BMW - 4, 6 цилиндрови двигатели (дискусия)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
69 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Като гледам тази тема повдигната за пореден път и се сещам за един откъс от една от книгите на Тери Пратчет. Там Коен Варварина, супер-мега-герой в пенсия посяда край лагерния огън на няколко проекто-герои, които току що са тръгнали по тоя път. Домакините респектирани от присъствието на такава знаменитост, повдигат вечната тема, която номадите периодично обсъждат вечер покрай лагерния огън, а именно, кое е най-ценното нещо в живота, това за което си струва да търпиш безбройните несгоди на чергарския живот?
Единия номад казва: "Свободния полет на сокола в безбрежното небе над теб и играта на степния вятър с косите ти" - всички кимат одобрително.
Друг номад казва: "Да видиш врага си убит, жена му поругана и шатрата му в пламъци" - одобрителни възгласи и т.н.
После идва ред на Коен, всички погледи вперени в него в уважителна тишина. Нашия супер-мега-герой усеща, че няма да се размине без да каже нещо в тоя дух и ето какво казва: "топлата вода, мехичка тоалетна хартия и добра шъбулекърска помошт"
Единия номад казва: "Свободния полет на сокола в безбрежното небе над теб и играта на степния вятър с косите ти" - всички кимат одобрително.
Друг номад казва: "Да видиш врага си убит, жена му поругана и шатрата му в пламъци" - одобрителни възгласи и т.н.
После идва ред на Коен, всички погледи вперени в него в уважителна тишина. Нашия супер-мега-герой усеща, че няма да се размине без да каже нещо в тоя дух и ето какво казва: "топлата вода, мехичка тоалетна хартия и добра шъбулекърска помошт"
sieg написа:kam_tod написа:Елате да видите кво праим я с шестака, ама дизел!Много бензинки ще оплюскам!
... като разход ли говориш?![]()
![]()
Като разход бензинките със сигурност ще ме бият!


Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
stenly написа:Нашия супер-мега-герой усеща, че няма да се размине без да каже нещо в тоя дух и ето какво казва: "топлата вода, мехичка тоалетна хартия и добра шъбулекърска помошт"
Tubro-lag, стегни се бе брат4е, като кара6 6естак да не си хванал господ за ......брадата бе. Голема си работа, гъзар и половина. Съгласен съм 4 цилиндровите са хърбави, но 6том изключваш S14 и M42 значи не е въпрос на цилиндри, а на коне.
Ами ако някой като теб има 8 цилиндрово БМВ тема ли трябва да пусне?
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


Re: BMW - 4, 6 цилиндрови двигатели (дискусия)
Бате,освести се!!!Turbo-Lag написа:Плюсове и минуси при 4 и 6 цилиндровите БМВ-та. Ако въобще има плюсове при 4Също така и разбиранията на хората които ги карат (аз лично съм на мнение, че 316 и 318 не се броят за БМВ) става въпрос за е30(апък Е36 2х по зле, че е и със 300-400 кг по тежко), аз лично до сега не съм видял някое друго БМВ със 4 цил. мотор било то 5-та, 6-та, 7-ма или пък 8-ма серия? Има там едни Е28 518, и Е34 518, ама нещо не ме радват не знам защо! И си мисля, че на 316 и 318 само емблемките им са останали от БМВ, вие как мислите?
Живеи така,все едно,че утре ще умреш,защото накрая със сигурност ще се окажеш прав./Рей Чарлз/
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
плюсовете са, че разходите по подръжката са много по-малки. по-тесни гуми, 4 свещи, 4 кабела, по-малко масло, по-малък разход, по-малко клапани за регулиране
и т.н. не мисля че е необходимо да давам толкова пари, като мога да ги давам за други неща. да не говорим, че винаги се минава от по-бавна кола към по-бърза освен ако не искаш да се изтъгваш от стълбовете.... да си видял някой да се е състезавал първо във формула 1 и да се е прехвълил на картинги после. твоята логика е че БМВ е един двигател и нищо повече, много жалко ако е така, защото си далече от истината в такъв случай 


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
[steeN] написа:плюсовете са, че разходите по подръжката са много по-малки. по-тесни гуми, 4 свещи, 4 кабела, по-малко масло, по-малък разход, по-малко клапани за регулиранеи т.н. не мисля че е необходимо да давам толкова пари, като мога да ги давам за други неща. да не говорим, че винаги се минава от по-бавна кола към по-бърза освен ако не искаш да се изтъгваш от стълбовете.... да си видял някой да се е състезавал първо във формула 1 и да се е прехвълил на картинги после. твоята логика е че БМВ е един двигател и нищо повече, много жалко ако е така, защото си далече от истината в такъв случай
Ами то 320 да не би да е бърза кола бре? Смятам, че критериите ни са много различни за вървяща кола. Аз лично до сега съм бил "изкефен" като карам само на сняг (от 1 седмица насам и на мокро) защото тогава винаги ми стига повер-а, а тва, че на теб 318ката ти се струва мн мощна не знам, не мисля че 2 свещи и 2 кабела биха те съборили, М20Б20 събира 4.2л масло а МххБ18 КОЛКО СЪБИРА 2 литра?


- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
Radichev написа:stenly написа:Нашия супер-мега-герой усеща, че няма да се размине без да каже нещо в тоя дух и ето какво казва: "топлата вода, мехичка тоалетна хартия и добра шъбулекърска помошт"
Tubro-lag, стегни се бе брат4е, като кара6 6естак да не си хванал господ за ......брадата бе. Голема си работа, гъзар и половина. Съгласен съм 4 цилиндровите са хърбави, но 6том изключваш S14 и M42 значи не е въпрос на цилиндри, а на коне.
Ами ако някой като теб има 8 цилиндрово БМВ тема ли трябва да пусне?
Бате тук не говорим за моята кола и за моя мотор, а говорим по принцип за 6 и 4 цилиндровите мотори както е и темичката!

- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
ха
Дилян Пенчев написа:относно двигателите на БМВ не може да се каже че М10 е лош двигател![]()
S14 от къде мислите че е дошъл?
Може да са стари и да им е минало времето, но са си надеждни и работят безотказно
Мисля че това за 4тири цилиндровите двигатели е излишно изказване щот едни от най яките двигатели са 4тири цилиндрови а на който му се струва че М20Б20 върви мога да кажа че М40Б18 разцепи едно такова пред мен и двете бяха Е30 уж читави така че споделям мнението на Дилян ,
ПС:С14 как я а ?
<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Turbo-Lag написа:с разликата че като караш бавно 320 без да му даваш газ, върви малко повече от 318 като го караш на пълна газ! ?

хм

а за здравината вярвай ми М10 е един от най-дълго произвежданите мотори на БМВ и не е случайно... на базата на него са направени М30 и С14, блока е ползван във формула 1... така че не виждам за каква здравина ми говориш. единствено съм съгласен че М40 са доста капризна работа...
фактора тук е цена. иначе всички щяхме да караме М3ки

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Na-Rok!
Е бих искал и аз да се включа в темата. За информация аз не карам BMW все още(натам сме се насочили).
Бих искал да кажа, че съм съгласен с мненията на [steeN] в по-голямата им част. Все пак наистина зависи от много неща каква кола ще си купиш и ЗАЩО. Един иска да харчи по-малко, друг иска да върви повече, трети иска транспорт от точка А до точка Б, четвърти иска по-яко боботене от ауспуха и т.н и т.н.
Та като разправяш колко са зле 4 цилиндровите не съм ли прав, че Е30 М3 е 4 цилиндров? О да, при това всичките видове М3 Е30 и евотата барабар.
Не знам за теб какво означава бърза кола? Някоя дето вдига 400+км/ч? Някоя много мощна която прави 0-100 за 9сек? Или някоя от рода на Lotus Elise която няма друга такава кола с подобен handling като нея? Не знам щом 150 коня не са нищо особено, какво е по-специалното за теб...
Знам обаче, че когато взех книжка кола с 40-50 коня ми беше добре, а кола 122 коня ми беше малко множко.
Може ти да си бил супермен и 150 коня да не ти правят впечатление, но аз и в момента имам познати, които не могат да се справят с 115 пък камо ли да се възползват напълно от тях. Според колегите 170 за 316 не са проблем, а мислиш ли, че това е бавно? Да не говорим, че не блести с много добра аеродинамика и челно съпротивление и при високи скорости е доста по-трудно, но все пак успява да поддържа тази скорост. Това би трябвало да говори само за себе си дали двигателите са добри или не. Колата не представлява само двигател. Колата се гледа като пакет: двигател, спирачки, рама, окачване, оправление и т.н.
И като казах възползване на потенциала много голяма част зависи от задкормилното устройство. Мисля, че 316 с добър шофер може без проблеми да скъса М3 с некъф калъф на волана. Аз карам форд с 1.6 двигател инжекция, който не е в перфектно състояние има доста проблеми, 8 клапана е и карам по-бързо от повечето ми познати и то не защото мойта кола е по-бърза и не защото съм по-луд от тях(щото не съм такъв). Това означава ли, че мойта кола е по-бърза от техните?
Най-хубавите страни на 6таците според мене са следните:
1) Много повече въртящ момент от един и същ работен обем, както и повече коне(но не чак толкова). От тук и повече чувство за вървеж
Макар това много да зависи от двигателя и това как е проектиран, защото мога да посоча веднага два двигателя(единия 320 е36 другия С20ХЕ на опел), който са с еднакъв обем и 4 цилиндоривя може би малко по-добър.
2) 6-таците по-малко "чувстват" навъртяните километри.
От друга страна имат и лоши като например по-голям разход, повече консумативи, по-нискооборотни(включително по-бавно се развъртат) и т.н.
Отново казвам зависи как са били проектирани двигателите.
А моя избор? е30 318is 4(четири!) цилиндров е моя фаворит! От друга страна най-вероятната ми покупка ще бъде Е36 320(6так).
Е бих искал и аз да се включа в темата. За информация аз не карам BMW все още(натам сме се насочили).
Бих искал да кажа, че съм съгласен с мненията на [steeN] в по-голямата им част. Все пак наистина зависи от много неща каква кола ще си купиш и ЗАЩО. Един иска да харчи по-малко, друг иска да върви повече, трети иска транспорт от точка А до точка Б, четвърти иска по-яко боботене от ауспуха и т.н и т.н.
Та като разправяш колко са зле 4 цилиндровите не съм ли прав, че Е30 М3 е 4 цилиндров? О да, при това всичките видове М3 Е30 и евотата барабар.
Ами то 320 да не би да е бърза кола бре?
Не знам за теб какво означава бърза кола? Някоя дето вдига 400+км/ч? Някоя много мощна която прави 0-100 за 9сек? Или някоя от рода на Lotus Elise която няма друга такава кола с подобен handling като нея? Не знам щом 150 коня не са нищо особено, какво е по-специалното за теб...
Знам обаче, че когато взех книжка кола с 40-50 коня ми беше добре, а кола 122 коня ми беше малко множко.
Може ти да си бил супермен и 150 коня да не ти правят впечатление, но аз и в момента имам познати, които не могат да се справят с 115 пък камо ли да се възползват напълно от тях. Според колегите 170 за 316 не са проблем, а мислиш ли, че това е бавно? Да не говорим, че не блести с много добра аеродинамика и челно съпротивление и при високи скорости е доста по-трудно, но все пак успява да поддържа тази скорост. Това би трябвало да говори само за себе си дали двигателите са добри или не. Колата не представлява само двигател. Колата се гледа като пакет: двигател, спирачки, рама, окачване, оправление и т.н.
И като казах възползване на потенциала много голяма част зависи от задкормилното устройство. Мисля, че 316 с добър шофер може без проблеми да скъса М3 с некъф калъф на волана. Аз карам форд с 1.6 двигател инжекция, който не е в перфектно състояние има доста проблеми, 8 клапана е и карам по-бързо от повечето ми познати и то не защото мойта кола е по-бърза и не защото съм по-луд от тях(щото не съм такъв). Това означава ли, че мойта кола е по-бърза от техните?
Най-хубавите страни на 6таците според мене са следните:
1) Много повече въртящ момент от един и същ работен обем, както и повече коне(но не чак толкова). От тук и повече чувство за вървеж
Макар това много да зависи от двигателя и това как е проектиран, защото мога да посоча веднага два двигателя(единия 320 е36 другия С20ХЕ на опел), който са с еднакъв обем и 4 цилиндоривя може би малко по-добър.
2) 6-таците по-малко "чувстват" навъртяните километри.
От друга страна имат и лоши като например по-голям разход, повече консумативи, по-нискооборотни(включително по-бавно се развъртат) и т.н.
Отново казвам зависи как са били проектирани двигателите.
А моя избор? е30 318is 4(четири!) цилиндров е моя фаворит! От друга страна най-вероятната ми покупка ще бъде Е36 320(6так).

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
KickingKing написа:Най-хубавите страни на 6таците според мене са следните:
1) Много повече въртящ момент от един и същ работен обем, както и повече коне(но не чак толкова). От тук и повече чувство за вървеж
Макар това много да зависи от двигателя и това как е проектиран, защото мога да посоча веднага два двигателя(единия 320 е36 другия С20ХЕ на опел), който са с еднакъв обем и 4 цилиндоривя може би малко по-добър.
2) 6-таците по-малко "чувстват" навъртяните километри.
От друга страна имат и лоши като например по-голям разход, повече консумативи, по-нискооборотни(включително по-бавно се развъртат) и т.н.
Отново казвам зависи как са били проектирани двигателите.
А моя избор? е30 318is 4(четири!) цилиндров е моя фаворит! От друга страна най-вероятната ми покупка ще бъде Е36 320(6так).
1) Сведение:
320i/cat - Въртящ момент: 164 Nm / 4300 min-1 (M20B20)
318i/cat - Въртящ момент: 162 Nm / 4250 min-1 (M40B18)
Ускорение:
318i/cat:
0-50

0-80

0-100

от 80-120 директна предавка
10,5 сек
320i/cat
0-50

0-80

0- 100

от 80-120 директна предавка
11,6 сек
Сами виждате каква е разликата

НО тук има едно голямо НО! М20Б20 е много тромав в ниските обороти! Времената след 100 и след 120 са с доста голяма разлика в полза на М20!
Еластичността от 80-120 на директна предавка е относителен тест защото М20-ките са с друг диференциал и точно от 80 на пета никога няма да тръгнат

Максималната скорост на 320 е 197 км/ч а на 318 е 189 км/ч което не е хич малка разлика!
А и на практика какво се получава - М40-ките който вървят така както трябва се броят на пръстите на ръцете

М20-ката си запазва вървежа след всичките тези години, дори и да е ръчкан яко

Разхода на гориво на 320-ката е около 12 л градско - при нормална каране! Не съм карал икономично да го засека но едва ли и най-големия пенсионер ще свали под 11 л

За поддръжка на двигателя - може би е малко по-скъп, но ако говориме за свещи и кабели! В другите неща разликата не е съществена

И тук пак стана въпрос за 318ис - двигателят М42 е много добър, пипнат е от всякъде и според мен е в конкуренция с М20Б23/Б25 особенно след леки интервенций

Отделен въпрос е чувството каот караш шестака

Карал съм и 318-ки карал съм доста време М20Б20, М20Б23, М20Б25...
Е дори и със запушени уши усещането във кола със шестак е съвсем различно (като игнорираме звука!)
На дълъг път много по леко понася високите скорости, не се тормози от оборотите - напротив иска си ги


Имам малки но все пак имам наблюдение и в/у М10Б20


Всеки от вас би разбрал разликата м/у М10/М40 и М20 било то и Б20... разликата която я няма на хартия, не я пише в книжката... усеща се като се качиш да караш кола оборудвана със шестак и я караш 5 000-10 000 км

После се качете на по-пъргавите четирицилиндрови коли! Усетете разликата... и тук пак говориме за хора който обичат да карат кола! Щото има хора който за тях това за излишни емоций... ако имаше 314-ка такова щяха да карат

Поздрави!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

винаги съм мислил, че подобни теми в голяма степен са безмислени и причината е само една - всички в този форум сме големи ентусиасти, караме стари коли и искаме да си направим удоволствие от това. мисля че за по-голямата част от хората само емблемата има значение, останалото можем да си го НАПРАВИМ!
П.С. нека помогнем на слепите да прогледнат колеги!

П.С. нека помогнем на слепите да прогледнат колеги!
69 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани