Центровка на запалване,разпределителни валове,ванос на М50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Разтегната верига

Мнение от ddddk » 14 Фев 2012, 14:37

zvetiko написа:Най-големият майтап-сложих капака,вътре по веригите нищо не съм пипал,въртя и колата запали и така цели два пъти. :mhihi: После пак неще.


Това преди да въртиш с ключа вала или след :idea:


zvetiko написа:... като се върти с ключ коляновият вал,в посока обратна на часовниковата стрелка има един луфт...


Аз имам предложение, което е неприятно и рисковано, но е вариант, все пак:
Вадиш цялата карантия отпред. Шайби, майби, вериги, ваноси, разпределителни валове, датчици, матчици, обтегачи, банани, манани, п***и ма*ни и прочие, все. И зацепваш всичко отново как си требе по учебник.
И при тая работа, аз бих сменил шайбата с друга за проба именно заради по-горе описания от теб куриоз.
Ако и така не стане, 2и8 винаги си е алтернатива :yes:

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Разтегната верига

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Фев 2012, 15:00

ddddk написа:
zvetiko написа:Най-големият майтап-сложих капака,вътре по веригите нищо не съм пипал,въртя и колата запали и така цели два пъти. :mhihi: После пак неще.


Това преди да въртиш с ключа вала или след :idea:


zvetiko написа:... като се върти с ключ коляновият вал,в посока обратна на часовниковата стрелка има един луфт...


Аз имам предложение, което е неприятно и рисковано, но е вариант, все пак:
Вадиш цялата карантия отпред. Шайби, майби, вериги, ваноси, разпределителни валове, датчици, матчици, обтегачи, банани, манани, п***и ма*ни и прочие, все. И зацепваш всичко отново как си требе по учебник.
И при тая работа, аз бих сменил шайбата с друга за проба именно заради по-горе описания от теб куриоз.
Ако и така не стане, 2и8 винаги си е алтернатива :yes:

Поздрави,
Д




Дамянчо , 2.8 не е хубав мотор , не държи на бой .Друго си е чугуненото М50 дет сгрява бобчорбата 1 час докат дойде парното.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Re: Разтегната верига

Мнение от Turbo_Ted » 14 Фев 2012, 15:09

то щото м52 е много читав мотор, та някой сменяха по 2-3 мотора, докато уцелят читаво м52...
по темата - Дамян е прав с идеята за презацепването, пробвай и наистина виж демпферната шайба.
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Разтегната верига

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Фев 2012, 15:21

Turbo_Ted написа:то щото м52 е много читав мотор, та някой сменяха по 2-3 мотора, докато уцелят читаво м52...
по темата - Дамян е прав с идеята за презацепването, пробвай и наистина виж демпферната шайба.



То като жената , като не знаеш да гледаш - квото ти се падне :) ...и пак няма гаранция ..аз знам за 2 3 М50та ..
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 16:02

Turbo_Ted написа:то щото м52 е много читав мотор, та някой сменяха по 2-3 мотора, докато уцелят читаво м52...
по темата - Дамян е прав с идеята за презацепването, пробвай и наистина виж демпферната шайба.


Ама какво да презацепвам-да махна всичко и пак да го сложа по същият начин и нищо да не реша,трябва да се открие причината и после да се оправя.Шайбата също-тя си е един кютук ,който е зацепен правилно.
Това преди да въртиш с ключа вала или след


Колега естественно след това-въртях го хиляда пъти в двете посоки за да видя как са белезите на шайбата,самата шайба,как е ваноса,как са валовете.После като не запали за всеки случай го въртях пак наляво и надясно но нищо не стана.

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Re: Разтегната верига

Мнение от Turbo_Ted » 14 Фев 2012, 16:32

zvetiko - с друго ECU пробвал ли си? щото при здрави датчици тва е другата причина, която не е никак маловажна. а щом веднъж е припалила.. явно проблема не е механичен
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Разтегната верига

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Фев 2012, 16:34

Абе седя и си мисля, да замерим датчика на коляновия вал при еку какви данни дава? щото до буксата е ок ,после може да не е .
Аз за аванс процесора от буксата на ЕКУ резнах кабела и го разделих - нямам проблеми по принцип засега.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 17:49

JIKI_RACER написа:Абе седя и си мисля, да замерим датчика на коляновия вал при еку какви данни дава? щото до буксата е ок ,после може да не е .
Аз за аванс процесора от буксата на ЕКУ резнах кабела и го разделих - нямам проблеми по принцип засега.


Без осцилоскоп нищо не може да се премери,с мултицет съм следил веригите за не добра връзка и разменени букси,но с него не можеш да разбереш как работи датчика-и повреден и здрав имат еднакви данни,единствено хващаш ако има скапана изолация и жицете са дали на късо.


Turbo_Ted пробвал съм с друго ECU-писал съм в началото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Разтегната верига

Мнение от Postman » 14 Фев 2012, 18:29

М52 е с Хол на коляновия вал, докато при М50 с ВАНОС е някакъв интересен тип (непознат за мен), който работи с импулсен генератор в ЕКУ-то на 142 КХц постоянна честота (мерих моя с осцилоскоп) и изобщо не обича по веригата да има други елементи или Т-връзки за други устройства. Не помня дали имаше газова и как е свързана, но ако взима сигнал от този датчик, може това да има връзка с проблемите ти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.07.2006
Кара: 205 GTI, 330d

Re: Разтегната верига

Мнение от ifcho » 14 Фев 2012, 18:39

А компресия мерили ли сте?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Разтегната верига

Мнение от fox1981 » 14 Фев 2012, 19:49

zvetiko написа:
JIKI_RACER написа:Абе седя и си мисля, да замерим датчика на коляновия вал при еку какви данни дава? щото до буксата е ок ,после може да не е .
Аз за аванс процесора от буксата на ЕКУ резнах кабела и го разделих - нямам проблеми по принцип засега.


Без осцилоскоп нищо не може да се премери,с мултицет съм следил веригите за не добра връзка и разменени букси,но с него не можеш да разбереш как работи датчика-и повреден и здрав имат еднакви данни,единствено хващаш ако има скапана изолация и жицете са дали на късо.


Turbo_Ted пробвал съм с друго ECU-писал съм в началото.

Колега аз мисля че в аутодата има данни за мерене точно от компа на колата и мисля че беше дадено точно за Сименс електроника!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 21:09

Postman написа:М52 е с Хол на коляновия вал, докато при М50 с ВАНОС е някакъв интересен тип (непознат за мен), който работи с импулсен генератор в ЕКУ-то на 142 КХц постоянна честота (мерих моя с осцилоскоп) и изобщо не обича по веригата да има други елементи или Т-връзки за други устройства. Не помня дали имаше газова и как е свързана, но ако взима сигнал от този датчик, може това да има връзка с проблемите ти.


С газов инжекцион съм но го правеше още преди монтажа му.Освен това инжекциона не пипа тези датчици.


Колеги,един страничен въпрос,понеже се насочвам към друга кола.Става дума за една 525-ца М50В25, на която ми казват че и е гръмнала бензиновата помпа.Може ли да има проблем с масметъра ,ако е гърмяла газовата,след като работи добре на газ.Предполагам ,че двигателя и е в ред щом пали на газ при -5 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Разтегната верига

Мнение от vladobate » 15 Фев 2012, 2:47

Добре маховика викаш наред нали е демпферен значи има вероятност от повреда в гумата . Кат си зачопил кол. вал на ГМТ погледни демпферната шайба в участъка къде е датчик кол. вал трябва да има един два липсващи зъба та пасват ли точно на датчика в тоя момент( ГМТ на първи цилиндър ) . От тва повече проверка здраве. И както описваш означава че си проверил ( след изчитане на необходимата информация за зацепване на валовете , щото аз лично повърхностно я прегледах и постнах ) зацепването на валовете както трябва , а не с предположения. А ваноса нещо да бърка центровката ако е бъгясал , просто предположение не знам точно как действа в подробности ама нали влияе на ъглите на валовете в динамика демек кат почнеш да палиш да не прави манджи. Той може ли да се елиминира само за проба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 15 Фев 2012, 12:03

vladobate написа:Добре маховика викаш наред нали е демпферен значи има вероятност от повреда в гумата . Кат си зачопил кол. вал на ГМТ погледни демпферната шайба в участъка къде е датчик кол. вал трябва да има един два липсващи зъба та пасват ли точно на датчика в тоя момент( ГМТ на първи цилиндър ) . От тва повече проверка здраве. И както описваш означава че си проверил ( след изчитане на необходимата информация за зацепване на валовете , щото аз лично повърхностно я прегледах и постнах ) зацепването на валовете както трябва , а не с предположения. А ваноса нещо да бърка центровката ако е бъгясал , просто предположение не знам точно как действа в подробности ама нали влияе на ъглите на валовете в динамика демек кат почнеш да палиш да не прави манджи. Той може ли да се елиминира само за проба.


Шайбата е наред визуално и е зацепена както трябва щом белезите на шайбата,колата и ГМТ съвпадат както трябва.Това съвпада както трябва с центровката на валовете и посоката на зъбното колело на разпр. вал на изпускателните.Веригата на ваноса има луфт в правилната посока-обратно на часовниковата,освен това мисля,че ако не е зацепен както трябва няма да са успоредни квадратите на двата вала ,а при мен е наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Разтегната верига

Мнение от spacepl » 15 Фев 2012, 16:25

Не знам за М50, но М52 за да не запали толкова криво трябва да е центровано, че да чукат клапаните по буталата. От снимките които си дал, вторите където шублера е на квадратите, ако тогава кол.вала е на ГМТ значи зацепването е перфектно. Лекия луфт който го има при връщане на вала назад е съвсем нормален за всяка система работеща със верига, просто сменяш работните посоки на веригата. Измерете налягането на бензиновата помпа, ако ти свети лампата за бензина, долей няколко литра да изгасне. Налягането на бензина го мерете отпред на рейката, т.е. след бензиновия филтър, нищо, че свещите са мокри, при по-ниско налягане бензина не се пулверизира достатъчно. Също провери за скъсани уплътнения след дебитомера, в тоя студ ако дърпа въздух от някъде, сместа ще му идва много бедна и няма да запали. Проверете на диагностика данните от температурните датчици за антифриза и за входящия въздух - горивната смес много се влияе от тях. Пробвай докато въртиш, някой да пръска около дебитомера и под колекторите със спрей за запалване.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook