Проблем със запалване (стартер?)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от sean-john » 07 Мар 2012, 20:48

Здравейте колеги,

изчетох всички теми които намерих,свързани с стартера,но все пак искам да се допитам и до вас.

Първо започвам с това,че колата не беше карана няколко седмици и бях свалил акумулатора.След прибирането ми сложих акумулатора да поседи на зарядното 6-7 часа... сложих го на колата,запали без никакви ядове.Така 2 дни нямаше проблеми...мина ми през акъла да проверя нивото на течността в клетките и искаха доливане.До тук добре,купих дестилирана вода и долях на всяка клетка до нужното количество (това го правих на изгасена кола) оставих колата така и на другия ден отивам да паля... нъцки... давам контакт всичко си светва,завъртам да паля и край... таблото почти огасва и стартера не може да завърти...

Един приятел ел.инженер ми каза,че трябвало да наливам дест. вода при запален двигател или като налея да покарам колата примерно 50-тина км (да се смеси водата с електролита).В моя случей аз не го бях направил така и ме посъветва да сложа да заредя акумулатора...така и направих сложих го на зарядното ~18 часа (малко много го държах,но мисля е допустимо).След като се зареди го слагам на колата и преди да сложа +совата клема моя човек го замери...показваше 12.9-13 волта,сложих клемата и с консуматорите които се включиха падна на 12.7... отивам да паля...същатата работа :( светва таблото всичко като ден...завъртам ключа и едвам зацепва и спира и дотам.

Също така го замери по време на "паленето" и пада до 9 и малко волта което каза,че е доста добре и акумулатора е абсолютно изряден... (а и зимата при -20 -25 съм палил никакви ядове...) замери ми и генератора на фарове и парно прави 14.2.

Малко дълго стана за което се извинявам,но исках да опиша всичко подробно.

п.с. колата е 520и и на скорост пали от раз

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от nightdriver » 07 Мар 2012, 21:13

Този акумулатор за мене е свършил...пробвай с кабелите някой да ти даде ток , за да си пробваш стартера
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от Ivo_Borisov » 07 Мар 2012, 21:24

:yes:
Най добре пробвай или с кабели или с друг акумулатор и ще разбереш дали е свършил твоя!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от sean-john » 07 Мар 2012, 21:32

Ще пробвам още утре,значи на акумулатор отиват нещата...ако е той по добре да не му бях наливал вода...откакто я налях стана така... но пък на цифри си е 6 :confused: ще пробвам то ще се разбере.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от Пресиян Василев » 07 Мар 2012, 21:58

sean-john написа:Ще пробвам още утре,значи на акумулатор отиват нещата...ако е той по добре да не му бях наливал вода...откакто я налях стана така... но пък на цифри си е 6 :confused: ще пробвам то ще се разбере.

Нали знаеш ,че акумулатор се тества с товарна вилка.Волтмера ,не е достатъчен.Мисля твоята беше 20-ка ,няма да и трябва кои знае каква батерия,взимаи нещо кадърно ,слагаи и си караи колата.
Ако искаш(не се правя на интересен) пиши ми да ти дам цена на приличена батерия цена /качество .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 21.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: е39 528i;ML320;E46CI B28TU
Мечтае да кара: F10

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от balcanbas » 07 Мар 2012, 22:26

колега, сменяй акумулатора и си ти :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от toni » 08 Мар 2012, 0:54

След като прочетох, че си държал на зарядно акумулатора 18 часа, :kuku: . Акумулаторите с течен електролит се зареждат маскимум 10 часа и с ток 1/10 от капацитета му, като пред това време се следи волтажа му да не минава 14.4 волта. Щом при зареден според теб акумулатор при пускане на стартера напрежението пада до 9 волта, същият е пътник.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от sadex5 » 08 Мар 2012, 4:44

toni написа:След като прочетох, че си държал на зарядно акумулатора 18 часа, :kuku: . Акумулаторите с течен електролит се зареждат маскимум 10 часа и с ток 1/10 от капацитета му, като пред това време се следи волтажа му да не минава 14.4 волта. Щом при зареден според теб акумулатор при пускане на стартера напрежението пада до 9 волта, същият е пътник.

Аз моя го държа по 24 часа и пак му няма нищо, ама и зарядното ми не е от китайчетата. Ограничава си зарядния ток на 400 мА...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от toni » 08 Мар 2012, 12:15

sadex5, така е, при положение че се ползва по-интелегентно зарядно няма проблем да се държи и 40 часа, защото то ограничава заряда след достигане на заряд. От това което колегата sean-john писа разбрах, че го е държал на пълен заряд 18 часа, което уж е за по-добре ама не е. Нека той да каже с какво го е зареждал. И електролита може също да се долее преди зареждане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от Ivo_Borisov » 08 Мар 2012, 12:39

продължително време докато гъстотата стигне 1,26-1,28. Това е признака за зареден акумулатор. Търсите си зарядно, което не е ограничено по напрежение (напрежение>16волта) - пускате го с ток 1/10 от капацитета и го оставяте да вдига гъстотата. И спокойно, повече от 2,75-2,8Волта/клетка или 16,5-16,8Волта акумулатора няма как да поеме, и такива напрежения няма да разрушат акумулатора. Ще има кипене на електролит, ще се загрее батерията, миризмата ще е стабилна, но това е неизбежно. След края на заряда го оставате да изстине и доливате пак дестилирана вода до над нивото на плочите. Чистите корпуса и клемите и последните ги омазвате с технически вазелин.
Това е, което може да се направи преди зимата с акумулатора за да му вдъхнете сили, при все че има още живот в него и е обслужваем тип (имате достъп до електролита).
Ако се кара колата на къси разстояния и с чести паления, на всеки месец поне веднъж на обикновено зарядно за цяла нощ. Също е добре да си проверите консумацията при загасена кола и включена аларма - не трябва да е повече от 50-60милиампера.
Необслужваемите акумулаторни стартерни батерии са друга бира и друга тема, черна кутия един вид. Там манипулациите по поддръжка са по-ограничени. Не опитвайте горните методи на заряд с тях.
И на финал - не оставяйте акумулатора разреден през зимата особено в сегашните температури, за да не се чудите после защо е подут и стърчи лед от него.

Позволявам си да цитирам един колега във връзка с поддръжката и зареждането на акумулаторите.
Мисля че от това следва че нищо няма да му стане на акумулатора ако се зарежда повече време. Аз също съм зареждал акумулатори дори и по 24 часа и си работят безпроблемно :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от sean-john » 08 Мар 2012, 14:49

И аз така мисля колега borisov ,а и моя приятел също ми каза,че няма проблеми...също така акумулатора ми не е кипял или врял... напълно нормално си бълбукаше...бавно и на интервали...клеми почистени и намазани с грес както и електродите...днес дано един приятел се прибере,че повечето ми приятели нямат коли ...а и без кола немога да мръдна никаде...та ако си дойде ще пробваме и ще се разбере дали е дал фира...или проблема е другаде.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Дънди, Шотландия
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: фадрома в народното събрание

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от Archi » 27 Фев 2013, 22:10

Колеги, да не пускам нова тема, и при мен само цъка и ми мигат уредите, сложих друг амумулатор (ама малко слаб 55ач), после върнах пак моя (74ач), дадоха ми ток - обаче същата работа само цъка... Запалих я на скорост и след 500 600 метра я спрях, изгасих, завъртях и запали без проблем?!?!?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Проблем със запалване (стартер?)

Мнение от sean-john » 27 Фев 2013, 22:40

Извинявам се ,че не съм обновил темата с решението... а то си беше нов акумулатор.При теб колега незнам дали е това (аз пробвах с 52 ампера и пак си запали без грижи, дори я карах няколко дни с него,докато си взема нов 74ah) Ако и с напълно изряден акумулатор не пали и цъка,това ми се е случвало на един Фиат...слаба връзка на клемите или масата към купето (поне тогава това се оказа,не пречи да ги прегледаш,почистиш )

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook