316i м40 - неравномерна работа

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

316i м40 - неравномерна работа

Мнение от ангелски » 03 Юни 2006, 16:48

Имам следния проблем с мойта BMW 316i m40 1990г.При студен двигател работи неравномерно /тресе/ при подаване на газ предърпва.Това трае 2-3 мин. и после предърпването се управя,но двигателя си остава да работи неравномерно.Като загрее се управя само от време на време потреперва и като я оставя на 2-ра без газ се получава едно леко лашкане не варви плавно,при подаване на газ си поема без проблем и набира нормално.Сменял сам дебитометара,регулатора на въздуха на празни убороти,налягането на бензиновата помпа е нормално,регулатора на налягането е нов също.Колянов вал с повдигачи и кобилици,инжекторите всички части са оригинални от магазин на BMW.Нямам катализатор.Инжекторите се контролират от сонда която се влиае от температурата антифриза.
Въпроса ми е може ли проблема да идва от тази сонда /мерих и съпротивлението при 20° е 3660 ома,а при нормална температура на работа на двигателя е 320 ома/ Много ще сам ви благадарен за вашите мнения.Просто немога да разбера от каде ми идва този прдблем,градско ми гори 11-13 зависи през зимата не я карам много и не може да зегрее,а изван градско 6,3 при средна скорост 110км/ч


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.05.2006

Мнение от pinciflucnik » 04 Юни 2006, 0:45

Пробвай да смениш бобината, аз имах подобен проблем на доста различен двигател, но все пак това ми реши проблемите

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 4.07.2005

Мнение от karadimov » 04 Юни 2006, 12:32

приятел намирисва ми на вакуми.провери ги отново всичките. примен тресеше но когато я натиснеш и след определени обороти знаеш ли как равномерно си ми работеше двигателя.на място беше като тряктор. излезе проблема от една джижавка пласмасова която регулира един вакуум. разбира се има капацитети в тоя форум и те могат да ти дадат по точен отговор.

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Мнение от GEORGIEV » 04 Юни 2006, 15:34

Абе ти май не си с М40 ;) Щот 85 набор

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 4.07.2005

Мнение от karadimov » 04 Юни 2006, 16:10

да с м10 съм, но въпреки това! обърни внимание на написаното от мен по горе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 05 Юни 2006, 9:48

благодария за отговорите ще пробвам с бобината,за вакума я тестваха в Пловдив в сервиза на Бош пръскаха двигатела със спрей,с който откриват пропуски по съединенията,и нищо не откриха.Треперянето го прави само на празен ход / между 3000-5500 оборота ти прави удоволствие да я караш :D /Ако сменя бобината трабва ли да се съобразя с накакви данни или само с волтажа? :idea:
Последна промяна ангелски на 05 Юни 2006, 9:53, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 05 Юни 2006, 9:51

И да кажеш какъв е резултата след смяната на бобината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 05 Юни 2006, 9:57

До два дни ще я сменя и ще ви кажа резолтата,дано да се окаже от от това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 06 Юни 2006, 20:44

Смених я бобината но нищо все същото :bcry: .Мерих първичната намотка и ми дава 1 ом,а в книгата го дават 0,5 ом. Вторичната е 5960ом,а в книгата от 5000 до 6000 ом. Аз мисля,че една бобина или работи или не, ако някой знае повече моля да ми обясни?Възможно ли е при тези параметри да ми прави проблем,тоест да не дава винаги необходимата искра?И ако не е от бобината някой сблъсквал ли се е с такав проблем и как се е справил /на празен ход да трепери двигателя и като я оставя на втора без газ да предърпва/.Разчитам на вашето професионално отношение. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 06 Юни 2006, 22:08

може да провериш свещи, кабели... има ли свещи с различен цвят от другите как изглеждат, има ли много сажди ауспуха, прекъсва ли двигателя като е загрял. гледам, че само това не си правил. но този метод за смяна не е добър, трябва първо да идентифицираш проблема :idea:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 06 Юни 2006, 23:13

Кабелите са наред,свещите са на 14000км утре ще ги проверя за цвета, ауспуха е черен дори след като колата е карана по магистрала.Когато е загряла работи по добре но не е както трябва / имам чуството,че от време на време изпуска някой такт.Като застана до ауспуха се чува едно пуф от време на време-мисля че ме разбра./Благодария ти steeN ще те даржа в течение след като проверя свещите. :D


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.05.2006

Мнение от pinciflucnik » 06 Юни 2006, 23:24

това пуф обикновено се получава от не регулирани хлабини на клапаните, но мисля че м40 е с хидравлични повдигачи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 06 Юни 2006, 23:36

саждите и прекъсването са признак, че колата работи на богата смес, но да видим свещите какво ше покажат...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 07 Юни 2006, 10:12

При мен също е така работи неравномерно сменил съм и свещите с оригинални БМВ NGK, аспуха ми е идеален, грам сажди няма. Имам и газова и на газ така работи, тоест не е от горивната система.
Когато го зех М-40 -сито си тракаше, клапаните, това е нормално! Тогава го заведох в сервиза Блейз за диагностика да разбера що така работи неравномерно. След цял ден диагностика казаха сичко е ОК, ама аз им викам как нормално като работи през един два такта(само на празех ход). И след още 3-4 часа и още пари поискаха казаха с половин уста ми компресията ти на 2-ри цилиндар е 7,5 а на останалите 3-ри по 10.5 и аз ко да им кажа добре ( несъм видиал да ли е така за компресията) значи проблема е ясен.
След месец направих ремонта на газоразпределението и маторя заспа никакво чукане и тракане осезаемо се усети мощността стига до 6200 об. ,че и ги подминава като е на газ, НО неравномерния празен ход остана така.
Значи не съм мерил компресията след ремонта не съм и свалял за пасване и проверка клапаните.
Това ти го пиша за да имаш малка преднина в диагностиката на празния ход на М-40.
Изводи:
1. Ако се приеме за истина, че компресията е била по ниска на втори цилиндър преди ремонта и проблема остане след ремонта на кобилици и повдигачи , значи остава варианта на изпускащ (прегорял) клапан.
2.Ако се приеме, че са ме приметнали за компресията щото не са открили проблема, а пък се имат за голяма работа (не те пускат в сервиза при колата), абе човек ще каже направо като истински сервиз на БМВ :mhihi: . Тогава проблема остава неизвестен.

п.с. ако някои има уред за мерене на компресия може да е измерим да видим дали е от това. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 07 Юни 2006, 20:50

Прегледах ги свещите дори ги снимах,но незнам как да ви ги покажа.Чвета е на места малко черено малко кафяво дори и бяло,но всичките са еднакви.Аз се съмнавам за сондата която командва продържителноста на отварянето на инжекторите,която се командва от температурата на антифриза.Ако някой знае параметрите на тази сонда за да я проверя и дали има разлика на сондите между 316 и 318 с м40 сямнявам се да не ви да са качили сонда от 318 на 316.Така да обогатява сместа малко повече и затова да прави тези мизерии.Още един път ви благодаря за отговорите. :D

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook