Малко повече за газовия ижекцион

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Малко повече за газовия ижекцион

Мнение от didore » 29 Май 2006, 10:56

Здравейте,
Преди седмица си монтирах газов инжекцион BRC Sequent. Преди да го взема търсих подобна тема но не открих така че ще нахвърлям няколко неща за бъдещи мераклии ;) . Нямам понятие от техническите термини и говоря от практическа гледна точка.
Колата Е30 318ис. Разпитах на доста места като търсих естествено евтино и хубаво. Оказа се трудно съчетание. След това търсих там където вече са монтирали това чудо на БМВ за да няма излишни експерименти по моята кола :mhihi: и така стигнах до BRC. И ето какво разбрах(цитирам)

Със Sequent могат да се конвертират към пропан-бутан и метан последните поколения автомобили в пълно съответствие с последните норми за обработени газове и вредни емисии като Euro 3 и Euro 4. Освен това неговата серийна архитектура по отношение на петролната инжекционна система е напълно съвместима с установените EOBD
норми и е идеалното решение за конвертиране на най-усъвършенстваните и модерни автемобили.
Sequent е реален Common Rail, въвежда напълно успешно технологията използвана при модерните дизелови двигатели, при захранването с газ “rail-line” под налягане, чрез рейка захранваща всеки инжектор.
Sequent има модулирани кабелажи който позволяват инсталирането на системата на автомобила, чрез триконекторни връзки (с изключение на захранването и масата) и добавяне на специфични мудули за определен тип датчици на някои автомобили.
Sequent се характеризира с бързи и гъвкави настройки, процедури за само-обучение, възможност да се монтира на всякакъв тип автомобил, давайки максимална свобода за работа на този който го инсталира.

Дават година и половина гаранция. Ако през това време нещо от уредбата се прецака се сменява безплатно заплаща се само труд. Има два безплатни реглажа.

Реших да се пробвам и хоп в Дружба. Капаро 20лв. и час след седмица.
Закарах колата в 9.00 сутринта замериха я за вредни газове, погледнахме в компютъра дали има инфо за нея оказа се всичко ок демек съвместима.
Не исках да ми пробиват калника така, че сложихме външното пълнене
отзад под бронята до теглича. Търсих малка бутилка кято да не заема много място но и да не е 10л ;). 38л пура по дълга но се събира идеално в багажника в ъгъла който образува задната облегалка и дъното на багажника . Зарежда около 33л.

Погледнах една нова КИА как работи системата, къде се намира копчето за превключване като помолих да го вградат в кората под волана отляво до врътката за реглаж на фаровете. Разбрахме се оставих си телефона и ме изпратиха по живо по здраво. Много мразя да си оставям колата на чужди хора ама няма как :roll: Монтажа става за ден и половина.
В 18.00 се обадиха , че колата ми е готова и на другата сутрин мога да си я взема. Предупредих ги, че след 10мин. съм при тях :mhihi:
И така отзад напред. Бутилката така както си я представях дори е на цвят като облицовката на багажника. Пълначното така както го исках почти не се вижда. Копчето за превключване вградено в кората и работи на два режима бензин и автоматичен. На автоматичен пали на газ и при достигане на 25гр. се превключва на газ. От долу има диоди които ти показват колко гориво има в бутилката. В багажника също има стрелка която показва това. Когато газта започне да свършва има звуков сигнал и автоматично се превключва на бензин.
Отпред:
Вчера свалях колекторите за подмяна на вакумната магистрала така, че огледах доста подробно кое как е монтирано. Компютъра с големина като фабричния за 318ис е сложен на калника зад дебитомера. Релетата са монтирани на бомбето на ботуша. Има един клапан и изпарител(редуктор). Инжекторна рейка е сложена на планка отстрани на мотора. От нея маркучите влизат в долнта част която свързва колекторите с мотора. Реално при монтажа колекторите са били свалени. Има един тънък маркуч който излиза от редуктора и влиза в горната част на колекторите и се явява единсвената видима дупка по колекторите. Има и филтър който се смена на около 15000 км. и струва 7 лв. Общо взето изглежда доста претрупано но е максимално подредено.
И така стигаме до най-важното как върви и колко харчи ;)
Момчетата ми обесниха , че намаляването на мощността е 3%, а разхода може да мърда до литър при нормално каране.
Взех колата и веднага и боднах 100 километра у градо :mhihi:
Аз разлика в вървежа не намирам. Колата си е също толкова рязка както и на бензин. Пробвах при набиране от място, от определена скорост, към вилата за макс скорост въобще каквото се сетих и всичко съпоставено с бенз абе сериозен тест. Поведението на колата се запазва като на бензин.

Разход в града при нормално каране /100:
На бенз 95 Vpower 10.5 - 20.00лв.
газ 11.00 - 9.50лв.
Цена на това удоволствие 1850 лв. Аз съм доволен. Знам , че газта е компромис но за съжаление парите винаги имат значение. Минавам доста километри градско и мисля, че инвестицията си струва.
Нядявам се темата да ви бъде полезна ;)
п.с. По късно ще приложа и снимки за да бъде по нагледно.
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Малко повече за газовия ижекцион

Мнение от lowdriver » 29 Май 2006, 11:32

Всичко е ок, но ако можеш да ми кажеш какви доводи споменаха за това предположение :arrow:
didor написа:Момчетата ми обесниха , че намаляването на мощността е 3%...
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 29 Май 2006, 11:37

didor написа:Преди седмица си монтирах газов инжекцион BRC Sequent. Преди да го взема търсих подобна тема но не открих така че ще нахвърлям няколко неща за бъдещи мераклии .


Странно, че не си намерил нищо по въпроса. Ето я темата:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=31848
It's not who You are, it's who You know...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Re: Малко повече за газовия ижекцион

Мнение от didore » 29 Май 2006, 11:52

lowdriver написа:Всичко е ок, но ако можеш да ми кажеш какви доводи споменаха за това предположение :arrow:
didor написа:Момчетата ми обесниха , че намаляването на мощността е 3%...


Просто ми го казаха а колко е вярно друг въпрос ;)

logout написа:
didor написа:Преди седмица си монтирах газов инжекцион BRC Sequent. Преди да го взема търсих подобна тема но не открих така че ще нахвърлям няколко неща за бъдещи мераклии .


Странно, че не си намерил нищо по въпроса. Ето я темата:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=31848


Темата я знам и аз бях там просто явно не съм се изразил правилно ;)
Исках с повече подробности на едно място.
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 29 Май 2006, 12:03

А някой има ли идея дали съществува уредба която да впръсква газта преди да е изпарена... в смисъл всеедно да има впръсквач - изпарител :?: Така сигурно ще е яко щото газта при изпаряването поглъща топлина и по тоя начин ще изстудява всмуквания въздух и като цяло всмукателния тракт :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Май 2006, 14:07

до колкото знам има само една фирма която го прави това (впръскване на течна газ) системата е доста по-скъпа, мисля че беше от холандия. ако те интересува ще потърся къде съм закопал статиите.

п.с. не знам от къде си взел инфото, но сравнението с дизелов common rail е неуместно, по-скоро газовия инж. е копие на multi-port безинов инжекцион :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 29 Май 2006, 16:59

Дилян Пенчев написа:А някой има ли идея дали съществува уредба която да впръсква газта преди да е изпарена... в смисъл всеедно да има впръсквач - изпарител :?: Така сигурно ще е яко щото газта при изпаряването поглъща топлина и по тоя начин ще изстудява всмуквания въздух и като цяло всмукателния тракт :roll:


Има фирмата производител се казва Валей с "W"
За 4 цилиндрово бмв гледал съм в сайта им излиза към 4500-4800лв.
Но инфото ми е от предиц година така че може да има спад в цените.
Потърси в гугъл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 5.02.2006
Местоположение: Шопландия

Мнение от Putzmeister » 29 Май 2006, 21:24

Темата я знам и аз бях там просто явно не съм се изразил правилно

"И аз бях там! И аз говорих" :D :D :D
Системата - BRC-то, не Wialle-то, си работи прекрасно. Хубавата новина е, че може да си я базикаш и да я помпаш както сърце ти иска.
didor - на тебе при 4500об/мин не ти ли дава малка разлика с бензина? Ако е така - дай да се хванем и да ги "поизцоцаме" малко още.
Весело :) [/quote]
Дай 102% от себе си! Винаги...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 30 Май 2006, 21:23

Putzmeister написа:
didor - на тебе при 4500об/мин не ти ли дава малка разлика с бензина? Ако е така - дай да се хванем и да ги "поизцоцаме" малко още.
Весело :)

Имаш право точно там има разлика. Като я нашпора там колата е по слаба от на бенз. Ма като искам да бегам щтракам на лево и газ ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 30 Май 2006, 22:59

при тезь цени на бензина и газта си струва ... я си караме на 98 обаче щото сме газарь :mhihi: освен това обичам като настъпя педала да са чувства раздвижване някво под капакь

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 26.04.2006

Мнение от presley » 31 Май 2006, 1:37

Дилян Пенчев написа:А някой има ли идея дали съществува уредба която да впръсква газта преди да е изпарена... в смисъл всеедно да има впръсквач - изпарител :?: Така сигурно ще е яко щото газта при изпаряването поглъща топлина и по тоя начин ще изстудява всмуквания въздух и като цяло всмукателния тракт :roll:


Дори съществува такава система и на BRC,но се оказа,че неработи добре и дава много дефекти и затова беше спряна от производство още в начален стадий.Аз лично съм я виждал,но не съм се занимавал подробно с нея.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 31 Май 2006, 19:40

интересно ми е кое е скъпата част на газовия инж? дюзите, компютъра или нещо друго... ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 01 Юни 2006, 12:57

[steeN] написа:интересно ми е кое е скъпата част на газовия инж? дюзите, компютъра или нещо друго... ?


Все още е нова и модерна технология та затова ;)
Помните ли дори към края на 90-те и началото на 2001 - 2002г.
Изкаха по 500 - 700лв. за газова уредба обикновенна с ел изпарител,
а за такава с ламбда контрол 900лв. :shock:
Сега същите на половин цена чисто нови с монтаж +
Свирка от касиерката

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 26.04.2006

Мнение от presley » 02 Юни 2006, 18:40

[steeN] написа:интересно ми е кое е скъпата част на газовия инж? дюзите, компютъра или нещо друго... ?

Скъпо и е само името.Всичко е изкуственно надуто.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook