Черен пушек отначало, в последствие нищо
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Черен пушек отначало, в последствие нищо
Здравейте,
Отдавна се чудех дали да пиша по темата за дебитомерите на дизеловите Е46-ци, прочел съм май всички във форума и все още не мога да разбера при моята кола ли е дебитомера или нещо друго, че и диагностика не го улавя, но когато дам малко повече газ и ми излиза черен облак отзад (не малко при това). Онзи ден бях на Сливница през нощта и реших да си направя малко тестове по правата празна улица. Двигателят беше загрял на 90 градуса и както карах с 60-70, дадох рязко газ за да набера - имаше супер много черен пушек отзад...оставих колата на интерция за малко да стигне пак до 60-70 и повторих нещата и така няколко пъти. Всеки път пушекът беше по-малко и сякаш колата се адаптираше към резките набирания.
Та въпросът ми е следният, знам че автоматиците са адаптивни на Е46-ците, но има ли нещо свързано с адаптивността им в трансмисията и това как дебитомера функционира. По-принцип карам спокойно из града и рядко ми се налага да давам кикдаун или рязко набиране, но винаги, когато го правя ми е супер кофти за колите зад мен, защото си е цяла мъгла отзад. Чистил съм дебитомера и ЕРГ-то и като че ли отначало беше по-добре, но за 1 седмициа и черният пушек пак се появява при разко изпъване на колата. Е46-цата е 330 дизел купе, 204 коня и понякога на гладки прави като Сливница вечер си изкушава да се изпъне добре, но ми се иска да няма толкова пушек.
Някой имал ли е подобен проблем с черния пушек и някакви предположения от какво може да е. Между другото на празен ход не пуши грам и при нормално каране.
Отдавна се чудех дали да пиша по темата за дебитомерите на дизеловите Е46-ци, прочел съм май всички във форума и все още не мога да разбера при моята кола ли е дебитомера или нещо друго, че и диагностика не го улавя, но когато дам малко повече газ и ми излиза черен облак отзад (не малко при това). Онзи ден бях на Сливница през нощта и реших да си направя малко тестове по правата празна улица. Двигателят беше загрял на 90 градуса и както карах с 60-70, дадох рязко газ за да набера - имаше супер много черен пушек отзад...оставих колата на интерция за малко да стигне пак до 60-70 и повторих нещата и така няколко пъти. Всеки път пушекът беше по-малко и сякаш колата се адаптираше към резките набирания.
Та въпросът ми е следният, знам че автоматиците са адаптивни на Е46-ците, но има ли нещо свързано с адаптивността им в трансмисията и това как дебитомера функционира. По-принцип карам спокойно из града и рядко ми се налага да давам кикдаун или рязко набиране, но винаги, когато го правя ми е супер кофти за колите зад мен, защото си е цяла мъгла отзад. Чистил съм дебитомера и ЕРГ-то и като че ли отначало беше по-добре, но за 1 седмициа и черният пушек пак се появява при разко изпъване на колата. Е46-цата е 330 дизел купе, 204 коня и понякога на гладки прави като Сливница вечер си изкушава да се изпъне добре, но ми се иска да няма толкова пушек.
Някой имал ли е подобен проблем с черния пушек и някакви предположения от какво може да е. Между другото на празен ход не пуши грам и при нормално каране.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Може дебитомера да не е адаптиран правилно.... 

Si non confectus, non reficiat.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Ако колата не е барана (чипосвана или нещо друго) не би ли трябвало дебитомера да е фабрично настроен ок или понякога тези настройки се прецакват?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Пак се прецакват... пример: печката на брат ми пушлявеше адски, но след адаптация на дебитомера (благодарение на Ванката Dimitroff) всичко заспа и вече не чади.
Si non confectus, non reficiat.
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Колега аз имах подобен проблем ,при мен се оказа пробит турбопът ,когато дадеш рязко газ сместа става богата и ако нямаш достатъчно надуване се получава това изпушване ,в последствие турбото компенсира и изчиства ..при мен беше точно така и доста дълго време нямаше нищо на диагностика в един момент явно с увеличаване на цепката в търбопътищата се появи грешка на МАП-а,но това беше може би след 6-7 месеца каране и чудене защо пуши...почни с търсенето от това поне е най елемнтарно и бързо се проверява
Колата ми е със същия мотор и цепката беше на гуменото уплътнение преди АГР-клапана:) Успех 


- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Колега, и аз съм със същия проблем,колата е същата само че е с механична кутия,гледал съм какво ли не включително и пробив по пътищата но не откривам нищо,има леко сълзене от интеркулера в края до питата,но не вярвам да е от там.При мен се получава същото,но ако я карам в обороти т.е около 2000-2500 и настъпя,после превключа почти не се вижда димът отзад,явно издухва.За сметка на това ако карам нормално с ниски обороти,като настъпиш в първия момент изпушва като за световно.Ако си проверил навсякъде турбопътищата и са здрави,огледай интеркулера,и както казват колегите е добре една адаптация на дебитомера,за съжаление аз нямам възможност и предполагам при първото ми пребиране в Бг-то ще гледам да свърша това нещо.Успех в решаването неа проблема и да пишеш за крайния резултат. 

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Турбопътищата мога ли да ги проверя в кола, която не е в движение..в смисъл ако е на едно място и накарам някой да изфорсира до влизане в обороти за включване на турбото какво точно трябва да видя - някакъв пушек или свистене от маркучите (трябва ли също да свалям кората или се виждат от страни)? Извинявам се ако въпросите ми са тъпи, най-вероятно ще отида при майстор да погледне, но до момента не ми беше хрумвало, че може да не е от дебитомера..
В интерес на истината колата не се замисля и върви супер добре...ако беше от турбопътища не би ли трябвало в началото от по-ниското налягане от турбото да ми даде голям лаг до влизане на мощността?
В интерес на истината колата не се замисля и върви супер добре...ако беше от турбопътища не би ли трябвало в началото от по-ниското налягане от турбото да ми даде голям лаг до влизане на мощността?
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Flipz написа:Турбопътищата мога ли да ги проверя в кола, която не е в движение..в смисъл ако е на едно място и накарам някой да изфорсира до влизане в обороти за включване на турбото какво точно трябва да видя - някакъв пушек или свистене от маркучите (трябва ли също да свалям кората или се виждат от страни)? Извинявам се ако въпросите ми са тъпи, най-вероятно ще отида при майстор да погледне, но до момента не ми беше хрумвало, че може да не е от дебитомера..
В интерес на истината колата не се замисля и върви супер добре...ако беше от турбопътища не би ли трябвало в началото от по-ниското налягане от турбото да ми даде голям лаг до влизане на мощността?
Зависи при моят не се усещаше загуба на мощност ,а едно неприятно задържане при около 2-2100 оборота след което колата тръгваше се едно някой ме е ритнал много кофти отзад ,и това при плавно подаване на газ ,при рязко нямаше никакво замисляне,реално се чува свистене откъм турбопътищата ,при мен пробойната беше бая големичка и направо си дишаше от там...не е нужно да разглабяш нищо за да провериш горния маркуч тои се пада точно на входа на смукателния колектор преди АГР-клапана...ако имаш доверен сервиз просто отиди там би трябвало ако е нещо такова да го открият...обикновено на тези мотори този маркуч заминава първи ( Това го знам от Ванката ,Dimitroff


- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Благодаря за информацията, ще го прегледам тези дни на светло. Като гледам цената направо се чудя кое е по-добре - развален дебитомер или заминал турбо път, все ходи към 300-400 ремонта
) Чудя се има ли опасност за турбината при такава цепка по турбо пътя, че там ще стане бая солена история?

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Днес реших да проверя тези турбо пътища и като гледам няма никакви пробойни по тях, но забелязах леко омасляване по един маркуч, който излиза някъде от двигателя точно около капачката за маслото...
Ако не ме лъже http://realoem.com/, това е номер 4 от втората картинка - пише, че е вакумен маркуч.
Може ли някой да ми каже за какво служи този маркуч и възможно ли е в него да се корени проблема...омасляването в горния край не е голямо, но надолу си го има по-сериозно.
Ако не ме лъже http://realoem.com/, това е номер 4 от втората картинка - пише, че е вакумен маркуч.
Може ли някой да ми каже за какво служи този маркуч и възможно ли е в него да се корени проблема...омасляването в горния край не е голямо, но надолу си го има по-сериозно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Това което си пуснал е маркуча на хидравликата,тръгва от помпата и слиза надоло,и при мен е леко омаслен явно при всички е така.Значи нямаш нищо спукано по пътищата,странно и при мен е същата ситуация.Еми май ще трябва диагностика,действай и пиши после.
струва ми се е номер 2 от снимката.


- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Колега, като имаш дълъг път по магистрала, задръж я на по-ниска предавка в по-високи обороти (около 3000 - 3500) за около 10 мин. При мен навремето правеше такива кълбета, след като 1-2 месеца я кара жената (колата не беше минавала 1500 - 2000 оборота) и все едно се беше задръстила. След като я продухах по магистралата изчезнаха черните кълбета дим. Не можах да си го обясня, но предположих че се дължи на хубавата нафта и ниските обороти с който се караше колата. Откакто ми падна пак в ръчичките черни кълбета дим не е имало 

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Ами ще го пробвам...то вярно, че аз след като имах 2 акта миналата година за скорост из града си карам малко по-спокойно, но много странно ако се е запушила някоя система просто от каране в ниски обороти на 3-ката..На магистралата си ги вдига тези 3 хил оборота, но там при 130+ няма и как..както и да е, ще й правя скоро диагностика и ще пробвам и това, че ми е кофти така с този пушек...
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Какво стана колега,закара ли красавицата на диагностика?
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Черен пушек отначало, в последствие нищо
Още не съм я карал..в момента е в бокса за боядисване на задна броня, че имахме лек инцидент миналата седмица, та диагностиката и другото ще почака за по-нататък..не е фатален проблем този пушек...
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани