Спирачни систем: Барабанна срещу дискова (дискусия)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Ми те хората не са я мислили тая система за държава като нашата с повече дупки отколкото нормален път, а пък и АБС'а в Е30 е много стар като концепция.. на по новите е доста по усъвършенстван и е по добре. 

- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Колкото и да спорите по въпроса за ABS-а и да споделяте личен опит това си остава въпрос на личен избор.
Някой си пием кафето без захар, други с повече от две лъжички
Ати
Някой си пием кафето без захар, други с повече от две лъжички

Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
това е като приказката за лисицата и гроздето
И аз така виках...

И аз така виках...


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
michev написа:, а относно барабаните отзад, предимството им е само в евтината поддръжка.
С това твърдение не съм сколонен да се съглася, защото за челюсти на 316 - ката ми взеха 47лв, а пък за накладки(задни нали) 28 лв от една и съща фирма производител, ся за времето на износване на барабана и на диска още не сам остановил какво е, но поне таз разлика в цените не е малко.
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Дилян Пенчев написа:това е като приказката за лисицата и гроздето![]()
И аз така виках...
е да, ама не си имал едновременно две едни и същи коли с АБС и без, да за можеш да ги сравниш директно

Много сте ми странни, като някой не харесва нещо, което за вас не безценно и веднага било кисело гроздето.....
Ма щом така ви кефи, много съм кисел, през цялото време мечтая за е46 - комби, с ABS, ASC+T&ESP, да не забравяме жълтата лампичка, мигаща при всяка "опасност".
Ама няма да ви кажа

Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Аз съм "ЗА" АБС,с него е по безопасно и по лесно за спиране,без да се налага да си опитен шофиор
Колкото дали дискове или барабани - няма никво значение, важното е да оказват едно и също спирачно усилие. Единствено когато спирачното усилие е много голямо и нем0же да се побере на глвината тогава задължително се минава на дискове.
Виждал съм много камиони,локомотиви,вагони... с дискове
Накладките за дискове карат между 10 000 - 30 000км,докато на барабаните 80 000 -100 000
Колкото дали дискове или барабани - няма никво значение, важното е да оказват едно и също спирачно усилие. Единствено когато спирачното усилие е много голямо и нем0же да се побере на глвината тогава задължително се минава на дискове.
Виждал съм много камиони,локомотиви,вагони... с дискове
Накладките за дискове карат между 10 000 - 30 000км,докато на барабаните 80 000 -100 000
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Относно евтината поддръжка имах предвид цена за цилиндърче при барабана и на апарата /супорта/ при диска
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
И нещо друго се сетих, относно твърденията за по-дълъг спирачен път с ABS. За хората, които се интересуват и четат са познати стоиностите от 40м. и по малко за спиране от 100 до 0 км/ч при новите автомобили, при това май вече няма май коли без ABS
, та питам къде е това удължаване или по старите коли се движат по други физични закони

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
аз бих искал да се пробваме някъде, само трябва да си сменя спирачната течност и едно шарнирче. тамън ще минат дъждовете... да видим на сух асфалт кой кого... с 316и съм аз
195/65/14

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti

Малко офф-топик, но искам да отбележа - спирачките използвани при автомобилите са т.нар. челюстно-дискови спирачки. Чисто "дискови" спирачки се използват при подемно-транспортните машини (кранове и пр. хардуер).
Сори за офф-топика. То всъщност е без значение, щото то се знае за какво говорите.

1.8 литра е чудесен обем. Не мога да разбера, защо продължават да произвеждат 0.5 литрови халби?!
- Putzmeister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 5.02.2006
- Местоположение: Шопландия
Най-простото - замислете се има ли нов автомобил с барабани
Ако бяха надеждни щяха ли да позволят съвременните технологий, изисквания и строги норми "изхвърлянето" на така познатия ни БАРАБАН
Веднага ти отговарям: Grand Vitara 2.0HDI - 05.2005г. Тука трябва да се обърне внимание, че става дума за джип - макар и от леките - 1500кг., но си е с барабани.
Знам, че барабаните са пъти по-надежни от дисковете в ситуации на кал, пясък (особено), много вода...Може би заради тази причина сe предпочитат отзад барабани за джиповете, но съм ги виждал и при много нови градски автомобилчета, повечето до 1600сс. Друг е въпросът, че баща ми преди джипчето имаше 520i - '92г. и определено витарката спира по-добре от баварката. Има, разбира се, и разлика бая в годинките, но идеята е, че съвременните барабани "хапят" и "коват" много здраво. Вярно, обаче, че при 316ката нещата са различни

Дай 102% от себе си! Винаги...
- Putzmeister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 5.02.2006
- Местоположение: Шопландия
И нещо друго се сетих, относно твърденията за по-дълъг спирачен път с ABS. За хората, които се интересуват и четат са познати стоиностите от 40м. и по малко за спиране от 100 до 0 км/ч при новите автомобили, при това май вече няма май коли без ABS , та питам къде е това удължаване или по старите коли се движат по други физични закони
Трябва да ти кажа, че си става значително по-дълъг спирачният път с ABS-a. Неговото преимущество и цел е като натиснеш яко спирачката, да не загубиш контрол над автомобила - т.е. можеш да спираш и завивайки да избегнеш препятстието. В такава ситуация без ABS си като шейна. Отиди в страницата на КаморАуто - там е описано нагледно - има и примерни flash-ове на ситуации.
А за разликата във физичните закони - те са си константа, ама спирачките са други - от опит - описаната Витара на мокро само "оре" и трака - едвам спира, но


Дай 102% от себе си! Винаги...
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
steeN тези гуми не са в нормите нормално е да 185/65/14 или 195/60/14.И аз искам да изкажа личното си мнение за ABS само с две думи ABS се задеиства в момента когато гумата започне да блокира...от тук нататак всеки може да прецени какъв е спирачния път с блокирани и не блокирани колела.Незабравяйте,че спирачния път зависи много от качеството на гумата,колко атмосвери си й натряскал,от самата спирачна течност / колко е стара и оригинална /,след това от пътната настилка и др. фактори.Мое лично мнение е че при един добре подържан ABS се спира по добре.Има хора които познават отлично колите си и могат да спират в екстремни ситуации без да блокират колелата почти като ABS,но за жалост са единици над 90% от шофьорите не го умеят и като се наложе и става панаира
.Затова ABS-са е нужен и се слага на много модели.

- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
ангелски написа:Има хора които познават отлично колите си и могат да спират в екстремни ситуации без да блокират колелата почти като ABS,но за жалост са единици над 90% от шофьорите не го умеят и като се наложе и става панаира.Затова ABS-са е нужен и се слага на много модели.

П.С. Не изкам да взимам мнение защото съм пристрастен !
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани