMWDream написа:Забравих да ти кажа,че и дисковете престъргагх.Оправи се за 200-ина км и пак почна да бие...Може би трябваше и накладките да сменя,но не ги...

Трябва да пробваш да смениш и дисковете с оригинални и нови накладки и тогава ако не се оправи :dunno:

Много теми изчетох на потребители,които след смяна на дискове и накладки биенето продължава.Лично бях свидетел на такава 5-ца след смяна на дискове и накладки с нови(не оригинални),1000км нямаше яд и после всичко както преди...После човека си взе от Камор нови дискове и накладки и даде безбожно много пари...1000км и пак биенето се появи...

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 27.04.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 523i

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от __smirnoff__ » 17 Апр 2012, 15:35

при мен се оправи със смяна на носачите. Мислех си, че дисковете и накладките са трагедия и се бях приготвил и за тях, но след смяната на носачите тресенето спря напълно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 3.09.2007
Местоположение: София
Кара: BMW 530d

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от ALEX_525tds_2000 » 17 Апр 2012, 15:42

Колега totopz,

Преди да правиш каквото и да е друго, направи т.нар. "динамичен баланс" на предните колелета.

Препоръчвам сервиза на Opel, на Ботевградско шосе.

Успех :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от totopz » 17 Апр 2012, 16:01

Какво ще рече това "динамичен баланс"?
Ако е баланс на гуми - мисля да сложа задните гуми от пред и да видя дали ще има промяна.
За момента обаче съм заточен в София и докато не дойде края на месеца, когато ще се почива няма мърдане, а ми е много мерак да ида при майстора и да разбера какъв е проблемът.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 3.09.2007
Местоположение: София
Кара: BMW 530d

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от ALEX_525tds_2000 » 17 Апр 2012, 17:26

totopz написа:Какво ще рече това "динамичен баланс"?
Ако е баланс на гуми - мисля да сложа задните гуми от пред и да видя дали ще има промяна.
За момента обаче съм заточен в София и докато не дойде края на месеца, когато ще се почива няма мърдане, а ми е много мерак да ида при майстора и да разбера какъв е проблемът.


Не съм човекът, който би могъл съвсем технически прецизно да дефинира, какво представлява динамичният баланс, но съвсем грубо казано, отговорът на твоя въпрос е:

Първо, при никой баланс не говорим за баланс на "гуми", а за баланс на "колелетата" (т.е. баланс на съвкупността от гума + джанта). Така че, това, което балансираме, е отношението между гумата и джантата.

Второ, динамичният баланс не е това, което ти разбираш под баланс - ти си мислиш за онази операция, при която ти свалят колелетата от колата и ги поставят на една машина, на която ги завъртат и в съответствие с резултатите - поставят съответните тежести за постигане на баланса. Това не е динамичен баланс.

Динамичният баланс е диагностика, при която се измерва балансното отношение, но не само между гумата и джантата, а между гумата, джантата и онези елементи от окачването на предницата, които представляват фактори, които влияят на правилното балансирано движение на колелетата. Ето защо, при динамичният баланс, за разлика от обикновения баланс, колелетата въобще не се свалят от колата. Колата се вдига на подемник и към съответното колело се приближава машина, която го хваща и го завърта с много висока скорост (много по-висока от скоростта, с която се въртят колелетата на машините при обикновения баланс). По този начин, машината отчита "реалният" баланс - т.е. отчита балансираността на колелото - такава, каквато би била по време на движение на автомобила.

Особено при автомобили като BMW, които са доста тежки и с доста нисък център на тежестта, общата балансираност на предницата е от огромно значение, а нейните показатели могат да бъдат диагностицирани и регулирани само и единствено с машина за динамичен баланс.

Поздрави :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от totopz » 17 Апр 2012, 17:56

Благодаря много за изчерпателния отговор! Общо взето ми се изясни за какво става дума. Ако не ми открият нищо по предницата остава да отида и на такъв "динамичен баланс". Само искам да попитам - скъп ли е този баланс?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Биене в кормилото при спиране. Криви дискове, гуми или р

Мнение от Elesar74 » 18 Апр 2012, 9:41

Язък, тез' дето нямат подръка"динамичния баланс", сигурно карат със разбалансирани гуми...Тоя лаф го четох миналата година, спец до София ходих за това. Ефеката беша кръгла нула, ето като тази 0. Проблема със спиране и биене във волана е първо дискове, после тампони, многократно е писано и коментирано.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook