Проблем с нивото на маслото
Модератор: Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Проблем с нивото на маслото
Привет колеги!
От известно време забелязвам проблем с нивото на маслото. Сутрин, на студен двигател, като извадя щеката цялата и сонда е омаслена. Забърсвам я, вкарвам я отново и като я извадя - пак същата работа.
Смениха ми маслото - никаква разлика.
На работещ двигател нивото на маслото е точно където трябва да бъде - по средата между двете маркировки
На какво може да се дължи това? Видях с очите си как ми изтече старото масло и как ми наляха 4.5 литра ново. Майстора ми каза обаче, че количеството източено масло е по-малко, от колкото е трябвало да бъде.
Чудя се дали е възможно наистина количеството преди смяната да е било малко и същевременно сондата на щеката да е омаслена чак до горе?
От известно време забелязвам проблем с нивото на маслото. Сутрин, на студен двигател, като извадя щеката цялата и сонда е омаслена. Забърсвам я, вкарвам я отново и като я извадя - пак същата работа.
Смениха ми маслото - никаква разлика.
На работещ двигател нивото на маслото е точно където трябва да бъде - по средата между двете маркировки

На какво може да се дължи това? Видях с очите си как ми изтече старото масло и как ми наляха 4.5 литра ново. Майстора ми каза обаче, че количеството източено масло е по-малко, от колкото е трябвало да бъде.
Чудя се дали е възможно наистина количеството преди смяната да е било малко и същевременно сондата на щеката да е омаслена чак до горе?
Re: Проблем с нивото на маслото
Колега,при работещ двигател на празен ход като развиеш капачката за наливане на маслото,какво се случва? Загасва ли,избива ли налягане или засмуква навътре,стабилизира ли оборотите след това на отворена капачка,цвят на пушек,ако се вижда и... така като информация.
Re: Проблем с нивото на маслото
Нивото се мери само на загрят и изгасен мотор и на хоризонтална повърхност
Re: Проблем с нивото на маслото
За повърхността съм наясно, но това, че двигателя трябва да е загрят, го чувам за първи път.
А и това го забелязвам само на този автомобил, на всички останали, на които съм проверявал ниво, отчитането е било акуратно дори при студен двигател
А и това го забелязвам само на този автомобил, на всички останали, на които съм проверявал ниво, отчитането е било акуратно дори при студен двигател

Re: Проблем с нивото на маслото
да не би възвратният клапан ,който е в конзолата на масленият филтър да ти прави проблеми
......и да връща маслото от филтера при продължителен престой

......и да връща маслото от филтера при продължителен престой
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с нивото на маслото
vinio написа:да не би възвратният клапан ,който е в конзолата на масленият филтър да ти прави проблеми![]()
......и да връща маслото от филтера при продължителен престой
В този ред на мисли, колко време свети лампата на маслото ?

Re: Проблем с нивото на маслото
Как може да бъде диагностициран въпросния клапан?
Иначе лампата на маслото изгасва веднага заедно с всички други, не съм забелязал странности
Иначе лампата на маслото изгасва веднага заедно с всички други, не съм забелязал странности

- Манчев73
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 24.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е34-столичанка в повече
Re: Проблем с нивото на маслото
bat_gosho написа:Нивото се мери само на загрят и изгасен мотор и на хоризонтална повърхност
за изгасения ок,но що пък да е загрят?

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблем с нивото на маслото
В подкрепа на въпроса на Манчев, ще добавя, че топъл/студен разликата в отчета на маслото е толкова малка, че трудно се забелязва.
Трябва да си отбележиш един кертик на щеката на студено, че да видиш разликата на топло
НО!
Ниво на масло се мери само на изгасен мотор.
На запален мотор нищо не мериш.
Сега въпрос към автора:
Колега, не стана ясно:
Да разбираме ли, че нивото на маслото е доста над максимума?
Трябва да си отбележиш един кертик на щеката на студено, че да видиш разликата на топло

НО!
Ниво на масло се мери само на изгасен мотор.
На запален мотор нищо не мериш.
Сега въпрос към автора:
Колега, не стана ясно:
manos написа:Сутрин, на студен двигател, като извадя щеката цялата и сонда е омаслена.
Да разбираме ли, че нивото на маслото е доста над максимума?

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Проблем с нивото на маслото
И при мен понякога го има това с омаслената щека. Притеснителното е, че отчиташ ниво между мин и макс на запален двигател, което вече определено си е проблем. Виж помпата.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблем с нивото на маслото
Да я гледа, да я гледа, колко да я гледа тая помпа?
Ни дебит може да и измери, ни налягане.
Абе, налягането може, ама сложно и се съмнявам освен при официалния представител да могат...
Пък и щом му гасне лампата значи налягане има... уж...
Помпата освен "заменит с новом" друго гледане не знам.
Ама нека първо да разберем колко точно масло има в тоя мотор, пък после поред нататък.
Ни дебит може да и измери, ни налягане.
Абе, налягането може, ама сложно и се съмнявам освен при официалния представител да могат...
Пък и щом му гасне лампата значи налягане има... уж...
Помпата освен "заменит с новом" друго гледане не знам.
Ама нека първо да разберем колко точно масло има в тоя мотор, пък после поред нататък.

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Проблем с нивото на маслото
Нещо много странно стана, мотора угасен-щеката мръсна, палиш-мериш, демек маслото си седи в картера или поне голяма част от него, лампата гасне. То с бабета на тия години вече се чудя какво ли още ни чака 

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблем с нивото на маслото
Именно.
И на мен не ми се връзват нещо нещата...
Или неточно обяснение или не четем добре
И на мен не ми се връзват нещо нещата...
Или неточно обяснение или не четем добре


Re: Проблем с нивото на маслото
И аз вече почвам да се чудя с какво ще ме изненада. Прекалено ненормално ми изглежда. И да, определено по щека нивото е много над максимума.
Преди смяната щеката изглеждаше по същия начин, но като го източваха ми казаха, че е било доста малко.
Преди смяната щеката изглеждаше по същия начин, но като го източваха ми казаха, че е било доста малко.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с нивото на маслото
Мирише ли на бензина маслото? Да не е да имаш пикаеща дюза и да пълни картера.
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани