Спирачни систем: Барабанна срещу дискова (дискусия)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 10 Юни 2006, 2:04

Ми те хората не са я мислили тая система за държава като нашата с повече дупки отколкото нормален път, а пък и АБС'а в Е30 е много стар като концепция.. на по новите е доста по усъвършенстван и е по добре. ;)

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 10 Юни 2006, 11:27

Колкото и да спорите по въпроса за ABS-а и да споделяте личен опит това си остава въпрос на личен избор.
Някой си пием кафето без захар, други с повече от две лъжички ;)
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 10 Юни 2006, 11:36

това е като приказката за лисицата и гроздето 8)

И аз така виках... :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 10 Юни 2006, 12:31

michev написа:, а относно барабаните отзад, предимството им е само в евтината поддръжка.


С това твърдение не съм сколонен да се съглася, защото за челюсти на 316 - ката ми взеха 47лв, а пък за накладки(задни нали) 28 лв от една и съща фирма производител, ся за времето на износване на барабана и на диска още не сам остановил какво е, но поне таз разлика в цените не е малко.
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 10 Юни 2006, 15:45

Дилян Пенчев написа:това е като приказката за лисицата и гроздето 8)

И аз така виках... :roll:

е да, ама не си имал едновременно две едни и същи коли с АБС и без, да за можеш да ги сравниш директно ;)
Много сте ми странни, като някой не харесва нещо, което за вас не безценно и веднага било кисело гроздето.....
Ма щом така ви кефи, много съм кисел, през цялото време мечтая за е46 - комби, с ABS, ASC+T&ESP, да не забравяме жълтата лампичка, мигаща при всяка "опасност".
Ама няма да ви кажа :mhihi:
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 10 Юни 2006, 19:14

Аз съм "ЗА" АБС,с него е по безопасно и по лесно за спиране,без да се налага да си опитен шофиор
Колкото дали дискове или барабани - няма никво значение, важното е да оказват едно и също спирачно усилие. Единствено когато спирачното усилие е много голямо и нем0же да се побере на глвината тогава задължително се минава на дискове.
Виждал съм много камиони,локомотиви,вагони... с дискове
Накладките за дискове карат между 10 000 - 30 000км,докато на барабаните 80 000 -100 000

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 10 Юни 2006, 19:22

Относно евтината поддръжка имах предвид цена за цилиндърче при барабана и на апарата /супорта/ при диска

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 10 Юни 2006, 19:33

И нещо друго се сетих, относно твърденията за по-дълъг спирачен път с ABS. За хората, които се интересуват и четат са познати стоиностите от 40м. и по малко за спиране от 100 до 0 км/ч при новите автомобили, при това май вече няма май коли без ABS :mhihi: , та питам къде е това удължаване или по старите коли се движат по други физични закони

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Юни 2006, 22:32

аз бих искал да се пробваме някъде, само трябва да си сменя спирачната течност и едно шарнирче. тамън ще минат дъждовете... да видим на сух асфалт кой кого... с 316и съм аз :D 195/65/14
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 10 Юни 2006, 23:51

И аз искам да се включа - с 318и М10 само на предни спирачки :mhihi: :help:
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 30.06.2004

Мнение от Griffin » 11 Юни 2006, 0:16

:OT:

Малко офф-топик, но искам да отбележа - спирачките използвани при автомобилите са т.нар. челюстно-дискови спирачки. Чисто "дискови" спирачки се използват при подемно-транспортните машини (кранове и пр. хардуер).

Сори за офф-топика. То всъщност е без значение, щото то се знае за какво говорите. :uups:
1.8 литра е чудесен обем. Не мога да разбера, защо продължават да произвеждат 0.5 литрови халби?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 5.02.2006
Местоположение: Шопландия

Мнение от Putzmeister » 11 Юни 2006, 11:50

Най-простото - замислете се има ли нов автомобил с барабани
Ако бяха надеждни щяха ли да позволят съвременните технологий, изисквания и строги норми "изхвърлянето" на така познатия ни БАРАБАН

Веднага ти отговарям: Grand Vitara 2.0HDI - 05.2005г. Тука трябва да се обърне внимание, че става дума за джип - макар и от леките - 1500кг., но си е с барабани.
Знам, че барабаните са пъти по-надежни от дисковете в ситуации на кал, пясък (особено), много вода...Може би заради тази причина сe предпочитат отзад барабани за джиповете, но съм ги виждал и при много нови градски автомобилчета, повечето до 1600сс. Друг е въпросът, че баща ми преди джипчето имаше 520i - '92г. и определено витарката спира по-добре от баварката. Има, разбира се, и разлика бая в годинките, но идеята е, че съвременните барабани "хапят" и "коват" много здраво. Вярно, обаче, че при 316ката нещата са различни :)
Дай 102% от себе си! Винаги...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 5.02.2006
Местоположение: Шопландия

Мнение от Putzmeister » 11 Юни 2006, 11:59

И нещо друго се сетих, относно твърденията за по-дълъг спирачен път с ABS. За хората, които се интересуват и четат са познати стоиностите от 40м. и по малко за спиране от 100 до 0 км/ч при новите автомобили, при това май вече няма май коли без ABS , та питам къде е това удължаване или по старите коли се движат по други физични закони

Трябва да ти кажа, че си става значително по-дълъг спирачният път с ABS-a. Неговото преимущество и цел е като натиснеш яко спирачката, да не загубиш контрол над автомобила - т.е. можеш да спираш и завивайки да избегнеш препятстието. В такава ситуация без ABS си като шейна. Отиди в страницата на КаморАуто - там е описано нагледно - има и примерни flash-ове на ситуации.
А за разликата във физичните закони - те са си константа, ама спирачките са други - от опит - описаната Витара на мокро само "оре" и трака - едвам спира, но :!: не се "разсейва". Докато Баварката спира повече, ала задницата "се чуди какво става". :lol:
Дай 102% от себе си! Винаги...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 11 Юни 2006, 20:19

steeN тези гуми не са в нормите нормално е да 185/65/14 или 195/60/14.И аз искам да изкажа личното си мнение за ABS само с две думи ABS се задеиства в момента когато гумата започне да блокира...от тук нататак всеки може да прецени какъв е спирачния път с блокирани и не блокирани колела.Незабравяйте,че спирачния път зависи много от качеството на гумата,колко атмосвери си й натряскал,от самата спирачна течност / колко е стара и оригинална /,след това от пътната настилка и др. фактори.Мое лично мнение е че при един добре подържан ABS се спира по добре.Има хора които познават отлично колите си и могат да спират в екстремни ситуации без да блокират колелата почти като ABS,но за жалост са единици над 90% от шофьорите не го умеят и като се наложе и става панаира :shock: .Затова ABS-са е нужен и се слага на много модели.

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 12 Юни 2006, 2:14

ангелски написа:Има хора които познават отлично колите си и могат да спират в екстремни ситуации без да блокират колелата почти като ABS,но за жалост са единици над 90% от шофьорите не го умеят и като се наложе и става панаира :shock: .Затова ABS-са е нужен и се слага на много модели.


:yes: Май това е най истинското мнение казано до сега !!!

П.С. Не изкам да взимам мнение защото съм пристрастен !
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook