Капачка разширително казанче
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Капачка разширително казанче
На 2.5ТДС налягането при което капачката на разширителния съд на охл. течност отваря клапана си ( при достигнато надналягане в системата по една или друга причина ) да изпусне е 1.4бара . Какво би станало ако се сложи капачка изпускаща надналягане над 2 бара ( както е при бензиновите двигатели , мисля ) . Някой пробвал ли е или дори обратния вариант ( дори по погрешка , чел съм подобни случаи ) и какъв е бил ефекта . Охладителната система на автомобилите работят под налягане с идеята да се покачи точката на кипене на антифриза с което се избягва появата на въздух и съответното влошаване работата на тъй важната система за двигателя. Никаква идея си нямам как се смята това налягане , но би ли се получил положителен ефект с тази друга капачка която да поддържа по-голямо налягане и оттам по-висока точка на кипене на антифриза , а оттам и поддържането на малко по-високи градуси в двигателя и избягване на част от проблемите възникващи при големи натоварвания на тдс-овия мотор . Знам че има хора които твърдят ( грам не оспорвам тяхното мнение ) че тдс може да поема много голямо натоварване , но съгласете се това е относително както откъм условията на експлоатация , начина на описанието йм както и от самия индивид . Нека темата не се превръща в спор колко е издръжлив тдс не е тайна нито хвалба , но факт е че съм имал ( и все още имам всекидневни наблюдения на три тдс-а ) четири тдс-а за 7 годинии и сред тях е имало и издържливи и кекави .Макар да си ги поддържам на 90% лично не мога да открия еднозначна причина за основния недостатък ( пак повтарям не всички са така , но и процента такъв е немалък ) на мотора и по-точно склонността да прегрява или да се изразя по-конкретно недостатъчното му охлаждане. Този въпрос ме интересува затова и пускам темата с идеята която споменах по-горе , а именно по-голямо налягане в системата по-добра работа на охл. система. Нямам достатъчно знания по термодинамика и динамика на флуидите затова и питам дали това ( по-високото налягане ) ще затрудни работата на водната помпа и ще влоши нещата или напротив .
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Капачка разширително казанче
Владо,по спомен номиналното налягане беше 1,05 бара.Пароклапана в капачката дали ще отваря на 1,4 или на 2 бара е без значение ако системата не е добре.
Виждал съм много коли с капачки дето не им е мястото, тоест разменени и не са имали грижи.Съгласен съм ,че човек трябва да се придържа кьм производителя ,щот Доица е по умен от нас .
Това за точката на кипене е точно така и при не изправна капачка се наблюдава загуба на охлаждащ агент.Последн болезнен опит на колегата Реинджа .Апропо имам чувство ,че тея ровъри освен мотора нямат нищо друго хубаво в тях.Невероятно тъпа водна система ,капризна и трудна за работа.
Мисля че с капачка с надпис 200 няма да натовариш помпата .Читав ли е мотора ,няма да има грижи.
Виждал съм много коли с капачки дето не им е мястото, тоест разменени и не са имали грижи.Съгласен съм ,че човек трябва да се придържа кьм производителя ,щот Доица е по умен от нас .
Това за точката на кипене е точно така и при не изправна капачка се наблюдава загуба на охлаждащ агент.Последн болезнен опит на колегата Реинджа .Апропо имам чувство ,че тея ровъри освен мотора нямат нищо друго хубаво в тях.Невероятно тъпа водна система ,капризна и трудна за работа.
Мисля че с капачка с надпис 200 няма да натовариш помпата .Читав ли е мотора ,няма да има грижи.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Капачка разширително казанче
Идеята ми от една страна е да дигна температурата на мотора , работната ( не съм сигурен дали по тоз начин ще се постигне ) и от друга при евентуален не голям проблем това по-високо налягане да държи все пак системата в работно състояние , а не веднага да води до загуба на течност и оттам поради намаленото и ниво бързо прегряване. Имам индикация в купето за втората степен на климатичната перка което ( пускането и в действие ) е ясен показател за повишена температура в главата и съответно някакъв проблем ама обикновено тогава вече е късно , а с другата капачка може да се задържи все пак някакво ниво на работоспособност на охлаждането . Е ясно е че това не засяга богатия арсенал от всичко което може да се случи като повреда . Може и да не разсъждавам правилно и не иде реч за изправна система , а за тръгнала си полека-лека и хващане на по-нататъшното задълбочаване на повредата в зародиш и някаква превенция макар и кратковременна в някои ситуации.
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: Капачка разширително казанче
Един от вариантите, при слагане на капачка с по-високо налягане, е да ти избие отнякъде охладителната система. При това радиаторът е детайлът, който аз бих посочил. Особено ако някога е бил сменян и то с автърмаркет детайл. Факт е, че оригиналните програми дават капачката на 1.4 бара за дизеловите мотори и за по-слабите бензенови, а тази на 2.0 бара е предписвана за по-мощните или високо натоварени бензинови двигатели. Имам някакви догадки защо е така, но термодинамиката не ми е от силните страни и предпочитам да си замълча.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Капачка разширително казанче
При мен капачката беше някаква друга и познай маркучите какво им се случваше, ако я натегнех на макс 

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Капачка разширително казанче
при обратния вариант - тдс-ова тапа на бенз двигател си метнах водите и едвам се прибрах


Re: Капачка разширително казанче
alchohol написа:При мен капачката беше някаква друга и познай маркучите какво им се случваше, ако я натегнех на макс
Искаш да кажеш че на бензинките маркучите са им по-здрави ли . Съмнявам се макар че не знам и не съм сравнявал. Идеята за темата ми се породи от това че някои двигатели се правят да работят на по-висока температура ( над 100-те ) и си мислех че би трябвало и налягането в системата да е по-високо затова и ми хрумна че с по-високо предпазно изпускащо налягане заложено в капачката би работила системата добре при по-високи температури успяваща да навакса и охлажда прилично двигателя.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Капачка разширително казанче
vladobate написа:alchohol написа:При мен капачката беше някаква друга и познай маркучите какво им се случваше, ако я натегнех на макс
Искаш да кажеш че на бензинките маркучите са им по-здрави ли . Съмнявам се макар че не знам и не съм сравнявал. Идеята за темата ми се породи от това че някои двигатели се правят да работят на по-висока температура ( над 100-те ) и си мислех че би трябвало и налягането в системата да е по-високо затова и ми хрумна че с по-високо предпазно изпускащо налягане заложено в капачката би работила системата добре при по-високи температури успяваща да навакса и охлажда прилично двигателя.
Ми според мен няма да има смисъл.Ако всичко е наред с двигателя не би било редно да се стига до кипене изобщо....Те повечето Опели са с термостат 92гр,и работят на около 100,а пък мойте впечатления са че изобщо не работят с по-високо налягане в охладителната система.Да не говорим че антифриза има свойството да кипи на по-висока температура от над 100-120гр градуса.Тъй че ако който и да е ТДС работи на температура 100-120гр последният проблем ще му е дали кипи антифриза.Поздрави
Re: Капачка разширително казанче
Ясно е че при такава затворена система където обема е постоянен с повишаването на температурата на охл. течност се повишава и налягането . Системата е изчислявана да поддържа някаква работна температура ( при оптимално. нормално натоварване на двг ) и тя съответства на някакво налягане . Дотук добре , при повишаване натоварването на двг се повишава температурата на антифриза и съответно и налягането в системата като при достигане на 1.4бара клапана на капачката го изпуска . Повишаването на това налягане обаче е и поради причината че има изпарение на охл. течност доста под температурата му на кипене , която правилно спомена колега по-горе че е над 120 градуса Целзиеви , това изпарение зависи от качествата и концентрацията на антифриза като принципа на колкото повече толкова по-добре тука не важи и би трябвало да е различна лято и зима с цел по-добро функциониране на охл. система за различните температурни режими през двата сезона. Да знам че маркучите ще се втвърдят с другата капачка ама какво от това нима на други двигатели с такава заводска капачка маркучите са по-меки или сме свикнали да бараме меко и всичко друго е по-лошо , не бих казал. И каква е причината тдс да се счупи ако му покачим работната температура , нима е единствения двг с алуминиева тиква , питам не с присмешка , а с цел да бъде разяснено ако наистина има обясним отрицателен ефект . Това че ако всичко й било наред на охл. система на тдс нямало да има никъв проблем мисля го споменах да не спорим щото "баба знае две и двеста " и ако наистина има някой толкоз сигурен да ми я даде колицата в ръчичките
щото наистина има случаи в които е издържа . Да, не е спортен автомобил няма спор , но идеята ми е ако с тази капачка успее да се дигне издържливостта на двг към малко по-високи температури чрез подобряване охлаждането с такъв мързелив трик ( ако въобще разсъжденията ми са в правилна посока ) , просто една идея . И последно един пример изпитан лично от мен просто по стечение на обстоятелствата не нарочно . Имах неработещо виско и неработеща втора степен на климатичния вентилатор . лято с около 30 и нагоре външна температура , след известно време ( незнайно колко ) тиквата получава няколко микропукнатини в резултат на което започна да втвърдява маркучите доста . Колата не загрява ( прегрява ) повече от нормалното . Подложих двигателя на огромно натоварване с цел да се види кво и защо , направих половинчасово изкачване по стръмен път с много завои ( който е от региона Пловдив-Бяла Черква над хижа Здравец) с газ до ламарината на 30градусова жега. Стрелката на температурата мина една идея средата и там си остана за огромна моя изненада , никакви червени зони и тем подобни , проблема блесна после след като си слязох и спрях двигателя , изхвърли половината антифриз след по-малко от 5 минути престой . Двигателя е получавал необходимото охлаждане според мен поради повишеното налягане в охл. система и затова и нямаше прегряване фатално в смисъл червена зона . За сравнение много по-бързо и сигурно би прегрял двигателя от дори и малко намалено количество охл. течност или нефункциониране на водна помпа или запушване. Ясно е трябва опит с друга капачка иначе само теория е доста сухо
.


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Капачка разширително казанче
Според мен това с капачката е безсмислено, след като системата работи на 1.05 бара. Единствено според мен ще има смисъл ако се слага по малка шайба на водната помпа (и пак не мисля, че ще има смисъл).
По-добре вдигай нивото на нафтата и се чуди как да разкараш после повишената температура в цилиндрите, от колкото да се чудиш как да повишаваш температурата на ДВГ (при това над изискванията на производителя
). Те за това хората с големите турбини правят водно впръскване във входящия колектор, с цел понижаване на работната температура. Това съм го виждал само на снимка и на турбиниран бензинов двигател, но съм чел по форуми, че и на дизел се слага. Water injection или нещо подобно се казваше системата и даже Postman продаваше един кит (мноого отдавна)
Иво
Едит:
Малко линкове за Water injection. Питайте и гугъл и ще има още резултати. Смятам, че това може да се сглоби доста евтино в нашите тдс коли да пръска по интеркулера като за начало (видях и такава система да се продава в нета) Смятам, че ако се сложи някакъв датчик на педала може след определена позиция на същия да се облива интеркулера с вода и да имаме по-ниска темп на входящия въздух и още малко мощност.
http://www.fuelsaving.info/water.htm
https://engineering.purdue.edu/~propuls ... water.html
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%ED%EE%EB
http://motorsport.bg/2009/03/25/%D0%B2% ... %B8%D1%8F/
По-добре вдигай нивото на нафтата и се чуди как да разкараш после повишената температура в цилиндрите, от колкото да се чудиш как да повишаваш температурата на ДВГ (при това над изискванията на производителя

Иво
Едит:
Малко линкове за Water injection. Питайте и гугъл и ще има още резултати. Смятам, че това може да се сглоби доста евтино в нашите тдс коли да пръска по интеркулера като за начало (видях и такава система да се продава в нета) Смятам, че ако се сложи някакъв датчик на педала може след определена позиция на същия да се облива интеркулера с вода и да имаме по-ниска темп на входящия въздух и още малко мощност.
http://www.fuelsaving.info/water.htm
https://engineering.purdue.edu/~propuls ... water.html
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%ED%EE%EB
http://motorsport.bg/2009/03/25/%D0%B2% ... %B8%D1%8F/
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Капачка разширително казанче
Не искам да дигам температурата тя сама се вдига , но пък като работи на по-голямо налягане охлаждането е по-ефективно. Щото от няколко години чета как не трябвало милимундер да мръднела стрелката на темп. от средата квото и да правиш с автомобила затова и се занимавам с тия въпроси щото ми е интересно и защото смятам това за немалка глупост . Няма лошо в това да се вдигне темп. това си е естествен процес , лошото е че като я вдигне охл. система не може да се справи ( кой налива антифриз къв му дойде , кой го сипва без никва идея за съотношение , кой не смята за нужно от промивки и изхвърляне на стар антифриз през недълъг период и т.н. ) и самата система си дига налягането , а колкото по-високо толкова по-добре дигат се темп. на изпарение , на завиране оттам липса или поне по-малко газ и съответно по-ефективно охлаждане. Нямам знанията за да обсъждам или измислям спортни коли тук се говори за нормална кола попаднала в ръцете на човек с по-тежък крак ( кат моя ) и понякога двигателя се бунтува. Всичко това не е откриване на топлата вода пише си го пък и се позаглеждам в по-бързите коли та ми прави впечатление че нормалната йм температура е 100гр. пък и като настъпят газта повечко мърда си лекинко не е като закована стрелката няма как нормално е .
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани