Центровка на запалване,разпределителни валове,ванос на М50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 13 Фев 2012, 13:21

Ето снимки на някои положения в ГМТ на първи цилиндър.Гледах някакви снимки но там нещата са по-малко по-различен начин.Някой ако може да коментира ще съм му благодарен.

Изображение

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Разтегната верига

Мнение от bat_gosho » 13 Фев 2012, 15:27

http://www.youtube.com/watch?v=zdfISjWdzrs

Аз използвах това упътване доста добре е обяснено/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 13 Фев 2012, 15:33

Благодаря колега ,но преди да го погледна ,ще пусна още една снимка-не знам какво се мери и как се слага инструмента на БМВ ,но това разминаване нормално ли е.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Разтегната верига

Мнение от fox1981 » 13 Фев 2012, 21:49

Колега,винаги ли е палила трудно тая кола?На мен ми се струва че не може от разтегната верига да спре да пали!Още по-малко от ванос,на който му трябва налягане на масло за да промени ъгъла на запалване...Сигурно ли е че демпферната шайба е здрава?Другото,което се сещам е че спомена за EWS може ли там да се случва нещо.Просто не ми се струва логично колата да спре да пали от тия работи.Ако мога да помогна с мойта кола за опит пиши...Поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Разтегната верига

Мнение от vladobate » 13 Фев 2012, 22:41

zvetiko написа:Благодаря колега ,но преди да го погледна ,ще пусна още една снимка-не знам какво се мери и как се слага инструмента на БМВ ,но това разминаване нормално ли е.

Изображение

Не е . Да разбирам че показваш неуспоредност . Ако е така , а то май е точно тъй не е добре както правилно си се досетил . Нищо не вдявам от бензинки ама тия от БМВ са ни улеснили живота , подобно ( да не кажа абсолютно същото кат на ТДС-а ) се прави зацепването на двата разпр. вала . Идеята е двата чопа да са с успоредни страни или представи си два шаблона кат на ТДС-а ама свързани заедно да зачопят двата вала и тва всичкото ( стеничките на квадратите, отзад на 6-ти цилиндър накрая ) трябва да са перпендикулярни на повърхнината на главата ( дет ляга капака ) . Ей един Pdf за онагледяване на чопа ( два са за други двигатели с по един разпределител , а за двойния се свързват двата чопа с болтове като близнаци ) http://www.lz4gv.com/BMW_Tools_files/BMW113240.pdf . От всичко това следва че при зацепването е объркана центровката на разпр. вал . Та ако имаш ( предполагам да ) аутодата или направо от тиса си изкарай зацепването и го направи наново или поне провери по-подробно щото май бяга . Това е мойто мнение по снимките дет си постнал , най-вече последната . Успех. ПС : Ето още http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gasket.htm.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 8:22

vladobate написа:
zvetiko написа:Благодаря колега ,но преди да го погледна ,ще пусна още една снимка-не знам какво се мери и как се слага инструмента на БМВ ,но това разминаване нормално ли е.

Изображение

Не е . Да разбирам че показваш неуспоредност . Ако е така , а то май е точно тъй не е добре както правилно си се досетил . Нищо не вдявам от бензинки ама тия от БМВ са ни улеснили живота , подобно ( да не кажа абсолютно същото кат на ТДС-а ) се прави зацепването на двата разпр. вала . Идеята е двата чопа да са с успоредни страни или представи си два шаблона кат на ТДС-а ама свързани заедно да зачопят двата вала и тва всичкото ( стеничките на квадратите, отзад на 6-ти цилиндър накрая ) трябва да са перпендикулярни на повърхнината на главата ( дет ляга капака ) . Ей един Pdf за онагледяване на чопа ( два са за други двигатели с по един разпределител , а за двойния се свързват двата чопа с болтове като близнаци ) http://www.lz4gv.com/BMW_Tools_files/BMW113240.pdf . От всичко това следва че при зацепването е объркана центровката на разпр. вал . Та ако имаш ( предполагам да ) аутодата или направо от тиса си изкарай зацепването и го направи наново или поне провери по-подробно щото май бяга . Това е мойто мнение по снимките дет си постнал , най-вече последната . Успех. ПС : Ето още http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gasket.htm.

Точно тази неуспоредност имам в предвид.Благодаря ти ,че потвърди съмненията ми.Ще видя как без специалният инструмент ще се боря днес,ако някой знае как се прави нека да помогне.Ще погледна и линковете-благодаря за тях.
Колегаfox1981,благодаря за желанието да помогнеш но EWS заедно с DME ми ги даде Живко и съм писал по-нагоре за това.Демпферната шайба също е без проблем,пък и там при този двигател много трудно може да изникне нещо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Разтегната верига

Мнение от ddddk » 14 Фев 2012, 8:46

Здравей колега,


zvetiko написа:Демпферната шайба също е без проблем,пък и там при този двигател много трудно може да изникне нещо.


Как реши, че демпферната шайба е без проблем?
Преди много време имаше една тема на Пенчев точно за демпферната шайба. Потърси я, интересна е.
Накратко по спомен ставаше дума за това, че колата почнала да пали трудно и по едно време съвсем отказала. Сменил двата датчика, без резултат. Ходил къде ли не. В Дару се чудили също. Накрая нова шайба, въпреки че старата изглеждала "без проблем" и колата се оправила.
Пиша по спомен, разбира се. Най-добре намери въпросната тема.

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Разтегната верига

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Фев 2012, 10:03

fox1981 написа:Колега,винаги ли е палила трудно тая кола?На мен ми се струва че не може от разтегната верига да спре да пали!Още по-малко от ванос,на който му трябва налягане на масло за да промени ъгъла на запалване...Сигурно ли е че демпферната шайба е здрава?Другото,което се сещам е че спомена за EWS може ли там да се случва нещо.Просто не ми се струва логично колата да спре да пали от тия работи.Ако мога да помогна с мойта кола за опит пиши...Поздрави.



Пали трудно откак я помня , и втора година не ще да си види центровката на валовете :) щото били наред , ама май май не са :D . Са ще запали и ще върви страхотно.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 11:53

Да де ама не е за съжаление.След като прегледах линковете на колегата и видях точно какво се гледа ето резултата..:
*белега на шайбата е срещу реброто на капака
*същевременно това съвпада с ГМТ на 1-ви цилиндър
*двата разпределителни вала са идеално успоредни-предполагам това някои наричат мерене с шублер,като нямаш инструмента за центровка импровизираш
*белега върху зъбното колело ,което задвижва разпределителният вал сочи нагоре.
Направи ми впечатление ,че белега който е върху зъбното колело ,което се задвижва от основната верига също сочи нагоре, но не е в една равнина с белега на зъбното колело закрепено за него,което задвижва разпределителният вал на смукателните клапани.Нека някой ако има мнение по въпроса да каже,но след като двата вала са идеално центрирани,това не би трябвало да е от значение.

Изображение

Изображение

ddddk знаеш при тдс-са ,като гръмне шайбата и каква емоция е от гледна точка на шумове.Тук просто няма какво да и е освен ако не си минал през силно магнитно поле или няколкостотин градуса ,които да я размагнетизират.Гледах я шайбата,стои си добре,има си ги зъбите,имах съмнения да не би да е зацепена не както трябва ,но Стоян ми каза ,че няма как да го направиш дори и много да го искаш.
Последна промяна zvetiko на 21 Фев 2012, 17:19, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Разтегната верига

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Фев 2012, 11:59

щом Стоян ти е казал...аз знам за една 28ца така не палеше .
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 12:19

Живко ,след като белега върху шайбата,съвпада с белега върху капака и същевременно 1-ви цилиндър е в ГМТ ,значи шайбата е зацепена както трябва, в противен случай 1-ви цилиндър нямаше да е в ГМТ.Гадното е и ,че валовете са центровани както трябва и вече не знам какво остава да се гледа.Ако някой има идеи ще съм благодарен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Разтегната верига

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Фев 2012, 12:36

zvetiko написа:Живко ,след като белега върху шайбата,съвпада с белега върху капака и същевременно 1-ви цилиндър е в ГМТ ,значи шайбата е зацепена както трябва, в противен случай 1-ви цилиндър нямаше да е в ГМТ.Гадното е и ,че валовете са центровани както трябва и вече не знам какво остава да се гледа.Ако някой има идеи ще съм благодарен.


528.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 12:52

Или онова 525.Ако не помогне кадене с тамян. :mhihi:


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Разтегната верига

Мнение от vinio » 14 Фев 2012, 13:49

Всички датчици са диагностицирани,мерени,сменяни с други и са наред

Датчите може да са наред,но кабела до тях и буксите им да не са.
Погледни под гумената изолация на буксата дали няма оголени или разтопени кабели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Разтегната верига

Мнение от zvetiko » 14 Фев 2012, 14:24

vinio написа:
Всички датчици са диагностицирани,мерени,сменяни с други и са наред

Датчите може да са наред,но кабела до тях и буксите им да не са.
Погледни под гумената изолация на буксата дали няма оголени или разтопени кабели.


Това с датчици и кабели отпада-и диагностика и мерене до голямата букса.

От линковете по-горе мисля ,че и ваноса е зацепен както трябва-като се върти с ключ коляновият вал,в посока обратна на часовниковата стрелка има един луфт,който е точно луфта на ваноса и е в правилната посока.Ако някой с опит има мнение нека каже дали съм прав.
Най-големият майтап-сложих капака,вътре по веригите нищо не съм пипал,въртя и колата запали и така цели два пъти. :mhihi: После пак неще.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook