М20 не пали!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Sofia-Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e39

М20 не пали!

Мнение от Rusalov » 07 Яну 2012, 17:37

Колеги, здравейте! :wave: Голям фен съм на 5-тата серия още от дете и постоянно следя форума, за съжаление рядко пиша, защото не съм чак толкова компетентен, а колите просто са ми хоби. :) Карам от 3 години Е34 с двигател М20Б20 и колата се движеше само на газ. Понеже съм студент все още, знаете парите никога не стигат, чак сега успях да заделя малко ресурс, за да стегна бензиновата система, обаче се появи проблем и то голям. Състои се в следното: когато колата е студена не пали на бензин(а само на газ), когато е загряла е идеална(няма проблеми). Вече трима майстори се мъчиха и не може да се стигне до проблема. Сменени са: бензинова помпа(налягането е проверено и е нормално), клапан за обратното гориво(пробвахме с 3 различни,резултата е един и същ), бензина го източих и го смених с изцяло нов, дюзите ги чистиха с ултразвук(цъкат ясно), запазителната система е добре,защото на газ пали и работи нормално(+нови свещи Беру), дебитомер нов(стария ми беше разбазикан), ламбдата също я сменихме последно вчера, парите свършиха, а резулата е все един и същ. Цялата бензинова система е обновена. Моля за малко съдействие от ваша страна, защото вече полудявам :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: М20 не пали!

Мнение от cod-cdbp » 07 Яну 2012, 21:52

Датчик за студен старт (температурен датчик) - намира се до термостатното тяло точно.
Корпуса му е син. Другия до него е този за таблото ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М20 не пали!

Мнение от Jordana » 07 Яну 2012, 22:07

датчик на температурата на охлаждащата течност при 80 градуса -0.3 0.36 ком /да не се бърка с този за приборното табло/
датчик на температурата на вх. въздух при 20 грдуса -2.5 2.7 ком
Ако някой от тези датчици е прекъснат или окъсен ЕКУ то приема стойности за студен старт така че търси отклонение от стойностите или друга възможна неизправност.
П.П. Според мен по описанието ми прилича на малко гориво при запускане на студен двигател.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Sofia-Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: М20 не пали!

Мнение от Rusalov » 09 Яну 2012, 22:45

Забравих да спомена за датчика на охлаждащата течност за ЕКУ-то(не датчика за таблото, а другия), че майстора го замери и него и при топъл и при студен двигател и каза, че си е в норма. Освен това го видях като го пробваше, че като го изключи, когато колата работи на бензин, тя почва да мени обороти и дори да се форсира сама. Но все пак ще го замерим и с баща ми, за да отпадне като проблем.
А този другия за температурата на входящия въздух, това е този, който е в дебитомера ли? Ако да, на кои крачета трябва да се мери съпротивление?
И още нещо, действително е бедна сместа, защото колата леко прекъсва и сложихме една скоба да стисне малко маркуча за връщащо гориво, за да се нормализира. Пробвахме дори и при съвсем студен двигател като стиснем с френски ключ връщащият маркуч да видим дали ще запали, обаче не.
Друго, което прави впечатление: на газ, докато не стигне стрелката почти догоре, също прекъсва (не знам дали това може да ви помогне също с нещо)
- стъпковото също си работи идеално
- ТПС-а ми е от старите(с ключе за празния ход) и го чистихме, защото преди държеше високи обороти на празен ход като загрее.
Надявам се да не е останало друго, което да не съм споменал. :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 17.02.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525i

Re: М20 не пали!

Мнение от Maratilov e34 » 15 Яну 2012, 16:58

Провери да не смуче въздух от някъде по смукателния колектор.
И един мармот завиваше шоколада в калници от Опел

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Sofia-Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: М20 не пали!

Мнение от Rusalov » 12 Фев 2012, 21:54

Колеги, днес следобед намерих малко свободно време за е34-ката най-накрая и проверихме:
-датчиците - всичко е ОК.
-гориво качва до дюзите
-искра има Идеална!!
-Колега Маратилов, за да отпадне този проблем с въздуха намазах цялото гумено гофре с черен силикон и отгоре го облепих с лейкопласт.
Последното нещо, което остана като възможност е нещо по електрониката (по управлението на дюзите) да не работи читаво. Например, някъде окислен контакт да има или др. Ако някои знае слабости в този възел, моля да ги сподели или ако може да каже кои са точно тези контакти (за управлението на дюзите), за да ги напръскам със спрей ще съм благодарен. :D

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Re: М20 не пали!

Мнение от Turbo_Ted » 13 Фев 2012, 1:05

пробвай с друго ECU ;) и кръглата букса под всмукателния колектор :yes:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М20 не пали!

Мнение от Jordana » 13 Фев 2012, 17:25

Да .Знам за такъв проблем -прецакан дебитомер.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: М20 не пали!

Мнение от manos » 13 Фев 2012, 18:59

Да използвам и аз на колегата темата, тъй като и аз имам подобен проблем.

Колата е с мотор М20В25 с обикновена газова, слагана лятото. Сега както е студено когато се опитам да запаля колата (на бензин) се форсира сама до около 2000-2500 оборота и държи така няколко минути.

Работата на мотора е неравномерна, с леки прекъсвания, а по мириса на бензин съдя, че и сместа е доста богата.

Пробвах въпросния датчик за температура, като на буксата закачих съпротивление от 7.5 килоома, но за всеки случай мисля да го сменя.

Пробвах също и да откача датчика на дебитомера и тогава забелязах нещо интересно - оборотите паднаха, но неравномерната работа се запази, дори леко се влоши. Когато закача отново буксата, оборотите се вдигат и работата се пооправя.

Въпроса ми е възможно ли е дебитомера да е причината, при положение, че единствената разлика е в понижаването на оборотите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М20 не пали!

Мнение от Jordana » 13 Фев 2012, 21:04

Това във дебитомера не е датчик а специален потенциометър с логаритмична характеристика свързан с клапата и температурен датчик. И.. да ..възможен е проблема от него.Искам да кажа само че доста време карах с различни газови и правих какви ли не опити но тоя тип дебитомер с тия дългите колектори не са подходящи за обикновена газова.Даже от най леките припуквания на газта клапата се деформира и заклинва.Трябва да е поне с ламбда контрол и стъпков мотор или газов инжекцион.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: М20 не пали!

Мнение от manos » 13 Фев 2012, 21:28

Можеш ли да поясниш малко за този вариант с ламбда контрол и стъпково моторче?

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Re: М20 не пали!

Мнение от Turbo_Ted » 14 Фев 2012, 17:09

Jordana написа:Това във дебитомера не е датчик а специален потенциометър с логаритмична характеристика свързан с клапата и температурен датчик. И.. да ..възможен е проблема от него.Искам да кажа само че доста време карах с различни газови и правих какви ли не опити но тоя тип дебитомер с тия дългите колектори не са подходящи за обикновена газова.Даже от най леките припуквания на газта клапата се деформира и заклинва.Трябва да е поне с ламбда контрол и стъпков мотор или газов инжекцион.

точно тук не съм никак съгласен колега, при заклинена клапа на дебитомера на м20ката колата не може да се изфорсира, щото не може да върви потока с въздух към мотора. най-леките припуквания не пречат грам на м20. може да се изкриви дроселовата клапа, но това е много рядко явление при м20 и то при зверски гърмежи.
п.с. точно тези дълги алуминиеви колектори са за газ, другите тотално за нищо не стават :yes: живи и здрави :bchug:
иска хубава центровка на газта и колата заспива без никакви усложнения от типа на ламбда и инжекциони :bchug:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М20 не пали!

Мнение от Jordana » 14 Фев 2012, 17:53

manos написа:Можеш ли да поясниш малко за този вариант с ламбда контрол и стъпково моторче?
Compl. Lambda Gas Storm attuatore REG. GPL: 06LB00001650/52 o Това е подобна система .Повечето коли които идват отвън със сложено газово са с такива системи.Не е нещо кой знае какво но елеменира гърмежите и проблемите с празния ход.Доста години съм с газов инжекцион и като се сетя за проблемите които имах преди с обикновеното газово лошо ми става.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: М20 не пали!

Мнение от manos » 14 Фев 2012, 18:29

Jordana написа:
manos написа:Можеш ли да поясниш малко за този вариант с ламбда контрол и стъпково моторче?
Compl. Lambda Gas Storm attuatore REG. GPL: 06LB00001650/52 o Това е подобна система .Повечето коли които идват отвън със сложено газово са с такива системи.Не е нещо кой знае какво но елеменира гърмежите и проблемите с празния ход.Доста години съм с газов инжекцион и като се сетя за проблемите които имах преди с обикновеното газово лошо ми става.


Моята кола няма проблем с газта, а с бензина.

Току що един майстор ми направи диагностика и от данните излезе, че дюзите на първи и втори цилиндър не функционират правилно, а също и че дебитомера подава "слаб сигнал".

Според Вас какво може да значи това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: М20 не пали!

Мнение от Postman » 14 Фев 2012, 18:41

Ако изобщо може да се вярва на тази диагностика, за мен тя означава, че трябва да занесеш дюзите да ти ги изчистят и да си намериш нормално работещ дебитомер. Първото е сравнително лесно, докато второто е малко трудно... отново - ако може да се вярва на диагностиката.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook