Молба към хората с М10 с късния L-Jetronic с ламбда сонда

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Молба към хората с М10 с късния L-Jetronic с ламбда сонда

Мнение от stenly » 09 Юни 2006, 17:25

Колеги, дали ще се намери някой от вас, който е с М10 със същия вид L-Jetronic да се жертва да разкачи конектора на клапата за празния ход. На схемата тук:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
клапата е позиция 11, а конектора е 21.
Имайте предвид, че конектора е от типа дето по-гадно се свалят - трябва да се извади клипа с отвертка или ножче.
Интересуват ме две неща:
1. (на загасен двигател) съпротивлението м/у двете клеми на клапата за празния ход.
2. (на работещ напразен ход двигател) - ако извадите конектора, оборотите на празния ход вдигат ли ви се до някакви по-високи стойности (да речем 2000?).

Забележка: преди да го правите се уверете, че двигателя ви е с точно този тип клапа за празния ход.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Юни 2006, 18:14

има доста теми за тази клапа. оборотите няма да се вдигнат като разкачиш куплунга нито ще се свалят... положението на клапата зависи от темп на двигателя (топлообмен).

п.с. буксата се вади като се притисне металната скобичка навътре и после се издърпва. не вади скобата :idea:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 09 Юни 2006, 18:25

При мойта е 70 ома на изгасен топъл двигател, като я запаля ства 51 ома и като вече каза [steeN] оборотите не се променят! А би ли обяснил ква е идеята на цялата проверка ?
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 10 Юни 2006, 9:50

Добре, това в голяма степен отговаря на въпросите ми.
Сега аз да отговоря на вашите:
според информацията в Bentley manual-a за 318i
1. съпротивлението на това нещо трябва да е 10 ома
2. като му разкачиш куплунга на запален двигател оборотите трябва да се вдигат на към 2000.

само че на снимката там въпросната клапа изглежда съвсем друго яче (като цилиндър), което ме навежда на мисълта, че става въпрос за по-стара модификация на L-Jet за 318i, та затуй реших да питам хора със точно същата клапа (която в единия край е тънка, в другия - широка).

Иначе и аз измерих някъде 51 ома.

Steen, не знам как е при теб, но моя куплунг на клапата определено не се вади по лесния начин; Виж куплунга на 5-ия инжектор се вади точно както ти го описваш, но не и този на клапата за празния ход.

Значи нещата отиват на към да е в ред.
Благодаря ви за информацията!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 10 Юни 2006, 18:58

Stenly:
Мисля, че се бъркаш за тоя клапан. Той не е електронно управлируем. Тоя ток дето отива в него са постоянни 12волта (на контакт), които са за подгряване на биметалната пластинка вътре, а клапата се отваря/затваря в зависимост от темп. на двигателя. Така че е възможно да дава правилното съпротивление, ама вътре да е спекла нещо и да не се мърда в зависимост от темп. на двигателя.

Най-добрата проба за тоя клапан е на абс. студен двигател да му разкачиш мъркучетата от двете страни и трябва да е напълно отворен и по сле на абс. топъл двигател трябва да е абс. затворен.

http://www.hiperformancestore.com/L-jetronic.htm
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook