Съвет за покупка на Е34
Модератор: Технически модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Съвет за покупка на Е34
Решил съм да купувам 34-ка и молбата ми е да кажете къде да внимавам при огледа на колата. Конкретния екземпляр е 520, 1989 с М20В20, като цяло свежа кола, отлично работещ мотор, чист външно без да е мит скоро, няма следи от корозия по прагове и врати и вежди, но засега не съм имал възможност да я гледам на канал или подемник. Имаме леко разминаване относно договорката за цената за момента, но ако се разберем искам да знам къде са слабите места на модела, основно къде гният най-много, а изобщо и други характерни слабости за които се сетите. Чета теми за пиксели на таблото, но тази е с нормален механичен брояч на километрите, дигиталните в по-късните години ли са. Предварително благодаря.
only rear wheel drive
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Съвет за покупка на Е34
Виж за ръжда около капачката за резервоара и местата за крик.Дигиталното табло е при по-късните.Виж да луфт в волана(не че е фатално но е досадно локализиране и оправянето на проблема).Няма нещо специфично.Като при всяка кола,да не е изгнила да е стегната и да не хлопа.Кутията да работи добре и те така
Няма смисъл да те убеждаваме за по-голям мотор преценката си е твоя.Но този е малко слаб за купето.Има мотори по-големи с повече мощност и пак горят толкова...Успех 



- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Съвет за покупка на Е34
За ръждата при капачката знам, знам и за кормилната кутия /имал съм Е28/. Относно мотора си безусловно прав, но за това, за което ми е нужна колата, мощността не е от първостепенно значение. Става въпрос за това, че съм фен на стари, класически автомобили. Нямам финанси за истински 40-50 годишен олдтаймер и заради това искам да купя нещо, което е в читаво състояние и да си остарява в мен, а и след 2 години ще влезе в категорията на янгтаймерите. В смисъл колата ще се кара за кеф по ретро събори и мероприятия и в почивни дни за собствено удоволствие, а за ежедневка имам Е36 и Фиат Пунто. Сега погледнах, то много голям разход му дават градско на това М20 - 13.5 ако може да се вярва
.

only rear wheel drive
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Съвет за покупка на Е34
Поздравявам те за което
Значи ще наблегнеш на запазени ламарини...
Мисля че може и повече да гори
не каже някой колега с такъв мотор

Мисля че може и повече да гори


- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Съвет за покупка на Е34
е м20-та определено не е от най-икономичните
Иначе, гледай за побългарявания - това ти е най-големия проблем.
Гледам ръждата ти е ясна, пък и колегата ти е подсказал, хвърли едно око и на багажника и легена за резервната гума
Също внимавай много и за инсталацията - гледай там да няма проблеми че не всеки може да бара по тия коли.
Всичко друго което е по-механика се оправя, пък и щом казваш че ти е за кеф и си имаш ежедневки времето не ти е проблем.
Части има каквито искаш, за каквито пари искаш.
Примерно обслужване на заден мост на М5(че ми е най-прясно) 1500 лева(без никакви отстъпки) с най-читавите части след оригинала
Преден мост около 800 лева пак на клиентски цени и пак с премиум части.
4 хубави амортисьора - ~500 лева.
За мотор и скорости пък няма да давам и примери, там цените са като за голф.
За други работи има втора ръка колкото искаш, цените са символични в последно време.

Иначе, гледай за побългарявания - това ти е най-големия проблем.
Гледам ръждата ти е ясна, пък и колегата ти е подсказал, хвърли едно око и на багажника и легена за резервната гума

Също внимавай много и за инсталацията - гледай там да няма проблеми че не всеки може да бара по тия коли.



Всичко друго което е по-механика се оправя, пък и щом казваш че ти е за кеф и си имаш ежедневки времето не ти е проблем.
Части има каквито искаш, за каквито пари искаш.
Примерно обслужване на заден мост на М5(че ми е най-прясно) 1500 лева(без никакви отстъпки) с най-читавите части след оригинала

Преден мост около 800 лева пак на клиентски цени и пак с премиум части.
4 хубави амортисьора - ~500 лева.
За мотор и скорости пък няма да давам и примери, там цените са като за голф.

За други работи има втора ръка колкото искаш, цените са символични в последно време.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Съвет за покупка на Е34
Огледай хубаво вратите за ръжда в най-ниската си част.
Провери клапите на парното дали работят, че с наближаващия летен сезон е крайно неприятно да духа само топло.
Ако е в района на Търговище мога да ти помогна с огледа, често идвам по вашия край.
Провери клапите на парното дали работят, че с наближаващия летен сезон е крайно неприятно да духа само топло.
Ако е в района на Търговище мога да ти помогна с огледа, често идвам по вашия край.

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Съвет за покупка на Е34
Преди всичко наистина търся здрави ламарини и това е основното, което ме води, мотора като цяло по-малко ме интересува, бих избегнал само дизелите.А иначе колата няма побългарявания и всичко изглежда в оригиналния си вид, предстои по-обстоен оглед, ако се договорим за цената. Продавача постъпи меко казано педераски - колата висеше доста време обявена на една цена и като видя, че няма интерес смъкна цената. В момента, в който проявих интерес се оказва че колата пак поскъпнала, та пак ще преговаряме.
only rear wheel drive
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Съвет за покупка на Е34
Ясно е ,че искаш кола за под 2000,но за тези пари след това трябва да си готов да дадеш поне още толкова/в една амортизирана кола има страшно много части ,които ще ти гърмят постоянно/+загубеното време.2000 кубиковият двигател е отвратителен и ще рискуваш живота на семейството си с него-както казваше един колега за да изпревариш тир ти трябва катаджия да спре насрещното движение
Може би трябва да се насочиш към нещо по-ново с 2500 кубиков двигател.

Re: Съвет за покупка на Е34
Колега, шапка ти свалям, че си мераклисал, но имай предвид, че всяка година, докато остарява с теб, ще иска 130-140 лв. данък.


- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Съвет за покупка на Е34
Цветко, не четеш внимателно за какво ще се ползва колата
, а за данъка знам че е така, аз първоначално търсех /а и сега се оглеждам/ Е30 с 4 цилиндров мотор, точно за да вляза в ниските данъци, ама то пълно щастие няма. А иначе колата, която съм намерил определено няма да иска още 2000 лв, че май забравих да спомена, но от 1989 с друго освен с ремонт на автомобили не съм се занимавал, части на добри цени също ми се намират
.


only rear wheel drive
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Съвет за покупка на Е34
michev написа:Цветко, не четеш внимателно за какво ще се ползва колата, а за данъка знам че е така, аз първоначално търсех /а и сега се оглеждам/ Е30 с 4 цилиндров мотор, точно за да вляза в ниските данъци, ама то пълно щастие няма. А иначе колата, която съм намерил определено няма да иска още 2000 лв, че май забравих да спомена, но от 1989 с друго освен с ремонт на автомобили не съм се занимавал, части на добри цени също ми се намират
.
Колега,ако се занимаваш само с ремонт на автомобили от 23 години не би трябвало да ни питаш нас ,а ние трябва да питаме теб.

Тук повечето сами си ремонтираме колите с части на добри цени, но ги даваме тия пари ,че и отгоре.

За гниене-виж долната част на вратите-там е голяма слабост,понякога дори е и пребоядисвано.
По отношение на смяна може да почнеш с ремъци,ролки ако се налага,водна помпа задължително,ако не е сменян очаквай и радиатора да потече,дистрибуторна капачка,високоволтовите кабели няма начин да са добре,гумичките на клапаните също,за други проблеми ще видиш и компресията.Би трябвало и гумичките на радиатора на отоплението да заминават,също и клапаните на парното.
За ходовата част колегата ти е писал какво да очакваш като разходи отпред и отзад.Сигурно ще се наложи и някое и друго гърне да смениш.Може да видиш и дисковете и накладките как са-може да вземеш дискове за 100лв. и да ги сменяш всяка година като се изкривят или по-оргинални от термостабилизирана стомана за около 400 и да нямаш този проблем.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Съвет за покупка на Е34
Ръждата е на места които лесно се локализира и отстранява.Праговете и долната част на вратите.Най честите проблеми са в кормилната уредба ..хидравличната помпа и секторната кутия.Проблемите които може да има са като на всяка кола. Като цяло са супер здрави коли непретенциозни и държат на каране ако се обслужва редовно.За мене единствен недосттатък е високия разход.На градско ги минава тия 13 литра със сигурност.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Съвет за покупка на Е34
Понеже имам такъв дръгел М20Б20 от 10 години, надявам се че ще съм полезен на колегата:
1. Разхода градско (София) трудно пада под 15/100, а при по-тежък крак стига до 18-20. Извънградското варира 9-11/100.
2. zvetiko не си прав, че с този мотор изпреварването е рисковано. Просто трябва да се държи в определени обороти и да се превключва в точния момент. Общо взето под 3000 об. не поема добре, а над 5000 почва да цикли и няма смисъл да я държиш, но диапазона варира при различните предавки.
3. За ръждите колегите, които писаха бяха изчерпателни.
4. Охладителната система трябва да се провери непременно
Ако колата е стояла е твърде вероятно виското да е заминало, както и водната помпа. Запушен радиатор и течове също не са рядко срещани.
5. Ако в никой от цилиндрите не засечеш ниска компресия (супер минимум 9,5), значи мотора е чук независимо какви звуци издава
Почти сигурно ще чуеш потракващи клапани. Регулирай си ги на 0,25мм (няма разлика между всмукателни и изпускателни, не слушай ако някой те убеждава в друго) още преди да купиш колата. Ако потракването не изчезне, значи сваляне на глава и ревизия.
6. Радиаторчето на парното също дава фира, почват да се появяват мазни петна от антифриза по предното стъкло. Трудно се сменя, защото трябва цялото табло да се сваля.
7. Като казах за таблото, рано или късно прави студена спойка и отказват оборотомера и разходомера, а инспекшъна започва дразнещо да присветва на интервали.
8. Ако не работят едновременно чистачките, ел. стъклата и централното, виновник е бушона-пластина 80Ah в кутийката до предния десен макферсон. Отделно и комфортмодула обича студените спойки и може да очакваш изненади от там. Машинките за централното също се развалят рано или късно.
9. Окачването е изключително здраво
Амортисьори не съм сменял и макар и поомекнали още не са за смяна. Последно смених един накрайник преди 2 години, само защото си бях купил джанти и отидох на реглаж на преден мост. Иначе няма хлоп, няма троп при Е34. Накладките ми изкарват по 50-60000 км., дискове съм сменял само веднъж и то само защото бяха много криви.
10. Части много и всякакви - повечето са на двуцифрена цена. Което е скъпо се намира на старо веднага.
Мога още много да пиша, но няма смисъл.
michev, кажи кога ще ни включат в ретро мероприятията за да почна да стягам мойта, че е много зле оптически. Модела излиза края на 1987, но кое се гледа - годината на модела или година на производство на колата? Ако е първото, значи от догодина можем да се показваме там
1. Разхода градско (София) трудно пада под 15/100, а при по-тежък крак стига до 18-20. Извънградското варира 9-11/100.
2. zvetiko не си прав, че с този мотор изпреварването е рисковано. Просто трябва да се държи в определени обороти и да се превключва в точния момент. Общо взето под 3000 об. не поема добре, а над 5000 почва да цикли и няма смисъл да я държиш, но диапазона варира при различните предавки.
3. За ръждите колегите, които писаха бяха изчерпателни.
4. Охладителната система трябва да се провери непременно

5. Ако в никой от цилиндрите не засечеш ниска компресия (супер минимум 9,5), значи мотора е чук независимо какви звуци издава

6. Радиаторчето на парното също дава фира, почват да се появяват мазни петна от антифриза по предното стъкло. Трудно се сменя, защото трябва цялото табло да се сваля.
7. Като казах за таблото, рано или късно прави студена спойка и отказват оборотомера и разходомера, а инспекшъна започва дразнещо да присветва на интервали.
8. Ако не работят едновременно чистачките, ел. стъклата и централното, виновник е бушона-пластина 80Ah в кутийката до предния десен макферсон. Отделно и комфортмодула обича студените спойки и може да очакваш изненади от там. Машинките за централното също се развалят рано или късно.
9. Окачването е изключително здраво

10. Части много и всякакви - повечето са на двуцифрена цена. Което е скъпо се намира на старо веднага.
Мога още много да пиша, но няма смисъл.
michev, кажи кога ще ни включат в ретро мероприятията за да почна да стягам мойта, че е много зле оптически. Модела излиза края на 1987, но кое се гледа - годината на модела или година на производство на колата? Ако е първото, значи от догодина можем да се показваме там

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
Re: Съвет за покупка на Е34
Jordana написа:Ръждата е на места които лесно се локализира и отстранява.Праговете и долната част на вратите.Най честите проблеми са в кормилната уредба ..хидравличната помпа и секторната кутия.Проблемите които може да има са като на всяка кола. Като цяло са супер здрави коли непретенциозни и държат на каране ако се обслужва редовно.За мене единствен недосттатък е високия разход.На градско ги минава тия 13 литра със сигурност.
Колега, за сефте чувам пък секторна кутия да е проблемна. Тва нещо няма чупене. Освен при М20 да е различна?




- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Съвет за покупка на Е34
PornoMANo написа:Jordana написа:Ръждата е на места които лесно се локализира и отстранява.Праговете и долната част на вратите.Най честите проблеми са в кормилната уредба ..хидравличната помпа и секторната кутия.Проблемите които може да има са като на всяка кола. Като цяло са супер здрави коли непретенциозни и държат на каране ако се обслужва редовно.За мене единствен недосттатък е високия разход.На градско ги минава тия 13 литра със сигурност.
Колега, за сефте чувам пък секторна кутия да е проблемна. Тва нещо няма чупене. Освен при М20 да е различна?Виж, пичовете с коли с рейки да си бият главата.
Не се чупи но протича и се разлуфтва гадно просто е неприятно за управление.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани