проблем с турбото TDS

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Jordana » 07 Апр 2012, 0:20

има коли които си работят без дебитомер само по МАР и по карта и са си заводско изпълнени така.Нищо чудно че става с откачен дебитомер при тоя мотор.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от vladobate » 07 Апр 2012, 0:36

Jordana написа:има коли които си работят без дебитомер само по МАР и по карта и са си заводско изпълнени така.Нищо чудно че става с откачен дебитомер при тоя мотор.

Имам 4 такива мислиш ли че не знам :mhihi: . Само има една мъничка разлика нямат дебитомер ама имат датчик за температурата на входящият въдух , то е нещо като "бог дал , бог взел " :mhihi: . Та данните от мапа и този датчик служат на компа да сметне колко реално въздух влиза в двг . Дебитомера дава направо дебита и е въпрос на сигнал който компа приема и смята по-нататък горивото , тоз комп . чака сигнал от дебитомер и ако не го получи действа по авариен план като единствено може да ползва данните на мапа , но температурата на въздуха не знае , а аз съм карал с неработещ такъв датчик и разхода на гориво се вдига определено. Та точно затова и си мисля , че има своето значение дебитомера не е като да можеш и без него без промяна , че по тая логика и датчика за темп. на въздуха пак не ни трябва само един мап остана .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Апр 2012, 7:44

Не се излагайте. Всеки има право на избор как да кара и поддържка колата си, но хайде моля ви без дръзки изказвания и теории, защото е просто смехотворно. Владо по-горе много ясно и точно обясни ролята на дебитомера. Количеството въздух може да се определи от МАП-а, но само в комбинация с инфо за текущата температура на постъпващия въздух. Елементарна физика е. Без такава информация компа знае само налягането, но количеството не е точно каквото си мисли ЕКУ-то, защото промяната на темп. във всеки един момент значи промяна на количеството въздух в единица негов обем. Да - никога не съм карал ТДС с/без дебитомер и не мога да кажа нищо от опит, но никой не може да ме убеди, че мотора работи еднакво добре и в двата случая, при положение, че правилната му работа се подчинява на сборна информация от термодинамичните параметри на средата (в случая въздух), а при липсващ параметър тая информация е непълна и неточна.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Jordana » 07 Апр 2012, 11:39

Е добре де все пак форум е и човек може свободно да сподели мнение .Напълно съм съгласен с горните мнения на колегите .Не е добре да се кара без дебитомера.То въобще не може да има спор за това щото ако няма нужда от него хората няма да го сложат.За това нещо съм пък на 100% убеден особено като като става въпрос за БМВ .Просто опита ми с тази марка ме е убедил че всяко един детайл по тея коли е добре проектиран и обмислен .Точно тука е уловката защото е явно че производителя е бил достатъчно разумен и предвидлив да остави възможност при дефектиране на дебитомера да може да се кара в авариен режим -ясно е защо.Това съвсем не значи че трябва да се кара постоянно така.Има автомобили при които това не може да стане ..просто не работи без дебитомера.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от sambeto » 07 Апр 2012, 15:01

Jordana написа:......Това съвсем не значи че трябва да се кара постоянно така.Има автомобили при които това не може да стане ..просто не работи без дебитомера.


То затова BMW e идеалната кола,защото тя МОЖЕ да се кара без проблем дори и с разкачен дебитомер.
Както се оказа после....аз съм карал бившата ми кола около 7 месеца така и проблеми не съм имал,в момента колегата доколкото знам също я кара с разкачен такъв и също няма проблем :idea:
Аз не казвам,че е излишен,или че е глупава работа дебитомера (че веднага някой ше ми скочат),напротив щом е сложен явно трябва,НО за времето което съм карал моята аз проблем с колата и разхода не съм имал !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от anzak » 07 Апр 2012, 19:54

vladobate написа:
Jordana написа:има коли които си работят без дебитомер само по МАР и по карта и са си заводско изпълнени така.Нищо чудно че става с откачен дебитомер при тоя мотор.

Имам 4 такива мислиш ли че не знам :mhihi: . Само има една мъничка разлика нямат дебитомер ама имат датчик за температурата на входящият въдух , то е нещо като "бог дал , бог взел " :mhihi: . Та данните от мапа и този датчик служат на компа да сметне колко реално въздух влиза в двг . Дебитомера дава направо дебита и е въпрос на сигнал който компа приема и смята по-нататък горивото , тоз комп . чака сигнал от дебитомер и ако не го получи действа по авариен план като единствено може да ползва данните на мапа , но температурата на въздуха не знае , а аз съм карал с неработещ такъв датчик и разхода на гориво се вдига определено. Та точно затова и си мисля , че има своето значение дебитомера не е като да можеш и без него без промяна , че по тая логика и датчика за темп. на въздуха пак не ни трябва само един мап остана .

според теорията ти на колите с дебитомер датчик за температурата на входящия въздух не им трябва така ли да разбирам ?
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Апр 2012, 20:21

Искате да оспорите физичните закони май :mhihi: Аз мисля, че ясно се обясни кое, как и защо. Не виждам смисъл да продължаваме да спорим. На когото не му е ясно да чете за температура, налягане, обем и зависимостите между тях и всичко ще му се изясни. А това, че и без дебитомер мотора си работи значи само и единствено, че аварийния режим си върши добре работата. Но той е предназначен да не остави водача на пътя, а не да играе основна роля в смесообразуването на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от vladobate » 08 Апр 2012, 1:11

anzak написа:
vladobate написа:
Jordana написа:има коли които си работят без дебитомер само по МАР и по карта и са си заводско изпълнени така.Нищо чудно че става с откачен дебитомер при тоя мотор.

Имам 4 такива мислиш ли че не знам :mhihi: . Само има една мъничка разлика нямат дебитомер ама имат датчик за температурата на входящият въдух , то е нещо като "бог дал , бог взел " :mhihi: . Та данните от мапа и този датчик служат на компа да сметне колко реално въздух влиза в двг . Дебитомера дава направо дебита и е въпрос на сигнал който компа приема и смята по-нататък горивото , тоз комп . чака сигнал от дебитомер и ако не го получи действа по авариен план като единствено може да ползва данните на мапа , но температурата на въздуха не знае , а аз съм карал с неработещ такъв датчик и разхода на гориво се вдига определено. Та точно затова и си мисля , че има своето значение дебитомера не е като да можеш и без него без промяна , че по тая логика и датчика за темп. на въздуха пак не ни трябва само един мап остана .

според теорията ти на колите с дебитомер датчик за температурата на входящия въздух не им трябва така ли да разбирам ?

Тук се говори за Е39 нали щото махате дебитомера и се качвате на Е34 , за какво ви е тогава по-новата 5-ца. В 1000 теми се пише как няма проблеми да се кара без дебитомер и нямам причина да не вярвам на това ( за проблема иде реч ) ама що се качвате на таз кола кат ще и махате тоз възел . Ей на тпва исках да обърна внимание пък кой как иска няма да се караме я , хич ми не дреме просто изразявам мнение за логичността и смисъла щото е технически форум , а не весели истории. Електрониката и компа правят с 20НМ по-голям въртяш момент на мотора и използва дебитомер иначе откачате и да без него може ама вече не е Е39ТДС , а по-старото братче :mhihi: . Повечето хора търсят съвет , а получават философско заключение без какво може ( в случая не се предлага замяна с нещо си , а хвърли на боклука ) , с това не мога се съглася .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Stanchev » 10 Апр 2012, 22:04

може ли да ми покажете на диаграма къде е този датчик, който измерва температурата на входящия въздух при е39 тдс с мас метър?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от cls6666 » 11 Апр 2012, 7:00

Stanchev написа:може ли да ми покажете на диаграма къде е този датчик, който измерва температурата на входящия въздух при е39 тдс с мас метър?

в дебитомера се обработва подобна информация,при е36 и е34 е отдолу на колектора,но те нямат дебитомер(масметър)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Пресиян Василев » 11 Апр 2012, 8:48

Забравя се основното.Владо напълно грамотно е обеснил кае ,как и защо.Обаче м51 е разработен в края на 80-те години на миналия век.Като датчика за подготовка на горивната смес играещ ролята тогава е един прост позистор в колектора.Естественно с навлизане на еко нормите няма как мотора да получи евро 2 и да се движи по улиците тогава ,осен с по точно пресмятане,Та за това са сложили масметър +темп.датчик или речено дебитомер.
От това по точното пресмятане идват тея 20 нютона горница и то по рано.
Много колеги се заблуждават ,че няма разлика с откачен/закачен дебитомер.Разлика има.При изправна и добре регулирана горивна уредба +турбо разликата е осезателна .Автомобила изтегля доста по рано и равномерно при ускорение ,докато с откачен ,просто си е е34 тдс ,рязко дърпане при около 2300 об/мин.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 2.03.2009

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от latrel » 11 Апр 2012, 9:51

Към автора на темата, колега провери си маркуча към МАП сензора. С времето се запушва с масло. При мен това беше проблема :)

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: E38 730d

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от pppetkov » 16 Апр 2012, 17:54

Имах същия проблем както при теб,вървеше когато си иска.Купих си спрей-Air sensor cleener и звадих дебитомера,почистих го много финно с четка с мек косъм после го монтирах и мотора си върна душичката :lalala: Не жали спрея!
Изображение Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook