Шлайфане на маховик

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от Zagy » 16 Мар 2012, 22:39

Ако има аксиален луфт - заминал е.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 1999 BMW 320D

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от b_velev » 16 Мар 2012, 22:53

Zagy написа:Ако има аксиален луфт - заминал е.



Мисля, че има някакви допустими граници. За това питам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от Retrofit » 16 Мар 2012, 23:54

Zagy написа:Ако има аксиален луфт - заминал е.


По скоро Радиален луфт !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от Gqbriel » 17 Мар 2012, 0:47

Незнам дали е за тук въпроса,но има ли вероятност от не добре почистел аксиален лагер преди смяна на съединителя,педала след смяната да е твърд и евентуалното хубаво чистене и т.н да "омекоти" самия педал - така да го кажем :dunno:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от 100imenov » 17 Мар 2012, 15:44

b_velev написа:Да не отварям нова тема ще питам тук. Имам един свален маховик. Как мога да разбера дали е заминал?

Ако има синио-лилаво(нагар),има голям луфт при мърдане и с пръст като пипнеш диска и не усетиш (ресните) значи не става


Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 9.02.2012

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от apostate » 17 Мар 2012, 20:59

100imenov написа:
b_velev написа:Да не отварям нова тема ще питам тук. Имам един свален маховик. Как мога да разбера дали е заминал?

Ако има синио-лилаво(нагар),има голям луфт при мърдане и с пръст като пипнеш диска и не усетиш (ресните) значи не става

какви ресни колега?

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: София, Вълчедръм
Пол: Мъж
Кара: e36, e46
Мечтае да кара: e90, X5, Q7
Детайли за колата: 325 tds, 320 d, A4 1.9

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от docktorat » 17 Мар 2012, 22:15

apostate маистора казва че е взел 3.6 стотни от огледалниа диск но твърди че трябва да се шлаифа и периферията със същия размер
това може ли да повлияе на баланса?
Kакво ще рече 3,6 стони от кое от мили метъра или от сантиметъра ? т.е. 3,6 мм или -0.36 мм?
Според мен ако е 3.6 мм доста го е осъкатил тоя маховик до като го изправи, и да най вероятно трябва да се шлайфа и прериферията с 2 мм мин.
За баланса - при еднородност на материала от който е направен маховика не трябва да има проблем, но всичко е до материала :)
При шлайфането - майстора може да ти каже дали е г/д еднакъв материла (по огледалната повърхност).
Успех колега и пиши какво се е получило накрая :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от 100imenov » 18 Мар 2012, 1:24

apostate написа:
100imenov написа:
b_velev написа:Да не отварям нова тема ще питам тук. Имам един свален маховик. Как мога да разбера дали е заминал?

Ако има синио-лилаво(нагар),има голям луфт при мърдане и с пръст като пипнеш диска и не усетиш (ресните) значи не става

какви ресни колега?

Ето тук се виждат ясно,при допир ако е гладка повърхността не е добре.
Изображение
Приблизително това са границите на луфт за работещ http://www.youtube.com/watch?v=Z9lRDRKqowE

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от vavilon » 18 Мар 2012, 10:27

docktorat написа:apostate маистора казва че е взел 3.6 стотни от огледалниа диск но твърди че трябва да се шлаифа и периферията със същия размер
това може ли да повлияе на баланса?
Kакво ще рече 3,6 стони от кое от мили метъра или от сантиметъра ? т.е. 3,6 мм или -0.36 мм?
Според мен ако е 3.6 мм доста го е осъкатил тоя маховик до като го изправи, и да най вероятно трябва да се шлайфа и прериферията с 2 мм мин.
За баланса - при еднородност на материала от който е направен маховика не трябва да има проблем, но всичко е до материала :)
При шлайфането - майстора може да ти каже дали е г/д еднакъв материла (по огледалната повърхност).
Успех колега и пиши какво се е получило накрая :)

3.6 стотни=0.036,mm. -3 стотни и 6 микрона от милиметъра!
36 стотни =0.36,mm. -3 десети и 6 стотни от милиметъра!


Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 9.02.2012

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от apostate » 18 Мар 2012, 11:00

100imenov написа:
apostate написа:
100imenov написа:
b_velev написа:Да не отварям нова тема ще питам тук. Имам един свален маховик. Как мога да разбера дали е заминал?

Ако има синио-лилаво(нагар),има голям луфт при мърдане и с пръст като пипнеш диска и не усетиш (ресните) значи не става

какви ресни колега?

Ето тук се виждат ясно,при допир ако е гладка повърхността не е добре.
Изображение
Приблизително това са границите на луфт за работещ http://www.youtube.com/watch?v=Z9lRDRKqowE

колега това не е ли огледалния диск ? точно там ако има ресни трябва да се шлаифа според моя маистор


Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 9.02.2012

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от apostate » 18 Мар 2012, 11:01

docktorat написа:apostate маистора казва че е взел 3.6 стотни от огледалниа диск но твърди че трябва да се шлаифа и периферията със същия размер
това може ли да повлияе на баланса?
Kакво ще рече 3,6 стони от кое от мили метъра или от сантиметъра ? т.е. 3,6 мм или -0.36 мм?
Според мен ако е 3.6 мм доста го е осъкатил тоя маховик до като го изправи, и да най вероятно трябва да се шлайфа и прериферията с 2 мм мин.
За баланса - при еднородност на материала от който е направен маховика не трябва да има проблем, но всичко е до материала :)
При шлайфането - майстора може да ти каже дали е г/д еднакъв материла (по огледалната повърхност).
Успех колега и пиши какво се е получило накрая :)

3 десети и 6 стотни извинявам се за объркването от моя страна

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: София, Вълчедръм
Пол: Мъж
Кара: e36, e46
Мечтае да кара: e90, X5, Q7
Детайли за колата: 325 tds, 320 d, A4 1.9

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от docktorat » 19 Мар 2012, 1:33

така както си и мислех , некак пипне и драта част поне с 2 мм.
100imenov - нз колко разбираш от механика но при тея ресни на маховика какво спеление (триене ще постигнеш)? ти си напаво
голям майстор на колата ако я караш по този начин ... Колкото по гладко, толкова по добро прилепяне по цялата площ на феродовия диск
и съответно по малко пребуксуване, коеф. на триене по значително по голям и т.н. .....
и ако не съм прав - качни си дисковете на спирачките - направи им такиви ресни и виж как ще спираш. :lol: :no:


Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 9.02.2012

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от apostate » 19 Мар 2012, 1:51

docktorat написа:така както си и мислех , некак пипне и драта част поне с 2 мм.
100imenov - нз колко разбираш от механика но при тея ресни на маховика какво спеление (триене ще постигнеш)? ти си напаво
голям майстор на колата ако я караш по този начин ... Колкото по гладко, толкова по добро прилепяне по цялата площ на феродовия диск
и съответно по малко пребуксуване, коеф. на триене по значително по голям и т.н. .....
и ако не съм прав - качни си дисковете на спирачките - направи им такиви ресни и виж как ще спираш. :lol: :no:

е как така колега на едното е махнал 3.6 стотни а на другото да махне 2 милиметра ? не трябва ли да махне сущото или някуде бъркаме ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от 100imenov » 19 Мар 2012, 15:15

docktorat написа:така както си и мислех , некак пипне и драта част поне с 2 мм.
100imenov - нз колко разбираш от механика но при тея ресни на маховика какво спеление (триене ще постигнеш)? ти си напаво
голям майстор на колата ако я караш по този начин ... Колкото по гладко, толкова по добро прилепяне по цялата площ на феродовия диск
и съответно по малко пребуксуване, коеф. на триене по значително по голям и т.н. .....
и ако не съм прав - качни си дисковете на спирачките - направи им такиви ресни и виж как ще спираш. :lol: :no:

Никъде не съм казал,че разбирам или чесъм майстор.Майсторите сте вие,защото шлайфате,аз си хода в оторизиран сервиз. :mrgreen:
Лятото сменях маховик,защото ми притрисаше колата и след смяната отидох при човека,който ме обслужи и го помолих от любопитство да ми обясни по какво се познава развален маховик.Е тва което ми каза,това написах,ако не аз сигорно той разбира. :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Шлайфане на маховик

Мнение от Gqbriel » 19 Мар 2012, 15:25

http://www.youtube.com/watch?v=PoxK1bgJI0Y&feature=related

Ето примерно видето - отишъл си маховик и здрав
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook