Центровка на запалване,разпределителни валове,ванос на М50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Разтегната верига

Мнение от vladobate » 15 Фев 2012, 21:49

Аз тва че е зацепена добре шайбата разбрах ама нали е с гума между две метални части има ли вероятност да е превъртяла и да идва на празнита зъби на датчика ам не в ГМТ . Не добре обяснено ама кат си зчопил кол. вал на ГМТ виж дали зъбите на шайбата ( демек мястото дето липсват ) сочи тоно датчик кол. вал демек отчита ли той в тоя момент ГМТ и да даде сигнала на ДМЕ . И в крайна сметка ( ти си писал датчици проверявани) датчик кол. вал сменял ли си със такъв работещ за проба щот на Пенчев темата беше точно за отказал такъв , а не за шайбата. И да на диагностика няма ли да излезе правилно ли работят всички датчици по запалването.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Разтегната верига

Мнение от spacepl » 15 Фев 2012, 23:56

На ДИС ще излезне колко показва в момента и колко трябва да е и за двата датчика. Ако зацепи с бмв инструмента отзад на маховика и отпред отговаря на белега за ГМТ ще е 100% сигурен, че не е от това.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 16 Фев 2012, 13:04

spacepl написа:Не знам за М50, но М52 за да не запали толкова криво трябва да е центровано, че да чукат клапаните по буталата. От снимките които си дал, вторите където шублера е на квадратите, ако тогава кол.вала е на ГМТ значи зацепването е перфектно. Лекия луфт който го има при връщане на вала назад е съвсем нормален за всяка система работеща със верига, просто сменяш работните посоки на веригата. Измерете налягането на бензиновата помпа, ако ти свети лампата за бензина, долей няколко литра да изгасне. Налягането на бензина го мерете отпред на рейката, т.е. след бензиновия филтър, нищо, че свещите са мокри, при по-ниско налягане бензина не се пулверизира достатъчно. Също провери за скъсани уплътнения след дебитомера, в тоя студ ако дърпа въздух от някъде, сместа ще му идва много бедна и няма да запали. Проверете на диагностика данните от температурните датчици за антифриза и за входящия въздух - горивната смес много се влияе от тях. Пробвай докато въртиш, някой да пръска около дебитомера и под колекторите със спрей за запалване.


Тази кола по-скоро се дави отколкото да е бедна сместа.Бях писал как хвърля бензи със старото ДМЕ.Датчиците са наред-и на диагностика и за всеки случай с други.Със спрей съм пробвал но нищо не стана.
За мен зацепването на всичко е 99% наред.Шайбата също е наред-и визуално и белезите съвпадат,пробвал съм не с 1 а с 3 различни датчика+моя който е нов,следил съм и веригите до голямата букса.
Ето развитието на нещата.
@2bar ми беше казал ,че веднъж при често палене и гасене на колата имал проблем. Взех един сешоар и напекох свещите,после духах през гнездата им цилиндрите и чудото взе ,че запали.Между другото стартера пак хъркаше,след разглобяване видях ,че корпуса на редуктора беше счупен и от двата ,които имах направих един-просто в момента ,който вчера запали колата е решил да се счупи за да стане по-интересно.Както и да е запали,карах я малко,после стоя 1час и отидох да сипя бензин,въртя на бензиностанцията и няма палене,от зад бяла димна завеса.Пробвах с отворен дросел и на третият път стана.Днес сутринта пали ,вдигна ги оборотите на 1000 ,после ги смъкна на 700 и изгасна,паля отново и подавам газ,вдигам ги на 3000 и след малко пак гасне.Накрая потеглих някак си ,спирам-дължи празните обороти на 2000 ,после ги смъкна,след това проблема изчезна,може би новото ДМЕ се обучава,а при всички случаи след това разглобяване има и разхерметизиране някъде,но както и да е не успях да открия точно какво и е и нещата май отиват към един E420,като ми харчи 17/100 да знам за какво ги харчи ,а не както сега хем харчи,хем не върви,хем не пали,хем не се поправя. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от cod-cdbp » 17 Фев 2012, 3:57

Малко тъпо, може би, включване, но след като се дави, хубаво ли погледна регулатора на налягане и неговия управляващ вакуумен маркуч.
Все пак освен, че може маркуча да е скъсан, в възможно неговата втулка, която влиза в колектора, да е с износен О-пръстен, или просто да е разместен (мисля че твоя колектор е въпросния детайл тъй като имаш ванус).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от zvetiko » 17 Фев 2012, 10:46

cod-cdbp написа:Малко тъпо, може би, включване, но след като се дави, хубаво ли погледна регулатора на налягане и неговия управляващ вакуумен маркуч.
Все пак освен, че може маркуча да е скъсан, в възможно неговата втулка, която влиза в колектора, да е с износен О-пръстен, или просто да е разместен (мисля че твоя колектор е въпросния детайл тъй като имаш ванус).


Маркуча е наред ,че покрай стартера го махах 3 пъти. ;) Но той нали е от значение когато се натовари двигателя за да може да се вдигне налягането,няма общо с паленето.

Ето развитието на сагата: :mhihi:

днес колата запали почти нормално.Като завъртях ключа въртя с лека мъка около 10-на секунди,през това време напрежението отиде на 9.5V,после нещата бяха както трябва и по съвсем различен начин когато бях със старото ДМЕ-вдигна оборотите на 1200,след 2-3 сек. ги смъкна на около 800-900 и ги задържа,включих на скорост и не изгасна.Преди без значение от температурата ги вдигаше до 700 и там ги държеше,като потеглях гаснеше или пък трябваше да подавам постоянно газ и да натискам спирачката ,когато искаха да я карам бавно.
По принцип е имала, както предполагах софтуерен проблем -бъг в режима на подгряване на двигателя ,който с пълна сила се е проявявал при ниски температури.Ако и утре всичко е наред ще съм 100% сигурен.А онези странни неща,които ги правеше вчера най-вероятно са били защото ДМЕ се е обучавал.
Не знам защо паленето на тия двигатели е толкова чувствително ,ако свещите са дори леко влажни,като този номер го е правила не само при мен ,но и при колега ,на който колата е в пълна изправност-след смяната на ДМЕ и преди да разглобя всичко и да гледам центровките свещите са се навлажнили защото я припалвах 3-4 пъти накратко за да видя дали всичко е наред,после докато разглобявах и се чудех какво не е наред 2 дни,са изсъхнали и колата запали,но понеже беше се повредил стартера,пак я припалвах 2-3 пъти за кратко и отново е станало познатото навлажняване,за което обикновенно подсушаване не помага,защото пробвах и пак не запали,а запали чак когато хубаво нагрях свещите със сешоар.

Ще пиша и утре какво ще стане и ако всичко е наред проблема може да се счита за решен. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от cod-cdbp » 17 Фев 2012, 11:41

Само не разбрах - ти смени ЕКУ-то или само го ресетна ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от zvetiko » 17 Фев 2012, 11:51

cod-cdbp написа:Само не разбрах - ти смени ЕКУ-то или само го ресетна ?


Друго ЕКУ и EWS.Едни колеги от форума ,които се занимават с чип тунинг,ужким ми бяха презаписвали софтуера,но още тогава имах съмнения ,че нищо не са направили.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от fox1981 » 18 Фев 2012, 22:09

zvetiko написа:
cod-cdbp написа:Само не разбрах - ти смени ЕКУ-то или само го ресетна ?


Друго ЕКУ и EWS.Едни колеги от форума ,които се занимават с чип тунинг,ужким ми бяха презаписвали софтуера,но още тогава имах съмнения ,че нищо не са направили.

Добре де колега.Аз само не разбрах как може всичко да и е наред и да не ще да пали нещо не ми се връзва!!.Няма такъв двигател!!!!При цялото ми уважение към теб(защото доста твои теми съм изчел)смятам че нещо пропускаш нещо и то съществено.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от Zubcho » 18 Фев 2012, 23:15

fox1981 написа:
zvetiko написа:
cod-cdbp написа:Само не разбрах - ти смени ЕКУ-то или само го ресетна ?


Друго ЕКУ и EWS.Едни колеги от форума ,които се занимават с чип тунинг,ужким ми бяха презаписвали софтуера,но още тогава имах съмнения ,че нищо не са направили.

Добре де колега.Аз само не разбрах как може всичко да и е наред и да не ще да пали нещо не ми се връзва!!.Няма такъв двигател!!!!При цялото ми уважение към теб(защото доста твои теми съм изчел)смятам че нещо пропускаш нещо и то съществено.


Запалила си е колата, проблемът е бил в свещите и по-точно били мокри.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от vladobate » 19 Фев 2012, 1:23

fox1981 написа:
zvetiko написа:
cod-cdbp написа:Само не разбрах - ти смени ЕКУ-то или само го ресетна ?


Друго ЕКУ и EWS.Едни колеги от форума ,които се занимават с чип тунинг,ужким ми бяха презаписвали софтуера,но още тогава имах съмнения ,че нищо не са направили.

Добре де колега.Аз само не разбрах как може всичко да и е наред и да не ще да пали нещо не ми се връзва!!.Няма такъв двигател!!!!При цялото ми уважение към теб(защото доста твои теми съм изчел)смятам че нещо пропускаш нещо и то съществено.

Как всичко наред , човека си е писал "софтуерен проблем" и като прибавим и навлажняването на свещите след неколкократни опити за палене докато се мъчи да задържи на началния режим след палене ( което всъщност му е куцало на компа ) , е те тва е било , засега , дано . Нали е писал че е сменил компа с EWS барабар и след хубаво подсушаване на свещите и неколкократни зачуденки докат си "намери място" новото ДМЕ се е решил проблема . Нека бъде светлина :mhihi: . Радвам се за развръзката . ПС: Ама как само залитна за момент пак към дизела ,а :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Центровка на запалването и разпределителните валове на М

Мнение от zvetiko » 27 Фев 2012, 13:05

Zubcho написа:
fox1981 написа:
zvetiko написа:
cod-cdbp написа:Само не разбрах - ти смени ЕКУ-то или само го ресетна ?


Друго ЕКУ и EWS.Едни колеги от форума ,които се занимават с чип тунинг,ужким ми бяха презаписвали софтуера,но още тогава имах съмнения ,че нищо не са направили.

Добре де колега.Аз само не разбрах как може всичко да и е наред и да не ще да пали нещо не ми се връзва!!.Няма такъв двигател!!!!При цялото ми уважение към теб(защото доста твои теми съм изчел)смятам че нещо пропускаш нещо и то съществено.


Запалила си е колата, проблемът е бил в свещите и по-точно били мокри.


Че не бяха само свещите -не бяха.Но и там е някаква мистерия-преди да ги напека със сешоара ,при многократните сваляния ,най-напред ги забърсвах добре от бензина, после ги пръсках с обезмаслител,който разтваря всичко и съхне за 30сек. понякога след тази операция са стояли по един час на открито,понякога един ден и като ги сложа пак не искаше да запали,а свещите са DENSO и са истински.Да не говорим,че като ги пробвах на открито винаги имаха чудесна искра-абе понякога запалването на тия двигатели си е някаква мистерия,само да не влезнеш в нея. ;)
А на двигателя не бяха в ред два от основните режими ,на които работи-запалване и подгряване.Режима на подгряване го вкарах в норма с новото ДМЕ и колата спря да гасне след като запали и на място и в движение-при моето или е бил изтрит или е бил силно бъгясал. ;) Режима на запалване все още не е като хората-пали от първият път за 5-6сек.но има някакво мъчене и замисляне,както на едно място ми казаха-„Дай,дай още малко,ще запали“. :mhihi:

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook