проблем с турбото TDS

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: е39 TDS
Мечтае да кара: МИГ-29

проблем с турбото TDS

Мнение от TDS-power » 04 Апр 2012, 17:08

E39,1997г.,2.5TDS,143к.с.,от около седмица/откакто заредих гориво от Лукойл с добавка Екто/,на 2000 оборота турбото ту си работи нормално,ту хабер си няма да включи,възможно ли е да е свързано с нафтата или да се насоча към друго?Като не включи колкото и да натискам и отпускам педала на газта колата не набира въобще....голяма мъка,понякога сама се оправи но не винаги. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Ivo_Borisov » 04 Апр 2012, 17:58

Ти сигурен ли си че е от турбото? Да не е дебитомер? Няколко теми по надолу на един колега му правеше същите магарии от датчик разпределителен ли беше или колянов вал. Ама едно е сигурно, без диагностика само можем да гадаем!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от BaHka » 04 Апр 2012, 18:46

Пробвай да си откачиш дебитомера за проба. При мен беше същото положение - когато си иска върви, когато и скимне едва набираше. На диагностика се хваща в движение. Смених си с нов дебитомер и всичко се оправи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Апр 2012, 19:27

Ако наистина се съмняваш в турбото (който в случая би следвало да прави недостатъчно налягане) трябва да гледаш живи данни. Ако в проблемния момент турбото си надува нормално, значи причината е друга.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от LUBO 555 » 04 Апр 2012, 22:41

Турбото на един тдс е може би най надежната част на тоя мотор.Проблемът ти със сигурност е на друго място.
Както ти казаха колегите,диагностика!
Някога чистил ли си мястото между радиаторите?
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: е39 TDS
Мечтае да кара: МИГ-29

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от TDS-power » 05 Апр 2012, 9:20

миналото лято го чистих това разтояние,въможно да е и от него,така ли?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от sambeto » 06 Апр 2012, 10:03

Ivo_Borisov написа:Ти сигурен ли си че е от турбото? Да не е дебитомер?


Почти съм сигурен че е дебитомерчето,и аз съм минал през същите симптоми :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: е39 TDS
Мечтае да кара: МИГ-29

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от TDS-power » 06 Апр 2012, 15:05

незнам какво да мисля,днес заредих на Петрол и от Ст Загора до Варна и обратно никакъв проблем,нито веднъж.... :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от sambeto » 06 Апр 2012, 19:36

TDS-power написа:незнам какво да мисля,днес заредих на Петрол и от Ст Загора до Варна и обратно никакъв проблем,нито веднъж.... :banghead:


То не винаги го прави тоя номер дебитомера братле ;)
Може да се случи след ден,седмица,може и след месец.
После си става перманентно,и се налага или да го откачиш,или да го смениш :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от deyan-enchev » 06 Апр 2012, 19:42

Най-евтино без деБИЛомер, няма да усетиш нито разлика във вървежа, нито в горенето.
В случай че държиш да си изряден - дебитомера на ТДСите които съм виждал е Пиербург - нов е малко над 1100лв истинския - а тези на пазара са 95% китайченца с недоказани качества.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от cls6666 » 06 Апр 2012, 20:02

450-500 лв беше оригиналния,на 150 лв има заместители аз карам с втора употреба за 200лв вече 3 години
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от deyan-enchev » 06 Апр 2012, 20:22

Ех колега и на мене ми се ще да е 400-500 лева оригиналния, но за жалост цената която споделяш в тази от КОСЕР да речем или Евро 07.

В случай, че оригиналния значи този закупен от официялен дилър на БМВ части в България, то тогава цената е х2:

Номенклатурен номер : 13622246084
Описание : ДЕБИТОМЕР
Ед.цена (с ДДС) : 1153.80 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от sambeto » 06 Апр 2012, 21:19

deyan-enchev написа:Ех колега и на мене ми се ще да е 400-500 лева оригиналния, но за жалост цената която споделяш в тази от КОСЕР да речем или Евро 07.

В случай, че оригиналния значи този закупен от официялен дилър на БМВ части в България, то тогава цената е х2:

Номенклатурен номер : 13622246084
Описание : ДЕБИТОМЕР
Ед.цена (с ДДС) : 1153.80 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените


Дидо е прав в случая,има дебитомери по 400-500 лева.....ама все пак :mrgreen:
Колега има тема в форума за сваляне и почистване на дебитомери.Ако не е заминал се чисти с един спрей и даже колеги в форума го предлагат.
Мене ме бяха излъгали че е изчистен и оправен....а те тия мошеници не са го били закачили :ranting:
Най сигурния вариант да разбереш дали е от дебитомер проблема е просто да го откачиш и да покараш за да разбереш :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от cls6666 » 06 Апр 2012, 21:33

не говоря празни приказки ,просто не пазарувам директно от дарукар,там цените понякога са извън пътя говорим за оригинален дебитомер пиербург поставян на бмв ,опел и ровер с този мотор,алтернативите бяха на много по ниски цени но не рискувах тогава :yes:
ако си го купиш като пиербург от друг магазин цената е 480 по спомени от преди 3 години,даже от официалния представител на опел не беше 1000лв,а дебитомера е същия
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с турбото TDS

Мнение от vladobate » 07 Апр 2012, 0:00

Това ми е поредния път в който питам що за недоразумение е идеята че не се променят нито динамични показатели нито разход на гориво ( не на спирачна течност :mhihi: ) при премахнат дебитомер и поставен на мястото му такъв работещ . Той е основния източник на данни за количеството постъпил въздух в двг през всмукателния колектор , на ДДЕ с които той пресмята според горивните карти нужното количество нафта която трябва да подаде ГНП и подава съответния суигнал на управлението на помпата . При премахването на дебитомера компа преминава в предварително записан авариен режим със стойности за горивото и подава сигнали според тях . Няма как тоз режим да е толкоз съвършен и всеобхватен та да е предвидил всички режими на двигателя и да подава необходимите сигнали за да работи двг оптимално според моментното натоварване и фактори , нито толкова икономично . И на мен ми се иска да е така щото явно се оказва ненужна част струваща 1000 и кусур лева . Една идея , махаш дебитомера и ДДЕ минава в авариен режим при което ще си подава гориво според картите ( софтуера ) , ако запуши кат комин значи не бачка турбината и обратно ако не пуши турбината си надува според изгорелите газове , които явно са налични поради "аварийката" , така поне ще локализираш по-добре причинителя , ама толкоз колеги се изказаха за тоз дебитомер , че няма как да не се пробва първо това . Успех .

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook