ASC питане
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
48 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- shumito
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 525D Turing
- Мечтае да кара: 530xd Turing
Re: ASC питане
От личен опит,помага АСЦ-то,с умерена газ зимата в Габрово по баирите върви направо ме изненада,дори и газ да подаваш до долу като набере само поклаща задницата и набира здраво.При затъване леко с гаста напред на зад и готово
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: ASC питане
Да помага и е много хубава екстра. Постоянно е включено освен в някой ситуации, които ги пише в книгата на потребителя- в дълбок сняг и кал трябва да се изключи!
Никой не ми отговори на въпроса дали асц-то действа против поднасяне, чрез прилагане на спирачно усилие на някое от предните колела както е показано тук: http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK- ... re=related
Питам защото не съм сигурен. Мисля, че това е възможно само при ДСЦ с/мите...
Никой не ми отговори на въпроса дали асц-то действа против поднасяне, чрез прилагане на спирачно усилие на някое от предните колела както е показано тук: http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK- ... re=related
Питам защото не съм сигурен. Мисля, че това е възможно само при ДСЦ с/мите...
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ASC питане
Ето колега, тук пише че удря спирачка на задните колела и отнема газ-та. И обяснение за ДСЦ и ДТЦ.
ASC - Автоматичн контрол на стабилността
За автоматично управление на стабилността при неравни или хлъзгави пътни настилки. ASC системата гарантира, че винаги може да се ускори от всеки завой, безопасно и с максимална теглителна сила.
ASC е елемент на DSC (Динамичен контрол на стабилността), но съществува и като отделна система. Целта на системата ASC е да предотврати загубата на сцепление на задвижващите колела при ускоряване в завой или друга критична ситуация. Когато едно задвижващо колело е с добро сцепление, но другото е на хлъзгав участък от пътя, на колелото с по-малко сцепление се подава спирачно усилие, докато не получи добро сцепление с пътната настилка. Ако и двете колела загубят добро сцепление, системата за управление на двигателя също се намесва и намалява мощността, което значително намалява опастността от приплъзване на задницата на автомобила. Целият процес трае милисекунди. Така ASC бързо връща стабилността и възстановява сцеплението. Водачите, които желаят да получат приплъзване могат да изключат ASC.
При натискане на бутона ASC и светване на лампата системата е изключена.
DSC - Динамичен контрол на стабилността
Допринася за безопасното управление на автомобила, чрез улеснен контрол, дори и при неблагоприятни условия на шофиране или хлъзгави настилки.
DSC е ядрото на системите за контрол в автомобилите BMW. Тя осигурява възможно най-високо ново на стабилност при шофиране и това осигурява добро сцепление на всички колела. Тя е в състояние да открие първите признаци на поднасяне и помага на автомобила да запази треакторията на движение, дори и ако колелата са с различно сцепление с настилката. Многото сензори следят постоянно движението на автомобила. Информацията се събира от сензорите за оборотите на колелата, ъгъла на завиване, странични сили, степента на завъртане около вертиканата ос на автомобила. Системата разполага със стандартен модел и сравнява постъпващата информация от волана и газта, ако разликата е твърде голяма между модела и състоянието на автомобила в момента, DSC се намесва за да увеличи стабилността. Използват се системите за управление на двигателя и спирачната система. Намаляване или увеличаване на мощността на двигателя или спирачно усилие към некое или няколко колела за подобряване на стабилността.
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
При натискане на бутона DSC(без задържане) и светване на лампата на ASC се активира DTC системата.
При натискане и задъражне на DSC бутона, последвано от светване на лампата на ASC и ABS(в оранжево) DSC е изключена.
DTC - Динамичен контрол на сцеплението
DTC дава възможност за спортен стил на шофиране дори когато DSC контролира стабилността.
DTC е под-програма на DSC, която може да се включва и изключва. DTC има основна цел да регулира сцеплението, като дава възможност за спортен стил на шофиране, като същевременно осигурява активен контрол настабилността. Ако предните колела са нагазили в сняг и немогат да се въртят нормално, това води до приплъзване на задните(задвижващи) колела и DSC, чрез управлението на двигателя намалява мощността. Активирането на DTC има положителен ефект в такава ситуация, като осигурява сцепление, без загуба на мощност.
Ето и източника.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html
ASC - Автоматичн контрол на стабилността
За автоматично управление на стабилността при неравни или хлъзгави пътни настилки. ASC системата гарантира, че винаги може да се ускори от всеки завой, безопасно и с максимална теглителна сила.
ASC е елемент на DSC (Динамичен контрол на стабилността), но съществува и като отделна система. Целта на системата ASC е да предотврати загубата на сцепление на задвижващите колела при ускоряване в завой или друга критична ситуация. Когато едно задвижващо колело е с добро сцепление, но другото е на хлъзгав участък от пътя, на колелото с по-малко сцепление се подава спирачно усилие, докато не получи добро сцепление с пътната настилка. Ако и двете колела загубят добро сцепление, системата за управление на двигателя също се намесва и намалява мощността, което значително намалява опастността от приплъзване на задницата на автомобила. Целият процес трае милисекунди. Така ASC бързо връща стабилността и възстановява сцеплението. Водачите, които желаят да получат приплъзване могат да изключат ASC.
При натискане на бутона ASC и светване на лампата системата е изключена.
DSC - Динамичен контрол на стабилността
Допринася за безопасното управление на автомобила, чрез улеснен контрол, дори и при неблагоприятни условия на шофиране или хлъзгави настилки.
DSC е ядрото на системите за контрол в автомобилите BMW. Тя осигурява възможно най-високо ново на стабилност при шофиране и това осигурява добро сцепление на всички колела. Тя е в състояние да открие първите признаци на поднасяне и помага на автомобила да запази треакторията на движение, дори и ако колелата са с различно сцепление с настилката. Многото сензори следят постоянно движението на автомобила. Информацията се събира от сензорите за оборотите на колелата, ъгъла на завиване, странични сили, степента на завъртане около вертиканата ос на автомобила. Системата разполага със стандартен модел и сравнява постъпващата информация от волана и газта, ако разликата е твърде голяма между модела и състоянието на автомобила в момента, DSC се намесва за да увеличи стабилността. Използват се системите за управление на двигателя и спирачната система. Намаляване или увеличаване на мощността на двигателя или спирачно усилие към некое или няколко колела за подобряване на стабилността.
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
При натискане на бутона DSC(без задържане) и светване на лампата на ASC се активира DTC системата.
При натискане и задъражне на DSC бутона, последвано от светване на лампата на ASC и ABS(в оранжево) DSC е изключена.
DTC - Динамичен контрол на сцеплението
DTC дава възможност за спортен стил на шофиране дори когато DSC контролира стабилността.
DTC е под-програма на DSC, която може да се включва и изключва. DTC има основна цел да регулира сцеплението, като дава възможност за спортен стил на шофиране, като същевременно осигурява активен контрол настабилността. Ако предните колела са нагазили в сняг и немогат да се въртят нормално, това води до приплъзване на задните(задвижващи) колела и DSC, чрез управлението на двигателя намалява мощността. Активирането на DTC има положителен ефект в такава ситуация, като осигурява сцепление, без загуба на мощност.
Ето и източника.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html

- SammY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: Под е30 ката
- Пол: Мъж
- Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring
Re: ASC питане
Аз също съм чел , че АСЦто е само на задния мост , но не съм 100% сигурен в това ... Защото сега като забрява да го изключа и реша да взема някой завой с чувство много гадно ме връща в пътя , но пък ме обръща и на другата страна и след това се изправя 
п.п. Е явно е така както съм чел ...

п.п. Е явно е така както съм чел ...
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: ASC питане
Ivo_Borisov написа:Ето колега, тук пише че удря спирачка на задните колела и отнема газ-та. И обяснение за ДСЦ и ДТЦ.
ASC - Автоматичн контрол на стабилността
За автоматично управление на стабилността при неравни или хлъзгави пътни настилки. ASC системата гарантира, че винаги може да се ускори от всеки завой, безопасно и с максимална теглителна сила.
ASC е елемент на DSC (Динамичен контрол на стабилността), но съществува и като отделна система. Целта на системата ASC е да предотврати загубата на сцепление на задвижващите колела при ускоряване в завой или друга критична ситуация. Когато едно задвижващо колело е с добро сцепление, но другото е на хлъзгав участък от пътя, на колелото с по-малко сцепление се подава спирачно усилие, докато не получи добро сцепление с пътната настилка. Ако и двете колела загубят добро сцепление, системата за управление на двигателя също се намесва и намалява мощността, което значително намалява опастността от приплъзване на задницата на автомобила. Целият процес трае милисекунди. Така ASC бързо връща стабилността и възстановява сцеплението. Водачите, които желаят да получат приплъзване могат да изключат ASC.
При натискане на бутона ASC и светване на лампата системата е изключена.
DSC - Динамичен контрол на стабилността
Допринася за безопасното управление на автомобила, чрез улеснен контрол, дори и при неблагоприятни условия на шофиране или хлъзгави настилки.
DSC е ядрото на системите за контрол в автомобилите BMW. Тя осигурява възможно най-високо ново на стабилност при шофиране и това осигурява добро сцепление на всички колела. Тя е в състояние да открие първите признаци на поднасяне и помага на автомобила да запази треакторията на движение, дори и ако колелата са с различно сцепление с настилката. Многото сензори следят постоянно движението на автомобила. Информацията се събира от сензорите за оборотите на колелата, ъгъла на завиване, странични сили, степента на завъртане около вертиканата ос на автомобила. Системата разполага със стандартен модел и сравнява постъпващата информация от волана и газта, ако разликата е твърде голяма между модела и състоянието на автомобила в момента, DSC се намесва за да увеличи стабилността. Използват се системите за управление на двигателя и спирачната система. Намаляване или увеличаване на мощността на двигателя или спирачно усилие към некое или няколко колела за подобряване на стабилността.
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
При натискане на бутона DSC(без задържане) и светване на лампата на ASC се активира DTC системата.
При натискане и задъражне на DSC бутона, последвано от светване на лампата на ASC и ABS(в оранжево) DSC е изключена.
DTC - Динамичен контрол на сцеплението
DTC дава възможност за спортен стил на шофиране дори когато DSC контролира стабилността.
DTC е под-програма на DSC, която може да се включва и изключва. DTC има основна цел да регулира сцеплението, като дава възможност за спортен стил на шофиране, като същевременно осигурява активен контрол настабилността. Ако предните колела са нагазили в сняг и немогат да се въртят нормално, това води до приплъзване на задните(задвижващи) колела и DSC, чрез управлението на двигателя намалява мощността. Активирането на DTC има положителен ефект в такава ситуация, като осигурява сцепление, без загуба на мощност.
Ето и източника.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html
Е това ме интересуваше...

- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Re: ASC питане
Колеги доста интересни неща разбрах за тия системи за стабилност, само едно не мистана ясно - каква е разликата между ASC и DSC и от коя година започват да използват DSC в е 39. Благодаря предварително на запознатите.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: ASC питане
nakoye написа:Колеги доста интересни неща разбрах за тия системи за стабилност, само едно не мистана ясно - каква е разликата между ASC и DSC и от коя година започват да използват DSC в е 39. Благодаря предварително на запознатите.
Домързя те да прочетеш две мнения нагоре и искаш някой да ти го прошепне на ушенце май

DSC започва да се вгражда от края на 97-ма, но е само като допълнителна (и доста скъпа за времето си) екстра.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: ASC питане
ДСЦ-то в различните модели не се предлагаше от различна година като стандарт (то и като опция май) 
първо при големите мотори, после при по-малките

първо при големите мотори, после при по-малките

- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: ASC питане
ASC не било сгодно за зимата....
без тая джаджа едвам удържах колата на нова година към доспат....пуснех ли го подавах почти цялата газ още в момента в който влизам в завоя....при непочистен сняг 30см...усещането и контрола е невероятен, да не говорим за ползата и безопасността.комбинацията от спирачно усилие към вътрешното колело и двигателно такова към външното бута колата винаги по посока на завоя....а без тази система задницата просто минава покрай нас 



"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: ASC питане
За да не те изпревари задницата като си без ASC се ползва волана.
Доста по-приятно е от това система да спира устрема на колата.
Доста по-приятно е от това система да спира устрема на колата.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: ASC питане
deyan-enchev написа:За да не те изпревари задницата като си без ASC се ползва волана.
Доста по-приятно е от това система да спира устрема на колата.
...и затова хората са сложили бутон ...
поздрави

- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: ASC питане
Те наистина са сложили бутон ама са сложили и една скрита екстра. Или по-точно Half-On функцията на ASC-то. Описано е всичко ТУК.
Казано е че остават работещи само спирачките. Което от своя страна може да симулира до 40км/ч ефекта от работата на заключен диференциал. От 40км/ч до 100км/ч спирачното усилие намалява. След 100км/ч ASC-то спира да работи със спирачките.
Който не ми вярва може да прочете ТУК какви са механизмите с които си служи ASC-то за да може да предотврати буксуване, поднасяне и т.н.
Нека някой да пробва с някойя Е39-тка с ASC и да каже дали работи този скрит режим и има ли ефект от него.
Казано е че остават работещи само спирачките. Което от своя страна може да симулира до 40км/ч ефекта от работата на заключен диференциал. От 40км/ч до 100км/ч спирачното усилие намалява. След 100км/ч ASC-то спира да работи със спирачките.
Който не ми вярва може да прочете ТУК какви са механизмите с които си служи ASC-то за да може да предотврати буксуване, поднасяне и т.н.
Нека някой да пробва с някойя Е39-тка с ASC и да каже дали работи този скрит режим и има ли ефект от него.
- bili1
- ентусиаст
-
- Мнения: 831
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: гр.Златоград
- Пол: Мъж
- Кара: 540i E39
- Мечтае да кара: това което има вече...
- Детайли за колата: М62В44
Re: ASC питане
Как вярно ги карате тия Е39-ки с изключен блокаж....
аз немога и 5 метра да мръдна,гумите ми имат 7-8мм грайфер
само включен блокаж зимата и то когато има лед и върху него сняг пак непомага! 



- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: ASC питане
Като искам да правя глупости, изкл. системата. Но иначе е вкл. винаги. Зимата без това нещо, незнам и не искам да знам. Многократно съм тествал, системата си върши работата повече от добре, при едно задължително условие, гуми.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: ASC питане
ALiGaToR написа:...Нека някой да пробва с някойя Е39-тка с ASC и да каже дали работи този скрит режим и има ли ефект от него...
Мисля да го пробвам аз нямам +Т на моята, а само ASC. Ще кажа какво е станало.
Предимство е само в завой това ASC за мен и то е предимство за шофьори, които нямат опит, моментно са разсеяни, не очакват пътя да е хлъзгав ... кажи речи в много ситуации.
Както пише в статията, която ALiGaToR пусна, по нагорнище и лед ASC си прави лоша шега с теб.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
48 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани