525d моля за помощ !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Andrey.Savov
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: Italy
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d 2000g
- Мечтае да кара: Самолет
525d моля за помощ !
Здравейте !
Колеги от една година карам 525д 00г и зимата ми направи впечатление че колата загрява супер бавно.. като казвам бавно имам в предвид че колата имаше нужда от 15-20 км пробег за да достигне оптимална температура на работа при –7 . Оказа се че виското на колата е постоянно зацепено и работи заедно с оборотите на колата в следствие на което работи при всякакви температури, не изключва на 2400 оборота и двигателя работи като самолет. Аз си мислех че така си работи двигателя и никога не ми е правило впечатление, даже и се радвах. Радостта ми приключи днес когато чух същия автомобил колко по–тихо работи. Предишния собственик на колата е мой приятел и знам че виското и водната помпа са сменени преди да я купя. Стрелката на температурата не е мърдала никога от 12ч при всякакви натоварвания. Намирам се в Италия и за една година съм изминал около 40000 км с този проблем. Ако може някой да ме опъти какво да правя ще съм много благодарен. Обичам си колата, доволен съм от нея и се радвам много че съм част от вас ! Не съм пускал други теми, защото до сега успявах да намеря отговор на всички въпроси, които ме интересуваха, но за сегашния ми проблем не успях да намеря нищо конкретно.
Бъдете здрави !
Колеги от една година карам 525д 00г и зимата ми направи впечатление че колата загрява супер бавно.. като казвам бавно имам в предвид че колата имаше нужда от 15-20 км пробег за да достигне оптимална температура на работа при –7 . Оказа се че виското на колата е постоянно зацепено и работи заедно с оборотите на колата в следствие на което работи при всякакви температури, не изключва на 2400 оборота и двигателя работи като самолет. Аз си мислех че така си работи двигателя и никога не ми е правило впечатление, даже и се радвах. Радостта ми приключи днес когато чух същия автомобил колко по–тихо работи. Предишния собственик на колата е мой приятел и знам че виското и водната помпа са сменени преди да я купя. Стрелката на температурата не е мърдала никога от 12ч при всякакви натоварвания. Намирам се в Италия и за една година съм изминал около 40000 км с този проблем. Ако може някой да ме опъти какво да правя ще съм много благодарен. Обичам си колата, доволен съм от нея и се радвам много че съм част от вас ! Не съм пускал други теми, защото до сега успявах да намеря отговор на всички въпроси, които ме интересуваха, но за сегашния ми проблем не успях да намеря нищо конкретно.




Андрей Савов
- bmwinio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 20.12.2010
- Местоположение: Варна/Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328CI
Re: 525d моля за помощ !
Щом е постоянно зацепено, няма да е лошо да го смениш. Ако проблема остане се замисли за термостат. Не е полезно за мотора да продължаваш да караш така. Поздрави!!!
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: 525d моля за помощ !
Колега смени си двата термостата !
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: 525d моля за помощ !
ако термостатите са напед, виското изобщо не го е*е дали е постоянно зацепрно или не. когато термостата е затворен и не позволява циркулация през челния радиатор (големия кръг) виското не участва.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: 525d моля за помощ !
NAPSTERS написа:ако термостатите са напед, виското изобщо не го е*е дали е постоянно зацепрно или не. когато термостата е затворен и не позволява циркулация през челния радиатор (големия кръг) виското не участва.
(само да преведа)

Както ми е казвал Милен, виското ментак стои зацепено много по-дълго от оригиналното, но това не е проблем.

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Andrey.Savov
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: Italy
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d 2000g
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 525d моля за помощ !
Благодаря за бързите отговори! Вчера направих тест и изчаках колата да загрее до работна температура (12 ч ) брат ми през цялото време държеше долния маркуч на радятора и чакаше да види кога ще отвори термостата, отвори малко след като колата достигна работната температура. Как да разбера дали повредата е в термостатите при положение че никога при каквото и да е натоварване с или без климатик стрелката не е мърдала от 12ч ? От това което четох вчера във форума разбрах че виското се ръководи от някакав вакум, който пропуска въздух и виското се зацепва, когато температурата на въздуха достигне дадени стойности, термостатите по какав начин влияят на перката ? Предпочитам да разбера до колкото мога аз какво да правя защото в сервиза на БМВ ще ми откъснат главата тука..




Андрей Савов
- Andrey.Savov
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: Italy
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d 2000g
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 525d моля за помощ !
Днес направихме нов тест при първо палене на колата баща ми държеше перката при 10 градуса външна температура перката не тръгна да се върти, но като я пусна, тръгна да се върти с пълна сила заедно с оборитите на колата и издава звук като на излитащ самолет.. При опит перката да се спре принудително с вестник се спира с много усилие и натискане... Има ли възможност при монтирането на новото виско да е допусната някаква грешка при сглобяването ?




Андрей Савов
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: 525d моля за помощ !
Колега, ако си с двигател М57D25, т.е. колата е произведена след септември 2000 година и е с ръчни скорости, значи имаш само един термостат (само автоматиците след фейса са с два)
С един термостат е и двигателя М51D25 (TDS) произвеждан преди това.
Моето мнение е да смениш термостата.
П.С няма да е лошо да напишеш в профила си малко повече инфо за колата.
С един термостат е и двигателя М51D25 (TDS) произвеждан преди това.
Моето мнение е да смениш термостата.
П.С няма да е лошо да напишеш в профила си малко повече инфо за колата.

- Andrey.Savov
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: Italy
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d 2000g
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 525d моля за помощ !
Колата е произведена април 2000 година ... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 ако съдиме по тази схема която съм изкарал със номера на рамата, 14 номер от схемата го няма, което означава че имам само един инсталиран термостат... така и не разбрах защо тъпата перка работи постоянно..
Андрей Савов
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: 525d моля за помощ !
Смени термостата пък после ще го мислиш виското. 

- Andrey.Savov
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: Italy
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d 2000g
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 525d моля за помощ !
Добре но каква връзка има термостата с това че перката върти заедно с оборотите на колата още от първия старт ? Просто се надявам някой достатачно запознат да ми обясни каква е връзката между двата компонента... зацепено виско трябва доколкото знам аз да не се форсира повече от 2400 оборота, а при мене се форсира до прекъсвач
Изка ми се да се получи полезна тема която да помага и на други като мен, вече съм изминал 40000х км така че ако мина още малко няма да е фатално..

Андрей Савов
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: 525d моля за помощ !
За виското си има обширна тема с обяснено абсолютно всичко в нея. Ти още не си уточнил за ръчна или автоматична кутия става въпрос, защото първата е с един термостат, а втората е с два термостата.
За да ти загрява бавно зимата има два варианта: неработеща печка и (или) термостати. Щом можеш да спреш виското с ръка, значи никой не се е опитвал да го побългарява.
А как пък разбра, че оборотите на перката са като оборотите на двигателя....е това ако ми го обясниш логично, ще те призная
Както ти казаха всички в тази тема, смени си термостата (или термостатите, ако е автомат), а аз ти казвам да си провериш и печката. Ако не ни вярваш, няма какво повече да ти кажем
За да ти загрява бавно зимата има два варианта: неработеща печка и (или) термостати. Щом можеш да спреш виското с ръка, значи никой не се е опитвал да го побългарява.
А как пък разбра, че оборотите на перката са като оборотите на двигателя....е това ако ми го обясниш логично, ще те призная

Както ти казаха всички в тази тема, смени си термостата (или термостатите, ако е автомат), а аз ти казвам да си провериш и печката. Ако не ни вярваш, няма какво повече да ти кажем

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: 525d моля за помощ !
Само автоматите ли са с два термостата? Моята е ръчка и е с два
Имам го и този на АГР-а. Дали защото съм с М47? На М57 не са ли пак така?


- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: 525d моля за помощ !
Колега от личен опит искам да споделя,че стрелката за температурата стои на 12 в диапазон от 70 до 110 градуса. Винаги имай едно на ум за това!
Установих го, като пуснах тест на борд-компютъра(многократно).

- Andrey.Savov
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: Italy
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d 2000g
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 525d моля за помощ !
mad_presley написа:За виското си има обширна тема с обяснено абсолютно всичко в нея. Ти още не си уточнил за ръчна или автоматична кутия става въпрос, защото първата е с един термостат, а втората е с два термостата.
За да ти загрява бавно зимата има два варианта: неработеща печка и (или) термостати. Щом можеш да спреш виското с ръка, значи никой не се е опитвал да го побългарява.
А как пък разбра, че оборотите на перката са като оборотите на двигателя....е това ако ми го обясниш логично, ще те призная![]()
Както ти казаха всички в тази тема, смени си термостата (или термостатите, ако е автомат), а аз ти казвам да си провериш и печката. Ако не ни вярваш, няма какво повече да ти кажем
Относно оборотите мога да го обясня с факта че двигателя работи като самолет от 2000 до 5000 оборота и работи съвсем нормално когато някой държи перката с ръка в същия диапазон . Разликата в шума на двигателя е огромна при всякакви обороти. Колата не е автомат. Печката отдавна съм установил че не работи, но нея ще я мисля за другата зима. Сега главната ми цел е шума който създава перката и желанието да разбера какво не е в ред. Всички казвате че термостата е за смяна, ок ! Какви други симптоми мога да очаквам от повреден термостат ?
Андрей Савов
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани